Klima Ne Kadar Etki Eder?

TuncYcl

Profesör
731
29
Marka
BMW
Yakın bir arkadaşım uzun süre 1.4 (Non-TSI) DSG Polosunu kullandıktan sonra uzun yol için babasından 1.6 Dizel manuel polosunu ödünç almıştı.Şimdi kendisi arabaya çöktü:).Ama şöyle bir sorunumuz var, ben de 1.6 dizel manuel kullanıyorum ve klima açıkken sadece debriyajla sağlıksız olsa da kaldırabiliryorum.(gaz vermeden) ama 1.6 Poloda bu mümkün olmadı.Klima bir tık bile açık olsa hemen stop ediyor.Otomobil 2011 model 60 bin civarı.Bunun sebebi, bazı değerlerinin zamanla düşmüş olması veya gücünün yetmemesi vs olabilir mi.Umarım arızalı bir durumdan değildir. Teşekkürler :)
 
Dostum valla 1.3cdti corsamızda dediğin gibi gaz vermeden debriyajla hareket sağlıyabiliyorum ama klimayı açtığım an stop ediyor , kendi aracım olan 1.7 dtida ise torktan kazanmak için klima kompresörü , klima kasnağı ve klima radyatörünü söktük bu işlemleri yapınca kısa kayış taktık ve torktan kazandık , güçlü bi klima o kadar etki edebilir bence
 
Yakın bir arkadaşım uzun süre 1.4 (Non-TSI) DSG Polosunu kullandıktan sonra uzun yol için babasından 1.6 Dizel manuel polosunu ödünç almıştı.Şimdi kendisi arabaya çöktü:).Ama şöyle bir sorunumuz var, ben de 1.6 dizel manuel kullanıyorum ve klima açıkken sadece debriyajla sağlıksız olsa da kaldırabiliryorum.(gaz vermeden) ama 1.6 Poloda bu mümkün olmadı.Klima bir tık bile açık olsa hemen stop ediyor.Otomobil 2011 model 60 bin civarı.Bunun sebebi, bazı değerlerinin zamanla düşmüş olması veya gücünün yetmemesi vs olabilir mi.Umarım arızalı bir durumdan değildir. Teşekkürler :)
Bazı arabalar klima gücünü motordan, bazıları da aküye bağlı bir elektrik motorundan alıyor. Muhtemelen Polo'da o sistem olmadığı için klima açıkken o kadar fark ediyor.
 
Dostum valla 1.3cdti corsamızda dediğin gibi gaz vermeden debriyajla hareket sağlıyabiliyorum ama klimayı açtığım an stop ediyor , kendi aracım olan 1.7 dtida ise torktan kazanmak için klima kompresörü , klima kasnağı ve klima radyatörünü söktük bu işlemleri yapınca kısa kayış taktık ve torktan kazandık , güçlü bi klima o kadar etki edebilir bence
hocam klima radyatörünü sökünce verim değişti mi soğutma gücü eskiye oranla + yönde mi - yönde mi oldu ?
 
teşekkür ederim hocam cevabınız için... kondanser olmadan klima çalıştırdınız gibi anladım ben şoka girmiştim :D CFC gazının patlama eşiğine nasıl getiriyor diye düşünüyodum
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir
eski jenerasyon klimalarda çok ciddi çekiş kaybı yaşanır. benim 2001 1.2 aracımda yolda giderken aracı silkeleyecek kadar oluyor. fakat modern araçlarda çekiş kaybı yok denecek kadar azaldı. 2011 vw polo'nun klima sistemi nasıldır bilemiyorum, ezbere konuşamam. sorun sadece klimada olmayabilir. bakımı geçmiş, filtreleri dolmuş veya depo sıfırlanıp doldurulmuş; mazot filtresi tıkanmış olabilir. çekişi olumsuz etkileyebilecek bunun gibi bir sürü etken var. ayrıca, her arabanın debriyaj ayarı farklı olur. Farkettirmeden bu bile etkilemiş olabilir. bu yazdıklarım, arabayı sürekli kullanan kişinin değerlendirebileceği şeyler.
 
Tork-Devir eğrisine göre de değişir diye düşünüyorum. Düşük devirde maksimum tork sağlayan dizellerde bu sorun daha az görülüyor.
 
Motorun duşuk devirlerdeki tork verimi, kompresörün tipi eletrik mi kasnaktan mı , vites oranları hepsi ilk kalkısta aracın kalkış klima ilişkisini etkiler.