k24 swap maliyeti/rx8

flare

Eren Duygun
Düz Yol Gazcısı
28
Marka
BMW
Çıkma k24 ler 50-70k arası bi fiyatta, Rx8'e swap yapmak istersem ekstra ne çıkar, swap kiti çok pahalı değil zaten.300-350k'ya halledilir mi, atmosferik olarak olduğu gibi koyacağım ama param yeterse turbo da yapmak isterim stok iç ile 400'e kadar yolu var diyorlar da forgedleyene kadar 300hp'de soft giderim.
 
350+ maliyet çıkacaksa mantığını kaybediyor bence.

Bir bakıma ;
K24 bu iş için en güzel makina , çoğunluk yapmışken hakkını vermek lazım kafasıyla
JZ / RB hata LS swaplamayı mantıklı buluyor ama bana göre öyle değil.

Arabanın ağırlık dağılımını bozuluyor.

Benim hayalim her zaman 13B-REW (FD3S motoru) ya da para varsa 20B (3 rotor)

Onun dışında K24'ün de eyvallahı var 👍

Ben turbolamak yerine K24'ü atmosferik yükleyip 280whp güç isterdim.
Şanzımanı ayarlardım , arabayı tatlı bir şekilde hafifletirdim vs.

Tabi günlük arabaları yürütmek bile bir mesele haline gelmişken , zor işler.

Zaten swaptan çok , yürüyene harcanan para yoracaktır.
 
350+ maliyet çıkacaksa mantığını kaybediyor bence.

Bir bakıma ;
K24 bu iş için en güzel makina , çoğunluk yapmışken hakkını vermek lazım kafasıyla
JZ / RB hata LS swaplamayı mantıklı buluyor ama bana göre öyle değil.

Arabanın ağırlık dağılımını bozuluyor.

Benim hayalim her zaman 13B-REW (FD3S motoru) ya da para varsa 20B (3 rotor)

Onun dışında K24'ün de eyvallahı var 👍

Ben turbolamak yerine K24'ü atmosferik yükleyip 280whp güç isterdim.
Şanzımanı ayarlardım , arabayı tatlı bir şekilde hafifletirdim vs.

Tabi günlük arabaları yürütmek bile bir mesele haline gelmişken , zor işler.

Zaten swaptan çok , yürüyene harcanan para yoracaktır.
Katılıyorum benim için en önemli şey aracın dengesi zaten piste girmek için yapacağım, hem de sorunsuz olsun diye sanmıyorum bmwden çok sorun çıkarsın kendisi japon kalbi de japon olucak.
Ben de rx7 rotoru koymak isterdim de bulunmazlık ve fiyatlar aşırı uçuyor ustası çok seyrek vbvb
Atmosferik çok yakarsa diye de beni korkutuyor bi de atmosferikten güç çıkarmak da çok zor ama atmosferik candır gerçekten
Dediğim gibi başta atmosferik stok swaplayıp sonra turboya da çevirebilirim param oldukça, motora bir şey olursa bu sefer forgedlerim 500 civarı tam pist makinesi olur iyi yürüyenle.Yürüyen derken bilstein coilover,kamber kiti,viraj demiri,poliüretan burç vb vb değil mi onları yavaşça da yaparım zaten stok 200 hpler olacağı için.
Bi video beni korkuttu sadece forgedlemiş sadece motor swapı 150.000 tutmuş 3 sene önce ben forgedleeyeceğim de 200-250k'ya halledersem çok tatlı olur Lsd ve yayları da kesin istiyorum çünkü.
Bi de japondan çok anlamıyorum açıkçası o yüzden de araştırsam da geniş bi bilgim yok ama şimdilik araba da proje de çok mantıklı geliyor fiyat performans açısından, çıkma bi k24 atsam sorun olmaz diye düşünüyorum https://www.sahibinden.com/ilan/yed...inli-k24-cikma-orjinal-motor-1145363946/detay şu tarzda
 
Kuru motor alırsanız bu motorun tesisatı stabdalone ecu ile beraber rahat 50-60 bin gibi fiyatları bulur. Projelendirme ve evrak işleri yalşaık bi 10-15 civarı tutuyor diye biliyorum. CNC tezgahta işlenecek malzemelerin maliyetlerinide ağırlık ve çalışma saatinden hesaplanacağından dolayı da orası da pek uygun tutmaz. Motoru ilk başta atmosferik toplayıp sonra turboya çevirebilirsiniz bu arada. Ama bence K24 gibi bir motoru atmosferik kullanmak daha mantıklı. Kısacası geniş bir bütçeniz yoksa yaparım ederim modunda yapılacak bir şey değil.
 
Kuru motor alırsanız bu motorun tesisatı stabdalone ecu ile beraber rahat 50-60 bin gibi fiyatları bulur. Projelendirme ve evrak işleri yalşaık bi 10-15 civarı tutuyor diye biliyorum. CNC tezgahta işlenecek malzemelerin maliyetlerinide ağırlık ve çalışma saatinden hesaplanacağından dolayı da orası da pek uygun tutmaz. Motoru ilk başta atmosferik toplayıp sonra turboya çevirebilirsiniz bu arada. Ama bence K24 gibi bir motoru atmosferik kullanmak daha mantıklı. Kısacası geniş bir bütçeniz yoksa yaparım ederim modunda yapılacak bir şey değil.
Anladığım kadarıyla atmosferik şekilde 400'ü bulacak.Duruma göre araba iyiyse masraf yoksa 300-400 arasına çıkılabilirmiş.Param yetse bile ki ucu ucuna yetiyor ne olur ne olmaz yanda bi 100k bulundurmak gerekiyor bence.Beklediğimden çok daha pahalı çıktı swap işi,şanzıman zaten arabada motor ise 50k(komple motor) olduğu halde bu kadar masrafı beklemiyordum şimdilik bi süre sadece aklımda duracak gibi bu proje ,teşekkürler.İşçiliği sadece 150'yi bulması belki geçmesi çok ilginç geldi bana yapması çok uzun bi proje değil çünkü
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Yapılmışı var ya bir tane , 900 istiyor.

Ben R3'e yapmak isterdim ama o araba da 40.yıl , yine fena değil. Tabi nasıl yapıldığına bakmak lazım , RX-8'in piyasa baskısından dolayı sallamasyon değildir diye düşünüyorum.

Öyle swaplayalım , ilana girelim yapmamışlardır.
 
Anladığım kadarıyla atmosferik şekilde 400'ü bulacak.Duruma göre araba iyiyse masraf yoksa 300-400 arasına çıkılabilirmiş.Param yetse bile ki ucu ucuna yetiyor ne olur ne olmaz yanda bi 100k bulundurmak gerekiyor bence.Beklediğimden çok daha pahalı çıktı swap işi,şanzıman zaten arabada motor ise 50k(komple motor) olduğu halde bu kadar masrafı beklemiyordum şimdilik bi süre sadece aklımda duracak gibi bu proje ,teşekkürler.İşçiliği sadece 150'yi bulması belki geçmesi çok ilginç geldi bana yapması çok uzun bi proje değil çünkü
Odalar Birliğinin belirlediği fiyatlara göre zaten motor sök-tak fiyatı çoğu ilde 20bin ki bu fiyattan işçilik alan dükkan çok çok azdır. Motor alınsa bile alındıktan sonra bi açılıp bakılması gereken durumlar oluşabilir bunlarda ek masraf demek. Ne yazık ki bizim ülkemizde de ilanlardaki fiyatlar ve verilen fiyatlar gün sonu çıkarılan faturayla uyuşmadığı içinde fazladan kesin maliyet çıkar.