Herkese merhaba,
Yaklaşık Nisan 2021'den bu yana kullanmış olduğum ve her direksiyona geçişimde beni gülümseten, iyi ki dedirten Jaguar XJ'den bahsedeceğim sizlere.
Konumlandırıldığı segment gereği çok dişli rakipler ile rekabet halinde olsa da dünya genelinde hiç azımsanmayacak kullanıcı kitlesine sahip bir otomobil. Her ne kadar ülkemizdeki otomobil muhafazakarlığı sebebi ile genellikle rakibininde S Class olduğunu varsaydığımızda çoğu kişinin bilmediği bir otomobil olsada çıkardığı her yeni kasası ile Jaguar'ın kurtarıcı meleği ve amiral gemisi olma konusunda başarılı.
1968 senesinden beri üretilen XJ modeli her çıkardığı modelde farklı isimlerle anılıyor. Model kodlamasına baktığımızda Bmw, Mercedes ve Jaguar, motor harcimlerini model adına yansıtıyordu bir süre öncesine kadar. 7.30 dediğimizde 3 Litrelik 7 serisi aklımıza gelirdi, S500 dediğimizde 5 Litrelik bir Mercedes görmeye alışıktık. Aynı şekilde XJ8 dediğimizde 8 silindirlik, XJ6 dediğimizde ise 6 silindirlik modelini betimlerdi ancak takriben 2010'larda küçük hacim/yüksek sıkıştırma bu segmentin tabularınıda yıktı ve kafamızı iyice karıştırdı.
Sözü XJ'ye bırakacak olursam;
2002 yılında piyasa sürülen x350 kasa kodlu Jaguar XJ6/XJ8 çıktığı yıllarda bir sürpriz yaptı. Hepimizin bildiği üzere Jaguar denildiği zaman akla ağır ve hantal kült İngiliz premiumu gelirdi. Bu kasa ile Jaguar bu tabuyu ortadan kaldırarak Uzay teknolojisi adını verdiği platform sistemi ile tüm gövdeyi baştan sonra Alüminyumdan üretti. Evet TÜM GÖVDEYİ. Bu devasa boyuttaki otomobilin bagaj kapağını serçe parmağınız ile kaldırabiliyorsunuz. Kaputu da öyle. Taşıyıcı/traverz harici alt takımdaki düm donatılar, şase, tüm karoser parçaları alüminyum ve bu değişiklik bu kocaman arabayı 1615 kilograma düşürüyor.
Bugün C Segmentindeki güncel bir otomobil ile neredeyse aynı ağırlığa sahip olan F Segment bir firstclass. Üzerindeki motorun V8 Atmosferik bir motor olduğunuda düşünürsek 1615 kilogram bu arabanın yolda deyim yerindeyse süzülmesini sağlıyor.
Genel olarak motor seçenekleri ve şanzımanından bahsedecek olursam, en düşükten en yüksek hacimliye;
XJ6 2.7 v6 Dizel;
*207 Beygir güç,
*435 nm Tork (1900dd)
*10.8L/100km Şehir içi
*6.5L/100km Şehir Dışı
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.2 saniye
2.7d motor aslında hepimizin bildiği bir motor, Range Rover Sport, Peugeot 607, Citröen C5 gibi araçlardan bildiğimiz PSA yapımı bir motora sahip. Kullanımı keyifli olsa da krankmili problemleri ile nam salmış olması insanı uzak tutmaya yetiyor.
XJ6 3.0 v6 Atmosferik Benzinli
*238 Beygir Güç
*293 Nm Tork (4500dd)
*15.3 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.1 saniye
3.0L motor benzinli model, Jaguar'ın ülkemizde sıkça gördüğümüz S-Type (2002 sonrası) ve XF modelleri ile aynı motor. Bu motor Ford motoru olarak geçsede esasında ülkemizdeki Fordlardan ziyade Amerikada yaygın olan Cougar modellerindeki Ford ile aynı.
XJ8 3.5 v8 Benzinli
*258 Beygir güç
*335 Nm Tork (4200dd)
*15.9 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 7.6 saniye
XJ8 4.2 v8 Benzinli
*300 Beygir
*411 Nm Tork (4100dd)
*16 Lt/100 km
*8.1 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 6.3 saniye
Benim aracım bu motora sahip, 4.2 motoru seçmemdeki sebep bu modelin dizelini almak istemememdi. Benzinli olacaksada verilere baktığımızda yakıt tüketiminde gerçekten cebe yansımayacak küçük bir fark var iken performans farkı gerçekten tatmin edici. Kronik sorunu olmayan, elektronik arızalar ve ateşleme arızaları yaşatmayan çok sessiz çalışan ancak gaza bastığınızda o v8 sesinin hakkını veren bir motor. Aynı motor Jaguar XK X100 (2001 sonrası) Jaguar XK x150 (2006 sonrası) modellerde ve S-Type V8 modellerindede kullanılıyor.
XJR/ XJ Super 4.2 v8 Supercharged
*400 Beygir
*541 Tork (3500 dd)
*18.6 Lt/100 km
*9 Lt/100 km
*6 ileri XF Vites kutusu
*0-100 hızlanması 5.3 saniye
İşte bu motor yolda araba sattırır. İlk üretildiği zamanlarda S-Type R modelinde kullanılan ve BMW E39 M5'e rakip olarak piste çıkarılan bir araç. S-Type'dan sonra XJ, XKR gibi modellerde kullanıldı. E39 M5'e rakip olarak segment gereği S-Type gösterilmiş olsa da yukarıda bahsettiğim alüminyum üretimden dolayı XJR'nin ağırlığı S-Type'dan daha düşük bu sebeple performans verileride S-Type'dan daha iyi.
Düşünsenize orta ayarda bir spor otomobiliniz var ve yolda seyrederken sol şeritten böyle klasik tasarımlı, ağır ve hantal gözüken bir otomobil gidiyor ve selektör kolunu çekiyorsunuz. Peki ya sonra? SONRASI YOK YEĞEN.
Aracımla ilgili bir kaç fotoğrafı buraya ekliyorum, aynı zamanda dilim döndüğünce XJ'lerden bahsettiğim vide
onunda linkini yapıştırıyorum, keyifli seyirler ve iyi forumlar dilerim.
Onur Kartal
Yaklaşık Nisan 2021'den bu yana kullanmış olduğum ve her direksiyona geçişimde beni gülümseten, iyi ki dedirten Jaguar XJ'den bahsedeceğim sizlere.
Konumlandırıldığı segment gereği çok dişli rakipler ile rekabet halinde olsa da dünya genelinde hiç azımsanmayacak kullanıcı kitlesine sahip bir otomobil. Her ne kadar ülkemizdeki otomobil muhafazakarlığı sebebi ile genellikle rakibininde S Class olduğunu varsaydığımızda çoğu kişinin bilmediği bir otomobil olsada çıkardığı her yeni kasası ile Jaguar'ın kurtarıcı meleği ve amiral gemisi olma konusunda başarılı.
1968 senesinden beri üretilen XJ modeli her çıkardığı modelde farklı isimlerle anılıyor. Model kodlamasına baktığımızda Bmw, Mercedes ve Jaguar, motor harcimlerini model adına yansıtıyordu bir süre öncesine kadar. 7.30 dediğimizde 3 Litrelik 7 serisi aklımıza gelirdi, S500 dediğimizde 5 Litrelik bir Mercedes görmeye alışıktık. Aynı şekilde XJ8 dediğimizde 8 silindirlik, XJ6 dediğimizde ise 6 silindirlik modelini betimlerdi ancak takriben 2010'larda küçük hacim/yüksek sıkıştırma bu segmentin tabularınıda yıktı ve kafamızı iyice karıştırdı.
Sözü XJ'ye bırakacak olursam;
2002 yılında piyasa sürülen x350 kasa kodlu Jaguar XJ6/XJ8 çıktığı yıllarda bir sürpriz yaptı. Hepimizin bildiği üzere Jaguar denildiği zaman akla ağır ve hantal kült İngiliz premiumu gelirdi. Bu kasa ile Jaguar bu tabuyu ortadan kaldırarak Uzay teknolojisi adını verdiği platform sistemi ile tüm gövdeyi baştan sonra Alüminyumdan üretti. Evet TÜM GÖVDEYİ. Bu devasa boyuttaki otomobilin bagaj kapağını serçe parmağınız ile kaldırabiliyorsunuz. Kaputu da öyle. Taşıyıcı/traverz harici alt takımdaki düm donatılar, şase, tüm karoser parçaları alüminyum ve bu değişiklik bu kocaman arabayı 1615 kilograma düşürüyor.
Bugün C Segmentindeki güncel bir otomobil ile neredeyse aynı ağırlığa sahip olan F Segment bir firstclass. Üzerindeki motorun V8 Atmosferik bir motor olduğunuda düşünürsek 1615 kilogram bu arabanın yolda deyim yerindeyse süzülmesini sağlıyor.
Genel olarak motor seçenekleri ve şanzımanından bahsedecek olursam, en düşükten en yüksek hacimliye;
XJ6 2.7 v6 Dizel;
*207 Beygir güç,
*435 nm Tork (1900dd)
*10.8L/100km Şehir içi
*6.5L/100km Şehir Dışı
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.2 saniye
2.7d motor aslında hepimizin bildiği bir motor, Range Rover Sport, Peugeot 607, Citröen C5 gibi araçlardan bildiğimiz PSA yapımı bir motora sahip. Kullanımı keyifli olsa da krankmili problemleri ile nam salmış olması insanı uzak tutmaya yetiyor.
XJ6 3.0 v6 Atmosferik Benzinli
*238 Beygir Güç
*293 Nm Tork (4500dd)
*15.3 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.1 saniye
3.0L motor benzinli model, Jaguar'ın ülkemizde sıkça gördüğümüz S-Type (2002 sonrası) ve XF modelleri ile aynı motor. Bu motor Ford motoru olarak geçsede esasında ülkemizdeki Fordlardan ziyade Amerikada yaygın olan Cougar modellerindeki Ford ile aynı.
XJ8 3.5 v8 Benzinli
*258 Beygir güç
*335 Nm Tork (4200dd)
*15.9 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 7.6 saniye
XJ8 4.2 v8 Benzinli
*300 Beygir
*411 Nm Tork (4100dd)
*16 Lt/100 km
*8.1 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 6.3 saniye
Benim aracım bu motora sahip, 4.2 motoru seçmemdeki sebep bu modelin dizelini almak istemememdi. Benzinli olacaksada verilere baktığımızda yakıt tüketiminde gerçekten cebe yansımayacak küçük bir fark var iken performans farkı gerçekten tatmin edici. Kronik sorunu olmayan, elektronik arızalar ve ateşleme arızaları yaşatmayan çok sessiz çalışan ancak gaza bastığınızda o v8 sesinin hakkını veren bir motor. Aynı motor Jaguar XK X100 (2001 sonrası) Jaguar XK x150 (2006 sonrası) modellerde ve S-Type V8 modellerindede kullanılıyor.
XJR/ XJ Super 4.2 v8 Supercharged
*400 Beygir
*541 Tork (3500 dd)
*18.6 Lt/100 km
*9 Lt/100 km
*6 ileri XF Vites kutusu
*0-100 hızlanması 5.3 saniye
İşte bu motor yolda araba sattırır. İlk üretildiği zamanlarda S-Type R modelinde kullanılan ve BMW E39 M5'e rakip olarak piste çıkarılan bir araç. S-Type'dan sonra XJ, XKR gibi modellerde kullanıldı. E39 M5'e rakip olarak segment gereği S-Type gösterilmiş olsa da yukarıda bahsettiğim alüminyum üretimden dolayı XJR'nin ağırlığı S-Type'dan daha düşük bu sebeple performans verileride S-Type'dan daha iyi.
Düşünsenize orta ayarda bir spor otomobiliniz var ve yolda seyrederken sol şeritten böyle klasik tasarımlı, ağır ve hantal gözüken bir otomobil gidiyor ve selektör kolunu çekiyorsunuz. Peki ya sonra? SONRASI YOK YEĞEN.
Aracımla ilgili bir kaç fotoğrafı buraya ekliyorum, aynı zamanda dilim döndüğünce XJ'lerden bahsettiğim vide
Onur Kartal
Ekli dosyalar
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.24 (1).jpeg293.8 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.24.jpeg376.5 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.25 (1).jpeg257.1 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.25.jpeg390.5 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.26.jpeg463.3 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.27.jpeg288.9 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.28 (1).jpeg210.5 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.28.jpeg436.1 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.29.jpeg231.5 KB · Görüntüleme: 0
-
WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.30.jpeg251.4 KB · Görüntüleme: 0