i20 1.0 Turbo DCT ile 3 Gün TEST

Carsever

Taklacı Güvercin
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
47
Beğeni Puanı
70
Araç: Hyundai
Modeli: İ20 1.0 TGDI DCT Elite Pan Smart Safety
Yılı: 2018
KM'si: 17000

Artıları:
+
Performans
+ İstenildiğinde fabrika verisine ulaşabilen yakıt tüketimi
+ Kullanım kolaylığı/pratiklik
+ Ekstra güvenlik donanımları
+ Garanti süresi

Eksileri:
-
3 silindirli motorun hırıltılı devirlenmesi
- Opsiyonlarla artan fiyat

Araç Hakkında:
2018 yılında makyaj operasyonu geçiren i20 modelinin, 1.0 Turbo motor ve 7 ileri çift kavrama şanzımanlı versiyonunu, 3 gün boyunca kullanarak yaklaşık 1000 km yolculuk yapma fırsatı buldum.

Tasarım
Hyundai i20, makyajla birlikte, ön tasarımda yalnızca dikkatli gözlerin farkedebileceği şekilde oldukça küçük değişiklikler gerçirmiş olsa da, arka tasarımda herkesin farkedebileceği şekilde bir operasyon geçirmiş. Stop grubu, bagaj kapağı, plaka yerleşimi ve tampon tamamen yenilenmiş. Arka tasarımın öncüsünde daha sportif olduğu, makyajla birlikte ise daha yuvarlak hatların ve iddiasız bir tasarımın tercih edildiğini de söylemeden geçmeyelim.


Performans ve Tüketim
i20de makyaj öncesinde otomatik vitesli versiyonda tek seçenek olarak 1.4 litrelik atmosferik motor ve 4 ileri tork konvertörlü bir şanzıman sunuluyordu. Tüketicilerin genel isteği ise, düşük hacimli turbo beslemeleri motorun çift kavramalı bir şanzımanla kombine edilmesiydi. Hyundai cephesi de bu talepleri boşa çevirmeyerek, 2018 yılındaki makyajla birlikte i20yi 120 hp gücünde 1.0 turbo beslemeleri bir motor ve 7 ileri çift kavramaları bir şanzımanla kombine ederek satışa sundu.
Testim süresince 1.0 turbo motorun performans anlamında asla ve asla 1.2 ve 1.4 atmosferik ünitelerle kıyaslanamayacağı gaz pedalına her basışımda tekrar tekrar fark ettim. Gerek 0-100 hızlanması olsun, gerek ara hızlanmalar olsun, gerekse rampa yukarı hızlanmalar da 1.0 turbo motor yeterince canlı bir karakter sergiliyor.
Hatta hız/devir aralıklarını söylediğimde bu motorun ne kadar heyecan verici olduğunu siz de anlayacaksınız.
Şöyle ki; 7. viteste 3000 devirde 140 km/h, 3500 devirde 170 km/h, 4000 devirde 190 km hıza ulaşabiliyor. Eee bu motor daha ne yapsın değil mi?
Bunca performansı 1.0 litre hacmiyle sunan bu ünite, yakıt tüketiminde de müsrif değil. 100 km sabit hızda yaptığım yolculuklarda 4.1 litrelere kadar inen tüketim, 140 ve üzeri hızlarla seyredilen yolculuklarda da 7 litre dolaylarında gerçekleşiyor.

Akıllı Donanımlar
i20, makyajla birlikte Safety donanım paketine ve bir dizi akıllı donanımlara da kavuşmuş. Bunlar, B segmenti için oldukça iddialı. Ön çarpılma uyarısı, otonom acil fren, şerit takip sistemi, uzun far asistanı, sürücü dikkat sistemi gibi hayat kurtarıcı özellikler mevcut.

Şimdi sizleri tüm bu yazdıklarımın detaylarını içeren test videomla baş başa bırakıyorum. Keyifli seyirler.

Video:
 

Carsever

Taklacı Güvercin
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
47
Beğeni Puanı
70
Test için teşekkürler, bu motora sahip i20'yi merak ediyorum.

Forumu sadece reklamınızı yapmak için kullanmamanız dileğiyle.
Yorum icin tesekkurler ama reklam ile bir ilgim yok. Dikkat ettiyseniz videolarda reklam da yok.
Biz bu araçları facebook i10 kulubumuz adina aliyoruz ve test izlenimlerimizi orada paylasiyoruz. Ama teste arac almisken videolar da cekip youtube platformuna yukluyorum.
Ne bir maddi beklentim ne de baska bir durum var sadece hobi olarak ilgileniyorum.
 
Üst