Küçük Samuray | 2012 Honda Jazz Joy Manuel

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
1,810
Marka
Alfa Romeo
2012 Ford Fiesta tdci 'dan sonra almıştım. "Dizel araba satılıp benzinli araba mı alınır ya" şeklinde tepkilerle karşılaştım. Çok değil, bir hafta sonra ne kadar yanıldıklarını gördüm.

İç Mekan:

Yumuşak bir bölge yok :) Kalitesiz diyemem ama sert. Kapı içleri kadife kaplı. Çift torpido gözü var, havalandırma ızgaralarının yanında bardaklıklar var vs. Baya fazla eşya gözü var. Sonradan kol dayama takmıştım, içini kullanmama gerek kalmamıştı. Tavan, acayip yüksekte. Şöyle diyeyim, B segmentini koyun bir kenara. Golf'ten falan daha yüksek tavanı var. Arka diz mesafesi fena değil. Güncel B segmenti araçlara denk. Bagajı ise 400 litre.

"Magic seats" dalgası var. Koltukları öne yatırırsan dümdüz oluyor. Koltukların oturakları yukarı kaldırılabiliyor, arka kapılar arasında bir tünel açıyorsun resmen. Ön sağ koltuğu komple ileri alıp komple geri yatırıp kafalığı sökersen, sağ arka koltukta oturana baldır desteği oluyor, ayaklarını ön koltuğa uzatıyor.

Donanım:

Esp, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, usb-aux vs standart donanım. Altı hava yastığı mevcut. Ayrıca Joy, bu aracın baz paketi. Fun pakette hız sabitleyici, cam tavan , ön sis farları, deri direksiyon ve vites topuzu vs geliyor.

Yol tutuş ve Konfor:

Çok iddialı olduğunu söyleyemem. Ön görülebilir bir araç sadece. Fakat kombine ağırlık transferlerini hiç sevmiyor. Ağırlık merkezi, yüksek yapısı yüzünden yüksekte. Yana fazla yatıyor araç. İnat ederseniz dönüyor ama, korkmamak gerekiyor o hafif yana yatmadan. Frenle viraja girerek arkasını hareket ettirirdim mesela :)

Motor-şanzıman ve Tüketim:

Geldik şov yapma yerine.. 1339 cc benzinli motor, beş ileri manuel şanzıman ile kombine. CVT opsiyonu da var, robotize manueli de..

Motor L13Z1 kodlu i-vtec motor. 3000 devre kadar emme supaplarının sadece birisi açık. İçeride deli gibi girdap akımı var, benzin-hava rahat karışıyor. Egr'yi de aktif kullanıyor. 3000 devri geçince motorun sesi çok hafif değişiyor. İki emme supabı da açılıyor. Şehiriçi tüketim 6-6.5 litre. Net. Şehir dışı rekorum 4.2. Gerçekçi 4.5-5 yol bilgisayarı verisi. Fabrika verisi 4.8 ama onu 100 sabit klima açıkken veriyor :) LPG'yi de seven bir motor.

Araç 1050 kg. 100 hp güce sahip. 70 hp tdci fiestadan geçince bir anda bariz hızlandım. Tork falan hikaye. Fiesta'dan çok daha hızlı rampa çıkıyor. 100-115 hp arası C segmenti şirket arabası dizeller ile baya baya oynuyordu otobanda. 0-100 11.6 saniye, 11.2 saniyede çıkıyor kadrana göre. 100 ile giderken beşinci viteste devir 3000. Uzun yolda biraz kafa ütülüyor. Fakat 120 de giderken beşinci viteste gaza basınca aracın bariz tepki verdiğini görüp gülüyorsunuz :) Neticede 100 hp araba.

Kullanım tecrübesi:

Motor sesi çok hoş segmentine ve hacmine göre. Araç periyodik bakım haricinde cidden servise gitmiyor. 70 binde aldım, 120 binde sattım. Sadece periyodik bakım ve fren disk-balata değişimi. Trigeri zincirli. Debriyaj ömrü uzun. Devirdaim 150 binde falan değişiyor. Her motorda öyle ya da böyle kusur bulan bir site, yorumu ortada: http://mywikimotors.com/honda-l13a-l13b/ "O paraya dizel clio var ağbi"cilerin arabası değil. (Clio'yu yerdiğimden değil, bu tarzda zihniyeti olanları eleştirdiğimden) Manuellerinin piyasası uygun, otomatiklerini ise kadınlar kullanıyor ve sorun yok diye arşa çıkardılar, saçma sapan paralar istiyorlar. Manuelini gözüm kapalı tavsiye ederim.
 
2012 Ford Fiesta tdci 'dan sonra almıştım. "Dizel araba satılıp benzinli araba mı alınır ya" şeklinde tepkilerle karşılaştım. Çok değil, bir hafta sonra ne kadar yanıldıklarını gördüm.

İç Mekan:

Yumuşak bir bölge yok :) Kalitesiz diyemem ama sert. Kapı içleri kadife kaplı. Çift torpido gözü var, havalandırma ızgaralarının yanında bardaklıklar var vs. Baya fazla eşya gözü var. Sonradan kol dayama takmıştım, içini kullanmama gerek kalmamıştı. Tavan, acayip yüksekte. Şöyle diyeyim, B segmentini koyun bir kenara. Golf'ten falan daha yüksek tavanı var. Arka diz mesafesi fena değil. Güncel B segmenti araçlara denk. Bagajı ise 400 litre.

"Magic seats" dalgası var. Koltukları öne yatırırsan dümdüz oluyor. Koltukların oturakları yukarı kaldırılabiliyor, arka kapılar arasında bir tünel açıyorsun resmen. Ön sağ koltuğu komple ileri alıp komple geri yatırıp kafalığı sökersen, sağ arka koltukta oturana baldır desteği oluyor, ayaklarını ön koltuğa uzatıyor.

Donanım:

Esp, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, usb-aux vs standart donanım. Altı hava yastığı mevcut. Ayrıca Joy, bu aracın baz paketi. Fun pakette hız sabitleyici, cam tavan , ön sis farları, deri direksiyon ve vites topuzu vs geliyor.

Yol tutuş ve Konfor:

Çok iddialı olduğunu söyleyemem. Ön görülebilir bir araç sadece. Fakat kombine ağırlık transferlerini hiç sevmiyor. Ağırlık merkezi, yüksek yapısı yüzünden yüksekte. Yana fazla yatıyor araç. İnat ederseniz dönüyor ama, korkmamak gerekiyor o hafif yana yatmadan. Frenle viraja girerek arkasını hareket ettirirdim mesela :)

Motor-şanzıman ve Tüketim:

Geldik şov yapma yerine.. 1339 cc benzinli motor, beş ileri manuel şanzıman ile kombine. CVT opsiyonu da var, robotize manueli de..

Motor L13Z1 kodlu i-vtec motor. 3000 devre kadar emme supaplarının sadece birisi açık. İçeride deli gibi girdap akımı var, benzin-hava rahat karışıyor. Egr'yi de aktif kullanıyor. 3000 devri geçince motorun sesi çok hafif değişiyor. İki emme supabı da açılıyor. Şehiriçi tüketim 6-6.5 litre. Net. Şehir dışı rekorum 4.2. Gerçekçi 4.5-5 yol bilgisayarı verisi. Fabrika verisi 4.8 ama onu 100 sabit klima açıkken veriyor :) LPG'yi de seven bir motor.

Araç 1050 kg. 100 hp güce sahip. 70 hp tdci fiestadan geçince bir anda bariz hızlandım. Tork falan hikaye. Fiesta'dan çok daha hızlı rampa çıkıyor. 100-115 hp arası C segmenti şirket arabası dizeller ile baya baya oynuyordu otobanda. 0-100 11.6 saniye, 11.2 saniyede çıkıyor kadrana göre. 100 ile giderken beşinci viteste devir 3000. Uzun yolda biraz kafa ütülüyor. Fakat 120 de giderken beşinci viteste gaza basınca aracın bariz tepki verdiğini görüp gülüyorsunuz :) Neticede 100 hp araba.

Kullanım tecrübesi:

Motor sesi çok hoş segmentine ve hacmine göre. Araç periyodik bakım haricinde cidden servise gitmiyor. 70 binde aldım, 120 binde sattım. Sadece periyodik bakım ve fren disk-balata değişimi. Trigeri zincirli. Debriyaj ömrü uzun. Devirdaim 150 binde falan değişiyor. Her motorda öyle ya da böyle kusur bulan bir site, yorumu ortada: http://mywikimotors.com/honda-l13a-l13b/ "O paraya dizel clio var ağbi"cilerin arabası değil. (Clio'yu yerdiğimden değil, bu tarzda zihniyeti olanları eleştirdiğimden) Manuellerinin piyasası uygun, otomatiklerini ise kadınlar kullanıyor ve sorun yok diye arşa çıkardılar, saçma sapan paralar istiyorlar. Manuelini gözüm kapalı tavsiye ederim.
Bir iki fotoğraf isteriz @msansertekin , kısa öz ve göz yormayan bir anlatım olmuş.İyi günlerde bininiz, Japonların Avrupa'da B segmentinden yana pek yüzü gülmüyor o sebepten Micra hariç Japon B segmentlerini özlüyoruz.Hatta dediğim iddialı olacak ama ileride ticari anlamda eli güçlü Japon-Toyota- haricinde safkan Japon B'lerin(Ortak parça kullanmayan) kaybolacağını düşünüyorum.Zaten şu an da Jazz haricinde bir Swift var herhalde :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Bir iki fotoğraf isteriz @msansertekin , kısa öz ve göz yormayan bir anlatım olmuş.İyi günlerde bininiz, Japonların Avrupa'da B segmentinden yana pek yüzü gülmüyor o sebepten Micra hariç Japon B segmentlerini özlüyoruz.Hatta dediğim iddialı olacak ama ileride ticari anlamda eli güçlü Japon-Toyota- haricinde safkan Japon B'lerin(Ortak parça kullanmayan) kaybolacağını düşünüyorum.Zaten şu an da Jazz haricinde bir Swift var herhalde :D
Yeni sahibine hayırlı olsun artık, satalı 1.5 sene oluyor :) Sahibiyle de görüşüyoruz. Var mı bir sıkıntı dedim. Bir problemi var arabanın dedi, çok az yaktığı için yerinde durmuyor.


1.jpg



2.jpg


3.jpg



4.jpg


5.jpg


6.jpg



7.jpg




Bu arada istanbulpark sticker'ı dümenden değil :) Gerçekten girecektim, pitten ayırdılar. Sebebi belli, araçta lpg var.

5-6 km ötesinde fabrika çıkış lpg'li araç üretilir, her muayenede kontrol edilen, üretimi çok sıkı, keskin nişancı tüfeğiyle mermi atsan delinmeyen lpg tankı yasak, dandik bir plastik tank içinde kontrolsüz takılan metanol kiti falan serbest. Tebrikler istanbulpark, doğru yoldasın :)

Aynı zamanda caddede olmaz piste gel denir, ülkenin %40'ı lpg'li sayılır ama lpgli araç alınmaz. Dert başka, "herkes gelmesin" mantığı var. Slogan herkesi çekmek için görünse de, öyle değil.

Diyorum ki bakın araçta lpg yok, tüpe alır almaz benzine atıyor. Tankın içinde basınçlı hava var, boşalt öyle gel diyorlar. O zaman airmatic'li Mercedesleri falan da alma ? :)
 
Son düzenleme:
Yeni sahibine hayırlı olsun artık, satalı 1.5 sene oluyor :) Sahibiyle de görüşüyoruz. Var mı bir sıkıntı dedim. Bir problemi var arabanın dedi, çok az yaktığı için yerinde durmuyor.


Ekli dosyayı görüntüle 21905


Ekli dosyayı görüntüle 21906

Ekli dosyayı görüntüle 21907


Ekli dosyayı görüntüle 21908

Ekli dosyayı görüntüle 21909

Ekli dosyayı görüntüle 21910


Ekli dosyayı görüntüle 21911



Bu arada istanbulpark sticker'ı dümenden değil :) Gerçekten girecektim, pitten ayırdılar. Sebebi belli, araçta lpg var.

5-6 km ötesinde fabrika çıkış lpg'li araç üretilir, her muayenede kontrol edilen, üretimi çok sıkı, keskin nişancı tüfeğiyle mermi atsan delinmeyen lpg tankı yasak, dandik bir plastik tank içinde kontrolsüz takılan metanol kiti falan serbest. Tebrikler istanbulpark, doğru yoldasın :)

Aynı zamanda caddede olmaz piste gel denir, ülkenin %40'ı lpg'li sayılır ama lpgli araç alınmaz. Dert başka, "herkes gelmesin" mantığı var. Slogan herkesi çekmek için görünse de, öyle değil.

Diyorum ki bakın araçta lpg yok, tüpe alır almaz benzine atıyor. Tankın içinde basınçlı hava var, boşalt öyle gel diyorlar. O zaman airmatic'li Mercedesleri falan da alma ? :)
İstanbulpark ın o durumu benim de canımı sıkıyor bildiğim kadarıyla bir tek İstanbulpark arıza çıkarıyor diğer ufak pistler ses etmiyor bu duruma.

Teknik açıdan bir sorun muhteva ettiğinden değil bence biraz önyargı ve psikolojik açıdan tereddütleri var.Sonuçta LPG nin olduğu yerde düşük bütçe olacak, düşük bütçenin olduğu yerde bitik lastik olacak, bitik lastiğin olduğu araba da arıza açma durumu da olur kayma durumu da olur.En basitinden kökünden çözelim demişler bu problemi bence de yanlış bir olgu ama işte büyük ihtimal böyle düşünmüşlerdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
İstanbulpark ın o durumu benim de canımı sıkıyor bildiğim kadarıyla bir tek İstanbulpark arıza çıkarıyor diğer ufak pistler ses etmiyor bu duruma.

Teknik açıdan bir sorun muhteva ettiğinden değil bence biraz önyargı ve psikolojik açıdan tereddütleri var.Sonuçta LPG nin olduğu yerde düşük bütçe olacak, düşük bütçenin olduğu yerde bitik lastik olacak, bitik lastiğin olduğu araba da arıza açma durumu da olur kayma durumu da olur.En basitinden kökünden çözelim demişler bu problemi bence de yanlış bir olgu ama işte büyük ihtimal böyle düşünmüşlerdir.
Şöyle söyleyeyim. Tamamen patron firması. Patron ne derse direkt o oluyor. Kafası atsa iptal eder lpg'li araçları, herhangi bir geçerli sebebe de gerek yok.
 
Yeme bizi hocam yauvv 130 nm torklan nereye gidiyon sen. Aslanlar gibi 250 torklan kapışıyom diyo bide
😄
İroni bir yana elinize sağlık, gerçekten bu sınıfta araç bakanlar için çok mantıklı bir f/p aracı. Ayrıca şu bardaklıklara da hastayım. Başka japonlarda da görmüşlüğüm var, çok kullanışlı duruyor.
 
Son düzenleme:
  • Haha
Tepkiler: Otto Çevrimi
Araç periyodik bakım haricinde cidden servise gitmiyor. 70 binde aldım, 120 binde sattım.

Akrabamda 2006 modeli var, 1.4 cvt. İlk sahibi. Son gördüğümde km 300 bine yaklaşmıştı. Rutin bakım dışında servise gitmişliği yok.

Jazzların mpvye benzer havasını seviyorum, kullanışlı ve ferah oluyorlar. Son nesil Jazz'ın 1.5'ini merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Bu arada aracı en son bir iki ay önce ilanda görmüştüm. Yeni sahibi marşpiyeli sürtmüş boydan boya. Kaputun üstünde yarım avuç kadar boya sökülmüş. Aracın köşelerinde bir sürü çizik vs...