Lastiğe Güc iletimi

Huseyinkarincak

Senkromeççi
Katılım
20 Eyl 2019
Mesajlar
5
Beğeni puanı
1
Puanları
70
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Arkadaşlar merhaba geçenlerde lastiği değiştirirken bir soru aklıma geldi motor gücünü lastiğe ileten bijonlarmi yani bijonlarmi lastiği döndürüyor yoksa başka birşey mi ?
Biraz saçma bir soru ama cevabını merak ediyorum.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,750
Beğeni puanı
20,896
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
bijonlar lastiği yerinde tutuyor, lastik bijonlar ile neye bağlanıyorsa (adını bilmiyorum porya denen parça bu olabilir) o parça gücü iletiyor şanzıman + akslar vasıtasıyla
 

Huseyinkarincak

Senkromeççi
Katılım
20 Eyl 2019
Mesajlar
5
Beğeni puanı
1
Puanları
70
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
Ford
bijonlar lastiği yerinde tutuyor, lastik bijonlar ile neye bağlanıyorsa (adını bilmiyorum porya denen parça bu olabilir) o parça gücü iletiyor şanzıman + akslar vasıtasıyla
Janti bijonla sabitliyoruz böylece sabitledigimiz parça ile bir parça halinde dönüyormuş gibi oluyor yani doğrumu anladım?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,750
Beğeni puanı
20,896
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Janti bijonla sabitliyoruz böylece sabitledigimiz parça ile bir parça halinde dönüyormuş gibi oluyor yani doğrumu anladım?
Jant ve o parça (halen teyit etmedim galiba porya) bijon aracılığıyla sabitleniyor. Üçü tek parça oluyor diyebiliriz
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,137
Beğeni puanı
5,967
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Motordan gelen güç aks ile iletilir. Aks poryayı döndürür. Tekeri de poryaya takarsın, teker taşıyıcısı ile birlikte porya sayesinde sabitlersin, üstüne de bijonları sıkarsın tam olarak sabitlenir.
Benim bildiğim bu
 

Huseyinkarincak

Senkromeççi
Katılım
20 Eyl 2019
Mesajlar
5
Beğeni puanı
1
Puanları
70
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Motordan gelen güç aks ile iletilir. Aks poryayı döndürür. Tekeri de poryaya takarsın, teker taşıyıcısı ile birlikte porya sayesinde sabitlersin, üstüne de bijonları sıkarsın tam olarak sabitlenir.
Benim bildiğim bu
Bijonlari taktigimiz yer porya dimi?
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,137
Beğeni puanı
5,967
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Benim anladığım Gücü poryadan lastiğe ileten bijonlar oluyor doğru mu anladim?
Yani porya dönüyor jantida poryaya bijonla bağlıyorsun janti porya döndürmüş oluyor doğrumu?
Yani kabaca öyle denilebilir. Akstan gelen gücü porya karşılar, poryaya da disk takılır. (Hızı azaltmak için balata diski ısırır falan.)
Bijon saplaması da direkt olarak poryaya sabitlenir yani jant-lastik ikilisi direkt poryaya sabitlenir, akstan güç poryaya oradan da poryaya sabitlenen tekere.

Çok daha detaylı bilenler vardır ama kabacası böyle denilebilir :)
 
Son düzenleme:

nacker

Profesör
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
333
Beğeni puanı
576
Puanları
1,195
Konum
İstanbul
Benim anladığım Gücü poryadan lastiğe ileten bijonlar oluyor doğru mu anladim?
Yani porya dönüyor jantida poryaya bijonla bağlıyorsun janti porya döndürmüş oluyor doğrumu?
Evet. Ama dikey yükü(arabanın ağırlığı) doğrudan bijonlar karşılamaz. Poryanin ortasındaki dairesel çıkıntı janta oturarak dikey yükü karşılar(bilezik de deniyor sanırım).
Dönme kuvvetini de, porya janta iletir. Doğrudan bijonlar aktarmaz yine, bijonların görevi jantı poryaya sıkıca tutturmaktır. Aradaki işi sürtünme kuvveti yapar.
 
Üst