KIŞ Lastiği seçimi (PETLAS W651)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zahid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Önerir misiniz?


  • Kullanılan toplam oy
    11
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Zahid

Elit Apaçi
56
Marka
Peugeot
Arkadaşlar yeni aldığım 301 aracım için kış lastiği alıcam. Lastik ölçülerim 195/55 R16 . Continental ve Michelin fiyatları 400TL 'den başlıyor. O yüzden Petlas almayı düşünüyorum. Tanıdık lastikçim 190TL gibi bir fiyat verdi ve lastiği oldukçu övdü. Aranızda kullanan varsa yorumlarını duymak isterim, alırsam pişman olur muyum?
 
Aracınız hayırlı olsun inşaallah. +7 derecenin altında ıslak + kuru + kar üzerinde hiç bir şekilde pişman etmez, her şartta ilerler. +10 ve üstü sıcaklıklarda ise özellikle ıslak zeminde bırakıverir kendini bir anda ne olduğunu bile anlamazsınız. Kuru zeminde ise limitleri gayet iyidir. Yol gürültüsü biraz fazla, yakıt ekonomisi pek beklemeyin. 2.sezon itibariyle kar performansı hariç diğer özellikleri düşüş göstermeye başlar. 4.sezonunda artık taş haline gelir ve kullanılamaz.

Kısacası; +10 derece üzeri sıcaklıklarda ıslak zeminde dikkatli kullanmak gerekiyor. Onun haricinde diğer konularda gayet yeterli bir lastik. Kar üzerinde ise zaten arabanın altı kara oturmadığı sürece yolda bırakmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: beys
Yaşadığınız şartlara ve yol şartlarına göre kış lastiğinden çok 4 mevsim tavsiye edilebilir. Kaç derecede kullanılacak genelde
 
Eskişehirde yaşıyorum ve sürekli Kütahyaya gidip geliyorum. Buralarda kış oldukça ağır geçiyor. o yüzden genellikle 0 derecenin altında kullanılacak diyebilirim
 
Ağır kış koşulları için ideal. Binek araç çıkmaz denilen dik karlı yokuşları bile tırmanıyor. Ama kar biter bitmez acilen yazlıklara geçmek gerekiyor. Çünkü çok keskin değişime uğruyor. Azıcık ısınınca inanılmaz şekilde salıyor kendisini. @Cenk hocamın bahsettiği zamanla oluşan performans düşüşüne gelirsek, bu lastiğin zaten ağır kış koşulları dışında bir performansı yok. :) O yüzden bizdeki 4. yılına girecek, pek bir değişiklik yok. "Kış lastiğidir, 11-12 derecede yağmurda da kraldır" diye bir düşünceniz olmasın. Normalde kış lastikleri için 7°C yi ideal eşik olarak belirtirler ya, Petlas için direk kritik eşik oluyor :) Karlar eriyip gece buzlanmaları bittiğinde hemen değiştirmek gerekir.
Bu handikapını göz önünde bulundurarak alınabilir diyorum. Biraz fazla yaktırıyor, bayağı da gürültülü ama sonuçta 2-3 ay kullanılacak, sorun olmaz diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: beys ve Cenk
Kabin ne olursa olsun, teknolji ne olursa olsun, aracin yere temasi sadece 4 lastik. Bana kalirsa para biriktirin, en kalitelisini alin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
petlas,yerli dandik firma işte ucuz demek hata olur. w601 serisini bile kullandığımda kartepe,uludağ farketmedi her yerde çok iyi işler çıkardı, derin kara da daldım, buzlaşmış kar üstünde de yürüdü hiç pişman etmedi. Ama söylendiği gibi havalar ısınınca ıslakta sıkıntılar yaşatabiliyor.
 
Petlas İmperium PT535 (4 Mevsim) 35.000 kilometre oldu , 4.senesini tamamlıyor. İlk 2 sene fiyatına göre gayet iyiyken 3.sene eskime belirtileri göstermeye başladı. Şuan çok kötü durumda . Asfalt kuruysa bir nebze idare ediyor ama ıslandığı zaman felaket. 1.vites biraz hızlı kalkmaya çalışırsanız anında patinaja kalıyor. 2.vites dönüşlerde gazı kökleyince yine patinaja kalıyor (50-60 kmh). Fren konusuna girmiyorum bile
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu ve bt
petlas w651 ile 3.senesine giren var mı? Lastik dişlerine bakınca sıfır gibi duruyor ama hamur bozuldu sanırım. Hiç mi hiç tutmuyor artık.
 
petlas w651 ile 3.senesine giren var mı? Lastik dişlerine bakınca sıfır gibi duruyor ama hamur bozuldu sanırım. Hiç mi hiç tutmuyor artık.
Bizim Leon'da 3. veya 4. kışı. Enişte idare ediyor diyor. :) 70 km/h hıza kadar çok vahim olmadığını ben de biliyorum. Sonrasına ise hiç güvenmem.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...