İnik Lastikle Bir Süre Yol Gittim Sorun Olmuş mudur ?

ecuetos

Elit Apaçi
81
29
Marka
Renault
Merhaba. Olayı kısaca anlatmak gerekirse 1-2 gündür lastikte ağırlık hissediyordum. Bu sabah işe giderken daha da ağırlaştığını fark ettim ve tam sol/sağ yaptığımda direksiyonun daha da ağırlaşıyordu. Neyse iş çıkışı lastikçiye gider havalarına bakarım dedim. Ne hikmetse her zaman kontrol etmeme rağmen bu sefer bi üşengeçlikle lastiğe bile bakmadan işe gittim.

Bugün öğlen vakti işten çıktım arabaya tam binecektim ki sol ön (şoför) lastiğinin aşırı derecede indiğini fark ettim. Aracım Clio 4 önden çekiş. Daha 1 buçuk hafta önce lastik basınçlarına bakmıştım ve bu süre içerisinde bu kadar inmesinin anormal olduğunu fark ettim. Continental Ultracontact lastik kullanıyorum bu arada. Lastiğin yapısı zaten yumuşak elimle de ellediğimde ciddi indiğini fark ettim. 5 KM uzaklıkta bir opet vardı. Oraya kadar bir şekilde idare eder dedim. Tam olarak yere basmıyordu jantlar fakat ciddi şekilde inmişti. Çok hız yazmadan ve olabildiğince iyi zeminlerde gitmeye çalıştım. Yaklaşık 40-45 KM hızın üstüne çıkmadım. Birkaç tane çukur ve kasis vardı. Oralardan da olabildiğince yavaş geçtim.

Opette lastiği şişirirken 12 PSI'a indiğini gördüm. 40 PSI yaptım ve lastikçiye gittim. 40 yapmamın sebebi lastikte ne olduğunu bilmiyordum yolda inme riskine karşı bir tık fazla şişirdim. Fakat buradaki sorun ben bu lastikle sadece bu sabah mı bu şekilde gittim yoksa 1-2 gündür bu şekilde miydi? Bu konuda hiç emin değilim. Sabah işe giderken de normal sürüşümle gittim işe. Zaten arabayı sakin ve yıpratmadan kullanan biriyim fakat böyle bir durumda lastik veya jant zarar görmüş müdür bilmiyorum. Her neyse sözün kısası lastikçiye gittim. Çivi girmiş. İçten yama yaptırdık lastiğe. Lastikçi incelediğinde lastiğin yanaklarında bir şey olmadığını söyledi. Kurtarmışsın dedi.

Fakat lastiğin sönük haliyle bir süre yol yaptığımdan dolayı lastiğin yanağında sönük halinin izi kalmış. Yani yere bastığı kısım sönünce yanak da çöktüğü için yanlarda hafif iz yapmış şerit şeklinde. Lastikçi kurtarmışsın dedi fakat ben hiç jant'a bakmadım. Bakmak aklıma gelmedi daha doğrusu. 120-140 yapsak bu lastik bana problem çıkartır mı dedim, sorun yaşamazsın dedi. Lastikçi yamayı yaptıktan sonra balans ayarı da yaptı.

Tekrardan arabayı sürdüğümde herhangi bir anormal bir şeyler karşılaşmadım. Ses, zıplama veya anormal bir şey yani. Sizce jant veya lastik/lastiğin telleri zarar görmüş müdür? Bu lastikle yol yapmak beni sıkıntıya sokar mı sizce? Teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçmiş olsun. Bir sıkıntı çıkmaz. Jantta ya da lastikte herhangi bir problem olup olmadığını anlamak için tekrar hava kaçırması yahut balans ayarı tutmayıp belli yüksek hızlarda titreme yapması şeklinde gözlem altında tutabilirsiniz. Jantta gözle görülür deformasyon olsaydı zaten lastikçi görürdü. Gözle görülmeyen bir deformasyon varsa bu zaman içinde düzenli şekilde hava kaçırma ya da balans tutmama şeklinde kendini gösterir. Dediğim gibi biraz izler duruma bakarsınız ama sorun olduğunu sanmıyorum. Yama konusunda da içiniz rahat olsun.
 
Geçmiş olsun. Bir sıkıntı çıkmaz. Jantta ya da lastikte herhangi bir problem olup olmadığını anlamak için tekrar hava kaçırması yahut balans ayarı tutmayıp belli yüksek hızlarda titreme yapması şeklinde gözlem altında tutabilirsiniz. Jantta gözle görülür deformasyon olsaydı zaten lastikçi görürdü. Gözle görülmeyen bir deformasyon varsa bu zaman içinde düzenli şekilde hava kaçırma ya da balans tutmama şeklinde kendini gösterir. Dediğim gibi biraz izler duruma bakarsınız ama sorun olduğunu sanmıyorum. Yama konusunda da içiniz rahat olsun.
Anladım teşekkür ederim. Yanaklarda şu şekilde iz var ama güvenip güvenemeyeceğim konusunda emin olamadım işte.

1737023315893.png

1737023334673.png
 
Anladım teşekkür ederim. Yanaklarda şu şekilde iz var ama güvenip güvenemeyeceğim konusunda emin olamadım işte.

Ekli dosyayı görüntüle 49045
Ekli dosyayı görüntüle 49046
O kısım üstünde yol aldığı için iz yapmış. İz yapması normal. Lastiğin havası olması gerektiği gibi olsa ve siz viraj kasmak için sert şekilde aracı kullansanız aynı izler omuzlarda olurdu bu sefer. Lastiğin o bölgesi yere temas konusunda alışkın olmadığı için iz yapıyor. Ama herhangi bir deformasyon yok o yüzden sıkıntı çıkmaz. O iz zamanla kaybolacaktır.
 
O kısım üstünde yol aldığı için iz yapmış. İz yapması normal. Lastiğin havası olması gerektiği gibi olsa ve siz viraj kasmak için sert şekilde aracı kullansanız aynı izler omuzlarda olurdu bu sefer. Lastiğin o bölgesi yere temas konusunda alışkın olmadığı için iz yapıyor. Ama herhangi bir deformasyon yok o yüzden sıkıntı çıkmaz. O iz zamanla kaybolacaktır.
Evet ben de o şekilde düşünüyorum. İlk defa yere bastığı için orası o yüzden iz yapmıştır. Diğer fotoğrafları da ekliyorum içim rahat olsun bunlara da bi bakarsın sana zahmet :D

1737024763329.png

1737024791094.png

1737024807262.png

1737024820838.png
 
Evet ben de o şekilde düşünüyorum. İlk defa yere bastığı için orası o yüzden iz yapmıştır. Diğer fotoğrafları da ekliyorum içim rahat olsun bunlara da bi bakarsın sana zahmet :D

Ekli dosyayı görüntüle 49047
Ekli dosyayı görüntüle 49049
Ekli dosyayı görüntüle 49050
Ekli dosyayı görüntüle 49051
Dediğim gibi herhangi bir deformasyon gözükmüyor tehlike oluşturacak kadar hocam. O yüzden rahatça binebilirsiniz. Sadece yüksek hızda titreme, zaman içinde sık ve düzenli şekilde hava azaltıp azaltmadigini kontrol etseniz yeterli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ecuetos
Dediğim gibi herhangi bir deformasyon gözükmüyor tehlike oluşturacak kadar hocam. O yüzden rahatça binebilirsiniz. Sadece yüksek hızda titreme, zaman içinde sık ve düzenli şekilde hava azaltıp azaltmadigini kontrol etseniz yeterli.
Anladım çok teşekkür ederim hocam
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
rahat olun. jant hasar alırsa size söyler. Titreme yapar, lastik havası indirtebilir. Lastiğin yanakları için de dert etmeyin, ortamlarda piste girdim dersiniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ecuetos