AÇIK Kia Sportage 1.6CRDI Kayış Bölümünden Gelen zırıltı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GT-R R35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

GT-R R35

Senkromeççi
36
23
Marka
Kia
Merhaba, 2020 Sportage 1.6 CRDI kullanıyorum.

Araç Motoru soğuk hâldeyken olan çalıştırmalarda, aşağıda Videosunu paylaştığım Kayış bölümünden gelmekte olan cızırtı benzeri ses için, Aracı Yetkili Servise 30 Ağustos akşamı götürüp bıraktım. 31 Ağustos Perşembede Randevum vardı zaten.

Aracı orada çalıştırıp Ustaya dinlettim sesi. Ses geldi ve onlarda sesi duydular. Ardından orada bulunan, başka bir aynı Dizel Sportage aracı çalıştırıp baktığımızda (onun da Motoru Soğuk vaziyette) ondan ses gelmedi. Kışın getirirsen Ses daha belirgin duyulur ve çözmemiz daha kolay olur dedi Usta. Parça siparişi falan da biraz sürebilir dedi. Aslında Kışı beklemekte istemiyorum pek.

Daha önce bu ses ile karşılaşan oldu mu? Ses, araç sıcak hâldeyken bu kadar gelmiyor hatta dikkat etmezsem hiç gelmiyor. Ama direksiyonu araç durur konumda sağa sola çevirince gelebiliyor ses.


Video Linki;
 
1.6 CRDi lerin v kayışında oynar gergi kütüğü bulunur,araç kaç binde ? Bu parçanın ömrü dolduğu için ses yapıyor olabilir.
 
25 bin KM'de hocam araç

Bu araçların trigeri zincirli olduğu için açıkçası tek odak noktası v kayışı olur,ilk oraya bakılması mantıklı.Zira trigerden ses geliyorsa motorun açılması gerekir zaten ki,kapalı ortamda çalışan bir zincirden bu kmlerde asla ses gelmez.

Usta sizi başından savmış gibime geldi,v kayışını söktürüp öyle çalıştırın eğer ses kesildiyse v kayışına bağlı elemanları kontrol ettirin,öncelik oynar gergide olsun.
 
Bu araçların trigeri zincirli olduğu için açıkçası tek odak noktası v kayışı olur,ilk oraya bakılması mantıklı.Zira trigerden ses geliyorsa motorun açılması gerekir zaten ki,kapalı ortamda çalışan bir zincirden bu kmlerde asla ses gelmez.

Usta sizi başından savmış gibime geldi,v kayışını söktürüp öyle çalıştırın eğer ses kesildiyse v kayışına bağlı elemanları kontrol ettirin,öncelik oynar gergide olsun.
Hocam Servis Özel Yetkili Servisi KIA' nın.
O zaman randevu alayım ben Yarın, zaten Kayış bölümünden geliyor ses. Oradaki bir kaç elemandan birinde sesin kaynağı.

Ses artınca getir dedi ama, zaten Motor soğuk olduğunda bu ses bariz geliyor o bölümden. Onlar, aracı lifte kaldırıp baktıklarında alt muhafazıyıda sökecekler. Haliyle sesi daha rahat duyarlar bu aşamada diye düşünüyorum. Bahsettiğim ses, sanki araç sıcak hâldeyken bile gelebiliyor. Direksiyonu sağa sola çevirince de duymuştum bir kaç defa.
Bu olayda tamamen bu Kayış bölümündeki sorunlu parçayla alakalı sanırım.

Ben sesi dışardan rahatlıkla duyabiliyorum çünkü, bahsettiğiniz parçadan ziyade kayışın kendisi ses yapar mı peki?
Ama çıkan sese bakılırsa dönen ve metal bir şeyin sesine benziyor ses.
 
Son düzenleme:
Hocam Servis Özel Yetkili Servisi KIA' nın.
O zaman randevu alayım ben Yarın, zaten Kayış bölümünden geliyor ses. Oradaki bir kaç elemandan birinde sesin kaynağı.

Ses artınca getir dedi ama, zaten Motor soğuk olduğunda bu ses bariz geliyor o bölümden. Onlar, aracı lifte kaldırıp baktıklarında alt muhafazıyıda sökecekler. Haliyle sesi daha rahat duyarlar bu aşamada diye düşünüyorum. Bahsettiğim ses, sanki araç sıcak hâldeyken bile gelebiliyor. Direksiyonu sağa sola çevirince de duymuştum bir kaç defa.
Bu olayda tamamen bu Kayış bölümündeki sorunlu parçayla alakalı sanırım.

Ben sesi dışardan rahatlıkla duyabiliyorum çünkü, bahsettiğiniz parçadan ziyade kayışın kendisi ses yapar mı peki?
Ama çıkan sese bakılırsa dönen ve metal bir şeyin sesine benziyor ses.

Tabirinize göre de bahsettiğim şey tam döner ve metal bir parça,ancak elbette kayıştan gelme ihtimali de var.Hyundai/Kia grubu kayış çok seçer,mutlaka uyumlu ya da orijinal kayış olması gerekiyor.Lakin aracınızın daha 25 bin kmde olduğunu düşünürsek kayıştan kaynaklı olma ihtimali çok düşük çünkü daha yıpranmamıştır.

Kayışın gerginliği az olduğunda da ses çıkarabilir ancak aracınızda oynar gergi olduğu için kayış her daim sıkı şekilde dönüyor,ancak gergi bozuksa titreme yapar ya da germe kuvvetinde azalma olur,bu da kayışı erken yıpratıp sese neden olabilir.Bu yüzden ilk bakılması gereken nokta bu gergi olmalı bence.

Direksiyonu sağ sola çevirdiğinizde aracınızda elektrikli direksiyon olduğu için alternatör tarafından kayışa bir yük biniyor,bu da sese neden oluyordur.
 
Tabirinize göre de bahsettiğim şey tam döner ve metal bir parça,ancak elbette kayıştan gelme ihtimali de var.Hyundai/Kia grubu kayış çok seçer,mutlaka uyumlu ya da orijinal kayış olması gerekiyor.Lakin aracınızın daha 25 bin kmde olduğunu düşünürsek kayıştan kaynaklı olma ihtimali çok düşük çünkü daha yıpranmamıştır.

Kayışın gerginliği az olduğunda da ses çıkarabilir ancak aracınızda oynar gergi olduğu için kayış her daim sıkı şekilde dönüyor,ancak gergi bozuksa titreme yapar ya da germe kuvvetinde azalma olur,bu da kayışı erken yıpratıp sese neden olabilir.Bu yüzden ilk bakılması gereken nokta bu gergi olmalı bence.

Direksiyonu sağ sola çevirdiğinizde aracınızda elektrikli direksiyon olduğu için alternatör tarafından kayışa bir yük biniyor,bu da sese neden oluyordur.
Yani direksiyonu çevirince gelen bu ses, motor soğuk hâldeki olan sesin kaynağıyla aynı mı demek istiyorsunuz hocam?
 
Ben de aynı motor, aynı model yılı ve hatta benzer kilometrelerde Sportage sahibiydim ve bu sesi soğuk havalarda soğuk çalıştırmalarda hiç duymadım. Gruplarda, Facebook da vs de pek gördüğümü hatırlamıyorum. Kronik bir şey olmayabilir ve dendiği üzere V kayışına odaklanıp bulmaya çalışmak lazım sesin kaynağını
 
Ben de aynı motor, aynı model yılı ve hatta benzer kilometrelerde Sportage sahibiydim ve bu sesi soğuk havalarda soğuk çalıştırmalarda hiç duymadım. Gruplarda, Facebook da vs de pek gördüğümü hatırlamıyorum. Kronik bir şey olmayabilir ve dendiği üzere V kayışına odaklanıp bulmaya çalışmak lazım sesin kaynağını
Kayış bölümünde bu sesi yapacak ortalama kaç adet parça var peki? Yani işe başlandığında ortalama 1 günde çözerler sanırım sorunu değil mi?

Kışın gel diyen ustanız problemi bulamayıp başından savmış gibi geldi bana da. Ertelememekte fayda var.
Aslında kışın gel demedi Usta. İstediğin herhangi bir zamanda gelebilirsin, ama Kışın daha soğuk olacağı için ses yapan parçayı bulmamız daha kolaylaşır demişti.

Tabirinize göre de bahsettiğim şey tam döner ve metal bir parça,ancak elbette kayıştan gelme ihtimali de var.Hyundai/Kia grubu kayış çok seçer,mutlaka uyumlu ya da orijinal kayış olması gerekiyor.Lakin aracınızın daha 25 bin kmde olduğunu düşünürsek kayıştan kaynaklı olma ihtimali çok düşük çünkü daha yıpranmamıştır.

Kayışın gerginliği az olduğunda da ses çıkarabilir ancak aracınızda oynar gergi olduğu için kayış her daim sıkı şekilde dönüyor,ancak gergi bozuksa titreme yapar ya da germe kuvvetinde azalma olur,bu da kayışı erken yıpratıp sese neden olabilir.Bu yüzden ilk bakılması gereken nokta bu gergi olmalı bence.

Direksiyonu sağ sola çevirdiğinizde aracınızda elektrikli direksiyon olduğu için alternatör tarafından kayışa bir yük biniyor,bu da sese neden oluyordur.
Yani direksiyonu çevirince gelen bu ses, motor soğuk hâldeki olan sesin kaynağıyla aynı mı demek istiyorsunuz hocam?
 
Fotoğraf üzerinden gösterirsek eğer şu bölgedeki parça mıydı acaba sizin dediğiniz oynar gergi kütüğü?
images (5).jpeg
 
Araç dediğim gibi Garanti kapsamında ve Yetkili Servis bakımlı. Bu parça ile kayış değiştiği vakit, tarafımdan herhangi bir ücret tahsis olunmayacaktır değil mi üstadım?

Elbette olmaması gerekiyor,sonuçta sizden kaynaklanan bir sorun değil.Eğer sorun o parçadan değilse dahi sorunu arayıp bulup çözmeleri gerekiyor.Bu noktada bilgiyi temin edebileceğiniz en doğru kaynak yetkili servis olacaktır.
 
Tabirinize göre de bahsettiğim şey tam döner ve metal bir parça,ancak elbette kayıştan gelme ihtimali de var.Hyundai/Kia grubu kayış çok seçer,mutlaka uyumlu ya da orijinal kayış olması gerekiyor.Lakin aracınızın daha 25 bin kmde olduğunu düşünürsek kayıştan kaynaklı olma ihtimali çok düşük çünkü daha yıpranmamıştır.

Kayışın gerginliği az olduğunda da ses çıkarabilir ancak aracınızda oynar gergi olduğu için kayış her daim sıkı şekilde dönüyor,ancak gergi bozuksa titreme yapar ya da germe kuvvetinde azalma olur,bu da kayışı erken yıpratıp sese neden olabilir.Bu yüzden ilk bakılması gereken nokta bu gergi olmalı bence.

Direksiyonu sağ sola çevirdiğinizde aracınızda elektrikli direksiyon olduğu için alternatör tarafından kayışa bir yük biniyor,bu da sese neden oluyordur.
Hocam tekrar merhaba. SIze sorarken unutmuşum, ses araç çalışmasıyla beraber ortaya çıkmıyor. Ses, Araç çalıştıktan 3-5 saniye sonra gelmeye başlıyor ve ortalama olarak rölantide 2 dakika boyunca bu ses geliyor ve ondan sonra azalmaya ya da kesilmeye başlıyor.
 
Elbette olmaması gerekiyor,sonuçta sizden kaynaklanan bir sorun değil.Eğer sorun o parçadan değilse dahi sorunu arayıp bulup çözmeleri gerekiyor.Bu noktada bilgiyi temin edebileceğiniz en doğru kaynak yetkili servis olacaktır.
Eksantrik gergı yatagı sorunlu bulunup degısım saglanmıs. Sizin bahsettiğiniz Gergi kütüğü zannnediyroum küçük bir parçaydı.

Bahsettiğim Eksantrık Gergı Yatagı, içerisinde Gergi kütüğünün de olduğu daha büyük bir parça değil mi hocam?

Kağıtta yazan Parça numarası Google'da arattıgımda asagıdaki Linkte bulunan ürün belirtiliyor.

 
Eksantrik gergı yatagı sorunlu bulunup degısım saglanmıs. Sizin bahsettiğiniz Gergi kütüğü zannnediyroum küçük bir parçaydı.

Bahsettiğim Eksantrık Gergı Yatagı, içerisinde Gergi kütüğünün de olduğu daha büyük bir parça değil mi hocam?

Kağıtta yazan Parça numarası Google'da arattıgımda asagıdaki Linkte bulunan ürün belirtiliyor.


Merhaba,aynı parçadan bahsediyordum ben de.Hayırlı olsun.
 
Yeni bir video çektim hocam, bu saatte yazıyorum kusura bakma.
Motor sesi şu an bu şekilde. Videonun ilk saniyelerinde sanki farklı bir ses duydum gibi geldi. Sizce, size göre normal mi bu motorun çalışma sesi?