2012 Ford Fiesta tdci 'dan sonra almıştım. "Dizel araba satılıp benzinli araba mı alınır ya" şeklinde tepkilerle karşılaştım. Çok değil, bir hafta sonra ne kadar yanıldıklarını gördüm.
İç Mekan:
Yumuşak bir bölge yok
Kalitesiz diyemem ama sert. Kapı içleri kadife kaplı. Çift torpido gözü var, havalandırma ızgaralarının yanında bardaklıklar var vs. Baya fazla eşya gözü var. Sonradan kol dayama takmıştım, içini kullanmama gerek kalmamıştı. Tavan, acayip yüksekte. Şöyle diyeyim, B segmentini koyun bir kenara. Golf'ten falan daha yüksek tavanı var. Arka diz mesafesi fena değil. Güncel B segmenti araçlara denk. Bagajı ise 400 litre.
"Magic seats" dalgası var. Koltukları öne yatırırsan dümdüz oluyor. Koltukların oturakları yukarı kaldırılabiliyor, arka kapılar arasında bir tünel açıyorsun resmen. Ön sağ koltuğu komple ileri alıp komple geri yatırıp kafalığı sökersen, sağ arka koltukta oturana baldır desteği oluyor, ayaklarını ön koltuğa uzatıyor.
Donanım:
Esp, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, usb-aux vs standart donanım. Altı hava yastığı mevcut. Ayrıca Joy, bu aracın baz paketi. Fun pakette hız sabitleyici, cam tavan , ön sis farları, deri direksiyon ve vites topuzu vs geliyor.
Yol tutuş ve Konfor:
Çok iddialı olduğunu söyleyemem. Ön görülebilir bir araç sadece. Fakat kombine ağırlık transferlerini hiç sevmiyor. Ağırlık merkezi, yüksek yapısı yüzünden yüksekte. Yana fazla yatıyor araç. İnat ederseniz dönüyor ama, korkmamak gerekiyor o hafif yana yatmadan. Frenle viraja girerek arkasını hareket ettirirdim mesela
Motor-şanzıman ve Tüketim:
Geldik şov yapma yerine.. 1339 cc benzinli motor, beş ileri manuel şanzıman ile kombine. CVT opsiyonu da var, robotize manueli de..
Motor L13Z1 kodlu i-vtec motor. 3000 devre kadar emme supaplarının sadece birisi açık. İçeride deli gibi girdap akımı var, benzin-hava rahat karışıyor. Egr'yi de aktif kullanıyor. 3000 devri geçince motorun sesi çok hafif değişiyor. İki emme supabı da açılıyor. Şehiriçi tüketim 6-6.5 litre. Net. Şehir dışı rekorum 4.2. Gerçekçi 4.5-5 yol bilgisayarı verisi. Fabrika verisi 4.8 ama onu 100 sabit klima açıkken veriyor
LPG'yi de seven bir motor.
Araç 1050 kg. 100 hp güce sahip. 70 hp tdci fiestadan geçince bir anda bariz hızlandım. Tork falan hikaye. Fiesta'dan çok daha hızlı rampa çıkıyor. 100-115 hp arası C segmenti şirket arabası dizeller ile baya baya oynuyordu otobanda. 0-100 11.6 saniye, 11.2 saniyede çıkıyor kadrana göre. 100 ile giderken beşinci viteste devir 3000. Uzun yolda biraz kafa ütülüyor. Fakat 120 de giderken beşinci viteste gaza basınca aracın bariz tepki verdiğini görüp gülüyorsunuz
Neticede 100 hp araba.
Kullanım tecrübesi:
Motor sesi çok hoş segmentine ve hacmine göre. Araç periyodik bakım haricinde cidden servise gitmiyor. 70 binde aldım, 120 binde sattım. Sadece periyodik bakım ve fren disk-balata değişimi. Trigeri zincirli. Debriyaj ömrü uzun. Devirdaim 150 binde falan değişiyor. Her motorda öyle ya da böyle kusur bulan bir site, yorumu ortada: http://mywikimotors.com/honda-l13a-l13b/ "O paraya dizel clio var ağbi"cilerin arabası değil. (Clio'yu yerdiğimden değil, bu tarzda zihniyeti olanları eleştirdiğimden) Manuellerinin piyasası uygun, otomatiklerini ise kadınlar kullanıyor ve sorun yok diye arşa çıkardılar, saçma sapan paralar istiyorlar. Manuelini gözüm kapalı tavsiye ederim.
İç Mekan:
Yumuşak bir bölge yok

"Magic seats" dalgası var. Koltukları öne yatırırsan dümdüz oluyor. Koltukların oturakları yukarı kaldırılabiliyor, arka kapılar arasında bir tünel açıyorsun resmen. Ön sağ koltuğu komple ileri alıp komple geri yatırıp kafalığı sökersen, sağ arka koltukta oturana baldır desteği oluyor, ayaklarını ön koltuğa uzatıyor.
Donanım:
Esp, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, usb-aux vs standart donanım. Altı hava yastığı mevcut. Ayrıca Joy, bu aracın baz paketi. Fun pakette hız sabitleyici, cam tavan , ön sis farları, deri direksiyon ve vites topuzu vs geliyor.
Yol tutuş ve Konfor:
Çok iddialı olduğunu söyleyemem. Ön görülebilir bir araç sadece. Fakat kombine ağırlık transferlerini hiç sevmiyor. Ağırlık merkezi, yüksek yapısı yüzünden yüksekte. Yana fazla yatıyor araç. İnat ederseniz dönüyor ama, korkmamak gerekiyor o hafif yana yatmadan. Frenle viraja girerek arkasını hareket ettirirdim mesela

Motor-şanzıman ve Tüketim:
Geldik şov yapma yerine.. 1339 cc benzinli motor, beş ileri manuel şanzıman ile kombine. CVT opsiyonu da var, robotize manueli de..
Motor L13Z1 kodlu i-vtec motor. 3000 devre kadar emme supaplarının sadece birisi açık. İçeride deli gibi girdap akımı var, benzin-hava rahat karışıyor. Egr'yi de aktif kullanıyor. 3000 devri geçince motorun sesi çok hafif değişiyor. İki emme supabı da açılıyor. Şehiriçi tüketim 6-6.5 litre. Net. Şehir dışı rekorum 4.2. Gerçekçi 4.5-5 yol bilgisayarı verisi. Fabrika verisi 4.8 ama onu 100 sabit klima açıkken veriyor

Araç 1050 kg. 100 hp güce sahip. 70 hp tdci fiestadan geçince bir anda bariz hızlandım. Tork falan hikaye. Fiesta'dan çok daha hızlı rampa çıkıyor. 100-115 hp arası C segmenti şirket arabası dizeller ile baya baya oynuyordu otobanda. 0-100 11.6 saniye, 11.2 saniyede çıkıyor kadrana göre. 100 ile giderken beşinci viteste devir 3000. Uzun yolda biraz kafa ütülüyor. Fakat 120 de giderken beşinci viteste gaza basınca aracın bariz tepki verdiğini görüp gülüyorsunuz

Kullanım tecrübesi:
Motor sesi çok hoş segmentine ve hacmine göre. Araç periyodik bakım haricinde cidden servise gitmiyor. 70 binde aldım, 120 binde sattım. Sadece periyodik bakım ve fren disk-balata değişimi. Trigeri zincirli. Debriyaj ömrü uzun. Devirdaim 150 binde falan değişiyor. Her motorda öyle ya da böyle kusur bulan bir site, yorumu ortada: http://mywikimotors.com/honda-l13a-l13b/ "O paraya dizel clio var ağbi"cilerin arabası değil. (Clio'yu yerdiğimden değil, bu tarzda zihniyeti olanları eleştirdiğimden) Manuellerinin piyasası uygun, otomatiklerini ise kadınlar kullanıyor ve sorun yok diye arşa çıkardılar, saçma sapan paralar istiyorlar. Manuelini gözüm kapalı tavsiye ederim.