KAPALI KIZDIRMA BUJİSİ ARIZASI

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan aliomar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

aliomar

Taklacı Güvercin
10
Arkadaşlar merhaba, 2010 model corsa d 1.3 cdtı bir arabam var. 2 yıldır en az 15 kere kızdırma bujisi arızasından sanayiye gittim. 4 adet kızdırma bujisinden 1i bazen 2si aynı anda patlıyordu. bazen sadece bozulanı bazende komple hepsini değiştirdim yine olmadı sonra roleyi değiştirdik yine olmadı aküden motora elektrik kablosu çektiler mantığını anlayamadım ama o da olmadı zaten. şu an yine arıza lambası kızdırma bujisinden kaynaklı yanıyor.usta beyinde sıkıntı olabilir dedi fakat bir elektrik ustası ise beyinde olsa daha sık arıza verir haftada bir patlar başka arızalar verir başka bir şey olmalı dedi bana da mantıklı geldi. beru marka buji takıyorlar her seferinde. ekmek alır gibi buji alıyorum artık. başına gelen çözümünü bilen varsa yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler.
 
Geçmiş olsun bayağı bir masraf etmişsiniz.
İlk marşta sabırsız davranan bir kullanıcıysanız bu parçaların arıza yapma ihtimali yüksek. Fakat bu kadar sık arıza yapması için, ön ısıtma süresini hiçbir zaman beklememeniz gerekiyor.
Hele soğuk havalarda ön ısıtma lambası sönmeden kesinlikle marşa basmamanız gerekli. Motor sıcak olsa bile marş yapmadan önce 2-3 saniye beklemelisiniz. Soğuk motorda ısıtma bujileri motor çalıştıktan sonra bir süre daha yanma odasını ısıtmaya devam ederler. Motor ısındığı zaman hiç bir işlevleri kalmaz. O yüzden ilk marşlarda sabırlı ve nazik davranmak lazım dizel motorlara.
Bu kadar arıza yapmasının sebebi olarak da aklıma motor çalıştıktan sonra bujilerin devre dışı kalmamasından şüphelendim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve TSIDSG
2010 model 1.3 corsa d sahibiyiz , 170 k kmdir bizde 0 almıştık , daha hiç kızdırma bujisini değişmedik aracı benim kadar hor kullanamazsınız diye tahmin ediyorum , araçta eskiden bass ve ses tesisatı varmıydı , herhangi bir led bağlama xenon takma gibi olaylar oldumu , corsa d ler genelde akü voltajı yüzünden beyinden arıza yapabiliyorlar , düşük voltaj yüzünden beyin sapıtabiliyor benim geçen gün durduk kere ekranda f yazdı ve kadranlar gitti f arızasının açılımı şanzımanın motoru tanımamasıdır ama aracım manuel :) aracın elektrik tesisatını bi elden geçirin beyini sapıttırıcak bir şey varmı eski sahibi xenon takmış ve yanlış bir yerden şase almış olabilir. İstanbuldaysanız bir elektrikçimiz ve tanıdığımız mekanikçi bir abimiz var yardımcı olabilirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
@kerpetenemir @motorsinann @Yasin Aygun @alfhonso arkadaslar tesekkur ederim yazdıklarınız için. Aracı çalıştırırken mutlaka bekliyorum hatta bir ses var ışıklar söndukten sonra o ses 30 sn daha geliyor usta bu sesin kızdirmalardan geldiğini ve o seside beklemem gerektiğini söylemişti uzun süredir o ses gitmeden marşa basmıyorum. Bildiğim kadarıyla araca elektronik olarak fabrika çıkışından sonra ekstra bir şey takılmamış ama bir baktıracağım beyni zorlayan bir durum var mı diye birde orjinal gm buji bulabilirsem ondan taktıracağım bu markadan hayır görmedik bakalım cumartesi bunları bir deneyim tekrar sağ olun.
 
@kerpetenemir @motorsinann @Yasin Aygun @alfhonso arkadaslar tesekkur ederim yazdıklarınız için. Aracı çalıştırırken mutlaka bekliyorum hatta bir ses var ışıklar söndukten sonra o ses 30 sn daha geliyor usta bu sesin kızdirmalardan geldiğini ve o seside beklemem gerektiğini söylemişti uzun süredir o ses gitmeden marşa basmıyorum. Bildiğim kadarıyla araca elektronik olarak fabrika çıkışından sonra ekstra bir şey takılmamış ama bir baktıracağım beyni zorlayan bir durum var mı diye birde orjinal gm buji bulabilirsem ondan taktıracağım bu markadan hayır görmedik bakalım cumartesi bunları bir deneyim tekrar sağ olun.
Hocam bahsettiğiniz 30 sn süren ses mazot pompasının sesidir, yeterli mazot gelene kadar sesi duyulur yeterli mazot gelince sesi yavaşça kaybolur gibi gelir ama aslında hiç kaybolmaz sadece biz duyamayız. Bunu beklemekte fayda var ama ben hiç beklemiyorum sadece kızdırma bujilerini bekleyip marş yapıyorum.
Bu arada GM buji kullanmayı düşünerek çok doğru bir karar vermişsiniz umarım sorununuz bir daha tekrar etmez.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...