Lastik kötü olursa yüksek hızlar da titreme yapar mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Esco
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Esco

Davidphomi
Elit Apaçi
200
40
Marka
Suzuki
Arkadaşlar lastiklerin dişlerin de bi sorun yok bugüne kadar hiç kaymadı araç, tamircim lastikler kötü balans olmadı falan dedi başı yoğundu geçiştirdi mi acaba? araç 120 den 130 dan sonra çok fena titriyor benim aklıma direk balans geliyor.
 
bana da su kanalları yamulmuş falan dedi lastik de eski ve yamuktu hafiften hakikaten, dedim abi yap sen tuttu ayarı.
 
Her tür lastikte nadirde olsa bu tarz durumlar olabiliyor,balansı yaptırın.Sorun devam ediyorsa lastiği değiştirmek tek çözüm.
 
Uzun süre rot ayarı kaçmış bir araçta km yapan lastikler içeriden dışarıdan saçma sapan yerlerden yer.(erir) .Ya da çok sert(örneğin pist koşullarında) dengesiz eriyen lastikte bu durum için geçerlidir dolayısıyla ne kadar uğraşırsanız uğraşın balans tutmaz.Ama sizin dediğiniz senaryoda lastikçi başından savmış.Başka yere görütüp jantlarınızı kontrol edip lastikleri ön-arka değişikliği yapın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Lastiklerinizin markasını bilmiyorum ancak bazı alt kalite lastik üreticilerinin ürünlerinde lastik hamurunun düzenli şekilde dağılmadığı için balans ayarı yapmak oldukça zordur. Veya lastiklerinizin yanlış rot ayarı dolayısıyla düzensiz aşınmasından dolayı hamur yoğunluğu düzensiz olmuş olabilir. Ancak eğer lastiklerde sorun yoksa alt takımı kontrol ettirmenizi tavsiye ederim eğer orda da sorun yoksa şasicide aracınızı ölçtürmekte fayda var. Aracın kazası yoksa yüksek hızda çukura girilmesiyle o ayar kaçabiliyor. Hatta yanılmıyorsam forumdan @bt nin başına gelmişti, o da oldukça deneyimlidir mutlaka bu konuya yazar.
 
Lastiklerinizin markasını bilmiyorum ancak bazı alt kalite lastik üreticilerinin ürünlerinde lastik hamurunun düzenli şekilde dağılmadığı için balans ayarı yapmak oldukça zordur. Veya lastiklerinizin yanlış rot ayarı dolayısıyla düzensiz aşınmasından dolayı hamur yoğunluğu düzensiz olmuş olabilir. Ancak eğer lastiklerde sorun yoksa alt takımı kontrol ettirmenizi tavsiye ederim eğer orda da sorun yoksa şasicide aracınızı ölçtürmekte fayda var. Aracın kazası yoksa yüksek hızda çukura girilmesiyle o ayar kaçabiliyor. Hatta yanılmıyorsam forumdan @bt nin başına gelmişti, o da oldukça deneyimlidir mutlaka bu konuya yazar.
Bendeki durum bambaşkaydı. ABS'siz araçla yüksek hızda ani frene bağlı sert kızaklamada lastikler parçalandı. Ama parçalanmasa bile benzer senaryoda uzun kızaklamalar balansı bozabilir. Buradaki sorunun o olduğunu düşünmüyorum. Önceki lastikleri hatırlayıp söylediysen aşağıda bahsedeceğim :)
Arkadaşlar lastiklerin dişlerin de bi sorun yok bugüne kadar hiç kaymadı araç, tamircim lastikler kötü balans olmadı falan dedi başı yoğundu geçiştirdi mi acaba? araç 120 den 130 dan sonra çok fena titriyor benim aklıma direk balans geliyor.
Herhangi bir darbeye bağlı olarak ön veya arka aks üzerinde küçük bir yamukluk, rot ayarını bozar. Bozulan rot ayarı da zaman içerisinde lastiği asimetrik olarak aşındırır. Genel olarak dişlerde sorun gözükmüyor olsa bile lastiklerin dışına ve içine bakmak gerek. Aşınma simetrik değilse sıkıntı vardır.

Bunun dışında lastikler yollardaki çukurlardan tümseklerden vs.lerden darbe aldıkça balans bozabiliyor. Dişler mis gibi olsa bile balansı kalıcı olarak bozulabiliyor. Lastiğin yanak değeri arttıkça bu durumun yaşanma olasılığı da artar. Ben artık yollarda pek görmeyeceğimiz cinsten 70 yanak lastik kullanıyorum, en kaliteli markalardan biri olan Goodyear'da bunu yaşamıştım. Hem de 4 lastiğim de benzer durumdaydı. Lastikçi üfürmemiş olabilir :) Ama günümüzdeki lastik ebatlarını düşündüğümüzde 55 yanaktan daha etli lastik kalmadı gibi bir şey, bu durumda jantın yamulma ihtimali artıyor. Başı sakin tecrübeli bir lastikçide jantları da kontrol ettirmekte fayda var.

Bahsettiğiniz şekilde yüksek hızlarda titreme olayını ben iki farklı sebepten yaşadım.
Birincisi, arabamı aldıktan sonra 1 yıl boyunca sağ arkaya aldırdığımız yamuk jant nedeniyle yaşamıştım. 140'tan sonra rahat kullandırmıyordu.
İkincisi de direksiyon kutusu. Kendi aracımda direksiyon kutusu bozulmaya başladıktan sonra kademe kademe titremeyi başlattığı hız düşüyor. 120'lere kadar indiğinde direksiyon kutusunu değiştiriyorum :) Kronik sorun, yapacak bir şey yok. ¯\_(ツ)_/¯ Aynı sorun Fiesta'mızda da yaşanmıştı. O artık 110'da titremeye başlar hale gelmişti ama babam o hızları bile görmeden kullandığı için yaptırma ihtiyacı duymamıştı. Bir revizyon istiyordu. O haliyle sattık. Özetle, direksiyon kutusu arızası da üzerinde durulması gereken bir ihtimal. Bir süre sonra ön düzeni rot ayarı tutmaz bir hale getiriyor. Ona da bir baktırın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Aynısını geçen hafta yaşadım. Quattro arabama eşeklik edip Petlas Velox Sport taktım, uzun yola çıktım. 120 130da deli gibi titriyrordu. Ben de aynı ikilemde kaldım lastikten mi balanstan mı diye. Gittiğim yerde balans yaptırdım tekrar fakat dönüş yolunda yine titreme vardı. Kendi kendime dedim heralde lastik baya bi kötü rezil olduk diye. İstanbula gelince iyi bir ustada tekrar balans yaptırdım şimdi 230a kadar 0 titreme.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Lastik yamuk olabilir. Yamuktan kastım tam çember şeklinde olmayabilir. Sgs otomotiv var anadolu yakasında. Giderseniz işçilikleri güzeldir. Lastiklerde sekme var mı bakarlar.
 
Aracı aldığımda, Petlas'ın kışlık lastik vardı üstünde. Ve araçta 90 dan başlayan bir titreme vardı. 120 140 civarında çok şiddetli yalpalıyordu araba. Balans falan fayda etmedi. Kulakları da kontrol ettirdim. Yaz bitiyordu o dönem, kışın gelip geçmesini bekledim. Ve Falken ze310 aldım. Araba rahatladı resmen. yüksek hızlarda eski titremeden eser kalmadı. Sorunun lastikte olduğunu da ben buldum yine. O kadar lastikçi, balanscı abi bu lastik hatalı demedi kimse de. En son değişim de dedim, bu lastikler de titreme oluyor, balans cihazında bir kontrol edermisin dedim. Lastigin biri yamuk çıktı. Bildiğin yalpalıyor lastik. 2018 de aldım aracı, lastik de 2016 üretimdi diye hatırlıyorum. Büyük ihtimal üretim kaynaklı bir sorundu. Yine şuan da hafiften bir tireme söz konusu var araçta. Şanzıman kulağından şüpheleniyorum. Eski symbol aracımda sorun, şanzıman kulağında çıkmıştı.