23 yaşında genç, güzel, şevkli, istekli ve en önemlisi herkesin sahip olamayacağı…
İlk otomobilini 2002 yılında üreten İsveçli Koenigsegg’den bahsediyoruz.
2006’da ilk prototipi CCX’i üretmiş ve 2009’da CCXR, Forbes tarafından gelmiş geçmiş en güzel otomobil seçilmişti.
Kendi alanı olan süperspor otomobil üretimi konusunda dikkatleri üzerine toplayan marka elektrikli otomobil planlarıyla aynı zamanda sürdürülebilir çevre konularında da çalışmalarına devam ediyor.
Otomobillerini oldukça özel üretim safhalarını da içeren komplike bir süreçten geçiren Koenigsegg’in yıllık üretim kapasitesi de oldukça az.
Bu tarz butik üreticiler için kapasiteden bahsederken “az” kelimesini kullanmak aslında işin doğasına aykırı. Çünkü işin hamurunda zaten az ve öz(el) üretmek yatıyor.
Kim böyle bir otomobile sahip olmak istemez ki?
İşte bu noktada ekonominin şaşmaz dinamikleri, çarkları döndürmeye başlıyor.
Arz az, talep çok olduğu zaman ne oluyordu? Fiyat artıyordu!
Tamam fiyat yüksek ve bazılarımız oldukça zengin. Peki sadece zengin olmak konuyu çözecek mi?
Paranın satın alamayacağı şeyler de vardır
Diyelim ki hazırda 2 milyon dolarınız var, 100 dolarlık banknotlarla 20 kg civarında para! Ne yazık ki bu bile hemen bir Koenigsegg sahibi olabileceğiniz anlamına gelmiyor.
Çünkü bu para üretim safhaları için gereken zamanı almaya kadir değil, özetle sabrın sonu selamet.
Geçtiğimiz haftalarda düzenlenen ve otomobil severlerin ilgiyle takip ettiği Cenevre Otomobil Fuar’ında konuşan Koenigsegg kurucusu Christian von Koenigsegg halihazırda 4 yıllık bir bekleme listesi olduğuna dikkat çekmişti.
Christian von Koenigsegg
Şuan parayı bastırmanız halinde ancak 2021’de gazlayabileceğiniz gerçeği oldukça soğuk ve acımasız.
Ancak marka bunun müşteri tarafından pek hoş karşılanmayacağının bilincine varmış olacak ki üretim sürecini gözden geçirdiklerini ve bekleme süresini kısaltmak adına yeni üretim mekanizmaları geliştirmeye çalıştıklarını da sözlerine eklemişti. Bir çok yeni müşteriden sipariş aldıklarını belirten Koenigsegg ilk etapta bekleme süresini 2-2,5 yıla düşürmeyi planladıklarını da sözlerine eklemişti.
Üretim neden bu kadar yavaş ilerliyor?
Üretim süreçlerinin bu denli uzun olmasının bir nedeni de Cenevre Fuar’ında açıkladığı üzere Koenigsegg’in, Hollandalı üretici Spyker ile yaptığı anlaşma.
Spyker, C8 Preliator modelinin ilk versiyonunda Audi ile iş birliği yapmış ve motorları Audi’den tedarik etmişti. Bu kez Spyker, C8 Preliator‘un güncel versiyonunda kullanılacak motorlar için Koenigsegg ile el sıkıştı.
Spyker C8 Preliator için yaklaşık 100 adet üretilecek v8 motorlar, Koenigsegg için ciddi bir iş yükü manasına geliyor.
Spyker C8 Preliator
1 arasında 6
Bir süredir kamsız (egsantirik) motorlar üzerine de çalışan Koenigsegg bu yeni nesil motorların üretim safhalarına da mesai harcıyor. Araştırma geliştirme süreçleri göz önünde bulundurulduğunda bu da ciddi bir iş yükü getiriyor.
2017 yılı planlarını açıklayan Koenigsegg bu sene üretim kapasitelerini 25’e yükseltmeyi hedeflediklerini, bir çok ayrı konuda geliştirme süreçleri devam ettiği için kesin bir şey söylemek güç olsa da yıl sonunda üretilen otomobil sayısının en az 30’u bulabileceğine değindi. Koenigsegg tarihinde ilk kez 2 ayrı modeli aynı anda üretmeyi deneyecek, Regera ve Agera RS.
Koenigsegg Regera
1 arasında 16
Ailenin yeni üyesi Regera, Cenevre’de çok beğenildi
Koenigsegg, Cenevre Otomobil Fuar’ında, tümüyle yeni modeli Regera ile takipçilerini büyülemişti.
Hatırlatmak gerekirse Regera, çift turbolu, 5.0 litre silindir hacimli, V8 motora ek olarak 3 adet elektrikli motor barındırıyor.
Geleneksel şanzımanı kaldırarak direkt sürüş sistemi kullanan, bu sayede gücü motordan direkt tekerleklere ileten otomobil daha hafif ve verimli hale geliyor. Regera toplamda 1500 hp güç üretebiliyor.
Karbon fiber gövde ve şasisiyle bunun gibi bir hiper otomobil için 1590 kg’lık ağırlık çok sıra dışı.
Böylelikle 0’dan 400 km/saat hıza 20 saniyenin altında ulaşabiliyor.
65.000 NM / derece şasi rijitliği değeriyle otomobilin ne denli sağlam olduğunu anlamak mümkün.
Üstün performans özelliklerinin yanı sıra konfor yok sayılmış değil.
8-yönlü elektrikli, hafızalı koltuklar, 9″ multimedya sistemi, 4G internet bağlantısı ve WI-FI bağlantı seçeneği, kayıt yapabilen ön/iç/arka kameralar, ortam aydınlatma ve daha bir çok donanımla geliyor.
Diğer üreticilerde de durum farklı görünmüyor
Hali hazırda 250 adedin üzerinde sipariş alan Chiron için ayda ortalama 5 adet üretebilen Bugatti de oldukça uzun bekleme listelerine sahip. Basit bir hesapla Chiron için de en az 3 yıl beklemek durumundasınız.
Bugatti Chiron
Kaynak: motor1.com
Read the whole post here.
İlk otomobilini 2002 yılında üreten İsveçli Koenigsegg’den bahsediyoruz.
2006’da ilk prototipi CCX’i üretmiş ve 2009’da CCXR, Forbes tarafından gelmiş geçmiş en güzel otomobil seçilmişti.
Kendi alanı olan süperspor otomobil üretimi konusunda dikkatleri üzerine toplayan marka elektrikli otomobil planlarıyla aynı zamanda sürdürülebilir çevre konularında da çalışmalarına devam ediyor.
Otomobillerini oldukça özel üretim safhalarını da içeren komplike bir süreçten geçiren Koenigsegg’in yıllık üretim kapasitesi de oldukça az.
Bu tarz butik üreticiler için kapasiteden bahsederken “az” kelimesini kullanmak aslında işin doğasına aykırı. Çünkü işin hamurunda zaten az ve öz(el) üretmek yatıyor.
Kim böyle bir otomobile sahip olmak istemez ki?
İşte bu noktada ekonominin şaşmaz dinamikleri, çarkları döndürmeye başlıyor.
Arz az, talep çok olduğu zaman ne oluyordu? Fiyat artıyordu!
Tamam fiyat yüksek ve bazılarımız oldukça zengin. Peki sadece zengin olmak konuyu çözecek mi?
Paranın satın alamayacağı şeyler de vardır
Diyelim ki hazırda 2 milyon dolarınız var, 100 dolarlık banknotlarla 20 kg civarında para! Ne yazık ki bu bile hemen bir Koenigsegg sahibi olabileceğiniz anlamına gelmiyor.
Çünkü bu para üretim safhaları için gereken zamanı almaya kadir değil, özetle sabrın sonu selamet.
Geçtiğimiz haftalarda düzenlenen ve otomobil severlerin ilgiyle takip ettiği Cenevre Otomobil Fuar’ında konuşan Koenigsegg kurucusu Christian von Koenigsegg halihazırda 4 yıllık bir bekleme listesi olduğuna dikkat çekmişti.
Christian von Koenigsegg
Şuan parayı bastırmanız halinde ancak 2021’de gazlayabileceğiniz gerçeği oldukça soğuk ve acımasız.
Ancak marka bunun müşteri tarafından pek hoş karşılanmayacağının bilincine varmış olacak ki üretim sürecini gözden geçirdiklerini ve bekleme süresini kısaltmak adına yeni üretim mekanizmaları geliştirmeye çalıştıklarını da sözlerine eklemişti. Bir çok yeni müşteriden sipariş aldıklarını belirten Koenigsegg ilk etapta bekleme süresini 2-2,5 yıla düşürmeyi planladıklarını da sözlerine eklemişti.
Üretim neden bu kadar yavaş ilerliyor?
Üretim süreçlerinin bu denli uzun olmasının bir nedeni de Cenevre Fuar’ında açıkladığı üzere Koenigsegg’in, Hollandalı üretici Spyker ile yaptığı anlaşma.
Spyker, C8 Preliator modelinin ilk versiyonunda Audi ile iş birliği yapmış ve motorları Audi’den tedarik etmişti. Bu kez Spyker, C8 Preliator‘un güncel versiyonunda kullanılacak motorlar için Koenigsegg ile el sıkıştı.
Spyker C8 Preliator için yaklaşık 100 adet üretilecek v8 motorlar, Koenigsegg için ciddi bir iş yükü manasına geliyor.
Spyker C8 Preliator
1 arasında 6
Bir süredir kamsız (egsantirik) motorlar üzerine de çalışan Koenigsegg bu yeni nesil motorların üretim safhalarına da mesai harcıyor. Araştırma geliştirme süreçleri göz önünde bulundurulduğunda bu da ciddi bir iş yükü getiriyor.
2017 yılı planlarını açıklayan Koenigsegg bu sene üretim kapasitelerini 25’e yükseltmeyi hedeflediklerini, bir çok ayrı konuda geliştirme süreçleri devam ettiği için kesin bir şey söylemek güç olsa da yıl sonunda üretilen otomobil sayısının en az 30’u bulabileceğine değindi. Koenigsegg tarihinde ilk kez 2 ayrı modeli aynı anda üretmeyi deneyecek, Regera ve Agera RS.
Koenigsegg Regera
1 arasında 16
Ailenin yeni üyesi Regera, Cenevre’de çok beğenildi
Koenigsegg, Cenevre Otomobil Fuar’ında, tümüyle yeni modeli Regera ile takipçilerini büyülemişti.
Hatırlatmak gerekirse Regera, çift turbolu, 5.0 litre silindir hacimli, V8 motora ek olarak 3 adet elektrikli motor barındırıyor.
Geleneksel şanzımanı kaldırarak direkt sürüş sistemi kullanan, bu sayede gücü motordan direkt tekerleklere ileten otomobil daha hafif ve verimli hale geliyor. Regera toplamda 1500 hp güç üretebiliyor.
Karbon fiber gövde ve şasisiyle bunun gibi bir hiper otomobil için 1590 kg’lık ağırlık çok sıra dışı.
Böylelikle 0’dan 400 km/saat hıza 20 saniyenin altında ulaşabiliyor.
65.000 NM / derece şasi rijitliği değeriyle otomobilin ne denli sağlam olduğunu anlamak mümkün.
Üstün performans özelliklerinin yanı sıra konfor yok sayılmış değil.
8-yönlü elektrikli, hafızalı koltuklar, 9″ multimedya sistemi, 4G internet bağlantısı ve WI-FI bağlantı seçeneği, kayıt yapabilen ön/iç/arka kameralar, ortam aydınlatma ve daha bir çok donanımla geliyor.
Diğer üreticilerde de durum farklı görünmüyor
Hali hazırda 250 adedin üzerinde sipariş alan Chiron için ayda ortalama 5 adet üretebilen Bugatti de oldukça uzun bekleme listelerine sahip. Basit bir hesapla Chiron için de en az 3 yıl beklemek durumundasınız.
Bugatti Chiron
Kaynak: motor1.com
Read the whole post here.