Kısa Süreli Kış Koşulları İhtiyacı için 4 Mevsim Lastik Alınır mı ? / 4 Mevsim Lastik Kış Performansı / 4 Mevsim Lastik mi 2 Adet Kış Lastiği mi ?

mazda323hb

Profesör
336
Marka
Peugeot
Arkadaşlar bizim buralarda kış olmuyor. Kış lastiğim vardı arkadaşa verdim. Bizim burda kayak merkezi var bu sene güzel yağacak belli oraya çıkmak istiyorum. Yolu asfalt ama kar vs oluyor tabi. Diyorum ki bendeki yazlık contileri versem 4 mevsim alsam beni kayak merkezine kadar atar mı? Yolun videosunu ekleyeyim aşağıya. Tabi yapılacak yorumlar sınırlı olacak ama karın ani bastırmadığı dünden yağdığı ve tuzlandığı açıldığı bir senaryoyu baz alalım.

Ben çıkar ve inerim düşüncesindeyim.


Ya da alternatif senaryo evde 2 tane lassa snoways 3 var. Kabak değil ama aşınmış lastikler 2015 üretim. Önlere 2 tane sıfır alsam nasıl olur sizce? Dediğim gibi kış olan bir yerde değilim ama spesifik olarak 1-2 hafta ihtiyacım olacak.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bizim buralarda kış olmuyor. Kış lastiğim vardı arkadaşa verdim. Bizim burda kayak merkezi var bu sene güzel yağacak belli oraya çıkmak istiyorum. Yolu asfalt ama kar vs oluyor tabi. Diyorum ki bendeki yazlık contileri versem 4 mevsim alsam beni kayak merkezine kadar atar mı? Yolun videosunu ekleyeyim aşağıya. Tabi yapılacak yorumlar sınırlı olacak ama karın ani bastırmadığı dünden yağdığı ve tuzlandığı açıldığı bir senaryoyu baz alalım.

Ben çıkar ve inerim düşüncesindeyim.


Ya da alternatif senaryo evde 2 tane lassa snoways 3 var. Kabak değil ama aşınmış lastikler 2015 üretim. Önlere 2 tane sıfır alsam nasıl olur sizce? Dediğim gibi kış olan bir yerde değilim ama spesifik olarak 1-2 hafta ihtiyacım olacak.
Kartepe'nin eteğinde yaşayan ve hem 4 mevsim hem de kış lastiği kullanmış biri olarak sanırım direkt olarak benim cevap vermem gerekir :D

Sırayla yazayım:

- Eğer videodaki gibi koşullar olursa 4 mevsim lastiklerinin en yazlık duranı bile (CrossClimate vb.) rahatlıkla iş görür.

- Eğer o yolun zemininde az bile olsa kar da tutarsa o zaman 4 mevsimin kışlığa daha yakın, en azından kılcal kar tutucu kanalları olan modelleri gerekir. Örn. Nokian Weatherproof, Goodyear Vector 4 Seasons Gen3 vs. Yeni nesil 4 mevsimlerin çoğunda bu kılcal kar kanallarını göremez oldum. Taleplere uygun olarak şehir merkezlerine uygun olsun diye karı fazla umursamadan tasarlıyorlar sanırım. Neden böyle diyorum: Tüm 4 mevsim lastikleriyle o yolda minimal kar koşullarında bir şekilde zor da olsa tırmanırsınız ama sıkıntının büyüğünü inişte yaşarsınız.

- önlere 2 tane sıfır almak kendi ayağına sıkmaktır. Bunu yapsam mı diyen arkadaşıma sakın ha dediğim hafta arabasıyla takla attı. Eğer iki tane yeni lastik alacaksanız arkalara alın. Çekiş olan lastikler düşük tutunmada kalsın. En azından nerde tırak orada bırak dersiniz. Ama önlere yeniyi alırsanız, oh ne güzel tutuyor diye güvenle ilerlerken, virajın birinde aniden aracınız el freni çekmiş gibi bir tepki verebilir. 2 tane almak yerine Mevcut eski kışlıkları kullanın daha iyidir.

- Spesifik olarak 1-2 hafta kullanılacaksa eski kışlıkları takıp boş zamanınızda bahsettiğini yollarda bir denersiniz, sizi üzüyorsa yeni lastik alımını düşünürsünüz, üzmüyorsa ağır kış bitene kadar devam :) Kötülemiş kış lastiği önce havaların ısınmaya başladığı anlarda bitikliğini belli eder. 8-10 dereceleri görmeye başladığında eskisine göre daha çok salar. Yazlıklara biraz erken geçersiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve nıneleven
Kartepe'nin eteğinde yaşayan ve hem 4 mevsim hem de kış lastiği kullanmış biri olarak sanırım direkt olarak benim cevap vermem gerekir :D

Sırayla yazayım:

- Eğer videodaki gibi koşullar olursa 4 mevsim lastiklerinin en yazlık duranı bile (CrossClimate vb.) rahatlıkla iş görür.

- Eğer o yolun zemininde az bile olsa kar da tutarsa o zaman 4 mevsimin kışlığa daha yakın, en azından kılcal kar tutucu kanalları olan modelleri gerekir. Örn. Nokian Weatherproof, Goodyear Vector 4 Seasons Gen3 vs. Yeni nesil 4 mevsimlerin çoğunda bu kılcal kar kanallarını göremez oldum. Taleplere uygun olarak şehir merkezlerine uygun olsun diye karı fazla umursamadan tasarlıyorlar sanırım. Neden böyle diyorum: Tüm 4 mevsim lastikleriyle o yolda minimal kar koşullarında bir şekilde zor da olsa tırmanırsınız ama sıkıntının büyüğünü inişte yaşarsınız.

- önlere 2 tane sıfır almak kendi ayağına sıkmaktır. Bunu yapsam mı diyen arkadaşıma sakın ha dediğim hafta arabasıyla takla attı. Eğer iki tane yeni lastik alacaksanız arkalara alın. Çekiş olan lastikler düşük tutunmada kalsın. En azından nerde tırak orada bırak dersiniz. Ama önlere yeniyi alırsanız, oh ne güzel tutuyor diye güvenle ilerlerken, virajın birinde aniden aracınız el freni çekmiş gibi bir tepki verebilir. 2 tane almak yerine Mevcut eski kışlıkları kullanın daha iyidir.

- Spesifik olarak 1-2 hafta kullanılacaksa eski kışlıkları takıp boş zamanınızda bahsettiğini yollarda bir denersiniz, sizi üzüyorsa yeni lastik alımını düşünürsünüz, üzmüyorsa ağır kış bitene kadar devam :) Kötülemiş kış lastiği önce havaların ısınmaya başladığı anlarda bitikliğini belli eder. 8-10 dereceleri görmeye başladığında eskisine göre daha çok salar. Yazlıklara biraz erken geçersiniz.
Çok sağolasın abi. Arkalara yenileri takma mevzusunda senin gibi düşünmedim hiç. Lastikçiler genelde yeniler önlere gibi bi yaklaşıma sahipler ama düşününce senin dediğin daha güvenli geldi.
Genelde yol durumu videodaki gibi ama rakım olarak yüksek bi yer olunca aniden de bastırdığı oluyor. En mantıklısı lastikçileri dolaşıp ucuza bulabilirsem kışlık almak, yoksa da eldekilerle deneyip karar vermek teşekkür ediyorum abi
 
Çok sağolasın abi. Arkalara yenileri takma mevzusunda senin gibi düşünmedim hiç. Lastikçiler genelde yeniler önlere gibi bi yaklaşıma sahipler ama düşününce senin dediğin daha güvenli geldi.
Genelde yol durumu videodaki gibi ama rakım olarak yüksek bi yer olunca aniden de bastırdığı oluyor. En mantıklısı lastikçileri dolaşıp ucuza bulabilirsem kışlık almak, yoksa da eldekilerle deneyip karar vermek teşekkür ediyorum abi
zincir-çorap gibi seçenekleri de araçta bulundurmak lazım o durumlarda bence