Merhaba
Bir çok arkadaşımın başına geldiği gibi benimde başıma gelen bu hadise pratikte çözümü basit bir durumdur. Benim kendi arabamda da bu gün başıma gelen, Daha önceki tecrublerimle çözdüğüm bu sorunu anlatmak isterim.
Sabah erken saatlerinde motorum 12 derece hava sıcaklığında kontak açıp, ortalama 70 km hızla çalıştığım yere ulaştım. Aracımı güneş altında açık alana park ettim. Akşam mesai bitimi cayır cayır yanan direksiyon verdiği irilti ile, hışımla kontak anahtarını sokar sokamaz çevirdim. i10 gibi bir araba kullanıyorsanız, bilgisayara çalışırken reset atmak gibi bir şeyi , aracınıza açılışı beklemeden marşa basarak yaşatıyorsunuz. Ecu kendine gelmeden marş yiyen motor %30 ihtimalle P0121 , %10 ihtimalle ise P0638 hatası verecektir.
Bu iki hatada ecu ile doğrudan ilişkili olan gaz kelebek acuatöründen gelecektir.
Gaz kelebeği hava sıcaklığına bakılmadan orantısız açılması veya açılmaması neticesinde, aracın ekranında arıza ışığı yanacak akabinde motor güvenli moda geçip, gaz yemeyecektir.
Bu durum sebebiyle arabayı tekrar stop edip, iki dua okuyup tekrar çalıştırdığınızda motor ecu gaz kelebeğini fabrika standart ayarlarına getirip çalıştıracak, fakat 35 40 km sürmeden o ekrandaki arıza ışığını söndürmeyecektir. Bundaki maksat kullanılan koşullara motorunuz ayak uydurup en iyi gaz kelebek ayarını yapıncaya kadar sizi tetikte tutmak olmalı .
Gene bu gün bu hadise yaşayınca akabinde bütün bu ayarlar yapılıp set edildikten sonra, motora birde klimayı dayayınca motor gene feleğini şaşırıp rölantide devir dalgalanması şeklinde karşınıza çıkıcaktır.
En üste anlatığım durum belki her arabada yaşanmıyordur ama, klima açılınca arabanın kendini ayarlaması için gerekli zamanı tanimayan yada arabanın kendini ayarlamasını umarken lpg yi kapatmayan arkadaşlar var ise, ecu kendini toparlaması zaman alacaktır.
Ben burda arabayı en yalın haliyle çalıştırıp, (benzinde kullanmayı kasttettim) Ecu'nün klimanaın devreye girmesi ile artan motor yüküne göre rölantiyi ayarlamasını sağladım. Bu şekilde arac kendini terkarar programladıktan sonra tekrar lpg geçiş yapıp aracı gözlemledim.
Sizde aynı sorunları yaşıyorsanız, arabanızın gaz teli yok ve drive by wire bir sistem kullanıyorsa, bu çözüm sizdede işe yarayacaktır.
Bir çok arkadaşımın başına geldiği gibi benimde başıma gelen bu hadise pratikte çözümü basit bir durumdur. Benim kendi arabamda da bu gün başıma gelen, Daha önceki tecrublerimle çözdüğüm bu sorunu anlatmak isterim.
Sabah erken saatlerinde motorum 12 derece hava sıcaklığında kontak açıp, ortalama 70 km hızla çalıştığım yere ulaştım. Aracımı güneş altında açık alana park ettim. Akşam mesai bitimi cayır cayır yanan direksiyon verdiği irilti ile, hışımla kontak anahtarını sokar sokamaz çevirdim. i10 gibi bir araba kullanıyorsanız, bilgisayara çalışırken reset atmak gibi bir şeyi , aracınıza açılışı beklemeden marşa basarak yaşatıyorsunuz. Ecu kendine gelmeden marş yiyen motor %30 ihtimalle P0121 , %10 ihtimalle ise P0638 hatası verecektir.
Bu iki hatada ecu ile doğrudan ilişkili olan gaz kelebek acuatöründen gelecektir.
Gaz kelebeği hava sıcaklığına bakılmadan orantısız açılması veya açılmaması neticesinde, aracın ekranında arıza ışığı yanacak akabinde motor güvenli moda geçip, gaz yemeyecektir.
Bu durum sebebiyle arabayı tekrar stop edip, iki dua okuyup tekrar çalıştırdığınızda motor ecu gaz kelebeğini fabrika standart ayarlarına getirip çalıştıracak, fakat 35 40 km sürmeden o ekrandaki arıza ışığını söndürmeyecektir. Bundaki maksat kullanılan koşullara motorunuz ayak uydurup en iyi gaz kelebek ayarını yapıncaya kadar sizi tetikte tutmak olmalı .
Gene bu gün bu hadise yaşayınca akabinde bütün bu ayarlar yapılıp set edildikten sonra, motora birde klimayı dayayınca motor gene feleğini şaşırıp rölantide devir dalgalanması şeklinde karşınıza çıkıcaktır.
En üste anlatığım durum belki her arabada yaşanmıyordur ama, klima açılınca arabanın kendini ayarlaması için gerekli zamanı tanimayan yada arabanın kendini ayarlamasını umarken lpg yi kapatmayan arkadaşlar var ise, ecu kendini toparlaması zaman alacaktır.
Ben burda arabayı en yalın haliyle çalıştırıp, (benzinde kullanmayı kasttettim) Ecu'nün klimanaın devreye girmesi ile artan motor yüküne göre rölantiyi ayarlamasını sağladım. Bu şekilde arac kendini terkarar programladıktan sonra tekrar lpg geçiş yapıp aracı gözlemledim.
Sizde aynı sorunları yaşıyorsanız, arabanızın gaz teli yok ve drive by wire bir sistem kullanıyorsa, bu çözüm sizdede işe yarayacaktır.