i10 aküleri çok zayıf. Alternatörler ise kendi kendini anca karşılıyor. İşin daha vahim tarafı ise arabanın aküsü ill 10 dakika boyunca şarj dahi olmuyor. Yada Alternatörden ilk 10 dakika boyunca, voltaj yükselmiyor. Bir çok defa ölçtüm. Arabayı 10 dakikadan fazla yolculuğa çıkmıyacaksan, Elektrik harcayan herşeyi kapatman. Hepsi akuyü sömürüyor.
İ10ların aküleri en uzun bende dayandı. normalde yılda 15000 km yapan adam 2 senede bitiriyor. Bende fazla ekipmana rağmen (lpg sistemin elektrik çalan 6 tane donanımı) 2,5 yılda bitirdi.
Aslında daha giderdim ama arabamda ateşleme sorunu olduğu için sorunu çözmekte aküyüde değiştirdiler.
Benim akü gene bitmek üzere. bende önlemimi aldım. Uzayda süzülen Apollo13 misali,havalandırma sistemini , müzik sistemini, klima sistemini kullanmıyorum. Tek marş ile yola çıkıp bir daha aracı çalıştırmadan park halinde tutabilceğim musait yerlere park ediyorum... 2500 devir altında sürmemeye özen gösteriyorum. Rampalarda hep vitesde tutup, ayağımı gazdan çekerek, bedave elektrik üretilmesine çalışıyorum..
Bende akü bitince ilk oluşan arızalardan biri P0121 gaz kelebeği konum sensor hatası. Bu zıkkım akü bitince çıkmaya başlıyor. 5 volt gerilim ile çalıştığından, en ufak voltaj dalgalanmasında ekranda motor arıza ışığı yanmasına sebeb oluyor. Klima nın çektiği ağır elektrik yükü, malesef arabanın üzerindeki 13,5 volta 70 lik bilinen en küçük alternatör ile karşılanamıyor. Normal kara düzen, baz donanım i10na anca yeter. Bende voltaj gece klima + far açıkken 14,7 kadar çıktığı oluyor . Günüdz süzüşlerinde hypermilin yaparken 12,6 volt ile yürüyor.
Bu videoda arabanın voltaj değerlerini görebilirsin. Klimayı açtığımda bile 14 volta çıktı, daha arabanın farları kapalı. Klimayı açmak için en az 3000 deviri ceirmek lazım