Jaguar XJ8 Sport 4.2 v8 (x350) '03

OnurKartal

Onur Kartal
Asfalt Kurutucu
25
31
Marka
Jaguar
Herkese merhaba,
Yaklaşık Nisan 2021'den bu yana kullanmış olduğum ve her direksiyona geçişimde beni gülümseten, iyi ki dedirten Jaguar XJ'den bahsedeceğim sizlere.
Konumlandırıldığı segment gereği çok dişli rakipler ile rekabet halinde olsa da dünya genelinde hiç azımsanmayacak kullanıcı kitlesine sahip bir otomobil. Her ne kadar ülkemizdeki otomobil muhafazakarlığı sebebi ile genellikle rakibininde S Class olduğunu varsaydığımızda çoğu kişinin bilmediği bir otomobil olsada çıkardığı her yeni kasası ile Jaguar'ın kurtarıcı meleği ve amiral gemisi olma konusunda başarılı.

1968 senesinden beri üretilen XJ modeli her çıkardığı modelde farklı isimlerle anılıyor. Model kodlamasına baktığımızda Bmw, Mercedes ve Jaguar, motor harcimlerini model adına yansıtıyordu bir süre öncesine kadar. 7.30 dediğimizde 3 Litrelik 7 serisi aklımıza gelirdi, S500 dediğimizde 5 Litrelik bir Mercedes görmeye alışıktık. Aynı şekilde XJ8 dediğimizde 8 silindirlik, XJ6 dediğimizde ise 6 silindirlik modelini betimlerdi ancak takriben 2010'larda küçük hacim/yüksek sıkıştırma bu segmentin tabularınıda yıktı ve kafamızı iyice karıştırdı.

Sözü XJ'ye bırakacak olursam;
2002 yılında piyasa sürülen x350 kasa kodlu Jaguar XJ6/XJ8 çıktığı yıllarda bir sürpriz yaptı. Hepimizin bildiği üzere Jaguar denildiği zaman akla ağır ve hantal kült İngiliz premiumu gelirdi. Bu kasa ile Jaguar bu tabuyu ortadan kaldırarak Uzay teknolojisi adını verdiği platform sistemi ile tüm gövdeyi baştan sonra Alüminyumdan üretti. Evet TÜM GÖVDEYİ. Bu devasa boyuttaki otomobilin bagaj kapağını serçe parmağınız ile kaldırabiliyorsunuz. Kaputu da öyle. Taşıyıcı/traverz harici alt takımdaki düm donatılar, şase, tüm karoser parçaları alüminyum ve bu değişiklik bu kocaman arabayı 1615 kilograma düşürüyor.
Bugün C Segmentindeki güncel bir otomobil ile neredeyse aynı ağırlığa sahip olan F Segment bir firstclass. Üzerindeki motorun V8 Atmosferik bir motor olduğunuda düşünürsek 1615 kilogram bu arabanın yolda deyim yerindeyse süzülmesini sağlıyor.


Genel olarak motor seçenekleri ve şanzımanından bahsedecek olursam, en düşükten en yüksek hacimliye;

XJ6 2.7 v6 Dizel;

*207 Beygir güç,
*435 nm Tork (1900dd)
*10.8L/100km Şehir içi
*6.5L/100km Şehir Dışı
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.2 saniye

2.7d motor aslında hepimizin bildiği bir motor, Range Rover Sport, Peugeot 607, Citröen C5 gibi araçlardan bildiğimiz PSA yapımı bir motora sahip. Kullanımı keyifli olsa da krankmili problemleri ile nam salmış olması insanı uzak tutmaya yetiyor.

XJ6 3.0 v6 Atmosferik Benzinli

*238 Beygir Güç
*293 Nm Tork (4500dd)
*15.3 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.1 saniye

3.0L motor benzinli model, Jaguar'ın ülkemizde sıkça gördüğümüz S-Type (2002 sonrası) ve XF modelleri ile aynı motor. Bu motor Ford motoru olarak geçsede esasında ülkemizdeki Fordlardan ziyade Amerikada yaygın olan Cougar modellerindeki Ford ile aynı.

XJ8 3.5 v8 Benzinli
*258 Beygir güç
*335 Nm Tork (4200dd)
*15.9 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 7.6 saniye


XJ8 4.2 v8 Benzinli
*300 Beygir
*411 Nm Tork (4100dd)
*16 Lt/100 km
*8.1 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 6.3 saniye

Benim aracım bu motora sahip, 4.2 motoru seçmemdeki sebep bu modelin dizelini almak istemememdi. Benzinli olacaksada verilere baktığımızda yakıt tüketiminde gerçekten cebe yansımayacak küçük bir fark var iken performans farkı gerçekten tatmin edici. Kronik sorunu olmayan, elektronik arızalar ve ateşleme arızaları yaşatmayan çok sessiz çalışan ancak gaza bastığınızda o v8 sesinin hakkını veren bir motor. Aynı motor Jaguar XK X100 (2001 sonrası) Jaguar XK x150 (2006 sonrası) modellerde ve S-Type V8 modellerindede kullanılıyor.

XJR/ XJ Super 4.2 v8 Supercharged
*400 Beygir
*541 Tork (3500 dd)
*18.6 Lt/100 km
*9 Lt/100 km
*6 ileri XF Vites kutusu
*0-100 hızlanması 5.3 saniye

İşte bu motor yolda araba sattırır. İlk üretildiği zamanlarda S-Type R modelinde kullanılan ve BMW E39 M5'e rakip olarak piste çıkarılan bir araç. S-Type'dan sonra XJ, XKR gibi modellerde kullanıldı. E39 M5'e rakip olarak segment gereği S-Type gösterilmiş olsa da yukarıda bahsettiğim alüminyum üretimden dolayı XJR'nin ağırlığı S-Type'dan daha düşük bu sebeple performans verileride S-Type'dan daha iyi.

Düşünsenize orta ayarda bir spor otomobiliniz var ve yolda seyrederken sol şeritten böyle klasik tasarımlı, ağır ve hantal gözüken bir otomobil gidiyor ve selektör kolunu çekiyorsunuz. Peki ya sonra? SONRASI YOK YEĞEN.


Aracımla ilgili bir kaç fotoğrafı buraya ekliyorum, aynı zamanda dilim döndüğünce XJ'lerden bahsettiğim vide
onunda linkini yapıştırıyorum, keyifli seyirler ve iyi forumlar dilerim.


Onur Kartal



 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.24 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.24 (1).jpeg
    293.8 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.24.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.24.jpeg
    376.5 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.25 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.25 (1).jpeg
    257.1 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.25.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.25.jpeg
    390.5 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.26.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.26.jpeg
    463.3 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.27.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.27.jpeg
    288.9 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.28 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.28 (1).jpeg
    210.5 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.28.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.28.jpeg
    436.1 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.29.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.29.jpeg
    231.5 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.30.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-02 at 13.31.30.jpeg
    251.4 KB · Görüntüleme: 0
Alüminyum çok şaşırttı. Güle güle kullanın. Saygı duyulası bir makine =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: OnurKartal
Bilgilendirme için teşekkürler Onur😁. Daimler de bununla aynı araç oluyor değil mi?
Rica ederim Emin kardeşim, Daimler aslında bir çok Jaguar modeli için var. Kendiside bir marka olsa da Brabus gibi, Maybach gibi düşünebiliriz. Daha çok x300 kasa kodlu, bir eski seri XJ'lerde daha çok Daimler görebiliyoruz. Temel olarak logolar ve küçük çaplı estetik bir kaç dokunuş harici bir farkı olmuyor. Birde VDP var, açılımı Vanden Plas, o da aynı şekilde çeşitli kitler ile dönüşüm yapılmış hali. AMG paket gibi, M Paket gibi veya daha çok Volkswagenin ABT'si gibi diyebilirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Rica ederim Emin kardeşim, Daimler aslında bir çok Jaguar modeli için var. Kendiside bir marka olsa da Brabus gibi, Maybach gibi düşünebiliriz. Daha çok x300 kasa kodlu, bir eski seri XJ'lerde daha çok Daimler görebiliyoruz. Temel olarak logolar ve küçük çaplı estetik bir kaç dokunuş harici bir farkı olmuyor. Birde VDP var, açılımı Vanden Plas, o da aynı şekilde çeşitli kitler ile dönüşüm yapılmış hali. AMG paket gibi, M Paket gibi veya daha çok Volkswagenin ABT'si gibi diyebilirim
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Ben model sanıyordum 😁
 
Son zamanlarda forumda yabanci araclari tanitirken iste soru sormayin diye plakam ondan kapali ehe ehe yazilarindan gina gelmisti.
Bu kadar ayrintili ve dolu dolu yaziyi bir tarafim duserek okudum ve izledim. Keyifli surusler mukemmel arac vesselam.
 
Son zamanlarda forumda yabanci araclari tanitirken iste soru sormayin diye plakam ondan kapali ehe ehe yazilarindan gina gelmisti.
Bu kadar ayrintili ve dolu dolu yaziyi bir tarafim duserek okudum ve izledim. Keyifli surusler mukemmel arac vesselam.
Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Herkese merhaba,
Yaklaşık Nisan 2021'den bu yana kullanmış olduğum ve her direksiyona geçişimde beni gülümseten, iyi ki dedirten Jaguar XJ'den bahsedeceğim sizlere.
Konumlandırıldığı segment gereği çok dişli rakipler ile rekabet halinde olsa da dünya genelinde hiç azımsanmayacak kullanıcı kitlesine sahip bir otomobil. Her ne kadar ülkemizdeki otomobil muhafazakarlığı sebebi ile genellikle rakibininde S Class olduğunu varsaydığımızda çoğu kişinin bilmediği bir otomobil olsada çıkardığı her yeni kasası ile Jaguar'ın kurtarıcı meleği ve amiral gemisi olma konusunda başarılı.

1968 senesinden beri üretilen XJ modeli her çıkardığı modelde farklı isimlerle anılıyor. Model kodlamasına baktığımızda Bmw, Mercedes ve Jaguar, motor harcimlerini model adına yansıtıyordu bir süre öncesine kadar. 7.30 dediğimizde 3 Litrelik 7 serisi aklımıza gelirdi, S500 dediğimizde 5 Litrelik bir Mercedes görmeye alışıktık. Aynı şekilde XJ8 dediğimizde 8 silindirlik, XJ6 dediğimizde ise 6 silindirlik modelini betimlerdi ancak takriben 2010'larda küçük hacim/yüksek sıkıştırma bu segmentin tabularınıda yıktı ve kafamızı iyice karıştırdı.

Sözü XJ'ye bırakacak olursam;
2002 yılında piyasa sürülen x350 kasa kodlu Jaguar XJ6/XJ8 çıktığı yıllarda bir sürpriz yaptı. Hepimizin bildiği üzere Jaguar denildiği zaman akla ağır ve hantal kült İngiliz premiumu gelirdi. Bu kasa ile Jaguar bu tabuyu ortadan kaldırarak Uzay teknolojisi adını verdiği platform sistemi ile tüm gövdeyi baştan sonra Alüminyumdan üretti. Evet TÜM GÖVDEYİ. Bu devasa boyuttaki otomobilin bagaj kapağını serçe parmağınız ile kaldırabiliyorsunuz. Kaputu da öyle. Taşıyıcı/traverz harici alt takımdaki düm donatılar, şase, tüm karoser parçaları alüminyum ve bu değişiklik bu kocaman arabayı 1615 kilograma düşürüyor.
Bugün C Segmentindeki güncel bir otomobil ile neredeyse aynı ağırlığa sahip olan F Segment bir firstclass. Üzerindeki motorun V8 Atmosferik bir motor olduğunuda düşünürsek 1615 kilogram bu arabanın yolda deyim yerindeyse süzülmesini sağlıyor.


Genel olarak motor seçenekleri ve şanzımanından bahsedecek olursam, en düşükten en yüksek hacimliye;

XJ6 2.7 v6 Dizel;

*207 Beygir güç,
*435 nm Tork (1900dd)
*10.8L/100km Şehir içi
*6.5L/100km Şehir Dışı
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.2 saniye

2.7d motor aslında hepimizin bildiği bir motor, Range Rover Sport, Peugeot 607, Citröen C5 gibi araçlardan bildiğimiz PSA yapımı bir motora sahip. Kullanımı keyifli olsa da krankmili problemleri ile nam salmış olması insanı uzak tutmaya yetiyor.

XJ6 3.0 v6 Atmosferik Benzinli

*238 Beygir Güç
*293 Nm Tork (4500dd)
*15.3 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 8.1 saniye

3.0L motor benzinli model, Jaguar'ın ülkemizde sıkça gördüğümüz S-Type (2002 sonrası) ve XF modelleri ile aynı motor. Bu motor Ford motoru olarak geçsede esasında ülkemizdeki Fordlardan ziyade Amerikada yaygın olan Cougar modellerindeki Ford ile aynı.

XJ8 3.5 v8 Benzinli
*258 Beygir güç
*335 Nm Tork (4200dd)
*15.9 Lt/100 km
*7.7 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 7.6 saniye


XJ8 4.2 v8 Benzinli
*300 Beygir
*411 Nm Tork (4100dd)
*16 Lt/100 km
*8.1 Lt/100 km
*6 ileri ZF Vites kutusu.
*0-100 hızlanması 6.3 saniye

Benim aracım bu motora sahip, 4.2 motoru seçmemdeki sebep bu modelin dizelini almak istemememdi. Benzinli olacaksada verilere baktığımızda yakıt tüketiminde gerçekten cebe yansımayacak küçük bir fark var iken performans farkı gerçekten tatmin edici. Kronik sorunu olmayan, elektronik arızalar ve ateşleme arızaları yaşatmayan çok sessiz çalışan ancak gaza bastığınızda o v8 sesinin hakkını veren bir motor. Aynı motor Jaguar XK X100 (2001 sonrası) Jaguar XK x150 (2006 sonrası) modellerde ve S-Type V8 modellerindede kullanılıyor.

XJR/ XJ Super 4.2 v8 Supercharged
*400 Beygir
*541 Tork (3500 dd)
*18.6 Lt/100 km
*9 Lt/100 km
*6 ileri XF Vites kutusu
*0-100 hızlanması 5.3 saniye

İşte bu motor yolda araba sattırır. İlk üretildiği zamanlarda S-Type R modelinde kullanılan ve BMW E39 M5'e rakip olarak piste çıkarılan bir araç. S-Type'dan sonra XJ, XKR gibi modellerde kullanıldı. E39 M5'e rakip olarak segment gereği S-Type gösterilmiş olsa da yukarıda bahsettiğim alüminyum üretimden dolayı XJR'nin ağırlığı S-Type'dan daha düşük bu sebeple performans verileride S-Type'dan daha iyi.

Düşünsenize orta ayarda bir spor otomobiliniz var ve yolda seyrederken sol şeritten böyle klasik tasarımlı, ağır ve hantal gözüken bir otomobil gidiyor ve selektör kolunu çekiyorsunuz. Peki ya sonra? SONRASI YOK YEĞEN.


Aracımla ilgili bir kaç fotoğrafı buraya ekliyorum, aynı zamanda dilim döndüğünce XJ'lerden bahsettiğim vide
onunda linkini yapıştırıyorum, keyifli seyirler ve iyi forumlar dilerim.


Onur Kartal
Jaguar’ın Daimler Grup’ta olduğu dönem bir başkaydı. Sportif yönünden çok konfor odaklıydı. Bu araç da bir İngiliz aracı olmanın hakkını veren bir araç kesinlikle konforu ve lüksüyle. Tata grubunda Jaguar - Land Rover olarak da gün geçtikçe ilgimi çekiyor. Motor arızaları konusunda güvenebilirsem denemeyi ciddi ciddi düşündüğüm bir marka halini aldı. Güzel günlerde kullanın :) Benim yegane sormak istediğim şey ise dizel tercihiniz ile alakalı. Artık Avrupa’da birçok yerde Euro 4-5 ve altı dizellerin otoban dahil bazı yol bölümlerine alınmadığına şahit oluyorum. İngiltere’de böyle bir sorunla karşılaşıyor musunuz? Ya da bundan dolayı aracın ileride satışı vs. zor olmaz mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195 ve bt
Jaguar’ın Daimler Grup’ta olduğu dönem bir başkaydı. Sportif yönünden çok konfor odaklıydı. Bu araç da bir İngiliz aracı olmanın hakkını veren bir araç kesinlikle konforu ve lüksüyle. Tata grubunda Jaguar - Land Rover olarak da gün geçtikçe ilgimi çekiyor. Motor arızaları konusunda güvenebilirsem denemeyi ciddi ciddi düşündüğüm bir marka halini aldı. Güzel günlerde kullanın :) Benim yegane sormak istediğim şey ise dizel tercihiniz ile alakalı. Artık Avrupa’da birçok yerde Euro 4-5 ve altı dizellerin otoban dahil bazı yol bölümlerine alınmadığına şahit oluyorum. İngiltere’de böyle bir sorunla karşılaşıyor musunuz? Ya da bundan dolayı aracın ileride satışı vs. zor olmaz mı?
Dediklerinize kesinlikle katılıyorum, iki ayrı bambaşka dönem yaşadı Jaguar aslında ama benimde gönlüm hep Daimler grupta olduğu dönemin araçlarında. Ahşapla kromu buluşturması, klasik tasarımları hep daha hoş gelmiştir gözüme. Tata gruba geçtiğinden beri ben sadece x351 kasa 2009 sonrası XJ'yi beğeniyorum. Şu anki 2003 XJ'den önce 2009 model Jaguar XF 3.0 Dizel sahibiydim, açıkcası iç göğüslük tasarımını sevdiğim için almıştım ancak üzerindeki 306DT kodlu dizel motor, aynı 2.7 dizellerdeki gibi krank kırma problemine sahip ve her marşa bastığımda içimden birşeyler kopuyordu. Uzun yola gitmeye korkuyordum halbuki hiç bir problem yaşatmadı bana ama mesleki deformasyon diyelim. Problemlerini müşterilerimden bildiğim için korkarak kullanmaktan sıkıldım ve sattım. Dizel tercih etmiyorum, İngiltere'de de dediğiniz gibi artık benzinli araçlara yönelim dizele göre daha fazla. Her ne kadar elektrikli araçlarıda sıkça görmeye başlamış olsakta gönül yine benzinliden yana. Londra şehir merkezinde ULEZ (Ultra Low Emission Zone) bölgesi var, eğer aracın emisyon değerleri oraya girişe elverişli değil ise günlük £12.5 ödeyerek girebiliyorsunuz. Euro 5 sonrası dizellerin çoğu bu emisyon sınırını aşmıyor, güncel dizel modellerde problem yok. Partikül filtresi (DPF) olmayan dizeller para ödemeden Londra'ya giremiyor. Dizel motorda oluşabilecek sorunlar ve ortalama maliyetleri düşündüğümüzde de (enjektör, turbo, mazot pompası) benzinli motor daha avantajlı geliyor bana. Suyu ve yağı olduğu sürece bir şekilde yolu tamamlıyor.

Bu arada turbo dizel araçların çoğunda turbodaki basınç kaybını belli bir oranda tolare edebilmesi için program bulunuyor. Mesela turbo gücü %80'in altına düşmediği sürece araç kendini korumaya almıyor ve arıza vermiyor ama bu Jaguarlarda öyle değil, %90-95 aralığına düştüğü anda araç kısıtlı performans uyarısı vererek çekişten düşürüyor. Toplu iğne kadar delik olduğu zaman bunu algılayıp yoldan ediyor insanı. En can sıkıcı problemlerden biride bu dizellerdeki..
 
Son düzenleme:
Dediklerinize kesinlikle katılıyorum, iki ayrı bambaşka dönem yaşadı Jaguar aslında ama benimde gönlüm hep Daimler grupta olduğu dönemin araçlarında. Ahşapla kromu buluşturması, klasik tasarımları hep daha hoş gelmiştir gözüme. Tata gruba geçtiğinden beri ben sadece x351 kasa 2009 sonrası XJ'yi beğeniyorum. Şu anki 2003 XJ'den önce 2009 model Jaguar XF 3.0 Dizel sahibiydim, açıkcası iç göğüslük tasarımını sevdiğim için almıştım ancak üzerindeki 306DT kodlu dizel motor, aynı 2.7 dizellerdeki gibi krank kırma problemine sahip ve her marşa bastığımda içimden birşeyler kopuyordu. Uzun yola gitmeye korkuyordum halbuki hiç bir problem yaşatmadı bana ama mesleki deformasyon diyelim. Problemlerini müşterilerimden bildiğim için korkarak kullanmaktan sıkıldım ve sattım. Dizel tercih etmiyorum, İngiltere'de de dediğiniz gibi artık benzinli araçlara yönelim dizele göre daha fazla. Her ne kadar elektrikli araçlarıda sıkça görmeye başlamış olsakta gönül yine benzinliden yana. Londra şehir merkezinde ULEZ (Ultra Low Emission Zone) bölgesi var, eğer aracın emisyon değerleri oraya girişe elverişli değil ise günlük £12.5 ödeyerek girebiliyorsunuz. Euro 5 sonrası dizellerin çoğu bu emisyon sınırını aşmıyor, güncel dizel modellerde problem yok. Partikül filtresi (DPF) olmayan dizeller para ödemeden Londra'ya giremiyor. Dizel motorda oluşabilecek sorunlar ve ortalama maliyetleri düşündüğümüzde de (enjektör, turbo, mazot pompası) benzinli motor daha avantajlı geliyor bana. Suyu ve yağı olduğu sürece bir şekilde yolu tamamlıyor.

Bu arada turbo dizel araçların çoğunda turbodaki basınç kaybını belli bir oranda tolare edebilmesi için program bulunuyor. Mesela turbo gücü %80'in altına düşmediği sürece araç kendini korumaya almıyor ve arıza vermiyor ama bu Jaguarlarda öyle değil, %90-95 aralığına düştüğü anda araç kısıtlı performans uyarısı vererek çekişten düşürüyor. Toplu iğne kadar delik olduğu zaman bunu algılayıp yoldan ediyor insanı. En can sıkıcı problemlerden biride bu dizellerdeki..

İngiltere yine daha insaflıymış, burada Milano ve Ulm, Stuttgart gibi yerlerde Euro 5'in altındaki araçlar para da ödese giremiyor. Ulm'de hatta bu bölge şehrin içinden geçen otobanı da kapsıyor. Her araba 70km/h hızla gidiyor, Euro 5'in altındaki araçlar 30-40km yolu uzatıp başka yerden gitmek durumunda. Bu durum bana çok saçma geliyor. Aynı çatı altındayız ama 30km ötesi kirlensin, buraya bir şey olmasın mantığı gibi geliyor bana. Hatta Ulm'de şehrin içine girebilen araba otoyolda gidemiyor. Tipik Avrupa ikiyüzlülüğü :D Aynı şeyi de üretimi Asya'ya kaydırarak yaptılar mesela. Burada aman hava kirlenmesin, Çin fabrika cenneti olsun. Günün sonunda Dünya totalde ısınıp hepimize zarar veriyor. Devlet istimlak edip benzinliye ya da elektrikliye yönlendirse daha mantıklı bence ya da çevreci ulaşım araçlarına daha destek olmalı. Mesela ben geçen hafta Türkiye'ye gittim geldim uçakla. Trene binip git gel yapsam havalimanına hem iki katı para ödeyecek hem iki katı zaman kaybedecektim. Onun yerine aracımla gidip havalimanına bırakıp git gel yaptım. İki kişi için koca araba gitti geldi onca yolu. Sorsan çevreyi koruyorlar sözde :/ Beklenenden çok elektrikli satılıyor ancak beklenenden çok dizel de satılıyor şu an garip bir şekilde. Bu değişim biraz daha yavaş olacak gibi geliyor bana. Ben ileride satabilir miyim diye düşündüm mesela satın alırken, sonra Mercedes belli bir fiyattan geri alma garantisi verdiği için düşünmeden attım imzayı. Ancak böyle bir garanti olmasa iki kere daha düşünürdüm herhalde. Hala da sıfır çok dizel satılıyor. Bunları 5-10 seneye trafikten çekmeye kimsenin gücü yetmeyecek tahminimce.

Jaguar'da (Land Rover'da da öyle) en can sıkıcı konu bu motor sorunu. O nedenle uzak duran çok insan var. Arabaların her şeyi çok güzelken bu kadar önemli bir şeyi nasıl bu kadar kötü üretilmiş inanılmaz. Son yıllarda ancak sanki daha az gibi bu sorun. Ben de o yüzden 2017-18 ve sonrası modellerine göz kestiriyorum şimdilik ancak arabamdan da çok memnun olduğumdan ve yeni değiştirdiğimden 3-4 sene beklerim diye düşünüyorum. 3-4 sene beklersem 2020 ve sonrasına bakıyor olurum. XF ve F-Pace çok hoşuma gidiyor en azından tasarım olarak. O yılların üretimleri de sıkıntısız gibi şimdilik. Bakalım zaman ne gösterecek. Siz sektöre yakın olduğunuzdan zaten sizin için sıkıntı yok, bilerek aldıktan sonra her araç güzeldir, beklentileri karşılar.