Hyundai Amerika’nın duyurduğu son geri çağırma kaput kilidi ve park freni problemlerinden dolayı toplamda yaklaşık 600,000 otomobili etkiliyor. Her iki problem için de henüz bir ölüm ya da yaralanma vakası yaşanmadığı belirtiliyor.
Geri çağırma 2013-16 model Santa-Fe’leri etkiliyor
Geri çağırmalardan büyük adetli olanı geçtiğimiz Perşembe günü Amerikan NHTSA kuruluşu tarafından açıklandı. Geri çağırmanın nedeni otomobillerin ikincil kaput kilit mekanizmasında sorunlu bir kablo. Kablo korozyona uğrayıp kaputun kilitlenmesini engelliyor. Bu sorundan 2013-16 arası üretilmiş 437,400 adet Santa-Fe etkileniyor. Hyundai, kaputun yarım kapatıldığı durumlarda bu problemin sorun yaratacağını bildirdi.
Hyundai sözcüsü Michael Stewart, geçen senenin sonunda Santa-Fe modellerinin araştırılmaya başlandığını söyledi. “Şimdiye dek kaputların açık kaldığına dair üç şikayet aldık. Bunun dışındaki şikayetlerin hepsi kaputların kapalı kaldığı yönünde.”
150,000 Sonata ve 10,800 Genesis de problemli
İkinci geri çağırma ise, 2015 ve 2016 üretimli 150,000 adet Sonata‘yı ve 10,800 adet Genesis‘i kapsıyor. Problem, park freni ışığının yine korozyon sebebiyle bozulması ve bunun sonucunda sürücülerin el frenininin devrede olup olmadığını anlayamaması.
Hyundai sözcüsü, “Sürücüler bu problem sebebiyle otomobillerini fark etmeden el freni çekili halde kullanabilirler. Otomobilin bu şekilde kullanılması sonucunda duman ve koku oluşabilir ve park freni mekanizmasına zarar verilebilir.” diyor.
İki geri çağırma da 30 Haziran’da başlayacak.
Kaynak: Automotive News
1 arasında 6
Read the whole post here.
Geri çağırma 2013-16 model Santa-Fe’leri etkiliyor
Geri çağırmalardan büyük adetli olanı geçtiğimiz Perşembe günü Amerikan NHTSA kuruluşu tarafından açıklandı. Geri çağırmanın nedeni otomobillerin ikincil kaput kilit mekanizmasında sorunlu bir kablo. Kablo korozyona uğrayıp kaputun kilitlenmesini engelliyor. Bu sorundan 2013-16 arası üretilmiş 437,400 adet Santa-Fe etkileniyor. Hyundai, kaputun yarım kapatıldığı durumlarda bu problemin sorun yaratacağını bildirdi.
Hyundai sözcüsü Michael Stewart, geçen senenin sonunda Santa-Fe modellerinin araştırılmaya başlandığını söyledi. “Şimdiye dek kaputların açık kaldığına dair üç şikayet aldık. Bunun dışındaki şikayetlerin hepsi kaputların kapalı kaldığı yönünde.”
150,000 Sonata ve 10,800 Genesis de problemli
İkinci geri çağırma ise, 2015 ve 2016 üretimli 150,000 adet Sonata‘yı ve 10,800 adet Genesis‘i kapsıyor. Problem, park freni ışığının yine korozyon sebebiyle bozulması ve bunun sonucunda sürücülerin el frenininin devrede olup olmadığını anlayamaması.
Hyundai sözcüsü, “Sürücüler bu problem sebebiyle otomobillerini fark etmeden el freni çekili halde kullanabilirler. Otomobilin bu şekilde kullanılması sonucunda duman ve koku oluşabilir ve park freni mekanizmasına zarar verilebilir.” diyor.
İki geri çağırma da 30 Haziran’da başlayacak.
Kaynak: Automotive News
1 arasında 6
Read the whole post here.