AÇIK Insignia Gitti Yerine Manuel Araç Tercihi

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
418
39
Marka
Opel
11 yaşında 188 bin kmde aracımı kurumsala verdim. Opel Insignia 1.6T SIDI Cosmo manuel. Şimdi yerine başka bir tane koyma zamanı. Sıfırda gönlüm Type-R diyor ama böyle bir vergi ödemeye gönlüm razı değil :D

Önceliğim gene manuel olması. Pek fazla seçenek yok biliyorum. Olanlardan sürüş keyfi yüksek, çok eski olmayan, yeterince büyük olsun, kroniği az olsun falan ayıklayınca iyice azalıyor.

2020 model Insignia düşebiliyor bazen. Dolu donanım 1.6 dizel. Bunlar pandemide İtalya'ya gönderilecekken Türkiye'ye yönlendirilenler. Örneğin:

1.345 kadar düşmüştü aciliyet bitince fiyatı artırmış. Opel'de başka model düşünmüyorum.

D sınıfında Passat ve Superb gibi tercihler de var ama yılı yüksek donanımlar az. Yaşını almış gitmiş Avrupalı D sınıfı araçlar :(

C sınıfında 2020 Honda Civic 1.5 Turbo 182 ve Seat Leon 1.5 TSI 130 FR var. Leon gıdıklanabilir ama torsiyonlu. Örnekler:

Bir de 1 yaşını aşmamış Golf 1.5 TSI 116 Impression'lar epeyce ilanda var. Eksikleri olsa da yeni araba. Buna kaçış planı diyorum. İ20N için de çok yükselmiştim ama konforla alakalı üzmesi beni vazgeçirdi. SUV/Crossover kasa tipinde de tatminkar bir örnek bulamadım. Zaten geneli torsiyonlu leylek.
 
Leon ve Golf'ü almazdım, Insignia ve Civic arasında da Civic tercih ederdim. Manuel bu paralardaki Insignia'nın piyasasının neredeyse 0 olacağını ve ilerleyen zamanlarda çok zarar ettireceğini düşünüyorum. Civic'in daha sorunsuz, performanslı ve piyasasının daha canlı olduğunu da göz önüne alarak Civic derim.
 
Keyif isteniyorsa Civic ve i20n alternatifsiz. Fakat uzun süre civic rs kullanmış birisi olarak şunları belirtmeliyim; sedan sportif sürüşe çok yatkın bir süspansiyon dengesine sahip değil. Çok yatar, hb’e göre kafadan kayması vardır ve üretim kalitesi hb’e göre zayıftır. Bu arabada sportif bir dönüş isteniyorsa tercihim hb. Sedanda sadece vites-motor uyumundan keyif alırsınız. Ekstra olarak sadece sedan özelinde; bu araç yerine sunrooflu tercih edilmeli yoksa çok bekletir satışta
 
Keyif isteniyorsa Civic ve i20n alternatifsiz. Fakat uzun süre civic rs kullanmış birisi olarak şunları belirtmeliyim; sedan sportif sürüşe çok yatkın bir süspansiyon dengesine sahip değil. Çok yatar, hb’e göre kafadan kayması vardır ve üretim kalitesi hb’e göre zayıftır. Bu arabada sportif bir dönüş isteniyorsa tercihim hb. Sedanda sadece vites-motor uyumundan keyif alırsınız. Ekstra olarak sadece sedan özelinde; bu araç yerine sunrooflu tercih edilmeli yoksa çok bekletir satışta
Sedana spor yay şart, atılan ilandaki araba Elegance+Güvenlik Paketli. Standart Elegance'lar gibi sunroof yok ancak düz Elegance'lara göre 17 jantlar far yıkama şerit takip adaptif hız sabitleme otomatik uzun far gibi donanımları var. Pandemi döneminde gelen arabalardan. Bunların da piyasası var boş Elegance yerine bence daha alınası.
 
Sedan civic almam açıkçası. HB kasalarda süspansiyon ayarı özelliği mevcut. Ama 1.5 milyon civarına manuel 3-5 tane ilan ancak çıkıyor fazla seçenek yok.

Hızlı araçlardan sonra 1.6 dizel bir araç beni duygusal olarak tatmin etmezdi. Yüzümü ekşitir açıkçası. İnsignia'yı çok sevsem de 150-180-200 hp'lik araçlardan sonra 1.6 dizel benim moralimi bozar. Açıkçası bunlardan vazgeçip 1.6 dizel falan alacaksam İnsignia da almam. Madem beklentiyi düşürdüm o zaman sıfıra yakın olsun da bir artısı olsun benim için deyip Golf alırm. Manuel'i esnetip hadi otomatiğe de razıyım dersem 308, Astra vs bakarım. En azından donanımlı ve sıfıra yakın, sürüşleri de konforlu araçlar.

İşine yarayacak yorum yapabileceğimi zannetmiyorum. Senin beklenti ve ihtiyaçlarına göre kendimi senin yerine koyarak yorum yapayım diyorum yine olmuyor, yapamıyorum. Çünkü şu başlıkta aklım, fikrim, kalbim, mantığım her şeyimle İ20 N alırım diyorum.
 
Son düzenleme:
Golf'teki motor Leon'dakinden kötü anlamda farklı. 182'lik Civic HB + Manuel yavru Type-R olduğu için Type-R parası istiyorlar 🙂

İnsignia Grand Sport'ta Manuel gerçekten anlamsız. Çok büyük bir araba.. Premium D yani spor sedan olsa mesela Manuel F30, A4 Quattro isterim ben 🤤

Manuel almanın mantıklı olduğu tek D segment araba Mondeo MK5 sanırım. 1.6 TDCİ motor sadece Manuel olarak gelmişti. Hem sürüşü de güzel 🤌

Ben olsam Leon - Civic Sedan ve Mondeo MK5 arasında düşünürdüm. Mondeo MK5 çok daha ucuza alınabileceği için de onu seçerdim. Motoru da 160HP falan birşeyler yapılır yani..

Civic ve Leon'un piyasası gayet yerindedir bu arada, onları özellikle Manuel olduğu için tercih edecek çok insan var. Performans (hepsi stage 1 yazılımlı) olarak da Mondeo'dan çok daha iyi olacaklar tabi.. Ama Mondeo da gazlarken az yakacak 🙂

Civic mi Leon mu ? Dersek, zevkler/renkler. Ben Leon'u Cupra (gerçi artık 2.0 olanına ne diyorlar bilmiyorum 😁) o şekilde yapabileceğim için onu seçebilirdim hem daha yeni nesil.

Sedan Civic'i Type-R yapamayacağımız için.. 🤷

İkisini adam akıllı kıyasladığımızda bir yerden alıp, bir yerden veriyoruz bence.

Performans ve sürüş keyfi öncelikliyse Civic, diğer şeylere girdiğimiz zaman Leon'un üstünlükleri başlıyor. Benim için tuşların yazı fontu önemli mesela 🙂
 
Son düzenleme:
Cevaplar ve bilgiler için teşekkür ederim.

Aracı alıp 5 yıl bineceğimi varsayarsak 10 yaşına gelmiş Insignia baş ağrıtabilir. Zaten bu araç için en büyük çekincem de bu. Kendi aracıma piyasadan talep gelmeyip kurumsala vermem tecrübe oldu. Civic bu konuda 10 yaşına geldiğinde bile talep görür kanaatindeyim. Donanım paketlerini bilmediğim için örnek attığım ilanın güvenlik paketli olduğunu bile sizden öğrendim. Ben de Civic'i olabilecek en ucuza almam gerektiğini düşünüyorum. Evet HB kasalar üretim kalitesiyle ve donanımıyla daha iyi ama onların da fiyatları değmeyecek seviyede :( Üstüne süslülükte bu kadar sivri olmaları beni tasarım anlamında itiyor. Sedanlara bile olabilecek her şeyi yapıştırıyorlarken hem de 🤦‍♂️

Leon/Golf konusunu düşününce 5 yaşında arabanın donanımı biraz fazla ve motoru daha iyi gıdıklanıyor diye sıfır ayarındaki Golf ile neredeyse aynı para olması mantıksız gelmeye başladı. Golf sorun çıkarmazsa 10 yıl bile kullanabilirim ama Leon için aynı şeyi söyleyemem :( Belki Golf için de bir çözüm bulurlar yakında.

İ20N konusunda ise ne diyim bilemiyorum. Öyle tek seferde üzeri çizilecek bir araba değil. Sert B sınıfı olması sebebiyle boyut ve konfor benim için en büyük soru işareti.

Artık şöyle bir süreç düşünüyorum; 1 aylık bir düz i20 kiralayayım, B sınıfıyla uyuşuyor muyum bakayım. Buna göre İ20N hakkında son kararımı vereyim. İbre Civic'e dönerse alıp beğenmezsem bile 1-2 yıl kullanır satarım ve hala çok temiz Golf bulma şansım yüksek olur. Tabi Golf için performans beklentim minimumda olacak, sorunsuz götürsün yeter diyeceğim :)
 
İ20N konusunda ise ne diyim bilemiyorum. Öyle tek seferde üzeri çizilecek bir araba değil. Sert B sınıfı olması sebebiyle boyut ve konfor benim için en büyük soru işareti.

Artık şöyle bir süreç düşünüyorum; 1 aylık bir düz i20 kiralayayım, B sınıfıyla uyuşuyor muyum bakayım. Buna göre İ20N hakkında son kararımı vereyim.
45 yanaklı lastiğe sahip sıradan bir b sınıfı olan corsa kullanıyorum. Bu aracın konforu beni oldukça memnun ediyor. B sınıf olması sebebiyle bazı yol bozukluklarına karşı hassasiyeti olsa da sürüşün %95'lik kısmında oldukça güzel darbe emişi var. Ama işte bu araç yol kullanımına uygun olması için üretilmiş bir model. i20'nin standart versiyonu da öyle. Ama spor versiyonlar çok farklı. Yani düz i20 kullanıp i20 N'nin konforu hakkında ufak da olsa bir fikir sahibi olmak isterseniz bu sizi oldukça yanıltır.

Günümüz B segment araçlarının ön koltuk konforu iyi seviyede. Ama arka koltuk konforları hem kısa aks mesafesi, hem torsiyon olması, hem de bulunduğu segment gereği biraz rahatsız. Yani ön ile arka koltuk konforu arasında fark var. İ20 N'de ise bu fark bir adım daha ötede. Aracın sert yapısından dolayı ön koltuktaki konfor makul sayılabilirken arka koltuk konforu yolcular için sıkıntılı. Yani araçta düzenli olarak arkada seyahat edecek birileri yoksa çok sorun olmaz.

Yine de konfor konusu oldukça subjektif bir durum. Dediğim gibi 45 yanaklı lastiğe sahip corsa'nın konforunu ben çok beğeniyorum. Araç sert yapıda ama çukurlarda kolay kolay pat küt etmiyor. Üstünden geçtiğiniz şeyi hissettiriyor. Sönümleme pek yok ama filtreliyor. Süspansiyon çalışma sesleri, metalik sesler vs hiç duyulmuyor ama bu konfor anlayışını yeterli bulmayan da çıkabilir. O yüzden size tavsiyem standart i20'ye bakarak N versiyonun konforu hakkında fikir sahibi olmaya çalışmayın çünkü çok yanıltır. Yerinizde olsam i20 kiralayan bir firmadan aracı alıp bir gün boyunca kullanırdım.
 
Son düzenleme:
Haklısınız ikisi birbirinin hakkında doğrudan bilgi vermeyebilir. Önümüzdeki süreçte en az 1 ay geçici olarak araba kiralayacağım gibi duruyor. Zaten ucuz araba kiralamaya niyetliyken dedim bari i20 olsun fikir verir. Geçen sürede karar verdiğim araçlar satılıkta durursa ne ala, durmazsa o anki durum ne gösterirse uyarım artık :)