KAPALI Insignia 1.6 Turbo kaç devirde doldurmalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Esco
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Esco

Davidphomi
Elit Apaçi
200
40
Marka
Suzuki
Arkadaşlar aracı yeni aldım sayılır, turbo arızalıydı devreye girmiyordu çözdürdük şimdi canavar gibi çekiyor, ama ilk defa benzinli turbolu bi araca biniyorum dizel de 2000-2500 arasında asılıyordu önceki aracım da ama bu araçta 2500-3000 arası asılıyor yüksek vitesler de 3200ü falan bulduğu da oluyor bu normal mi?

Aracın asılmasın da bi sorun yok canavar gibi çekiyor geç açılmasından çokta şikayetci değilim biraz devirli kullanmış oluyorum sadece ama kafama takıldı, sorayım dedim.
 
Insignia özelinde bir şey diyemem ama modern stock turbolu benzinli motorlarda 2000 devri görmeden turbonun doldurması gerekir. Yoksa downsizing işinin bir esprisi kalmıyor. Düşük devirde dolup düşük devirde kullandıracak ki emisyonu düşük tutsun. Yeni nesil turbo motorların mantığı bu. Araç twin turbo ise alt devirleri doldurması gereken küçük turboda (veya hortumlarında filan) bir sorun vardır.
@msansertekin neydi bunların motor çift turbo mu sen bilirsin
Edit: Şöyle bir video buldum, yazdığıma görsel destek olsun diye şuraya bırakıyorum.
 
Son düzenleme:
1.6 t motor 180 bg 5500 devirde 230 torkunu 2200-5500 devir arasında veriyormuş (autodata)

Hocam araba eski nesil turbo motorlardan olduğu için gücünü günümüz turbo motorları gibi yayamıyor. Bide arabanın 1600 kiloluk ağırlığını düşünürsek ister istemez devir çevirmeniz gerekiyor.
 
Manuel mi araç? Baskı balata zayıflamış olabilir diye aklıma geldi, eğer öyleyse illa 2000-2500 de açmaz, yokuş ve yol durumuna göre daha fazla çevirmeniz gerekebilir.

Bir de turbo benzinli araç konusunda pek bir bilgim yok ama 2200-5500 arası geniş bir skala yol-yokuş-yük durumuna göre beyin ve sensörler aracılığıyla turbo kendisi dolacağı(maksimum verimli olacağı) devri bu sınır içerisinde değişken olarak ayarlıyor olabilir.
 
@msansertekin insigniadan en iyi anlayan sensin
Eyvallah.

Başlığa gelecek olursak, aslında 2200 devirde gibi görünüyor ama tam olarak değil. Genellikle 2400-2500 dolaylarında "heh işte" diyorsun aracı kullanırken. Bir tık devirli kullanımı seven bir turbo benzinli.

Bu bence gayet güzel bir olay. Zaten 1600 devirde rampa tırmanmanın mantığını hiç anlamış değilim. (Altında +3 litre makine olur, eyvallah)
Makyajlı kasada gelen 170 hp'lik makine 1650 devirde max tork buluyormuş. 1.4 turbo da keza 1850 devirde buluyor. Bu iki motorda da Motul'un önerdiği yağ Ecolite. Yani düşük devirde vuruntuyu(LSPI) önlemek adına kullanılan yağ.

Bu da demektir ki, bu iki makinenin LSPI tandansı var. (Ki zaten piston kıran vs görüyoruz internette). 180'lik olanın turbosu daha geç doluyor. Yağı normal x-clean 5w30. Yani öyle bir vuruntu riski çok yok. Velhasılkelam, 2500-3000'de gitmek gayet iyidir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...