TEKNİK VERİLER:
Kullanışlılık: Sınıf standartlarının altında olduğunu düşünüyorum.
Kapı içlerinden başlarsak ön taraf 2 şişe alabilecek kapasitede var
Far altında bir göz yok.
Orta konsola gelirsek:
Vitesin önünde telefon-cüzdan gibi eşyaları koymak için güzel bir göz var ve üstü donanımlarda burada kablosuz şarj özelliği de var. Orada 12 volt ve usb girişi de mevcut.
Vitesin sağında 2 tane bardaklık ve arkasında derinliği çok olmayan ama altı yumuşak plastikle kaplı küçük bir göz mevcut.
Kolçağın içi ve torpido boyutları sınıfı içi küçük,herhangi bir kaplaması ve soğutma özelliği yok.
Arabada gözlüklük mevcut içinde çizilmesi önleyecek kaplamada var.
Arka tarafa gelirsek: Burada kol dayamadaki bardaklık,koltuk arkalarında göz ve kapı içindeki göz dışında hiç bir şey yok ve kapı içlerinde göz çok küçük sadece 1 şişe alabilecek kapasitesi var. Arkada küllük yok onun yerine (donanıma bağlı olarak) bir tane Usb girişi 1 tane de 12 volt giriş var. Bu sınıfta artık 220v priz de oluyor hiç bir donanım paketinde bu yok.
Bagaj:
Koltuklar dik olduğunda 467 litre. Bu sınıf için küçük bir bagajı var. Yükleme eşiği pek yüksek değil ama yan duvarları düz değil. Koltukları yatırınca ufak bir kat oluşuyor. Panizotun kızaklı olması güzel olmuş.
Donanım:
Kullandığım araba Elegance paketti ve en boşun bir dolu donanımı bu.
Öne çıkan donanımlar:
Konfor:
Süspansiyon: 225/60/17 inç lastiklerin yardımı ile konforu süspansiyon konforu sınıfı için gayet iyi,kolay kolay diplenmiyor ve kısalarda da gayet başarılı.
Yalıtım: Bence burada biraz geriye düşüyor. İçeriye rüzgar sesini biraz erken almaya başlıyor. 115 civarlarında başlıyor ama kademeli bir şekilde ses arttıyor. Daha önce test ettiğim Grandland X gibi 150 kadar sessiz sonrasında fazla ses alma gibi bir durum yok. 170 kadar çıktım ve içeride çok ciddi bir rüzgar sesi yoktu.
Kış lastiklerinin etkisiyle birazcık lastik sesi alıyordu. Yaz lastiği ile daha iyi sonuç vereceğine eminim.
Motor sesi olarak piyasadaki en sessiz dizellerden olabilir. Düşük devirlerde neredeyse hiç ses yok ve üst devirlerde de kabine pek ses gelmiyor.
Arka yaşam alanı:
Küçük bagajı muhtemelen arka yaşam alanına vermişler. Arkası sınıfındaki bir çok rakipten çok daha iyi. Ayrıca koltuk sırtlığının kademeli yatması da güzel bir özellik. Cam tavan sayesinde arkada ciddi bir ferahlık mevcut. Arkada 1.90 boyundaki bir insan çok rahat bir şekilde yolculuk edebilir.
Yol tutuş:
Araba elimde sınırlı sürede kaldığı ve yol pek müsait olmadığı için yol tutuşunu istediğim gibi test edemedim. Biraz yana yatmalar mevcut ama genel olarak güven verdi ama rakipleri ile kıyaslayıp değerlendirme yapabilmem için biraz daha zorlamam gerekiyor.
Motor ve Şanzıman:
Makyaj ile gelen ve ülkemizi ilgilendiren en büyük değişiklik bu olsa gerek. Eskiden 1.7 Crdi motor mevcuttu ama artık 1.6 Crdi 136 beygir 320 tork güç üreten motor 7 ileri Dct isimli kuru tip çift kavramalı şanzımanla mevcut.
Motor ilk intiba da beklediğimden atik çıktı. Ağırlığını düşününce 7 ileri Dct ile gayet güzel yürüyor. 170 kadar rahatlıkla çıktı ve ara hızlanmaları test etmek için anlık kick downlara gayet güzel tepki verdi ama ara hızlanmalarda asıl önemli olan yarı gaz ile ne yaptığı çünkü bir çok marka yakıt tüketimi artmasını önlemek için devri düşük tutup vitesi yüksekte tutmak için ayarlıyor. Bu da özellikle turbo benzinli motorlarda ve çift kavramalı şanzımanlarda ciddi sorunlara sebep oluyor. Bu araba da ise çok ufak bir tereddüt ettikten sonra vitesi direk düşürdü. Tabii bunu normal modda yaptı. Eco modunda dediğim sorun mevcut. Geçişler ise çift kavramalardaki keskinlikten çok iyi bir tork konvertürü gibi vites değişimi yapıyor.
2000 devirde tam 112 km yapıyor. 7 ileri bir şanzıman için oranlar biraz fazla kısa kalmış bunun en az 120 olması beklerdim.
Yakıt: Ben arabayı aldığımda direk sıfırladım ve performansını test etmek için biraz bastım. Yaptığım 52 km lik parkurda 8.2 lt yaktı. Arabanın genel ortalaması ise 6.8 di. Ağırlığını düşününce tüketim verisi normal geldi. Ama daha düşük değerlerle gezen rakipleri mevcut.
Sürüş:
Sportif dış tasarım ve çok beğendiğim direksiyon tasarımın aksine araba gayet konfor için ayarlanmış.Normal mod için yumuşak hissiz bir direksiyon ve ölü bir gaz pedalı ve kullanırken biraz ezmeniz gereken bir fren pedalı var. Süspansiyon konforu ile birleşince araba tam uzun yol arabası gibi geliyor. Keşke 7. vitesin oranı biraz daha uzun olsa ve rüzgar yalıtımı daha iyi olsa dedirtti.
Ben bir çok Suv kullanırken daha çok yükseltilmiş bir hatchback havası alıyorum.Mesela Grandland X,3008,Karoq gibi Ama bu araba bana gerçekten bir Suv kullanıyor hissi verdi. Bunu dıştan kaslı yapısı ve sürüş pozisyonu sayesinde yaptığını düşünüyorum.
Sürüş pozisyonu: Koltuk pek alçalmıyor yani benim gibi arabanın içine gömülmeyi seviyorsanız bunu yapamıyorsunuz. Onunda dışında ayarlama seçenekleri gayet iyi ideal pozisyonunuzu bulabiliyorsunuz.
Sonuç:
Sonucu belirlemek için önce rakiplerinin fiyatları ile kıyaslamak lazım. Kullandığım araba 1.6 Dizel Otomatik Prestige 4×2 di ve 2018 fiyatı 170.200 Tl 2019 modelleri 176.500 Tl
Rakipleri: Motor ve donanımları hemen hemen denk arabalar- İnternetteki fiyat listesine göre kıyaslanacak.
2018 Peugeot 3008 1.6 Bluehdi Eat6 Active 249.123 Tl
2018 Skoda Karoq 1.6 TDI 115 PS DSG Ambition 182.363 Tl
2018 Seat ATECA 1.6 TDI 115 HP DSG Xcellence 166.200 Tl
2018 Opel Grandland X 1.6 Dizel Otomatik Enjoy 176.900 Tl
2018 Ford Kuga 1.6 Dizel Powershift Style 173.000 Tl
2018 Hyundai Tucson 1.6 Crdi Dct Style 164.000 Tl
2018 Nissan Qashqai 1.6 Dci Xtronic Tekna 153.000 Tl
Eğer rakipleri ile kıyaslama yaparsak ne en ucuzu ne en pahalısı. Ön park sensörü dışında gerekli her türlü donanımı-5yıl/150000 km garantisi ile dikkat çekiyor. Özellikle Tucson bakanlar için güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Style Tucson bu arabanın dengi değil. Style Tucson=Cool Sportage o da 161.500 Tl yani 2.500 Tl daha ucuz.
Bu arabanın aynı zamanda bir çok rakibinde olmayan 4 çeker opsiyonu da bulunmuyor. Kuru tip çift kavrama ile 4 çeker arazi de ne kadar işe yarar mı emin olamadım. Çünkü arazide şanzımanlar ısınır ve kuru tip çift kavramalar bu ısınmalara karşı dayanıklı değildir. Kia da bunu bildiği için kadrana şanzıman sıcaklık menüsü koymuş. Teknik olarak bakınca araba neredeyse 80 kilo artıyor bu da performans ve yakıt tüketimi için kötü bir şey ve 4 çeker için bu Elegance donanımda 10000 Tl vermeniz gerekiyor. Eğer kışları zor geçen bir yerde yaşamıyorsam 4 çeker ile almazdım.
Kaynak:http://garajtv.com/kia-sportage-dizel-otomatik-ilk-surus/
- Marka-Model: Kia Sportage Elegance
- Test Aracını Km’si: 3200
- Motor: 1.6 Crdi
- Güç: 136 BG @ 4000 D/D
- Tork: 320 NM @ 2000-2250 D/D
- Şanzıman: 7 ileri otomatik (DCT)
- 0-100 km/s: 11.8
- Son Hız: 180 km
- Test Tüketimi: 6.8 litre/100 km
- Ağırlık: 1530-1687 Kg (Donanıma göre değişir)
- Bagaj Hacmi: Koltuklar dik konumdayken: 467 litre
Kullanışlılık: Sınıf standartlarının altında olduğunu düşünüyorum.
Kapı içlerinden başlarsak ön taraf 2 şişe alabilecek kapasitede var
Far altında bir göz yok.
Orta konsola gelirsek:
Vitesin önünde telefon-cüzdan gibi eşyaları koymak için güzel bir göz var ve üstü donanımlarda burada kablosuz şarj özelliği de var. Orada 12 volt ve usb girişi de mevcut.
Vitesin sağında 2 tane bardaklık ve arkasında derinliği çok olmayan ama altı yumuşak plastikle kaplı küçük bir göz mevcut.
Kolçağın içi ve torpido boyutları sınıfı içi küçük,herhangi bir kaplaması ve soğutma özelliği yok.
Arabada gözlüklük mevcut içinde çizilmesi önleyecek kaplamada var.
Arka tarafa gelirsek: Burada kol dayamadaki bardaklık,koltuk arkalarında göz ve kapı içindeki göz dışında hiç bir şey yok ve kapı içlerinde göz çok küçük sadece 1 şişe alabilecek kapasitesi var. Arkada küllük yok onun yerine (donanıma bağlı olarak) bir tane Usb girişi 1 tane de 12 volt giriş var. Bu sınıfta artık 220v priz de oluyor hiç bir donanım paketinde bu yok.
Bagaj:
Koltuklar dik olduğunda 467 litre. Bu sınıf için küçük bir bagajı var. Yükleme eşiği pek yüksek değil ama yan duvarları düz değil. Koltukları yatırınca ufak bir kat oluşuyor. Panizotun kızaklı olması güzel olmuş.
Donanım:
Kullandığım araba Elegance paketti ve en boşun bir dolu donanımı bu.
Öne çıkan donanımlar:
- 17 inç alaşımlı jantlar
- Açılabilen panoramik cam tavan
- Otomatik klima
- 7 inç dokunmatik multimedya ekranı
- Apple Carplay ve Android Auto
- Kararan iç dikiz ayna
- Elektrikli el freni
- Hız sabitleyici
- Usb ve Aux girişleri
- 3.5 inç lik yol bilgisarayarı
Konfor:
Süspansiyon: 225/60/17 inç lastiklerin yardımı ile konforu süspansiyon konforu sınıfı için gayet iyi,kolay kolay diplenmiyor ve kısalarda da gayet başarılı.
Yalıtım: Bence burada biraz geriye düşüyor. İçeriye rüzgar sesini biraz erken almaya başlıyor. 115 civarlarında başlıyor ama kademeli bir şekilde ses arttıyor. Daha önce test ettiğim Grandland X gibi 150 kadar sessiz sonrasında fazla ses alma gibi bir durum yok. 170 kadar çıktım ve içeride çok ciddi bir rüzgar sesi yoktu.
Kış lastiklerinin etkisiyle birazcık lastik sesi alıyordu. Yaz lastiği ile daha iyi sonuç vereceğine eminim.
Motor sesi olarak piyasadaki en sessiz dizellerden olabilir. Düşük devirlerde neredeyse hiç ses yok ve üst devirlerde de kabine pek ses gelmiyor.
Arka yaşam alanı:
Küçük bagajı muhtemelen arka yaşam alanına vermişler. Arkası sınıfındaki bir çok rakipten çok daha iyi. Ayrıca koltuk sırtlığının kademeli yatması da güzel bir özellik. Cam tavan sayesinde arkada ciddi bir ferahlık mevcut. Arkada 1.90 boyundaki bir insan çok rahat bir şekilde yolculuk edebilir.
Yol tutuş:
Araba elimde sınırlı sürede kaldığı ve yol pek müsait olmadığı için yol tutuşunu istediğim gibi test edemedim. Biraz yana yatmalar mevcut ama genel olarak güven verdi ama rakipleri ile kıyaslayıp değerlendirme yapabilmem için biraz daha zorlamam gerekiyor.
Motor ve Şanzıman:
Makyaj ile gelen ve ülkemizi ilgilendiren en büyük değişiklik bu olsa gerek. Eskiden 1.7 Crdi motor mevcuttu ama artık 1.6 Crdi 136 beygir 320 tork güç üreten motor 7 ileri Dct isimli kuru tip çift kavramalı şanzımanla mevcut.
Motor ilk intiba da beklediğimden atik çıktı. Ağırlığını düşününce 7 ileri Dct ile gayet güzel yürüyor. 170 kadar rahatlıkla çıktı ve ara hızlanmaları test etmek için anlık kick downlara gayet güzel tepki verdi ama ara hızlanmalarda asıl önemli olan yarı gaz ile ne yaptığı çünkü bir çok marka yakıt tüketimi artmasını önlemek için devri düşük tutup vitesi yüksekte tutmak için ayarlıyor. Bu da özellikle turbo benzinli motorlarda ve çift kavramalı şanzımanlarda ciddi sorunlara sebep oluyor. Bu araba da ise çok ufak bir tereddüt ettikten sonra vitesi direk düşürdü. Tabii bunu normal modda yaptı. Eco modunda dediğim sorun mevcut. Geçişler ise çift kavramalardaki keskinlikten çok iyi bir tork konvertürü gibi vites değişimi yapıyor.
2000 devirde tam 112 km yapıyor. 7 ileri bir şanzıman için oranlar biraz fazla kısa kalmış bunun en az 120 olması beklerdim.
Yakıt: Ben arabayı aldığımda direk sıfırladım ve performansını test etmek için biraz bastım. Yaptığım 52 km lik parkurda 8.2 lt yaktı. Arabanın genel ortalaması ise 6.8 di. Ağırlığını düşününce tüketim verisi normal geldi. Ama daha düşük değerlerle gezen rakipleri mevcut.
Sürüş:
Sportif dış tasarım ve çok beğendiğim direksiyon tasarımın aksine araba gayet konfor için ayarlanmış.Normal mod için yumuşak hissiz bir direksiyon ve ölü bir gaz pedalı ve kullanırken biraz ezmeniz gereken bir fren pedalı var. Süspansiyon konforu ile birleşince araba tam uzun yol arabası gibi geliyor. Keşke 7. vitesin oranı biraz daha uzun olsa ve rüzgar yalıtımı daha iyi olsa dedirtti.
Ben bir çok Suv kullanırken daha çok yükseltilmiş bir hatchback havası alıyorum.Mesela Grandland X,3008,Karoq gibi Ama bu araba bana gerçekten bir Suv kullanıyor hissi verdi. Bunu dıştan kaslı yapısı ve sürüş pozisyonu sayesinde yaptığını düşünüyorum.
Sürüş pozisyonu: Koltuk pek alçalmıyor yani benim gibi arabanın içine gömülmeyi seviyorsanız bunu yapamıyorsunuz. Onunda dışında ayarlama seçenekleri gayet iyi ideal pozisyonunuzu bulabiliyorsunuz.
Sonuç:
Sonucu belirlemek için önce rakiplerinin fiyatları ile kıyaslamak lazım. Kullandığım araba 1.6 Dizel Otomatik Prestige 4×2 di ve 2018 fiyatı 170.200 Tl 2019 modelleri 176.500 Tl
Rakipleri: Motor ve donanımları hemen hemen denk arabalar- İnternetteki fiyat listesine göre kıyaslanacak.
2018 Peugeot 3008 1.6 Bluehdi Eat6 Active 249.123 Tl
2018 Skoda Karoq 1.6 TDI 115 PS DSG Ambition 182.363 Tl
2018 Seat ATECA 1.6 TDI 115 HP DSG Xcellence 166.200 Tl
2018 Opel Grandland X 1.6 Dizel Otomatik Enjoy 176.900 Tl
2018 Ford Kuga 1.6 Dizel Powershift Style 173.000 Tl
2018 Hyundai Tucson 1.6 Crdi Dct Style 164.000 Tl
2018 Nissan Qashqai 1.6 Dci Xtronic Tekna 153.000 Tl
Eğer rakipleri ile kıyaslama yaparsak ne en ucuzu ne en pahalısı. Ön park sensörü dışında gerekli her türlü donanımı-5yıl/150000 km garantisi ile dikkat çekiyor. Özellikle Tucson bakanlar için güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Style Tucson bu arabanın dengi değil. Style Tucson=Cool Sportage o da 161.500 Tl yani 2.500 Tl daha ucuz.
Bu arabanın aynı zamanda bir çok rakibinde olmayan 4 çeker opsiyonu da bulunmuyor. Kuru tip çift kavrama ile 4 çeker arazi de ne kadar işe yarar mı emin olamadım. Çünkü arazide şanzımanlar ısınır ve kuru tip çift kavramalar bu ısınmalara karşı dayanıklı değildir. Kia da bunu bildiği için kadrana şanzıman sıcaklık menüsü koymuş. Teknik olarak bakınca araba neredeyse 80 kilo artıyor bu da performans ve yakıt tüketimi için kötü bir şey ve 4 çeker için bu Elegance donanımda 10000 Tl vermeniz gerekiyor. Eğer kışları zor geçen bir yerde yaşamıyorsam 4 çeker ile almazdım.
Kaynak:http://garajtv.com/kia-sportage-dizel-otomatik-ilk-surus/