KAPALI Kalkista araba zipir zipir zipliyor.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hollandali

Profesör
75
Selamlar herkese. Bu ara 0-100 denemek icin bir kac kere seri kalkis denedim ama araba hem yuksek devir kaldirinca hemde birden ikiye atarken takir takir oluyor icerisi. Patinaj gibi degil on takimlari elimize aliyoruz gibi sesler geliyor biraz internette arastirdim. wheel hop diyorlarmis sanirim. Soyle seyler oluyor anladigim cunku aracin icinden gelen sesler beninkine benzer.


Bunun onune gecmek icin napmak lazim. Bu yuzden arabanin sifir yuz degerin yakinindan bile gecemiyorum. Kaldirmayi mi bilmiyorum debriyajimi ayarlayamiyorum. sorun bende mi yoksa asfalt lastikteki ya da arac mi boyle bilemedim. onune gecmek icin yada en azindan azaltmak icin bisiler yapilabilir mi?
 
Ya bunu da yıllarca tartışırlar, akstan tut burç başı, yok esp vs diyen bile çıkar.

Olay jant. Ağırlık altında sürekli dönen bir metal yapıda jantlar bir zaman sonra bu basınç ile ağırlık merkezlerini karşılıklı iki noktaya çekerler. Bu da jantın bir amerikan futbolu topu gibi esnemesine sebep olur zamanla. Tabii gözle belki göreceğimiz şekilde olur bu durum.

Sonra patinaja kalınca jant atlama yapa yapa döner içeriye de bu şekilde yansır.

Çözüm: Jant dış tarafından eğik ise düzelttirilebilir, iç taraf ya da göbekten eğikse zaten yeni jant alınmalıdır. Özetle işin açıklaması bu..
 
Sağ ön lastik kaygan, sol lastik tutan zeminde kalmıştı; gaza yüklenince bizde yaşamıştık aynı durumu. Merak ettim şimdi işin aslını. Biz lastiğin biri patinaja kaldı diğeri tutundu ondan oldu herhalde demiştik, ne kadar mantıklı bilemem tabi.
 
bu 2 3 sefer bana da oldu. lastiklerin yola tutunamadığı zamanlarda olur.(videoları izlemedim) ilk kez başıma geldiğinde araba ortadan ikiye ayrıldı sandım. çok korkmuştum. sonra başka arabalarda yaşayınca tamam dedim sorun yok. ama bu tecrübelerden sonra artık kötü asfaltta dip gaz kalkmıyorum. tutan asfaltta dran her zaman 10 kat daha keyifli
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Arabayı hırpalayan hareketleri çok sık yapmamakta fayda var. Bu 0-100 olayı yoldaki eğimden çok etkileniyor, ben düz veya hafif yokuş yukarı bir ortamda 1 kere 8 sn altını gördüm bir daha da denemedim. Bunun rüzgarı, ekstra ağırlığı gibi durumları da var.
 
Selamlar herkese. Bu ara 0-100 denemek icin bir kac kere seri kalkis denedim ama araba hem yuksek devir kaldirinca hemde birden ikiye atarken takir takir oluyor icerisi. Patinaj gibi degil on takimlari elimize aliyoruz gibi sesler geliyor biraz internette arastirdim. wheel hop diyorlarmis sanirim. Soyle seyler oluyor anladigim cunku aracin icinden gelen sesler beninkine benzer.


Bunun onune gecmek icin napmak lazim. Bu yuzden arabanin sifir yuz degerin yakinindan bile gecemiyorum. Kaldirmayi mi bilmiyorum debriyajimi ayarlayamiyorum. sorun bende mi yoksa asfalt lastikteki ya da arac mi boyle bilemedim. onune gecmek icin yada en azindan azaltmak icin bisiler yapilabilir mi?
İlk videoda bana çekiş kontrol açıkmış gibi geldi. Sizin tarif ettiğiniz de aynı şekilde bir tepkiyse çekiş kontrol sisteminin müdahalesinden olabilir. Arabanızın markasını bilmiyorum ama özellikle Focus'ların çekiş kontrol sistemlerinin tepkisinin çok sert olduğunu biliyorum. Ben 3 farklı Focus Mk3'te traction control müdahalesi yaşadım. 3'ü de aynı şekilde ön takım dağıtırcasına tepki veriyordu. Özellikle ilkini 1.0 Ecoboost test sürüşünde yaşadım, "aha gitti araba" dedim. Sonrakiler 1.6 90hp tdci arabalardı. Onlara aşina olduğum için en fazla yolcular tedirgin olmuştu. Aklımda kalanlar arasında Opel Meriva ve VW Golf'te çekiş kontrol müdahalelerini hatırlıyorum, ikisi de Focus kadar sert değildi.

Wheel Hop durumu ise ya yürüyen aksamlardaki dönemsel ayarsızlık nedeniyle farklı şekilde aşınan lastiklerden olur, ya da @AlkanExclusive in dediği gibi zamanla eskiyip yamulan jantlardan olur. Kendi arabamda bu durumu lastiklerden ötürü yaşıyordum, lastikler değişince patinaj da normale döndü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Havanin soguk olmasindan kaynaklanabiliyormu...
Hocam geçen sen yazmıştın 0 derecenin altında PT535'ler iptal oluyor diye. Dediğin gibi soğuk havanın mutlaka etkisi oluyordur. Çekiş düşünce patinaja kalabiliyor arabalar. Wheelhop için de yukarıda yazıldığı gibi bir sürü olası değişken var.
Camın açıkken aynı senaryoyu tekrarlayıp lastikleri bir dinle. Hoplaya zıplaya patinajda kalıyorsa bugünlerde debriyajla aranı iyi tutup havaların ısınmasını bekle derim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...