HABER İstanbul’un altına 145 kilometre tünel

OmurDenizSecilen

Yönetim
Editör
Moderatör
51
İstanbul’da 2019’a kadar 98 kilometre uzunluğunda ki 17 tünel projesi hizmete alınacak. 2019 sonrası ise 47 kilometre uzunluğunda ki 11 tünelin tamamlanmasıyla 2023’e kadar İstanbul’un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilecek.

4WxcjGA8YEaU_XYwE0xu3g.jpg


Yenişafak’ın haberine göre, halihazırda yapımı devam eden toplam 5,78 kilometre uzunluğundaki Kasımpaşa-Sütlüce ve Libadiye-Çamlıca tünellerinde son aşamaya gelindi ayrıca İBB’nin Avrupa’da 22, Asya’da 6 tane tünel projesi var. 2019 yılına kadar hizmete alınması planlan yaklaşık 98 kilometre uzunluğunda 17 tünel projesi bulunuyor.

Dolmabahçe ile Levazım arasına yapılacak tünel Cendere yolu Ayazağa’dan Baltalimanı’na oradan da Çayırbaşı’na kadar uzanacak. Bu sayede Beşiktaş’tan Sarıyer’e yer altından kesintisiz ulaşım sağlanacak. Kağıthane’den Büyükçekmece’ye bağlanacak yaklaşık 52 kilometrelik tünel 6 ilçeyi birbirine bağlayacak. Kağıthane’den başlayacak tünel Bayrampaşa, Bağcılar üzerinden Küçükçekmece’ye Avcılar üzerinden de Büyükçekmece’ye kadar uzanacak.

HX_XMWuqc0mDotFqcq8cpA.jpg


2019 sonrası için ise 11 tünel projesi bulunuyor. Projeler, Davutpaşa – Samatya, Merter – Kazlıçeşme, Kadıköy-Kuşdili tünelleri dahil yaklaşık 47 kilometre uzunluğunda olacak.

JShmUZGtN0mIJ_AimGO4zw.jpg


Bu sayede 2019 öncesi ve sonrası tünellerle birlikte 2023’e kadar İstanbul’un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilmesiyle trafiğin rahatlaması hedefleniyor.

Avrasya Tüneli ile entegre olacak.

avrasya-tuneliyle-entegre-olacak7MnLvtDKiU-ayFNABY8O-Q.jpg


Üsküdar Sahil trafiğini rahatlatmak için yaklaşık 24 kilometre uzunluğunda tünel inşa edilecek. Proje, Harem-Beylerbeyi, Beylerbeyi-Çengelköy, Çengelköy-Küçüksu, Küçüksu-Kavacık ve Kavacık-Çubuklu olmak üzere 5 ayrı etap halinde tamamlanacak. Bu sayede Beykoz, Avrasya Tüneli’ne yer altından entegre edilecek.



Kaynak: NTV

Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..