Kia Cerato 1.6 1.6 EX GSL Sedan Advance A/T İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Kia
Model: Cerato 1.6 EX GSL Sedan Advance A/T
Yılı: 2008
KM’si: 92000
Motor: 1.6 Atmosferik Motor
Güç: 122 BG @ 6200 D/D
Tork: 154 NM @ 4200 D/D
Şanzıman: 4 ileri otomatik
0-100 km/s: 11.7
Son Hız: 184 km
Test Tüketimi: 15 litre/100 km (lpg)
Ağırlık: 1300 kg
Bagaj Hacmi: 345 litre
Lastik Markası: Novaro ST532
Lastik Ebadı: 195/60/15

Araç Hakkında:
İÇ MEKAN:

Kullanışlılık: Arabanın ihtiyaçları karşıladığını söyleyebilirim. Ön kapı içlerinde 1 tane 1 litrelik şişe yanına da kutu mendil sığacak yer var. Far altında göz yok ama ufak bir oyuk var altı kaygan çok kullanışlı olduğunu düşünmüyorum



Gözlüklük var içi yumuşak sünger kaplı



Orta kısımda ise vitesin önünde telefon,cüzdan,anahtar için gözler var , ayrıca kapaklı çakmaklık ve küllük yeri var




Vitesin arkasında ise 2 tane bardaklık var


Bardaklığın arkasında 2 kademeli olmak üzere bir kol dayama var ilk kademesinde ruhsat gibi şeylerin girebileceği yer var 2. kademesi ise genişliği ve derinliği fena değil,12 volt girişi var ama soğutması yok.





Torpidonun boyutu orta ihtiyaçları karşılıyor ama daha iyi de olabilirdi.Ayrıca açılış biçimini hiç beğenmedim biraz içi dolu olunca kendini bırakıyor yavaş açılması için herhangi bir düzenek yok



Koltukların altında çekmece yok ama boş eşya konulabilir.
Arkada ise ön koltukların arkasındaki cep dışında herhangi bir göz bulunmuyor.

Bagaj: 345 litre yükleme eşiği alçak genişlikte fena değil ama bagajın yüksekliği iyi değil ayrıca koltukları yatırınca düz olmuyor.





Kalite:

En kısa geçecek bölüm burası herhalde konsolun üstü, kol dayamalar, vitesin önündeki göz, gözlüklük, direksiyon, kolçak içi dışında herhangi bir yumuşak yer yok ama genel olarak bu kadar da kötü olamaz demiyorsunuz.

Yani belirli bir seviyeyi koruyor ayrıca malzeme kalitesini anlamanın en iyi yolu trim sesidir ve 92000 km deki arabada 1 tane trim sesi duymadım bu da sert olsa da işçiliği kötü olmadığı anlamına gelir.

Asıl kalitenin düştüğü yer bagaj sanki arabanın ilk hatchback versiyonunu yapmışlarda sonra sedan çevirmişler gibi kalite bir tek orada düşüyor.

Donanım:

Arabadan öyle teknoloji fışkırmıyor sade bir araba donanım olarak en büyük eksiği ESP dir herhalde onun dışında ABS, Bluetooth, arka park sensörü, sis farı ,cd çalar, elektrikli camlar ve aynalar, otomatik klima gibi genel olarak gerekli olan donanımlar var.

Ama en çok beğendiğim donanımı ise radyo anteni radyoyu açınca yavaşça yerinden çıkıyor kapatınca da kendisi yavaş yavaş kapanıyor eski mercedeslerde vardı bu arabada bunu görünce baya hoşuma gitti



Konfor:

60 yanak lastikleri düşününce konforu ortalarda. Engebelerden geçerken lastiklerin yardımıyla iyi darbeleri sönümlüyor genel olarak üzmüyor bu konuda yaşanabilir bir araba ama öyle uçan halı kıvamında bir konforu da yok.Ama süspansiyon çalışma sesi duyuluyor.

Yaşam alanı:

Ön koltuğu kendime göre ayarladığım da (1.80 cm) arka diz mesafesi fena değil ama arkada limit 185 denebilir diz benim için 3 parmak başta ise 4 parmaklık yer kalmıştı






Yalıtım:

Genel olarak sessiz olduğu söylenemez ama çok kötü de değil motor sesi 3500 devir sonrasında içeri girmeye başlıyor.
Rüzgar sesi de 110km den sonra yol sesi konusunda da çok düşmüyor kısacası arabanın yalıtımı fena değil uzun yol için ideal.

Yol tutuş:

Çok iyi bir alt yapısı veya yol tutuşu olduğunu söyleyemem biraz zorlayınca kaymalar başlıyor ama daha çok arkası kayıyor ve kayarken de kopmuyor araba arkasını dengeli bırakıyor düşününce normal bir kullanıcı için yeterli bir yol tutuşu var.

Motor:

1.6 atmosferik ünite 122 bg 154 nm tork üretiyor. Şehir içinde bu güç baya yeterli.180 gibi hızlara rahat ulaşıyor. Araba kalkışlarda hep atik bir karakter gösteriyor ama uzun yokuşlarda tıkandığı oluyor maalesef tabii bunun başka bir sebebi de şimdi oraya geliyoruz.

Şanzıman:

4 ileri tork konvertörü var sağlamlık,sol ayağı dinlendirmek ve yokuşta arabayı tutmasın dışında bir artısı yok.

Eksileri ise yavaş vites yükseltip düşürmesi zaten manuel ile 0-100 karşılaştırdığınızda aralarında 1.5 sn fark var, vites düşürmekte nazlanması ve 5 veya 6 oran olmaması bu da son viteste 2500 devirde 80 km yapması olarak geri dönüyor bu veri uzun yol için hiç ideal değil.

Yakıt:

Araba test boyunca LPG de 100km de 15 litre ortalama ile gezdi (bugun ki lpg fiyatları(2,34) ile km başı 32 kuruş) bu ortalama da sakin, uzun yol, şehir içi, yüksek hız, gazlama her şey dahil.

Sürüş:

Arabanın sürüşü çok rahat,direksiyonun sertliği ideal ve tepkilerini beğendim. Gaz ve frende dozajlaması çok rahat ve gazlarken bu kolaylık iyi hissettiriyor sürüşü tek bozan şey ise 4 ileri şanzıman.

Onun dışında kullanması keyifli bir araba tabii sürüş dinamikleri olarak çok güzel olduğunu söyleyemem bunun sebebi üzerindeki lastiklerde olabilir. Kısacası kullanması kolay ve zevkli bir araba.



Sonuç:

Bu arabayı düşündüğüm direk yeterlilik aklıma geliyor. Araba her şeyi yeteri kadar yapabiliyor ne güldürüyor ne üzüyor ve testi yazdığım tarih için(12.08.2016) ikinci el fiyatları 30-35 bin tl olduğunu düşününce çok iyi bir öğrenci arabası olduğunu düşünüyorum.

Belki tek sorun yakıtı olabilir ama onunda sebebi çağ dışı 4 ileri otomatik şanzıman 5 ileri manuel ile daha az yakacağına eminim ki zaten manuel ile otomatik arasında fabrika verisinde 100km de 1.1 lt fark var.





DSC_0104.JPG


Kaynak: http://garajtv.com/test-keratakia-cerato/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

acarr

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
65
32
970
26
Bursa-Samsun
Ellerine sağlık. Dizel-manueline binmiştim ve gerçekten iyi yürüyordu. Destek olmak için reklamlara da tıkladım. Hadi gene iyisin :)
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Öğrenci arabası 1.5 Crdi olur hocam. Lpg' de bile 30 kuruş kuruş yakan arabayı öğrenci ne yapsın. Öğrenci alacak 1.5 Crdi' ı az yakacak çılgın atacak ortalıkta. :D
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Öğrenci arabası 1.5 Crdi olur hocam. Lpg' de bile 30 kuruş kuruş yakan arabayı öğrenci ne yapsın. Öğrenci alacak 1.5 Crdi' ı az yakacak çılgın atacak ortalıkta. :D

işte arabanın tek sıkıntısı o. O da 4 ileri otomatikten manueli alınırsa düşer eminim. Asıl benim tercihim 1.6 crdi olurdu 115bg 255 tork 2007 yılının motoruna göre baya iyi değer :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
@berkay4408 peki bu araç Accent Era ile aynı kategoride mi, yoksa Era' nın eşi Rio sedan mı ?
Cerato Hyundai-Kia J3 platformunda üretildi yani Elantra ile aynı

@berkay4408 Lpg de bile çok yakıyor.Bu nasıl öğrenci arabası:D
Onun 2 sebebi var 1.si 4 ileri otomatik şanzıman 2.si de ben o yakıtın içinde 180 filan çıkmalar, yanlamalar filan da var daha sakin kullanım ve manuel alınacak olursa düşer :D
 

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
26
İstanbul
Berkay Bey test iyi güzelde sen şuan bu arabanın fiyatlarındaki diğer arabalarda dahil olmak üzere şuan gidip alsan ne alırdın?
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Merak edenler olursa istediklerini sorabilir seve seve cevaplarım :)
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım