Hyundai'den bir ilk: Panoramik Tavan Havayastığı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu sistem harika, bunu Hyundai'nin yapmış olması da başka şaşırtıcı. Asıl garip olan o kadar premium marka modelde yok muydu bu sistem gerçekten ilk mi yav ?
 
Bu sistem harika, bunu Hyundai'nin yapmış olması da başka şaşırtıcı. Asıl garip olan o kadar premium marka modelde yok muydu bu sistem gerçekten ilk mi yav ?
Valla öyleymiş. Ben de daha önce hiç sunroof havayastığı duymamıştım. Atlamışlar. Ben şimdi önden çarpışma için arka yolculara ön kafalıklardan veya tavandan çıkan havayastığı bekliyorum. Hele ortada oturan yolcu iyice üvey evlat.
Hyundainin genesisten başka lüks modeli ne var ki? Tucson falan da lüks sayılıyor mu mesela?
Benim bildiğim Genesis serisinden G80 ve G90 vardı. Şimdi baktım, Azera diye bir modeli daha varmış.
Ha bir de, :D
upload_2018-1-3_0-17-58.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Valla öyleymiş. Ben de daha önce hiç sunroof havayastığı duymamıştım. Atlamışlar. Ben şimdi önden çarpışma için arka yolculara ön kafalıklardan veya tavandan çıkan havayastığı bekliyorum. Hele ortada oturan yolcu iyice üvey evlat.

Benim bildiğim Genesis serisinden G80 ve G90 vardı. Şimdi baktım, Azera diye bir modeli daha varmış.
Ha bir de, :D
Ekli dosyayı görüntüle 10633
İ10?? Wtf1 :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Başka bir başlıkta da belirttiğim üzere çok güzel bir uygulama. Tebrik etmek gerekiyor. Bu uygulamaya yönelik aklımda bazı soru işaretleri de yok değil;

1- Panoramik cam tavan açık haldeyken takla atıldığında, herhangi bir cisim açık olan cam tavandan içeri girerse hava yastığının malzemesi yırtılmadan yahut bağlantı yerlerinden kopmadan dayanım gösterebilecek mi ?
2- Sistemin sensörleri belli ki araç henüz darbe almadan evvel araç belli bir yana yatma açısını geçtiği anda hava yastıklarını açıyor. Peki bu sensörlerin hem açı hem de darbe algılayıcılı olduğunu varsayarsak, araç takla atmasa yahut kaza yapmasa bile tavana sert bir cisim düştüğünde darbe olarak algılayıp hava yastığını açar mı ?

Mühendisler muhakkak bunları düşünmüştür ama sanırım yinede bu soruların cevabını alabilmek için sistemin biraz daha olgunlaşmasını beklememiz gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Başka bir başlıkta da belirttiğim üzere çok güzel bir uygulama. Tebrik etmek gerekiyor. Bu uygulamaya yönelik aklımda bazı soru işaretleri de yok değil;

1- Panoramik cam tavan açık haldeyken takla atıldığında, herhangi bir cisim açık olan cam tavandan içeri girerse hava yastığının malzemesi yırtılmadan yahut bağlantı yerlerinden kopmadan dayanım gösterebilecek mi ?
2- Sistemin sensörleri belli ki araç henüz darbe almadan evvel araç belli bir yana yatma açısını geçtiği anda hava yastıklarını açıyor. Peki bu sensörlerin hem açı hem de darbe algılayıcılı olduğunu varsayarsak, araç takla atmasa yahut kaza yapmasa bile tavana sert bir cisim düştüğünde darbe olarak algılayıp hava yastığını açar mı ?

Mühendisler muhakkak bunları düşünmüştür ama sanırım yinede bu soruların cevabını alabilmek için sistemin biraz daha olgunlaşmasını beklememiz gerekiyor.
1- Temelde havayastığının amacı araçtan fırlamaları engellemek, onun dışında kopan sunroof parçalarından korumak. Buradan anladığım hem mekanizma, hem de cam. Muhtemelen havayastığı tek kat olmaz ve diğerlerine göre daha dayanıklı olur.
2- Valla onu ben de düşündüm, bilemiyorum. Tahminimce açmaz. Tavanı çökertecek kadar büyük bir darbe gelirse zaten hiç açılmasın. Göçen tavanla birlikte yolcuları boğabilir. Açık sunroof'tan düşerse de artık iyice Final Destination filmi gibi olur. :)
 
1- Temelde havayastığının amacı araçtan fırlamaları engellemek, onun dışında kopan sunroof parçalarından korumak. Buradan anladığım hem mekanizma, hem de cam. Muhtemelen havayastığı tek kat olmaz ve diğerlerine göre daha dayanıklı olur.
2- Valla onu ben de düşündüm, bilemiyorum. Tahminimce açmaz. Tavanı çökertecek kadar büyük bir darbe gelirse zaten hiç açılmasın. Göçen tavanla birlikte yolcuları boğabilir. Açık sunroof'tan düşerse de artık iyice Final Destination filmi gibi olur. :)
Bu cam tavan, sunroof işi hep sıkıntı yahu.. Bakımı zor, güvenliği sıkıntılı, mekanizmalarının temizliği zahmetli, oluğu tıkanır suyu akıtmaz, trim sesi yapar v.s bir sürü çetrefilli yanı var. Bakalım, şu güvenlik donanımının detayları ilerleyen zamanlarda belli olur. Ncap ve iihs testlerinde detaylıca bahsederler. O vakit akıldaki soru işaretleri gider büyük ihtimal :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil ve bt
Şimdi bu sistemin amacının araçtan fırlamayı engellemek olması çok saçma değil mi ? Bir çok senaryoda emniyet kemeri takılı değilken hava yastığı patlamıyor benim bildiğim. Araçtan fırlamanın olduğu bir senaryoda da kesinlikle emniyet kemerleri takılı değildir. Sistem bu duruma nasıl tepki verecek. Veya sunroofdan sallanan bir kekonun üzerine patlayıp onu ikiye bölmeyeceğinin garantisi var mı ? Gerçi bu saçma oldu, Genesis' e binen adam neden sunroofdan çıksın ? :D
 
Şimdi bu sistemin amacının araçtan fırlamayı engellemek olması çok saçma değil mi ? Bir çok senaryoda emniyet kemeri takılı değilken hava yastığı patlamıyor benim bildiğim. Araçtan fırlamanın olduğu bir senaryoda da kesinlikle emniyet kemerleri takılı değildir. Sistem bu duruma nasıl tepki verecek. Veya sunroofdan sallanan bir kekonun üzerine patlayıp onu ikiye bölmeyeceğinin garantisi var mı ? Gerçi bu saçma oldu, Genesis' e binen adam neden sunroofdan çıksın ? :D
Muhtemelen bu sistem takla sırasında araç içindeki yolcuların kafalarını vurmaması ve söylendiği gibi araçtan fırlamaması için yapılıyor. Araçtan fırlama meselesine gelince; öndeki yolcuların emniyet kemeri takması şartı aranıyor ama arkadaki yolcular emniyet kemeri takmasa bile onlar için yapılan tüm hava yastıkları açılıyor bildiğim kadarıyla. Muhtemelen arkadaki yolcuları da düşünerek bu sistemi geliştirmişler. Tabii demin de dediğim gibi ayrıca takla sırasında aracın tavanına kafalar çarpmasın, cam tavanın kırıkları insanlara gelmesin diye yapılmış olabilir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Evet şeytanın avukatlığı zamanı.Bu airbaglerin çalışması için yerçekimi ölçen bir sensöre ihtiyaç var gibi.Peki bu kontak kapalıyken çalışıyor mu? Sonuçta ilk kazadan sonra güç kesilebilir.Kesiliyor zaten.

Senaryo şu refüje girip uçurumdan düşüyorsun.İlk çarpışmayla tüm güç kesiliyor.Üst taraftaki airbagler mekanik etkiyle açılmadığı için çalışmaz?
 
Evet şeytanın avukatlığı zamanı.Bu airbaglerin çalışması için yerçekimi ölçen bir sensöre ihtiyaç var gibi.Peki bu kontak kapalıyken çalışıyor mu? Sonuçta ilk kazadan sonra güç kesilebilir.Kesiliyor zaten.

Senaryo şu refüje girip uçurumdan düşüyorsun.İlk çarpışmayla tüm güç kesiliyor.Üst taraftaki airbagler mekanik etkiyle açılmadığı için çalışmaz?
Kazalarda güç akü kopana kadar kesilmez, yakıt kesilir. Hem kaza esnasında ilk darbeden sonra pasif güvenlik sistemlerinin devreye girmesi gerekiyor, hem de kazadan sonra s.o.s. sistemlerinin filan çalışır durumda olması gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Kazalarda güç akü kopana kadar kesilmez, yakıt kesilir. Hem kaza esnasında ilk darbeden sonra pasif güvenlik sistemlerinin devreye girmesi gerekiyor, hem de kazadan sonra s.o.s. sistemlerinin filan çalışır durumda olması gerekiyor.
S.o.S sistemlerin kendi güç üniteleri olmadığından emin miyiz?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...