1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Lastik Basıncı ve Basınç Ayarı

Konu, 'Lastikler' kısmında mbaykal26 tarafından paylaşıldı.

?

Araç yüklüyken ve yüksüzken lastiç basınç ayarı

  1. 33 33

    oy sayısı 2
    66,7%
  2. 33 38

    oy sayısı 1
    33,3%
  1. mbaykal26

    mbaykal26 Takipçi

    Kayıt:
    1 Ocak 2018
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Arkadaşlar Qashqai J11B aracımda, 215-60-17 ebatlarındaki lastiklerim için önerilen lastik basınçları: önler 33 ve arkalar 30. Ama özellikle arkada en az bir kişi taşıyorsanız biraz da bagajınız varsa kabaca hepsini 33 civarı yapmak daha mantıklı geliyor bana, aracın önden çekişli olması da avantaj bu durumda sanırım. Siz ne düşünüyorsunuz genel olarak, ne yapmalı bu durumda? Kapı kenarlarında yazılan, şekille verilen değerler çok anlaşılır gelmiyor bana, bagaj yükü sayısıyla arkalar boşken 30 ama bagaj çoksa 38 demeye getiriyor arada çok fark var oda garip geliyor bana. Lastik basınçlarıyla ilgili net, anlaşılır öneriler önemli, bu arada bahsettiğim basınçların hepsi soğuk basınçlar.
     
  2. bt

    bt Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    9.730
    Beğenilen Mesajlar:
    30.863
    Marka:
    Opel
    Genelde araçlara tek kişi veya 3-4 kişi binilir, aşırı yük olmaz. Bu ortalama senaryolarda belirttiğiniz değerlere bakılırsa ön-arka 33 basmanız mantıklıdır. Ama özel bir durum olursa; örneğin: aşırı yükle tatile çıkma, römork bağlama, bir noktadan bir noktaya 5 kişi + ağır bagaj + port bagaj ile gitmek gibi; o zaman öncesinde ön34 - arka38'e kadar havayı yükseltmeniz gerekir. Bu geçici senaryo tamamlanıp normal sürüşe döndüğünüz zaman da tekrar standart 33-33 havalarına getirebilirsiniz.
    B sınıfı arabalarda bile maksimum yükte basınç olarak 40psi'a kadar çıkıldığı oluyor. Ben hayatımda sadece bir kez o kadar yükselttim arkanın havalarını. İşimiz bitince de hemen geriye düşürmüştüm.
     
    mbaykal26 ve byilmaz bunu beğendi.
  3. byilmaz

    byilmaz Panpa

    Kayıt:
    17 Kasım 2016
    Mesajlar:
    2.001
    Beğenilen Mesajlar:
    3.199
    Marka:
    Audi
    Oturtulan kisi sayisina gore basinc degisir, ve bu kapinin ic tarafinda belirtilir. Atiyorum arabayi tek kisi kullaniyorsaniz uygulayacaginiz basinc ile 4 kisi seyahat ediyorsaniz uygulayacaginiz basinc bile farklidir.
    Ancak soyle de bir durum var. Otomobilin on ve arka agirliklari farklidir. Bu yuzden ureticiler boyle bir tablo cikarir, uymakta fayda var.
    Arkaya vuracaginiz fazla hava sizin yol tutus dengenizi bile etkiler
     
    mbaykal26, sputnik ve 2jzihtiyar bunu beğendi.
  4. sputnik

    sputnik Panpa

    Kayıt:
    11 Kasım 2016
    Mesajlar:
    2.000
    Beğenilen Mesajlar:
    5.405
    Marka:
    Toyota
    Önerilen basıncı uygulamakta fayda var. Genel geçer bilgilerle iş yapmak bana doğru gelmiyor. Her arabanın önerilen basıncı farklı, aynı model arabalarda bile lastik/jant değişince önerilen farklı.

    Önerilen normalde 33-30, yüklüyken 30-38 şeklindeyse ve sizin yazdığınız kullanımla üstteki şıklardan bence de 33-33 daha uygun. Ancak genelde yalnız veya 2 kişi kullanıyorsanız, arada arkaya yolcu+bagaj geliyorsa 33-30 olmasında da sorun olacağını sanmıyorum. Arada gelecek ek yük nedeniyle günlük kullanımda önerilenin dışına çıkmaya gerek var mı? Sizin kararınıza kalmış.
     
    mbaykal26 ve byilmaz bunu beğendi.
  5. mbaykal26

    mbaykal26 Takipçi

    Kayıt:
    1 Ocak 2018
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Cevaplar için teşekkür ederim. Araç yüküm genelde şu şekilde, 4 yaşındaki oğlum ve eşim arkada, bagajda bazen bebek arabası yada irili ufak bişeyler oluyor tabi tek başıma da kaldığım oluyor araçta. Yani ideal bir durum yok basıç yüksek olacağına biraz düşük olsa daha iyi olabilir gibi bir anlam çıkıyor. Tabi düşük basınçta aracın direksiyon tepkisi yavaşlıyor önler en az 33 olmalı bence, neyseki bunlar aracı limitlerde kullanmaya çalıştığınız durumlarda geçerli bence ya da çok kötü yol koşullarda. Lastiklerim 215-60-17 Continental ContiEcoContact, Petlas kış lastiklerimi Petlas bayide 35 şişirmişlerdi, bazı ani manevra ya da dönüşlerde arkadan kayma eğilimi yapıyordu eğer tek başımaysam düşük hızlarda, geniş açılı dönüşlerde özellikle. Kısaca, belli toleranslarda kalmak şartıyla ve bilinçli bir sürüşle sorun olacak bir durum yok gibi. Mesela, lastiklerin hepsini 35 yapıp aracı da spor otomobilmiş gibi kullanmaya çalışırsam bu ciddi bir sıkıntı olabilir.
     

Sayfayı Paylaş