NextEV, elektrikli otomobili Nio EP9’ın 12 Ekim’de Nürburgring’de imza attığı şahane turun bazı kesitlerini etkileyici bir video haline getirerek otomobil dünyasına oldukça özel bir katkıda bulundu. Bu özelliğin sebebi, Nio EP9’ın attığı turun, Nürburgring’de bir elektrikli otomobilin attığı en hızlı tur olması.
Yeşil Cehennem adıyla da nam salan ve dünya üzerindeki milyonlarca otomobil tutkununun mabedi olan 20.8 kilometre uzunluğundaki Nürburgring pistini 7 dakika ve 5.12 saniye sürede tamamlayan Nio EP9, yalnızca daha önceki en hızlı elektrikli otomobil rekoru olan 7 dakika 22 saniyelik süreyi delik deşik etmekle kalmadı; pisti 7 dakika ve 8.69 saniyede tamamlayan Nissan GT-R Nismo ve 7 dakika 14 saniyede tamamlayan Lexus LFA Nürburgring Edition gibi bir çok otomobili de geride bıraktı.
Tıpkı Koenigsegg One:1 gibi 1.341 beygir güç üreten Nio EP9, One:1’de kullanılan patlamalı motorun aksine komple elektrik motoruyla çalışıyor. Dört adet elektrik motoru bulunduran elektrikli süper otomobil, 6.334 Nm gibi astronomik bir tork değerine sahip. Otomobilin 0-100 km/sa hızlanması için gerekli süre sadece 2.7 saniye; öyle ki, durağan halden 200 km/sa hıza 7.1 saniyede ulaşabiliyor. Otomobilin görebildiği son hız ise 313 km/sa.
Elektrikli süper otomobil, 240 km/sa hızla seyrederken 24.000 Nm’lik bastırma kuvveti üretiyor; bu değer ise Formula 1 otomobillerinin ürettiği bastırma kuvvetinin tam olarak iki katı. Ne derler bilirsiniz; büyük güç büyük sorumluluk getirir. Nio EP9’ın ürettiği gücün sorumluluğunu ise Alcon’ın yardımıyla üretilen ve bir GT3 yarış otomobilinde bulunan frenleme torkunun iki katını üretebilen özel frenler üstleniyor.
Bütün bu ağızları açık bırakan performans verilerinin yanı sıra Nio EP9, menzili ve şarj süresiyle de şaşırtmaya devam ediyor. Otomobil, tek şarjda 427 kilometre yol kat edebiliyor ve bir tam şarj süresi ise sadece 45 dakika. NextEV’nin açıklamasına göre, otomobilin bataryaları değiştirilebilir bataryalar, bu bataryaların değişim süresi ise yalnızca 8 dakika.
Aşağıda NextEV’nin yayınladığı Nio EP9’ın Nürburgring rekoru videosunu izleyebilirsiniz:
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Yeşil Cehennem adıyla da nam salan ve dünya üzerindeki milyonlarca otomobil tutkununun mabedi olan 20.8 kilometre uzunluğundaki Nürburgring pistini 7 dakika ve 5.12 saniye sürede tamamlayan Nio EP9, yalnızca daha önceki en hızlı elektrikli otomobil rekoru olan 7 dakika 22 saniyelik süreyi delik deşik etmekle kalmadı; pisti 7 dakika ve 8.69 saniyede tamamlayan Nissan GT-R Nismo ve 7 dakika 14 saniyede tamamlayan Lexus LFA Nürburgring Edition gibi bir çok otomobili de geride bıraktı.
Tıpkı Koenigsegg One:1 gibi 1.341 beygir güç üreten Nio EP9, One:1’de kullanılan patlamalı motorun aksine komple elektrik motoruyla çalışıyor. Dört adet elektrik motoru bulunduran elektrikli süper otomobil, 6.334 Nm gibi astronomik bir tork değerine sahip. Otomobilin 0-100 km/sa hızlanması için gerekli süre sadece 2.7 saniye; öyle ki, durağan halden 200 km/sa hıza 7.1 saniyede ulaşabiliyor. Otomobilin görebildiği son hız ise 313 km/sa.
Elektrikli süper otomobil, 240 km/sa hızla seyrederken 24.000 Nm’lik bastırma kuvveti üretiyor; bu değer ise Formula 1 otomobillerinin ürettiği bastırma kuvvetinin tam olarak iki katı. Ne derler bilirsiniz; büyük güç büyük sorumluluk getirir. Nio EP9’ın ürettiği gücün sorumluluğunu ise Alcon’ın yardımıyla üretilen ve bir GT3 yarış otomobilinde bulunan frenleme torkunun iki katını üretebilen özel frenler üstleniyor.
Bütün bu ağızları açık bırakan performans verilerinin yanı sıra Nio EP9, menzili ve şarj süresiyle de şaşırtmaya devam ediyor. Otomobil, tek şarjda 427 kilometre yol kat edebiliyor ve bir tam şarj süresi ise sadece 45 dakika. NextEV’nin açıklamasına göre, otomobilin bataryaları değiştirilebilir bataryalar, bu bataryaların değişim süresi ise yalnızca 8 dakika.
Aşağıda NextEV’nin yayınladığı Nio EP9’ın Nürburgring rekoru videosunu izleyebilirsiniz:
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..