KAPALI Jetta'dan Mazda 3'e geçiş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tersiyer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tersiyer

Profesör
583
Evet sevgili üyeler, aklımda böyle bir düşünce var, şimdilik sadece düşünce ama. Mevcut otomobilimiz 2015 Jetta 1.4 TSI BMT Comfortline ve düz vites. Düz vitesi aslında pek sevmiyorum biraz hamallık gibi geliyor bana ve otomatik vitese geçelim diyorum. Ordan da aklıma direkt Mazda 3 geliyor ve kırmızısı gönlümü fethediyor :) Şimdi bizim Jetta'yı satsak üstüne 3-5 koysak 2015 Power veya Power Sense donanım alınabiliyor. Buraya kadar her şey güzel ama aklıma takılan sorular var:

1- Şimdi bu Mazda malum 'butik' marka ve inanılmaz az satış yapıyorlar, ikinci eli tamam yavaş ama değer kaybı vs. ne durumdadır ve ikinci elde satış süreleri ortalama ne kadardır? (evet almadan satmayı da düşünüyorum)

2- Kasko fiyatları ne durumda, piyasadan daha mı yüksek yoksa VW, Toyota, Opel gibi markalarla benzer seviyede mi?

3- Bakım aralıkları nasıl, fiyatları ne durumda?

4- Allah vermesin kaza durumunda yedek parça sıkıntısı yaşanıyor mu, çok fazla satmadığı için yedek parçası stokta bulunmuyor da siparişle geliyor diye duymuştum, bu doğru mudur?

Mazda sahipleri, Mazda severler ve Mazda hakkında bilgisi olanlara şimdiden teşekkürler.
 
Öncelikle yaşayacağınız deneyimler Jetta'dan sonra Audi'ye geçmiş gibi ciddi bir kalite hissi ama karşılığında iyi tüketim değerleriyle birlikte vasat performans deneyimi olacaktır. Bunu en baştan kabullenmek gerek. :) Benim oyum Mazda'dan yana olur bu arada.

1- Değer kaybı yaşanmıyor. Belki piyasası biraz daha yavaştır ama her zaman değerinde gidiyor.

2- Kasko fiyatları hakkında açıkçası net bilgim yok ama sigorta şirketleri tarafından modellere göre risk analizi yapılıyor. Mazda'nın kullanıcı profili de düşünülerek o kadar riskli bir araç olduğunu sanmıyorum. Yine de net bilen arkadaşlar bu konuda daha iyi yardımcı olur.

3- Bakım aralıkları 6ay / 10.000km Büyük şehirlerde yaşıyorsanız veya yaşadığınız şehirde Mazda yetkili servisi varsa çok sorun olacağını düşünmüyorum. Mazda'sı olan arkadaşım var, bugüne kadar hiç yetkili servis fiyatlarından şikayet etmedi. Yalnız dış aksamların hepsi bir Japon klasiği olarak pahalıdır onu biliyorum.

4- Bildiğim kadarıyla bazı parçaları dediğiniz gibi siparişle gelebiliyor. Ama çok vahim düzeyde mağduriyet olmuyor diye biliyorum. En kötü 2-3 haftada halledilir. Bu sorunu Türkiye'de en çok satan markalarda bile yaşadığım duyduğum oldu. Ford ve Opel'de bizzat yaşadım, Dacia'da da duydum. Ford ve Opel'de basit parçalar için 2hafta-1ay arasında beklediğimiz oldu. Dacia'da da geçen gün Duster'ın Romanya'dan siparişle gelecek arka camı için 3 hafta bekletilen bir kullanıcı duydum. Belki Hyundai, Fiat gibi yerli malı araçlarda bu mağduriyet yaşanmıyordur. Hemen hemen tüm markalarda olabiliyor.
 
Evet sevgili üyeler, aklımda böyle bir düşünce var, şimdilik sadece düşünce ama. Mevcut otomobilimiz 2015 Jetta 1.4 TSI BMT Comfortline ve düz vites. Düz vitesi aslında pek sevmiyorum biraz hamallık gibi geliyor bana ve otomatik vitese geçelim diyorum. Ordan da aklıma direkt Mazda 3 geliyor ve kırmızısı gönlümü fethediyor :) Şimdi bizim Jetta'yı satsak üstüne 3-5 koysak 2015 Power veya Power Sense donanım alınabiliyor. Buraya kadar her şey güzel ama aklıma takılan sorular var:

1- Şimdi bu Mazda malum 'butik' marka ve inanılmaz az satış yapıyorlar, ikinci eli tamam yavaş ama değer kaybı vs. ne durumdadır ve ikinci elde satış süreleri ortalama ne kadardır? (evet almadan satmayı da düşünüyorum)

2- Kasko fiyatları ne durumda, piyasadan daha mı yüksek yoksa VW, Toyota, Opel gibi markalarla benzer seviyede mi?

3- Bakım aralıkları nasıl, fiyatları ne durumda?

4- Allah vermesin kaza durumunda yedek parça sıkıntısı yaşanıyor mu, çok fazla satmadığı için yedek parçası stokta bulunmuyor da siparişle geliyor diye duymuştum, bu doğru mudur?

Mazda sahipleri, Mazda severler ve Mazda hakkında bilgisi olanlara şimdiden teşekkürler.
Mazda kullanicisi olarak cevap veriyorum.
1. Evet ikinci eli diger markalara gore daha dusuge gider tipki volvo subaru gibi diger butik markalar gibi. Satilmasi ornegin reno ya gore daha uzundur. Ikinci el benim icin onemli bir anda elden cikarabilirim diyorsaniz hic mazda almayin derim.genelde bu markayi arabayi uzun sureli kullanmayi dusunenlere tavsiye ederim .
2. Kasko fiyati her diger marka gibi bir farklilik yok 3.bakim araliklari 6 ay 10 bin km garantisi bittikten sonra ise senede bir goturmeniz yeterli.
Fiyatlar benzinliler icin genelde 500 lira civari dizelleri icin 150 200 daha istiyorlar diye biliyorum ben benzinli araca sahibim cunku.
4. Mazda diger arabalara gore daha az satiyor ama bayilerin elinde arac kalmiyor az getiriyorlar en son 2 aydan fazla beklemesi vardi oyle diyeyim istanbulda ozellikle talep fazla ama mazdanin turkiyeye onem vermemesinden stok az.istanbul ici parca sikintisi nadir var. Bu gune kadar paspaslar icin bekledim oda maks 2 hafta surdu. Aciliyeti olan parcalar icin hic sorun yasamadim.ama dedigim gibi istanbul ankara gibi buyuk sehirler disinda durum ne olur bilmiyorum servisini bulabilmeniz bile mechul cunku.
Bu arada son olarak yeni kasalarin yakit tuketimi guzel hizlanmalarinida ben kendim yeterli buluyorum.2 saniye gec 0 100 hizlanmasi sizin icin onemsiz ise eksikligini hissetmesiniz diger turbolu araclardan cunku sizi gecen arabalari viraj kabiliyeti 100 160 arasi atak hizlanmasiyla uzebiliyorsunuz.
Kisacasi mazda sahibi olarak tavsiye ederim donanim bakimindan bol iscilik ve kalitesi guzeldir ancak buyuk sehirlerden birinde oturmuyorsaniz ne servisini ne parcasini bulabilirsiniz muhtemel sizi cildirtacaktir.
 
Jetta'dan Mazda 3'e geçiş kesinlikle değer. Mazda 3 çok kaliteli bir araba. İkinci eli zayıf ama çok değer kaybetmiyor. Kullanıcı kitlesi orta yaş grubu olduğundan belli bir piyasası var zaten. Onun dışında servis ve sigorta ile ilgili çok bilgim yok.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...