K&N Hava Filtresi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sinanbahce

Asfalt Kurutucu
33
Kutu içi k&n hava filtresi kullanan var mı? Sizce performans ve uzun dönem masraf olarak almaya değer mi, ne düşünüyorsunuz?
 
Ben kullandım. Aracımda m performans vardı. Hatta Bi yedek de bagajda bulunduruyırdum. İlkini temizlemeye fırsat olmadan arabayı sattım. Gereklilik bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanbahce
Açık hava filtresi için ben kuru tip olanlarını tavsiye ederim. K&N gibi kaliteli olup kuru olana en iyi örnek BMC marka hava filtreleridir. Tercihen temizleme spreyi kullanıp, yağlama spreyi ile uğraşmazsınız.

Şöyle ki bende alıp kullanmayı çok istedim fakat elim bir türlü varmadı. İlk aldığınızda sıkıntı yok.

Fakat iş temizlemeye gelince dikkat etmeniz gereken temizleme adımları mevcut.

1) Hava filtresini yerinden çıkartıyorsunuz.

2) Üstünde ya da altında çam dikeni, kuş tüyü, ufak yaprak parçaları vs gibi gözle görünüp parmaklarla alınabilecek şeyleri alıyorsunuz.

3) Dış yüzeyi kaba pisliklerden arındıktan sonra K&N Power Kleen Air Filter Cleaner Spray ile önlü arkalı her tarafına bolca sıkıyorsunuz ve 10 dakika kadar bekliyorsunuz. Bu işlem filtreye yapışmış tozların filtreden ayrılıp çözülmesine yarıyor.

4) Ardından yüksek basınçlı olmayan bir su kaynağında (orta karar açılmış bir çeşme suyu, bahçe hortumundan gelen su ile vs), BURAYA DİKKAT, suyu filtrenin üstünden altına akacak şekilde tutuyorsunuz. Burada amaç filtrenizin esas kirlenen kısmının alt tarafı olması ve o tozların aşağıya doğru su ile akarak daha rahat temizlenmesidir. En son alt tarafını çevirip suyu şöyle bir üstünden geçirmeniz yeterlidir.

Not: Yüksek basınçlı su altında filtreyi yıkamak gözle görünecek ya da görünmeyecek boyutlarda yırtıklara sebep olabilir ve daha sonra hava akışı ile yırtıkların büyümesi mümkün olduğu için önerilmemektedir.

5) Bu işlemden sonra filtreyi kurutmaya bırakıyoruz. Tamamen kurumuş olması önemli!

6) Tamamen kuruduktan sonra K&N Air Filter Oil Spray (hava filtresi yağı) ile düzgün bir şekilde filtrenin sadece alt tarafını 1 kat (en fazla 2 kat) yağlama yapacak kadar (yani sağdan sola, soldan sağa, enine ya da dikine farketmez - en iyi sonuç için yaklaşık 4 - 5 cm uzaktan) yağ sıkmanız önemli.

7) Filtrenin kenar kısımlarını temiz bir bez ile sildikten sonra yerine takabilirsiniz.

UYARI: Eğer yağı fazla sıkarsanız hava emilimi yüzünden zamanla bu yağlar hava akışmetre sensörünü kirletebilir ve motorunuzun çalışmamasına, çalışsa bile hava almıyormuş gibi davranmasına ya da motorun sürekli stop etmesine sebep olabilir.

Bu arada bu kendi yazımdır, bir yerden kopyala yapıştır yapmadım. "Madem kullanmadın, nereden biliyorsun bu kadar detayı?" derseniz, K&N kullanan arkadaşlarımla birçok kez bu işlemleri uyguladık. Ancak maalesef bir keresinde sanırım yağı çok kullanmış arkadaş, 320i ed M'de temizlikten yaklaşık 1.000 km sonra hava giriş kısmını serviste temizletmek zorunda kaldı.

Dediğim gibi tüm bunlarla uğraşmak istemem derseniz, BMC'nin kuru tip hava filtreleri de aynı performansı gösterir. BMC'lerin temizlenmesi de hava filtresi yağ kullanımı harici hemen hemen aynıdır.

"BMC marka filtreleri nasıl temizleriz?" diye sorarsanız onu da ayrıca anlatabilirim.
 
Son düzenleme:
De
Açık hava filtresi için ben kuru tip olanlarını tavsiye ederim. K&N gibi kaliteli olup kuru olana en iyi örnek BMC marka hava filtreleridir. Tercihen temizleme spreyi kullanıp, yağlama spreyi ile uğraşmazsınız.

Şöyle ki bende alıp kullanmayı çok istedim fakat elim bir türlü varmadı. İlk aldığınızda sıkıntı yok.

Fakat iş temizlemeye gelince dikkat etmeniz gereken temizleme adımları mevcut.

1) Hava filtresini yerinden çıkartıyorsunuz.

2) Üstünde ya da altında çam dikeni, kuş tüyü, ufak yaprak parçaları vs gibi gözle görünüp parmaklarla alınabilecek şeyleri alıyorsunuz.

3) Dış yüzeyi kaba pisliklerden arındıktan sonra K&N Power Kleen Air Filter Cleaner Spray ile önlü arkalı her tarafına bolca sıkıyorsunuz ve 10 dakika kadar bekliyorsunuz. Bu işlem filtreye yapışmış tozların filtreden ayrılıp çözülmesine yarıyor.

4) Ardından yüksek basınçlı olmayan bir su kaynağında (orta karar açılmış bir çeşme suyu, bahçe hortumundan gelen su ile vs), BURAYA DİKKAT, suyu filtrenin üstünden altına akacak şekilde tutuyorsunuz. Burada amaç filtrenizin esas kirlenen kısmının alt tarafı olması ve o tozların aşağıya doğru su ile akarak daha rahat temizlenmesidir. En son alt tarafını çevirip suyu şöyle bir üstünden geçirmeniz yeterlidir.

Not: Yüksek basınçlı su altında filtreyi yıkamak gözle görünecek ya da görünmeyecek boyutlarda yırtıklara sebep olabilir ve daha sonra hava akışı ile yırtıkların büyümesi mümkün olduğu için önerilmemektedir.

5) Bu işlemden sonra filtreyi kurutmaya bırakıyoruz. Tamamen kurumuş olması önemli!

6) Tamamen kuruduktan sonra K&N Air Filter Oil Spray (hava filtresi yağı) ile düzgün bir şekilde filtrenin sadece alt tarafını 1 kat (en fazla 2 kat) yağlama yapacak kadar (yani sağdan sola, soldan sağa, enine ya da dikine farketmez - en iyi sonuç için yaklaşık 4 - 5 cm uzaktan) yağ sıkmanız önemli.

7) Filtrenin kenar kısımlarını temiz bir bez ile sildikten sonra yerine takabilirsiniz.

UYARI: Eğer yağı fazla sıkarsanız hava emilimi yüzünden zamanla bu yağlar hava akışmetre sensörünü kirletebilir ve motorunuzun çalışmamasına, çalışsa bile hava almıyormuş gibi davranmasına ya da motorun sürekli stop etmesine sebep olabilir.

Bu arada bu kendi yazımdır, bir yerden kopyala yapıştır yapmadım. "Madem kullanmadın, nereden biliyorsun bu kadar detayı?" derseniz, K&N kullanan arkadaşlarımla birçok kez bu işlemleri uyguladık. Ancak maalesef bir keresinde sanırım yağı çok kullanmış arkadaş, 320i ed M'de temizlikten yaklaşık 1.000 km sonra hava giriş kısmını serviste temizletmek zorunda kaldı.

Dediğim gibi tüm bunlarla uğraşmak istemem derseniz, BMC'nin kuru tip hava filtreleri de aynı performansı gösterir. BMC'lerin temizlenmesi de hava filtresi yağ kullanımı harici hemen hemen aynıdır.

"BMC marka filtreleri nasıl temizleriz?" diye sorarsanız onu da ayrıca anlatabilirim.
Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim, dediğiniz gibi bakımı biraz zahmetliymiş. Araştırdığıma göre bu temizleme 50 binde bir falan yapılıyor. Benim asıl önceliğim performansı az da olsa artırması. Dediğiniz kuru tip filtreyi ve önerdiğiniz markayı da araştıracağım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...