Kuru CVT ve Toroidal CVT Arasındaki Fark Nedir ?

kuru cvt mi torodial cvt mi


  • Kullanılan toplam oy
    6

ozkokelii

Profesör
191
27
Arabam 2013 model Honda Civic şu anda 61 bin km de ve kendi kullanım kılavuzunda şanzıman yağının 100 binde değişimini yazıyor yinede benim içim rahat etmiyor şanzımanın ömrünü uzatabilmek adına yakın bir zamanda şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum yukarıdaki sorduğum sorunun sebebi ( https://urun.n11.com/sanziman-yagi/...YNEb5qmC2dbHQKB8nohoCNX0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds ) bu yağı almayı düşünüyorum eğer linke bakarsanız altına kuru cvtler ve torodial cvtler için kullanılmaz diyor öncelikli olarak kuru ve torodial cvt arasındaki fark nedir ve benim şu an kullandığım araba kuru veya torodial cvt mi ? Son olarak da bu yağı önerir misiniz yoksa başka yağlarada bakıyım mi ? tavsiyelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum beyler bu arada motor yağında her zamna eneos 0w20 kullandım ve çok memnunum aynısı şanzıman yağı içinde gerekli olur mu ? teşekkürler şimdiden herkese...
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve At
Güzel düşünmüşsün. Motor yağı gibi şanzıman yağını da erken değiştirmek arabaya güzelliktir. Ama 0w20 motor yağını şanzımanda kullanamazsın. Şanzıman yağları motor yağlarından farklıdır. Diğer soruların cevaplarını ben de bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozkokelii
Sanayide bir şanzıman ustasının çoğu arabaya aynı yağı (markasını hatırlamıyorum) kullanmasına rağmen Honda City için Hondanın ürettiği/ürettirdiği yağı kullandı.Nedenini söylemedi ama Hondalar için başka yağ kullanmamak gerekir dedi.Ne kadar doğrudur bilmiyorum.
Başka yağ kullanmadan ustanıza bir danışın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozkokelii
Corolla ve Auris'te 80 bin kmde bir, Yaris'te 60 bin kmde bir şanzıman yağı değişimi gözüküyor.
40 bin bakıma gittiğimde Mithat Usta'ya (Toyotronic) bununla ilgili soru sorduğumda zamanı gelince araca uygun yağı koyacağız, Yarisler de bile 2 farklı kod var, bu hangisiyse ona uygun olanı koymak gerekiyor dedi. Direkt CVT yağı bu al geç demek doğru olmayacaktır. @motorsinann 'ın bilebileceğini düşünüyorum, olmazsa Hondaları bilen bir ustaya sormakta yarar var.
 
Son düzenleme:
Valla Hondanın %99 kuru cvt dir.Nissan torodial kullanıyor.Neden honda kurudur dedim.Son kasnağa baskı balata ona da tork teli eklemişler.Kuru sistem. Toyota da tork konvertör var son kasnakta.Hepsi farklı yani.
@sputnik ustanın sana dediği doğru.Hepsine farklı yağ ve bakım olayı.Son kasnaktaki tork konvertör her modelde ve motorda farklı düzenleniyor ve farklı şiddetlerde tork/zorlanımına maruz kalıyor
 
Torodial sistem benim bildiğim jeneratörlerde v.s kullanılıyor. Honda'dan örnek vereyim, kullandığı CVT şanzıman da diğer otomatik vites kutuları gibi extra bir soğutucu veya şanzımandan radyatöre uzanan bir soğutucu sistem bulunmaz, bu nedenden ötürü kullanılan yağın sıcaklığa karşı dirençli ve uygun olması gerekli. ATF yağı koyduğunuz zaman mis gibi CVT şanzımanııı kucaklarsınız.