İzmir Ülkü Park Yeni Hali ile İlk Pist Günü - TrackTurk

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,363
Beğeni Puanı
4,448
Yaş
31
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Herkese selamlar,

Yaklaşık 2 yıl sonunda, izmir ülkü yeni hali ile açıldı. Geçen hafta ilk etkinlik olan TPŞ yapılmıştı, bu hafta da (dün) TrackTurk liderliğinde pist günü yapıldı.

Haftalar öncesinden MiTo ile tam gün katılım için ücret ödemesini yapıp, lastiğinden frenine hazırlıklarımızı yapmıştım. Hatta pist öncesi akşam e20 yakıt ile depoyu fulleyip şu fotoyu çekmiştim.
IMG_20191011_234224.jpg


Sabah erkenden pistdeydik, ilk seansa sağ koltukta bir arkadaşım ile çıkıp pisti tanıyalım dedik.
IMG-20191012-WA0003.jpg

IMG-20191012-WA0002.jpg


Pist sabah erken saatte çok tozluydu ve bolca yan yan ve tabi pisti tanımadığımdan temkinli gidiyordum. Derken, bir önceki günkü araba ile log alırken yaşadığım beyaz duman atma hususu pist üstünde kendini tekrarladı. Bu sebeple ilk seanstan sonra kendi aracımla bir daha piste çıkmadım.

Yüksek ihtimalle turbo göbeğinden yağ çekiyor, 3 ay önce göbeği, mili ve pervanesi değişen turbo adam olmadı. Hafta içi turboyu söküp, 3 ay önce yapan adama gideceğim, onun detaylarını arabanın kendi konusunda yazarım.

Hatta araba soğuyunca turbo ağzını açıp baktım ama net bişi gözükmüyordu, ama boruların içinde ciddi miktarda yağ vardı.

Bu da "pistçiyiz dedik, işçisin dediler" temalı fotomuz:
IMG-20191012-WA0020.jpg


Yaşanan olumsuzluklara takılmayalım keyfimize bakalım dedik, polocup kiraladık, 10 turluğuna. Ona dair fotolar:
IMG-20191012-WA0016.jpg
IMG-20191012-WA0034.jpg
IMG-20191012-WA0053.jpg


Sarı Polo'muzda abs yok, süspansiyon taş gibi, lastikler kumho ku36 semi slick, ön frenler sanırım 330mm disk ve pagid racing balatalara sahir, 1.9lt 150hp civarındaydı.
Frenler muhteşemdi,
Lastikler yeterince iyiydi,
Araç kafadan kaymaya çok müsait, viraj çıkışlarında gazı iyi kontrol etmek lazım,
Abs olmaması hiç bir şekilde hissettirmedi bile
Süspansiyon taş kıvamında oldupundan araba masa gibiydi, hiç yana yatmıyordu.

Yani genel olarak oldukça keyifliydi.

Benim de ilk polo cup deneyimim olduğundan tabi arabayı tanımaya çalışıyordum. Ama bir yandan da direksiyon inanılmaz sert idi, sanki tamamen eski yarış arabalarındaki gibi hidrolik hiç yok gibi inanılmaz sert ve yoldaki herşeyi direksiyonda direkt hissettiren bir hali vardı. Hatta, viraj içinde sağ elimi vitese atınca, sol elim direksiyonu tutmaya yetmiyor, direksiyon elimden kaçıp düzleşiyordu.

Neyse, 10 tur bitti, pite çektik arabayı. Yanaştırma için direksiyonu çevirirken baya baya zorlanıyorum. O esnada baktım ki teknikerler yere damlayan bir şeye bakıyorlar. Dedim hidrolik mi abi, dediler evet hidrolik. Yani direksiyon hidroliği komple akıp gitmiş, direksiyondaki tuhaflık ondanmış. Zaten benden sonra sarı poloyu o gün için kenarı ayırdılar.

Yani 2 arabanın ikisini de bozdum, bana gusülün faydasını anlatmaya çalışanlar oldu falan :p

Sağ koltuktaki arkadaşım cep tel ile kısa bir video çekti. Best time olarak 1:22 yaptım ama 3 saniye daha rahat gelişir bu süre. Artık onu @sinan gelince tekrar deneyeceğiz. Videodaki çizgim falan leş ama pistin yeni hali konusu da fikir verir:
 

Ekli dosyalar

dellobaltino

Senkromeççi
Katılım
12 Kas 2019
Mesajlar
16
Beğeni Puanı
1
Yaş
24
Konum
İzmir
Marka
Fiat
Go kartı kapatmaları üzdü abi...
Senin videoları izleyip gaza geldiğimizle kaldık İzmir’de maalesef go kart yapılacak yer yok.
 
Üst