Lastiklerinizin markasını bilmiyorum ancak bazı alt kalite lastik üreticilerinin ürünlerinde lastik hamurunun düzenli şekilde dağılmadığı için balans ayarı yapmak oldukça zordur. Veya lastiklerinizin yanlış rot ayarı dolayısıyla düzensiz aşınmasından dolayı hamur yoğunluğu düzensiz olmuş olabilir. Ancak eğer lastiklerde sorun yoksa alt takımı kontrol ettirmenizi tavsiye ederim eğer orda da sorun yoksa şasicide aracınızı ölçtürmekte fayda var. Aracın kazası yoksa yüksek hızda çukura girilmesiyle o ayar kaçabiliyor. Hatta yanılmıyorsam forumdan
@bt nin başına gelmişti, o da oldukça deneyimlidir mutlaka bu konuya yazar.
Bendeki durum bambaşkaydı. ABS'siz araçla yüksek hızda ani frene bağlı sert kızaklamada lastikler parçalandı. Ama parçalanmasa bile benzer senaryoda uzun kızaklamalar balansı bozabilir. Buradaki sorunun o olduğunu düşünmüyorum. Önceki lastikleri hatırlayıp söylediysen aşağıda bahsedeceğim
Arkadaşlar lastiklerin dişlerin de bi sorun yok bugüne kadar hiç kaymadı araç, tamircim lastikler kötü balans olmadı falan dedi başı yoğundu geçiştirdi mi acaba? araç 120 den 130 dan sonra çok fena titriyor benim aklıma direk balans geliyor.
Herhangi bir darbeye bağlı olarak ön veya arka aks üzerinde küçük bir yamukluk, rot ayarını bozar. Bozulan rot ayarı da zaman içerisinde lastiği asimetrik olarak aşındırır. Genel olarak dişlerde sorun gözükmüyor olsa bile lastiklerin dışına ve içine bakmak gerek. Aşınma simetrik değilse sıkıntı vardır.
Bunun dışında lastikler yollardaki çukurlardan tümseklerden vs.lerden darbe aldıkça balans bozabiliyor. Dişler mis gibi olsa bile balansı kalıcı olarak bozulabiliyor. Lastiğin yanak değeri arttıkça bu durumun yaşanma olasılığı da artar. Ben artık yollarda pek görmeyeceğimiz cinsten 70 yanak lastik kullanıyorum, en kaliteli markalardan biri olan Goodyear'da bunu yaşamıştım. Hem de 4 lastiğim de benzer durumdaydı. Lastikçi üfürmemiş olabilir
Ama günümüzdeki lastik ebatlarını düşündüğümüzde 55 yanaktan daha etli lastik kalmadı gibi bir şey, bu durumda jantın yamulma ihtimali artıyor. Başı sakin tecrübeli bir lastikçide jantları da kontrol ettirmekte fayda var.
Bahsettiğiniz şekilde yüksek hızlarda titreme olayını ben iki farklı sebepten yaşadım.
Birincisi, arabamı aldıktan sonra 1 yıl boyunca sağ arkaya aldırdığımız yamuk jant nedeniyle yaşamıştım. 140'tan sonra rahat kullandırmıyordu.
İkincisi de direksiyon kutusu. Kendi aracımda direksiyon kutusu bozulmaya başladıktan sonra kademe kademe titremeyi başlattığı hız düşüyor. 120'lere kadar indiğinde direksiyon kutusunu değiştiriyorum
Kronik sorun, yapacak bir şey yok. ¯\_(ツ)_/¯ Aynı sorun Fiesta'mızda da yaşanmıştı. O artık 110'da titremeye başlar hale gelmişti ama babam o hızları bile görmeden kullandığı için yaptırma ihtiyacı duymamıştı. Bir revizyon istiyordu. O haliyle sattık. Özetle, direksiyon kutusu arızası da üzerinde durulması gereken bir ihtimal. Bir süre sonra ön düzeni rot ayarı tutmaz bir hale getiriyor. Ona da bir baktırın.