90’ların başında Porsche 956, Jaguar XJR-9 ve Mazda 787 gibi otomobillerle baş etmek isteyen Lancia ve Ferrari‘nin ortak bir otomobil geliştirdiğini büyük ihtimalle bilmiyordunuz. Bu birliktelikten ortaya çıkan otomobilin adı LC2‘ydi ve Grup C yarışlarında aradığı başarıları pek bulamamış olsa da, önümüzdeki ay bir müzayedede satışa çıkacak.
İtalya’nın Milano kentinde yapılacak RM Sotheby’s Demise Ruote müzayedesinde satışa sunulacak etkileyici otomobillerden sadece biri olan bu Lancia-Ferrari LC2, 0009 şasi numarasını taşıyor. Bu otomobil; kısa kariyerinde Le Mans, Nürburgring, Magny-Cours gibi pistlerde yarışmış.
Martini Racing’in eski patronu Cesare Florio tarafindan geliştirilen bu otomobilin asıl hedefi, zamanının yeni yarış otomobili Porsche 956 gibi rakiplerine üstünlük gösterebilmekti. Florio; geliştirme için Lancia‘yi, motor için Ferrari‘yi ve şasi için Abarth ile Dallara‘yı projeye dahil ederek ortaya çıkan ürünü Martini takımı bünyesinde yarıştıracaktı.
Ne yazık ki birleşen yetenekler, bu otomobili rekabetçi bir hale getiremedi. Kaputun altındaki 2.6 litrelik Ferrari biturbo V8, Porsche 956’daki motordan daha güçlü olsa da LC2; karşılaştığı bazı dayanıklılık problemleri sebebiyle Martini Racing bünyesinde girdiği 51 yarışta sadece 3 galibiyet ve 13 pol pozisyonu alabildi.
Yine de bu LC2, efsanevi bir otomobil ve her koleksiyon için mükemmel bir parça. Bu otomobil, pistlere çıkan son LC2’lerden biri ve çok hoş gözüken kırmızı bir gövdeye sahip. 1991’de otomobilin üzerinde bulabileceğiniz yarış kemerleri ve Dunlop yarış lastikleri gibi çoğu ekipman da halen yerli yerinde.
LC2, 26 Kasım’da yapılacak müzayedede alıcısını bulacak ve şu anki öngörülere göre 240 bin ile 280 bin Euro arasında bir fiyata satılacak.
1 arasında 14
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
İtalya’nın Milano kentinde yapılacak RM Sotheby’s Demise Ruote müzayedesinde satışa sunulacak etkileyici otomobillerden sadece biri olan bu Lancia-Ferrari LC2, 0009 şasi numarasını taşıyor. Bu otomobil; kısa kariyerinde Le Mans, Nürburgring, Magny-Cours gibi pistlerde yarışmış.
Martini Racing’in eski patronu Cesare Florio tarafindan geliştirilen bu otomobilin asıl hedefi, zamanının yeni yarış otomobili Porsche 956 gibi rakiplerine üstünlük gösterebilmekti. Florio; geliştirme için Lancia‘yi, motor için Ferrari‘yi ve şasi için Abarth ile Dallara‘yı projeye dahil ederek ortaya çıkan ürünü Martini takımı bünyesinde yarıştıracaktı.
Ne yazık ki birleşen yetenekler, bu otomobili rekabetçi bir hale getiremedi. Kaputun altındaki 2.6 litrelik Ferrari biturbo V8, Porsche 956’daki motordan daha güçlü olsa da LC2; karşılaştığı bazı dayanıklılık problemleri sebebiyle Martini Racing bünyesinde girdiği 51 yarışta sadece 3 galibiyet ve 13 pol pozisyonu alabildi.
Yine de bu LC2, efsanevi bir otomobil ve her koleksiyon için mükemmel bir parça. Bu otomobil, pistlere çıkan son LC2’lerden biri ve çok hoş gözüken kırmızı bir gövdeye sahip. 1991’de otomobilin üzerinde bulabileceğiniz yarış kemerleri ve Dunlop yarış lastikleri gibi çoğu ekipman da halen yerli yerinde.
LC2, 26 Kasım’da yapılacak müzayedede alıcısını bulacak ve şu anki öngörülere göre 240 bin ile 280 bin Euro arasında bir fiyata satılacak.
1 arasında 14
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..