Kış lastiği ömrü ne kadardır ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan carwula
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

carwula

Düz Yol Gazcısı
8
Herkese merhaba değerli abilerim. Lastiğin yaptigi kilometre kadar lastigin yaşı da güvenlik icin önemli kriterlerden biri.
Sizce kis lastigi omru ne kadardir? Son 4 sezondur “continental ts 830 p” kis lastiklerini kullaniyoruz. Eger bu kis da (2018-2019) bu lastigi kullanirsak 5. Sezonu olmus olacak. Lastigin dis derinliginde sorun yok. Aldigi bir darbe de yok. Tek sorun 4 sezon sadece kis aylari kullanilip sonra lastikcide depo edilmesinden dolayi sizce lastik hamuru ozelligi kaybetmis midir ? Kis sartlarinda bu lastigi kullanmak sorun yaratir mi ? Yeni lastik alip almama konusunda kararsiz kaldik malum fiyatlar da cok pahali.

Not: ankara
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bir lastigin en iyi kosulda omru max. 5 senedir. 5 seneden sonra her ne kadar asinmamis ve iyi kosullarda saklanmis olsa bile ozelligini kaybetmeye baslar. Bu da cesitli olumsuzluklari beraberinde getirir.
 
Lastiği genel anlamda detaylı bir kontrol etmek lazım , dişlerin derinliği çok önemli ölçün 4mm altındaysa pekte güvenli denemez diye biliyorum kış lastiklerinde , ama 5 sene olmuş ömrünü neredeyse doldurmuş , dikkatli olmakta fayda var :)
 
Herkese merhaba değerli abilerim. Lastiğin yaptigi kilometre kadar lastigin yaşı da güvenlik icin önemli kriterlerden biri.
Sizce kis lastigi omru ne kadardir? Son 4 sezondur “continental ts 830 p” kis lastiklerini kullaniyoruz. Eger bu kis da (2018-2019) bu lastigi kullanirsak 5. Sezonu olmus olacak. Lastigin dis derinliginde sorun yok. Aldigi bir darbe de yok. Tek sorun 4 sezon sadece kis aylari kullanilip sonra lastikcide depo edilmesinden dolayi sizce lastik hamuru ozelligi kaybetmis midir ? Kis sartlarinda bu lastigi kullanmak sorun yaratir mi ? Yeni lastik alip almama konusunda kararsiz kaldik malum fiyatlar da cok pahali.

Not: ankara
Tecrübelerime dayanarak söylüyorum; 3 sene sonunda kış lastikleri çöp. 3 set farklı lastikte de bunu gözlemledim Ankara için. Çevremden de aynı yorumları çok sık duydum.
 
4.senenin sonunda, 5.seneye girerken benim 55 yanaklı snowmaster w651 petlas kış lastiği artık taşlaşmış haldeydi. Lastikleri janta takmadan evvel dik konuma alıp üstten bastırarak eğmeye çalıştım bükülmedi bile. Havadan yere fırlattım olduğu yere yapıştı sekmedi. Parmaklarım acıyana kadar dişlerine ve yanaklarına bastırdım içeriye doğru esnemedi hiç. Sıfırıyla yan yanayken denedim fark çok ciddiydi. Sıfır yumuşacıkken benimkiler taştan halliceydi artık. Velhasıl hamuru ömrünü yitirmişti. Bu usül genelde babadan kalma yöntemdir. Sıfır lastikle sizinkini yan yana koyup hamur sertliklerini bu şekilde test edebilirsiniz. Arada çok fark varsa o lastiğin hamur ömrü bitmiş demektir. Çatlaklar falan başlamışsa zaten bunlara gerek bile yok direkt çöpe atın.

Kullanırken denerseniz de eskisine oranla yol sesini daha fazla alıp almadığına bakın. Hamuru sertleşen lastiğin yol üstünde ki ilk belirtisi budur. İkinci olarak ise çukur ve bozuk yol konforu. Bu hususta da eskisine oranla daha kötü haldeyse anlarsınız. Son olarak da ıslak ve kuru yol tutuşta erken bırakmalar, saçma sapan hareketler diğer belirtilerdir.

Sadece kış zamanları kullanılmış 4 yıllık bir kış lastiğinde diş derinliği muhtemelen iyi seviyededir. O sebeple diş derinliği sizi aldatmasın. Hamur ömrüne bakmaya çalışın.
 
Ben TS850'leri 5 sezon kullandım, bittiğinde yasal sınıra 3 mm kalmıştı.

Belki bir sezon daha çıkartırdı ama riske atmak istemedim. Kasım'da yeni bir takım alacağım. Ama Continental mi olur? Michelin mi olur? Ondan emin değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: carwula
TS860 2018 ADAC testlerinde yine 1. gelmiş.

Şu Türkiye'yi haritadan silmeleri hikayesinden dolayı uyuzum Conti'ye ama güvenlikte önemli. O yüzden büyük ihtimalle haftaya gidip bir takım alacağım.
Benim de onayladigim soylenemez hocam. Ben de o mevzudan once almistim ama zaten ne degisekcek ki ? Neyi kendimiz uretiyoruz da ona gore secim yapabilecegiz. Giydigimiz kiyafetten tukettigimiz urunlere kadar cogu ithal veya ithal katkili. Biz de isteriz yerli urun kullanmayi. Ben sirf bu yuzden 4 sene petlas kullandim ama araca koyulacak lastik degil. Kac defa kaydim yagmurda da esp kurtardi beni. Parayi kolay kazanmiyoruz, cani da sokakta bulmadik. Haliyle paramin karsiligini en iyi sekilde almak isterim. O noktada ts 860 gozu kapali karda, yagmurda, sicak havada, buzda her sartta guvenle kullanilacak bir lastik.
 
@Cenk hocam sava eskimo s3+ kullanıyorum ben ne yapayım :D geçen sene aldığımda adedi 170 tl almıştım şu an 300 tl :D
 
@Cenk hocam sava eskimo s3+ kullanıyorum ben ne yapayım :D geçen sene aldığımda adedi 170 tl almıştım şu an 300 tl :D
Hocam bütçe yoksa yahut maddi durum sıkışıksa zaten yapacak bir şey yok. En ucuz lastik bile kullanılır ama dikkat ederek kullanılır :D Ee şimdi maddi durumun varken en iyisini en güvenlisini almak yerine vasatını alırsan da olmaz. Lastik işi şakaya gelmez. Ömrün boyunca 60'ı bile geçmeden kullanırsın ama öyle bir an gelir ki iyi ki şu lastiği almışım dersin. Ts 860'ı göz gözü görmeyen bir yağmurda, sıcaklık 10-12 dereceyken ilk defa kullanmaya başlamıştım ve fiyatını sorgularken duran dolmuşun önünden yola fırlayan genç bir kızı ezmemek için yaptığım dip frende, daha ilk anda parasının hakkını vermişti. O sıcaklıkta w651 petlas takılı olsaydı kesinlikle vurmuştum genç kıza. Lastik mevzusu çok önemli gerçekten.
 
Hocam bütçe yoksa yahut maddi durum sıkışıksa zaten yapacak bir şey yok. En ucuz lastik bile kullanılır ama dikkat ederek kullanılır :D Ee şimdi maddi durumun varken en iyisini en güvenlisini almak yerine vasatını alırsan da olmaz. Lastik işi şakaya gelmez. Ömrün boyunca 60'ı bile geçmeden kullanırsın ama öyle bir an gelir ki iyi ki şu lastiği almışım dersin. Ts 860'ı göz gözü görmeyen bir yağmurda, sıcaklık 10-12 dereceyken ilk defa kullanmaya başlamıştım ve fiyatını sorgularken duran dolmuşun önünden yola fırlayan genç bir kızı ezmemek için yaptığım dip frende, daha ilk anda parasının hakkını vermişti. O sıcaklıkta w651 petlas takılı olsaydı kesinlikle vurmuştum genç kıza. Lastik mevzusu çok önemli gerçekten.

Kesinlikle çok önemli dediğiniz gibi , ben savayı aslında hiç duymadım ve kullanmadım , sadece kışın Antalya-Konya yolu istikametinde 4-5 araçta gördüm o sıralar michelin alpin a4 kullanıyordum kendi aracımda , bir sonraki lastiğim neden sava olmasın ki dedim aldım :D pişman değilim çok memnunum hala :D 170 tl verdim ama bana 300 tl geri dönüşü olmuş gibi hissediyorum :D Pozantı-Tekir-Ulukışla yolunda beni hiç pişman etmedi , benim lastik test yerim gibi bir yol orası :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Cenk
Kesinlikle çok önemli dediğiniz gibi , ben savayı aslında hiç duymadım ve kullanmadım , sadece kışın Antalya-Konya yolu istikametinde 4-5 araçta gördüm o sıralar michelin alpin a4 kullanıyordum kendi aracımda , bir sonraki lastiğim neden sava olmasın ki dedim aldım :D pişman değilim çok memnunum hala :D 170 tl verdim ama bana 300 tl geri dönüşü olmuş gibi hissediyorum :D Pozantı-Tekir-Ulukışla yolunda beni hiç pişman etmedi , benim lastik test yerim gibi bir yol orası :D
Memnunsan, sürüş tarzına göre tehlike oluşturmadığını düşünüyorsan ne mutlu hocam :D Sava'yı bazı araçların üzerinde gördüm ama hiç deneyimleme fırsatım olmadığı için bir şey diyemiyorum. Bakalım, kış lastiği derdinden geçen kış kurtuldum. Önümüzde ki 3 sene masrafım olmaz. Sonrası Allah kerim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Memnunsan, sürüş tarzına göre tehlike oluşturmadığını düşünüyorsan ne mutlu hocam :D Sava'yı bazı araçların üzerinde gördüm ama hiç deneyimleme fırsatım olmadığı için bir şey diyemiyorum. Bakalım, kış lastiği derdinden geçen kış kurtuldum. Önümüzde ki 3 sene masrafım olmaz. Sonrası Allah kerim :D

Peki bir soru yöneltmek istiyorum , şöyle ki sürekli kış lastiklerini sök tak yapıyoruz , bunlara uygun bir çelik (sac) jant alsam bir kere taksam ve balansını yaptırdıktan sonra kış bitimi saklayıp diğer sene kendim takarsam sizce ideal bir işlem olur mu ?
 
Peki bir soru yöneltmek istiyorum , şöyle ki sürekli kış lastiklerini sök tak yapıyoruz , bunlara uygun bir çelik (sac) jant alsam bir kere taksam ve balansını yaptırdıktan sonra kış bitimi saklayıp diğer sene kendim takarsam sizce ideal bir işlem olur mu ?
Kesinlikle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Peki bir soru yöneltmek istiyorum , şöyle ki sürekli kış lastiklerini sök tak yapıyoruz , bunlara uygun bir çelik (sac) jant alsam bir kere taksam ve balansını yaptırdıktan sonra kış bitimi saklayıp diğer sene kendim takarsam sizce ideal bir işlem olur mu ?
Herhangi bir sorun olmaz hocam.. Jantla sakladığında lastiği yatay veya asarak saklamak gerek. Saklayacağınız yerin de çok rutubetli olmaması lazım. Onun haricinde gayet normal şekilde saklayıp kendin takabilirsin. Balans isterse de zaten taktığın ilk an anlarsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Herhangi bir sorun olmaz hocam.. Jantla sakladığında lastiği yatay veya asarak saklamak gerek. Saklayacağınız yerin de çok rutubetli olmaması lazım. Onun haricinde gayet normal şekilde saklayıp kendin takabilirsin. Balans isterse de zaten taktığın ilk an anlarsın.

Teşekkür ederim , öyleyse ben jantı bulup kış lastiklerimi yeniden sipariş geçip o şekilde kullanım yapayım. (2 tanesini yarmıştım savaların bu arada :D )
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk