LASTİK HIZ/YÜK ENDEKSİNİN YOL TUTUŞA ETKİSİ

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Herkese merhabalar. Şimdi arkadaş grubumuzda tartıştığımız bir konuyu buraya taşımak istedim. Şimdi daha evvel zamanlarda konusunu paylaştığım 2019 Opel Insignia aracımız var. 1.6CDTI 136’lık. Fakat yazılımlı aracımız. Şuan 175 Hp civarında yürüyor


Şimdi aracımıza Michelin PilotSport 5 lastik taktık. Yaklaşık 15.000 KM oldu. Araçta bir yol tutuşu eksikliği mevcut diyor abim. Kafadan çok sarıyor ve kaydırıyor diyor. Ama ısıtıp zorladığında ise tutuş artıyor diyor. 200 le viraja zorluyorum tutuyor diyor ama 100 ile dönerken kaydırıyor hafif hafif diyor.

Şimdi özete gelelim, lastik ebatı 245/45/18. Fabrika yük ve hız endeksi ise 96W. Bizim taktığım lastikte ise 100Y.

Tartıştığımız da bu konuyu bir abimiz şunu diyor. Yük ve hız endeksini yükselttiğimiz için eskisine göre lastiklerin daha fazla ısınması gerektiğini ve normal seyir halinde de bu sıcaklığa erişemediği için yol tutuşunun daha azaldığını söylüyor. Ben ise aracının kafasında ki ağırlığı az olduğunu bundan dolayı olabileceğini düşündüm. Bana göre de araç tutuyor yol ama kalkışlarda çok sarıyor.

Soru şu sizce sebep nedir? 😂😂

pgnoo83.png


526jgmg.jpeg
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Yük endeksinden bağımsız olarak şöyle söyleyeyim, Michelin pilot sport zaten zor ısınan bir lastik. Michelin diye alınıp şehiriçi kısa mesafe kullanımlarında tutmuyor diye şikayet eden çok insan gördüm.
(Bunlardan biri de Subaru brz sahibi. Lastiği zorlayıp ısıtınca eşek gibi tutuyor ama evden işe gelirken abs erken devreye giriyor)

Kıssadan hisse, neye göre lastik seçildiği önemli..

Yük endeksi de daha ziyade lastiğin yük altında esnemesi ve yere basan yüzeyinin veya yanakların deforme olmaya dayanmasıyla alakalı. Örneğin yük endeksi düşükse, frene basıp kafayı öne çaktığında lastik esneyip yanaklar yerle temasa başlıyor. Lastik de haliyle sanki kayıyormuş gibi ötüyor vs.

Sıcaklık (ve biraz da balans) daha ziyade hız endeksiyle alakalı.

Erken ısınsın istiyorsa, normale göre 1 veya 2 psi daha düşük basınçla kullanabilir ama daha fazlası değil. Kışın ise bol şans :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve sabri28

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Yük endeksinden bağımsız olarak şöyle söyleyeyim, Michelin pilot sport zaten zor ısınan bir lastik. Michelin diye alınıp şehiriçi kısa mesafe kullanımlarında tutmuyor diye şikayet eden çok insan gördüm.
(Bunlardan biri de Subaru brz sahibi. Lastiği zorlayıp ısıtınca eşek gibi tutuyor ama evden işe gelirken abs erken devreye giriyor)

Kıssadan hisse, neye göre lastik seçildiği önemli..

Yük endeksi de daha ziyade lastiğin yük altında esnemesi ve yere basan yüzeyinin veya yanakların deforme olmaya dayanmasıyla alakalı. Örneğin yük endeksi düşükse, frene basıp kafayı öne çaktığında lastik esneyip yanaklar yerle temasa başlıyor. Lastik de haliyle sanki kayıyormuş gibi ötüyor vs.

Sıcaklık (ve biraz da balans) daha ziyade hız endeksiyle alakalı.

Erken ısınsın istiyorsa, normale göre 1 veya 2 psi daha düşük basınçla kullanabilir ama daha fazlası değil. Kışın ise bol şans :)
O zaman bizim Primacy serisini almamız gerekliydi bu dediğinize göre. Bunlardan önce ilk bir takım ContiSportContact5 kullandık, bundan sonra ise Conti PremiumContact6 kullandık. Onlara göre tutuşu iyi. Ama dediğimiz olay mevcut. Ha ben kullanıp denediğimde havalar sıcaktı belki de ondan tutuş iyidi. Abim aktif kullanıyor hep onun dediği de tutmuyor.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
O zaman bizim Primacy serisini almamız gerekliydi bu dediğinize göre. Bunlardan önce ilk bir takım ContiSportContact5 kullandık, bundan sonra ise Conti PremiumContact6 kullandık. Onlara göre tutuşu iyi. Ama dediğimiz olay mevcut. Ha ben kullanıp denediğimde havalar sıcaktı belki de ondan tutuş iyidi. Abim aktif kullanıyor hep onun dediği de tutmuyor.

Primacy 4 kullanıcısı olarak performans bakımından eksik bir lastik olduğunu söyleyebilirim ancak ısınınca daha iyi tutma olayı bunda da var.Yine de bu kadar güçlü bir araç için Primacy 4 ikinci seçenek olarak kalmalı PS5 varken.Lastiklerin hız ve yük endeksi arttıkça normal olarak dirençleri ve sertlikleri de artıyor tölerans için,ancak Astra için zaten W çok çok üst limit kalır lastikte ki Y 300 hız limiti demek.Bence sorun burada aracın limitlerinde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,360
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
O zaman bizim Primacy serisini almamız gerekliydi bu dediğinize göre. Bunlardan önce ilk bir takım ContiSportContact5 kullandık, bundan sonra ise Conti PremiumContact6 kullandık. Onlara göre tutuşu iyi. Ama dediğimiz olay mevcut. Ha ben kullanıp denediğimde havalar sıcaktı belki de ondan tutuş iyidi. Abim aktif kullanıyor hep onun dediği de tutmuyor.
Michelin PilotSport serisinin tümünde bu durum var. Geç ısınıyor, ısınana kadar da tutuş vasat. Goodyear Eagle F1 Assymetric filan deneyebilirsiniz bir sonraki lastik alışverişinizde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,228
45,822
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
PS serileri ısınmadığında saçmalayabilen lastikler. 4 de böyleydi 5 de böyle. Ayrıca söylendiği gibi lastiğin hız endeksi arttıkça ısınması için daha yüksek sıcaklığa ihtiyaç duyuyor. İdeal seviyede ısınmayan lastiğinse tutuşu zayıflıyor. Sonraki lastikleri kesinlikle Goodyear Eeagle F1 Asym 6 olarak tercih etmenizi tavsiye ederim. Hem PS 5'ten daha iyi bir lastik hem de ısınma sorunu her marka model lastik için geçerli olsa da Michelin özelinde bu daha fazla olduğundan biraz daha rahat edersiniz.
 
Son düzenleme:

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Primacy 4 kullanıcısı olarak performans bakımından eksik bir lastik olduğunu söyleyebilirim ancak ısınınca daha iyi tutma olayı bunda da var.Yine de bu kadar güçlü bir araç için Primacy 4 ikinci seçenek olarak kalmalı PS5 varken.Lastiklerin hız ve yük endeksi arttıkça normal olarak dirençleri ve sertlikleri de artıyor tölerans için,ancak Astra için zaten W çok çok üst limit kalır lastikte ki Y 300 hız limiti demek.Bence sorun burada aracın limitlerinde.

O zaman şehir içi kullanan birisi Michelin markasını fazla tercih etmemesi gerektiği çıkıyor bu sonuca göre. Çünkü Primacy 4'de ısınmadan yol tutuşunu sergilemiyorsa yağmurlu havalarda, serin havalarda hep sorun yaratacaktır. Ama yazın da tam tersi olacaktır. Peugeot 301 aracıma da Primacy almayı düşünüyordum. O zaman iptal ediyorum dediğinize göre.

Aracım Insignia lütfen darılırım :D :D Şakasına diyorum.

Fabrikadan gelen lastiklerde 270 km/h dayanıklı versiyondu. Bende alırken fazla bir sıkıntı yaratmayacağını düşünerek tercih etmiştim. Birde yazılım attırınca dyno verisine göre 47 beygir artış oldu, bende biraz daha dayanıklı olur diye böyle yaptım. Kimseye de danışmadık hata ettik tabi.
 

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Michelin PilotSport serisinin tümünde bu durum var. Geç ısınıyor, ısınana kadar da tutuş vasat. Goodyear Eagle F1 Assymetric filan deneyebilirsiniz bir sonraki lastik alışverişinizde.
Mecburen yaklaşık 40.000 KM sabretmemiz gerekecek o zaman. :/

Gerçi yazı atlatana kadar sıkıntı olur anladığım kadarıyla. Dikkatli olacağız belli ki.
 

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
PS serileri ısınmadığında saçmalayabilen lastikler. 4 de böyleydi 5 de böyle. Ayrıca söylendiği gibi lastiğin hız endeksi arttıkça ısınması için daha yüksek sıcaklığa ihtiyaç duyuyor. İdeal seviyede ısınmayan lastiğinse tutuşu zayıflıyor. Sonraki lastikleri kesinlikle Goodyear Eeagle F1 Asym 6 olarak tercih etmenizi tavsiye ederim. Hem PS 5'ten daha iyi bir lastik hem de ısınma sorunu her marka model lastik için geçerli olsa da Michelin özelinde bu daha fazla olduğundan biraz daha rahat edersiniz.
Goodyear önceden hiç kullanmadım. Ama biraz sizin yazdıklarınızdan sonra baktım. Onlar için de Michelin gibi çok yumuşak olduğunu söylemişler. Sizin dediğiniz gibi ise de bu lastik işimizi fazlası ile görecektir. Ama yaklaşık 40.000 KM beklememiz lazım. :/

Kenara da not aldım diğer araçlar için de bu lastiği tercih edeceğim.

Teşekkürler herkese cevaplar için
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,228
45,822
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Goodyear önceden hiç kullanmadım. Ama biraz sizin yazdıklarınızdan sonra baktım. Onlar için de Michelin gibi çok yumuşak olduğunu söylemişler. Sizin dediğiniz gibi ise de bu lastik işimizi fazlası ile görecektir. Ama yaklaşık 40.000 KM beklememiz lazım. :/

Kenara da not aldım diğer araçlar için de bu lastiği tercih edeceğim.

Teşekkürler herkese cevaplar için
Rica ederim. Az onceki yorumumda karistirip asym 5 demisim. O da iyidir ama eski seri. Asym 6 cikti ki suan ps 5'in direkt rakibi. Testlerde de ya denkler ya da daha ileride. Ustelik bu zamana kadar ps serilerinde duydugum, deneyimledigim isinana kadar tutusun bariz zayif olmasi durumuna hic sahit olmadim. Elinizdeki ps lastikleri kullanirken trafige ciktiginiz ilk zamanlar, fazla ilerleyemeyip lastigi yeterince isitamadiginiz durumlarda virajlara sert girmemeye calissaniz iyi olur. Hayirli surusler tekrar rica ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
O zaman şehir içi kullanan birisi Michelin markasını fazla tercih etmemesi gerektiği çıkıyor bu sonuca göre. Çünkü Primacy 4'de ısınmadan yol tutuşunu sergilemiyorsa yağmurlu havalarda, serin havalarda hep sorun yaratacaktır. Ama yazın da tam tersi olacaktır. Peugeot 301 aracıma da Primacy almayı düşünüyordum. O zaman iptal ediyorum dediğinize göre.

Aracım Insignia lütfen darılırım :D :D Şakasına diyorum.

Fabrikadan gelen lastiklerde 270 km/h dayanıklı versiyondu. Bende alırken fazla bir sıkıntı yaratmayacağını düşünerek tercih etmiştim. Birde yazılım attırınca dyno verisine göre 47 beygir artış oldu, bende biraz daha dayanıklı olur diye böyle yaptım. Kimseye de danışmadık hata ettik tabi.

Kusura bakmayın 136 lık CDTi denince akıl direkt oraya kaydı tabii Astra sanmışım :D Primacy 4 ıslak zeminde güvenli sürüş vaadediyor,hatta ıslakta kuruda tuttuğundan daha iyi diyebilirim.Yol tutuşta tabii ki mahcup etmiyor ancak lastik çok yumuşak ve performanslı sürüşlerde kayma efekti çok fazla ısınana kadar.Benim araba 1.4 atmosferik olduğu için çoğu koşulda yeterli geliyor,ben de limitlerde sürmeyi severim ancak benim araçta ben lastiğin üzerine tam gelecekken zaten araba salıyor artık yol tutmayı öyle bir durum var :D 301’e Primacy serisi güzel yakışır,Accentle aynı segment aynı tip oldukları için sizin için yol tutuştan çok konfor önemli bir unsursa direkt alıp geçebilirsiniz o konuda asla pişman etmez :)

Bu arada PS5’in yine ısınma sorunu barındırmasına çok şaşırdım bence ciddi bir sıkıntı bu.Herhalde sadece hız yük endeksinden değil birazda lastikten kaynaklı bir durum var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,280
3,907
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Kusura bakmayın 136 lık CDTi denince akıl direkt oraya kaydı tabii Astra sanmışım :D Primacy 4 ıslak zeminde güvenli sürüş vaadediyor,hatta ıslakta kuruda tuttuğundan daha iyi diyebilirim.Yol tutuşta tabii ki mahcup etmiyor ancak lastik çok yumuşak ve performanslı sürüşlerde kayma efekti çok fazla ısınana kadar.Benim araba 1.4 atmosferik olduğu için çoğu koşulda yeterli geliyor,ben de limitlerde sürmeyi severim ancak benim araçta ben lastiğin üzerine tam gelecekken zaten araba salıyor artık yol tutmayı öyle bir durum var :D 301’e Primacy serisi güzel yakışır,Accentle aynı segment aynı tip oldukları için sizin için yol tutuştan çok konfor önemli bir unsursa direkt alıp geçebilirsiniz o konuda asla pişman etmez :)

Bu arada PS5’in yine ısınma sorunu barındırmasına çok şaşırdım bence ciddi bir sıkıntı bu.Herhalde sadece hız yük endeksinden değil birazda lastikten kaynaklı bir durum var.

Ben pilot sport 5 ile premium contact 6 arasında kalıp pc6 seçtiğimde taşlamıştın dostum.
Muhtemelen ps5 beni üzmezdi ancak biraz daha garantici bir bakış açısı ile yaklaşarak aldım ben pc6 yı.
Bu arada Goodyear asy 5 lastiği 225 40 18 ebadında uzun zamandır kullanıyorum geç ısınma gibi bir durum neredeyse yok denecek kadar az.
Otoban ile evim arası 3 dakika falan sürüyor sürmüyor gidene kadar zaten soğuk olduğu için gazlamıyorum, otobanın giriş virajında zorlasam bile gelmiyor neredeyse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Rica ederim. Az onceki yorumumda karistirip asym 5 demisim. O da iyidir ama eski seri. Asym 6 cikti ki suan ps 5'in direkt rakibi. Testlerde de ya denkler ya da daha ileride. Ustelik bu zamana kadar ps serilerinde duydugum, deneyimledigim isinana kadar tutusun bariz zayif olmasi durumuna hic sahit olmadim. Elinizdeki ps lastikleri kullanirken trafige ciktiginiz ilk zamanlar, fazla ilerleyemeyip lastigi yeterince isitamadiginiz durumlarda virajlara sert girmemeye calissaniz iyi olur. Hayirli surusler tekrar rica ederim
Diğer takıma Asym 6 denelim bir de o zaman :D Teşekkürler tekrar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Ben pilot sport 5 ile premium contact 6 arasında kalıp pc6 seçtiğimde taşlamıştın dostum.
Muhtemelen ps5 beni üzmezdi ancak biraz daha garantici bir bakış açısı ile yaklaşarak aldım ben pc6 yı.
Bu arada Goodyear asy 5 lastiği 225 40 18 ebadında uzun zamandır kullanıyorum geç ısınma gibi bir durum neredeyse yok denecek kadar az.
Otoban ile evim arası 3 dakika falan sürüyor sürmüyor gidene kadar zaten soğuk olduğu için gazlamıyorum, otobanın giriş virajında zorlasam bile gelmiyor neredeyse.
Bu arada ben bu PS5'den önce PremiumContact6 kullandım. PC6'dan sonra yol tutuşu bence iyi bir şekilde arttı PS5'ler ile. Tabi havalar soğuyunca işler tersine dönmeye başladı sanırsam :D Ama yinede Michelin candır :D :D
 

racer

Sedat
Profesör
27 Eyl 2021
223
350
1,085
29
ankara
Marka
Ford
Hocam insanların yüzde 99 u Sinan koç, eren tekin değil. Birçoğu altındaki araç ve lastik kabiliyetinden ziyade sürüş becerisinden yoksun. Viraj giriş çıkış çizgisinden bihaber. O yüzden şöyle savuruyor şöyle tutmuyor diyenlerin çoğu zaman yanlış yorum yaptığını düşünüyorum. Bir kere 200 le girilen virajla 100 le girilen viraj aynı olamaz. Birisi otoban süratleriyken birisi daha dar bir virajdır ve hızı ayarlayamazsanız her lastikle kafadan kayabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,280
3,907
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Bu arada ben bu PS5'den önce PremiumContact6 kullandım. PC6'dan sonra yol tutuşu bence iyi bir şekilde arttı PS5'ler ile. Tabi havalar soğuyunca işler tersine dönmeye başladı sanırsam :D Ama yinede Michelin candır :D :D
Ben pc6 ile asy5 kıyaslamasını net olarak yapamıyorum aslında. Çünkü araçların specleri farklıydı her ne kadar aynı segment olsa bile.
Michelin genel olarak severim ancak alpin 5 den ts870'e geçtim onda da epey memnun kaldım. Continental bir tık daha bana göre o yüzden daha iyi geliyor olabilir :)

Hocam insanların yüzde 99 u Sinan koç, eren tekin değil. Birçoğu altındaki araç ve lastik kabiliyetinden ziyade sürüş becerisinden yoksun. Viraj giriş çıkış çizgisinden bihaber. O yüzden şöyle savuruyor şöyle tutmuyor diyenlerin çoğu zaman yanlış yorum yaptığını düşünüyorum. Bir kere 200 le girilen virajla 100 le girilen viraj aynı olamaz. Birisi otoban süratleriyken birisi daha dar bir virajdır ve hızı ayarlayamazsanız her lastikle kafadan kayabilirsiniz.
Şunu dışarıda söyleseniz anlarım. Adam geliyor sava lastik takıyor, nixe lastik takıp geziyor. Arabayı a noktasından b noktasına sadece bir şekilde ulaşabilmek amacı ile kullanıyor. Ancak bu forumda bulunan bir çok kişinin ben lastik havalarını bile düzenli takip etttiğini düşünüyorum.

Lastikleri karşılaştırıp bir fikir edinmek konusuna gelirsem, benim kıyas yapabilmem için özel ekstra bir ortamım yok. Hava şu derece, araç aynı, lastik kondisyonu aynı, zemin şartları aynı olsun gibi özel bir test alanında bunu yapmam mümkün değil.

Ancak bir insanın örneğin her sabah geçtiği bir güzergahta özellikle aynı araba ise farkı hissetmesi, gerekirse 200 gerekirse 70 ile döndüğünde orada aracın ne kadar burkulduğunu veya tutunduğunu hissetmesinin fazlası ile normal ve işin özü kıyas yapılabilmesi için elverişli bir ortam olduğunu düşünüyorum.

Kimse burada 2 km trafikte herhangi bir araç kullanıp şu lastik şöyle iyi böyle iyi veya aynı şekilde kötü diyeceğini zannetmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28 ve bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım