Kia Picanto 3 (Beklenen Test-Türkiye'de İlk!)

Araç: Kia
Modeli: Picanto 1.25 A/T Comfort
Yılı: 2017
KM'si: 20.400

Artıları:
+
Segmentinin üzerinde detaylar
+ Dikkat çeken tasarım
+ Kullanım kolaylığı,pratiklik
+Ömürlük üniteler (atmosferik motor ve tam otomatik şanzıman)

Eksileri:
-
Renksiz iç mekan
- Kişiselleştirme seçeneklerinin olmaması

3. Nesil Picanto'yu ne kadar iyi tanıyoruz?
3.nesil Picanto, ülkemizde 2017 yılı Mart ayında, başlangıçta sadece 1.25 motor, otomatik vites ve Comfort donanım seçeneğiyle satışa sunuldu. Bu versiyon günümüze değin ülkemizde satışa sunulan en güçlü ve donanımlı Picanto versiyonu oldu. 2018 model yılından itibaren Comfort donanım kaldırılarak, aşağıda yer aldığı şekliyle motor ve donanım seçenekleri ile bugünlere kadar geldi.
2018- 1.0 A/T Live
2018- 1.25 A/T Cool
2019- 1.0 A/T Live
2020- 1.0 A/T Live
2020- 1.0 A/T Cool


Picanto'nun, kendini Avrupada ispat etmiş olan akrabası i10 ile haklı bir rekabete girebilmesi için 3. nesil Picanto'da KIA mühendisleri ciddi bir çalışma yaparak bazı geliştirmeler yaptılar.
Bu geliştirmelerin bazılarını sıralayacak olursak;
1) %22 olan AHSS (Geliştirilmiş Yüksek Mukavemetli Çelik) kullanımı, 3. nesil Picanto'da %44e çıkarılarak, hem gövdenin yeni nesil çelik kullanımıyla hafiflemesi sağlandı, hem de daha rijit bir gövde yapısı elde edildi.
2) Torsiyon çubuklu arka aksta iyileştirme yapılarak, daha yumuşak bir sürüş hissi hedeflendi.
3) Direksiyon turu 14.3:1'e düşürülerek, geri bildirimi yüksek ve hassas,2,8 tur çaplı bir manevra kabiliyeti sağlandı.
4) Ön konsol, kabin tabanı, A ve B sütunlarının alt bölgelerine yalıtım malzemeleri ve sönümleyici köpükler koyularak yalıtım ile ilgili sorunlar minimize edildi. Bu çalışmalar sayesinde rolanti gürültüsünde 38 db gibi iddialı bir veri elde edildi.
5) Arka koltukların sırtlık eğimi 27 dereceye çıkartılarak ,arka yaşam alanı konforu artırıldı.

Hyundai modellerinden de tanıdığımız 1.25 lt hacimli 84ps güç ve 122Nm tork üreten motorla ilgili de bir dizi iyileştirmeler yapıldı. Motorun CVVT sisteminin valf zamanlaması optimize edildi, sürtünme azaltıldı ve Hyundai i10da sağ çamurluk yönüne ve motor içine bırakılan emiş sistemi, yeni bir soğutma sistemi ile kapatma valfli tasarımla ön panjura alındı. Böylece soğuk hava emiş performansı artırıldı.


Test Aracımızı Tanıyalım
Ülkemizdeki en donanımlı ve güçlü Picanto'lardan biri olan test aracımız Pop Turuncu renginde ve 2017 model. Aynı karede beyaz renk Picanto ise 2020 model ve Live donanım. Aralarında göze hitap eden farklar olduğu kesin.


Test aracımızın öne çıkan donanımlarını kısaca sıralarsak; krom çerçeveli projeksiyon tip sis farları, krom görünümlü dış ve iç kapı kolları, far sensörü, 6 airbag, hıza duyarlı otomatik kilitlenen kapılar, çift açılı sürücü dikiz aynası, 15'' alaşım jantlar, piano black ön tampon koruması,stepne...



Performans ve Tüketim

Picanto, 1.25 motoru, tam otomatik şanzımanı, 1028 kg net ağırlığıyla şehiriçinde yeterince kıvrak, pratik bir araç. Tam otomatik şanzımanın 4 ileri olması size günlük kullanımlarda son derece stabil bir sürüş hissiyatı yaşatıyor. Seçim yapmayı gerektirecek çok oran ve dişli (5-6- veya 7 ) olmadığından, herşey 4 oran arasında en optimize şekilde gerçekleşiyor. En dik rampalarda dahi tam otomatik şanzıman ve yokuş kalkış desteği birleşimi, adeta milim kaydırmadan kalkış yapmanıza olanak sağlıyor.
Covid19 sürecinin normalleşmedeki ilk günü olan 1 Haziranda, İstanbul trafiği her zamankinden çok daha yoğundu. Bu trafikte Picanto ile sayısız dur kalklar yaparak ortalama tüketim 7.4 lt'ye kadar çıktı. Ama trafiğin açılmasıyla birlikte bu değeri 4.6 lt'ye kadar düşürebildim.



Kullanışlılık
Picanto'nun iç mekanındaki bazı detaylar, sizi A segmenti bir şehir otomobilinden çok, üst sınıf bir otomobildeymişsiniz hissine kapılmanıza neden olabiliyor. Örneğin ağebeylerinden alınmış deri kaplı direksiyon simidi, A segmentinde bir ilk olan ileri-geri hareket ettirilebilen saklama gözlü kolçak, piano black kaplamalar ve krom detaylar, twiterlı 6 hoparlör, far sensörü, otomatik camlar,elektrikli dikiz aynaları,hareket halinde kilitlenen kapılar vs...






Picanto'nun segmentinin üzerindeki detayları bunlarla da sınırlı kalmıyor. Örneğin birçok B ve C segmentinde dahi olmayan çift açılı (kör nokta) sürücü dikiz aynası da Picanto'da kendine yer edinmiş.


Ayrıca birçok B ve C segment otomobillerde yer almayıp da yerini lastik tamir kitine bırakan Acil Durum Lastiği de Picanto'nun 255 lt (Segmentinin en büyüğü) bagaj hacminde kendine yer bulmuş.



Picanto, tüm bunları küçük gövdesinde barındırırken arka koltuk yolcuları için de boyutuna göre oldukça ferah ve konforlu bir yaşam alanı ayırmayı başarmış.


Picanto'nun detaylı test videosuyla , bu minik şehirliyi daha da iyi tanıyacağız. Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere...
 
Son düzenleme: