Kia, önden çekişli sürüş sistemine sahip araçlarında kullanmak üzere geliştirdiği yeni sekiz kademe otomatik vitesinin (FWD 8AT) detaylarını açıkladı.
Firma yeni teknolojiyi tamamen kendi bünyesinde geliştirdi. Şanzımanın mühendisliği üst seviye mekanik verimlilik ve yumuşak vites geçişleri sağlayacak şekilde yapıldı. FWD 8AT geleneksel altı kademe otomatik viteslerle aynı oranda yer kaplıyor fakat 3.5 kg daha hafif. Kia mühendisleri arkadan itişli araçlar için de sekiz kademe vitesler geliştirme tecrübesine sahip. Bu araçlarda şanzıman boylamasına yerleştiriliyor ve gücü arka aksa aktarıyor. Aynı sayıda vitese sahip bir şanzımanı önden çekişli sürüşe uyarlamak ise çok daha zorlu bir iş. Bu durumda boyut kısıtlamaları devreye giriyor ve şanzımanın çapraz olarak yerleştirilmesi gerekiyor. Şanzımanın kaputun altında motor, süspansiyon ve diğer bileşenlerin arasında kendisine yer bulması gerekiyor.
Akıllı boyutlandırma ve 143 yeni patentli teknoloji
2012 yılından beri sürdürülen şanzıman geliştirme programı kapsamında kompakt bir yapı içerisinde üst düzey performans ve verimlilik sunan 143 yeni teknolojinin patenti alındı. Yeni vites kalkışta yumuşak hızlanma sağlıyor, yakıt tasarrufunu geliştiriyor. Gürültü, titreşim ve sertlik seviyeleri de düşük olan vites aynı zamanda daha az kademeli otomatik viteslere kıyasla daha istikrarlı hızlanma sunuyor.
8AT’nin yakıt ekonomisini geliştirmek için, Kia mühendisleri yağ pompasının boyutunu ciddi oranda azaltmışlar (otomatik viteste güç kaybının ana kaynağı) ve valf gövdesinin yapısını basitleştirmişler. Sınıfının en küçük yağ pompasına sahip 8AT hidrolik yağı daha verimli kullanıyor, ünitenin her yanına sürekli ve eşit olarak dağıtıyor.
Kia’nın geliştirme ekipleri debriyajın direkt solenoid kontrolüne imkan vermek için bir doğrudan kontrol valfi de eklemişler. Bu sayede Kia kontrol valflerinin sayısını 20’den 12’ye indirmiş, daha hızlı vites geçişleri, motora daha dolaysız mekanik bağlantı ve gelişmiş boyutlandırma elde etmiş.
Kia’nın mevcut 6AT şanzımanı üzerine ilave debriyaj ve vites entegre ederek, en üst vitesle en düşük vites arasındaki oran yeni şanzımanda %34 arttırılmış. Bu sayede daha iyi yakıt ekonomisi ve daha iyi gürültü, titreşim ve sertlik seviyeleri elde edilmiş. Hızlanma ve tırmanma performansında da iyileşme olmuş.
Yeni şanzıman 2017 Kia Cadenza ile çıkacak
Kia’nın yeni önden çekişli 8AT şanzımanı bu yıl belirli pazarlarda 2017 Kia Cadenza modelinde sunulacak ve 3.3 litre V6 GDI motorlu Cadenza versiyonlarında standart olacak.
Kia’nın yeni sekiz kademe otomatik vitesi bir dizi orta boy ve büyük önden çekişli modelde yer alacak ve gelecekteki Kia şanzımanların geliştirilmesinde bir referans olarak kabul edilecek.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Firma yeni teknolojiyi tamamen kendi bünyesinde geliştirdi. Şanzımanın mühendisliği üst seviye mekanik verimlilik ve yumuşak vites geçişleri sağlayacak şekilde yapıldı. FWD 8AT geleneksel altı kademe otomatik viteslerle aynı oranda yer kaplıyor fakat 3.5 kg daha hafif. Kia mühendisleri arkadan itişli araçlar için de sekiz kademe vitesler geliştirme tecrübesine sahip. Bu araçlarda şanzıman boylamasına yerleştiriliyor ve gücü arka aksa aktarıyor. Aynı sayıda vitese sahip bir şanzımanı önden çekişli sürüşe uyarlamak ise çok daha zorlu bir iş. Bu durumda boyut kısıtlamaları devreye giriyor ve şanzımanın çapraz olarak yerleştirilmesi gerekiyor. Şanzımanın kaputun altında motor, süspansiyon ve diğer bileşenlerin arasında kendisine yer bulması gerekiyor.
Akıllı boyutlandırma ve 143 yeni patentli teknoloji
2012 yılından beri sürdürülen şanzıman geliştirme programı kapsamında kompakt bir yapı içerisinde üst düzey performans ve verimlilik sunan 143 yeni teknolojinin patenti alındı. Yeni vites kalkışta yumuşak hızlanma sağlıyor, yakıt tasarrufunu geliştiriyor. Gürültü, titreşim ve sertlik seviyeleri de düşük olan vites aynı zamanda daha az kademeli otomatik viteslere kıyasla daha istikrarlı hızlanma sunuyor.
8AT’nin yakıt ekonomisini geliştirmek için, Kia mühendisleri yağ pompasının boyutunu ciddi oranda azaltmışlar (otomatik viteste güç kaybının ana kaynağı) ve valf gövdesinin yapısını basitleştirmişler. Sınıfının en küçük yağ pompasına sahip 8AT hidrolik yağı daha verimli kullanıyor, ünitenin her yanına sürekli ve eşit olarak dağıtıyor.
Kia’nın geliştirme ekipleri debriyajın direkt solenoid kontrolüne imkan vermek için bir doğrudan kontrol valfi de eklemişler. Bu sayede Kia kontrol valflerinin sayısını 20’den 12’ye indirmiş, daha hızlı vites geçişleri, motora daha dolaysız mekanik bağlantı ve gelişmiş boyutlandırma elde etmiş.
Kia’nın mevcut 6AT şanzımanı üzerine ilave debriyaj ve vites entegre ederek, en üst vitesle en düşük vites arasındaki oran yeni şanzımanda %34 arttırılmış. Bu sayede daha iyi yakıt ekonomisi ve daha iyi gürültü, titreşim ve sertlik seviyeleri elde edilmiş. Hızlanma ve tırmanma performansında da iyileşme olmuş.
Yeni şanzıman 2017 Kia Cadenza ile çıkacak
Kia’nın yeni önden çekişli 8AT şanzımanı bu yıl belirli pazarlarda 2017 Kia Cadenza modelinde sunulacak ve 3.3 litre V6 GDI motorlu Cadenza versiyonlarında standart olacak.
Kia’nın yeni sekiz kademe otomatik vitesi bir dizi orta boy ve büyük önden çekişli modelde yer alacak ve gelecekteki Kia şanzımanların geliştirilmesinde bir referans olarak kabul edilecek.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..