Audi, uzun zamandır beklenen tamamen elektrikli ilk modeli e-Tron SUV’u San Francisco’da düzenlediği lansman ile duyurdu. Audi e-Tron SUV; son dönemde alevlenen elektrikli SUV pazarında yeni bir cephe açıyor!
Audi e-Tron SUV, elektrikli pazarına sert bir giriş yapıyor
Alman markanın ilk elektrikli aracı e-Tron, Tesla Model X, Jaguar i-PACE ve Mercedes-Benz EQC’nin yer aldığı elektrikli SUV sınıfında bulunuyor. Tasarımıyla modern ve yenilikçi bir otomobil olduğunu gösteren araç, ön yüzünde gri yapraklara sahip panjuruyla geleneksel otomobillerden ayrışıyor. Yan bölümünde kaslı hatların yoğunlukta olduğu tasarımda sanal ayna teknolojisi dikkat çekiyor. Geleneksel ayna yerine kamera teknolojisi kullanılan sistem, kapı panellerindeki küçük ekranlara eş zamanlı olarak görüntü iletiyor.
Boyutsal olarak 4.9 metre uzunluk, 1.93 metre genişlik ve 1.66 metre yüksekliğe sahip olan Audi e-Tron SUV, böylece boyutsal olarak Q5 ve Q7’nin arasına yerleşiyor. Aracın iç mekanında 10.1 inçlik multimedya ve 8.6 inçlik yardımcı ekranın yanı sıra sanal kokpit teknolojisi dikkat çekiyor.
e-Tron’un en merak edilen tarafı olan motor ve batarya bölümü ise biraz şaşırtıyor. Çift asenkron elektrik motoruna sahip olan araç, 408 beygir güç ve 664 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 kilometre hıza 5.7 saniye ulaşan Audi e-Tron, gücünü ise 95 kWh kapasiteli batarya paketinden alıyor. Audi’nin açıkladığı verilere göre bu batarya elektrikli SUV’u ortalama 400 km menzile taşıyabiliyor.
Tüm bunların yanında Audi elektrikli araçlar için geliştirdiği yeni teknolojileri yeni e-Tron modelinde bir araya getirmiş. Örneğin; rejeneratif frenlemenin geliştirilmiş hali olan elektro-hidrolik fren teknolojisi, aracın toplam menzilinin %30’unun oluşmasına olanak sağlıyor. Ayrıca elektrikli dört tekerden çekiş sistemi, oluşan torku akslar arasında kayıpsız şekilde dağıtıyor. Yol koşullarına göre 76 mm alçalabilen adaptif süspansiyon, tork vektörleme ve anlık çekiş kontrolü altyapıdaki öne çıkan özelliklerden bazıları olmuş.
e-Tron, şarj konusunda ise Volkswagen grubunun yeni oluşturulan şarj istasyonlarından faydalanacak. Grup, önümüzdeki yılın ortasına kadar Amerika’da 500 adet DC şarj istasyonu kuracak. Buradaki 150 kW’lık hızlı şarjdan faydalanacak olan araç, yarım saatlik şarj ile 320 kilometre menzile ulaşabilecek.
Avrupa pazarı için başlangıç fiyatı 79.900 Euro olarak açıklanan Audi e-Tron, önümüzdeki yılın ikinci yarısından itibaren satışa sunulacak.
1 arasında 16
Read the whole post here.
Audi e-Tron SUV, elektrikli pazarına sert bir giriş yapıyor
Alman markanın ilk elektrikli aracı e-Tron, Tesla Model X, Jaguar i-PACE ve Mercedes-Benz EQC’nin yer aldığı elektrikli SUV sınıfında bulunuyor. Tasarımıyla modern ve yenilikçi bir otomobil olduğunu gösteren araç, ön yüzünde gri yapraklara sahip panjuruyla geleneksel otomobillerden ayrışıyor. Yan bölümünde kaslı hatların yoğunlukta olduğu tasarımda sanal ayna teknolojisi dikkat çekiyor. Geleneksel ayna yerine kamera teknolojisi kullanılan sistem, kapı panellerindeki küçük ekranlara eş zamanlı olarak görüntü iletiyor.
Boyutsal olarak 4.9 metre uzunluk, 1.93 metre genişlik ve 1.66 metre yüksekliğe sahip olan Audi e-Tron SUV, böylece boyutsal olarak Q5 ve Q7’nin arasına yerleşiyor. Aracın iç mekanında 10.1 inçlik multimedya ve 8.6 inçlik yardımcı ekranın yanı sıra sanal kokpit teknolojisi dikkat çekiyor.
e-Tron’un en merak edilen tarafı olan motor ve batarya bölümü ise biraz şaşırtıyor. Çift asenkron elektrik motoruna sahip olan araç, 408 beygir güç ve 664 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 kilometre hıza 5.7 saniye ulaşan Audi e-Tron, gücünü ise 95 kWh kapasiteli batarya paketinden alıyor. Audi’nin açıkladığı verilere göre bu batarya elektrikli SUV’u ortalama 400 km menzile taşıyabiliyor.
Tüm bunların yanında Audi elektrikli araçlar için geliştirdiği yeni teknolojileri yeni e-Tron modelinde bir araya getirmiş. Örneğin; rejeneratif frenlemenin geliştirilmiş hali olan elektro-hidrolik fren teknolojisi, aracın toplam menzilinin %30’unun oluşmasına olanak sağlıyor. Ayrıca elektrikli dört tekerden çekiş sistemi, oluşan torku akslar arasında kayıpsız şekilde dağıtıyor. Yol koşullarına göre 76 mm alçalabilen adaptif süspansiyon, tork vektörleme ve anlık çekiş kontrolü altyapıdaki öne çıkan özelliklerden bazıları olmuş.
e-Tron, şarj konusunda ise Volkswagen grubunun yeni oluşturulan şarj istasyonlarından faydalanacak. Grup, önümüzdeki yılın ortasına kadar Amerika’da 500 adet DC şarj istasyonu kuracak. Buradaki 150 kW’lık hızlı şarjdan faydalanacak olan araç, yarım saatlik şarj ile 320 kilometre menzile ulaşabilecek.
Avrupa pazarı için başlangıç fiyatı 79.900 Euro olarak açıklanan Audi e-Tron, önümüzdeki yılın ikinci yarısından itibaren satışa sunulacak.
1 arasında 16
Read the whole post here.