Herkese merhaba. Bu ayın ortasında muayeneye gideceğim. Muayene öncesi aracı kontrol ettireyim dedim. Kontrol sırasında sağ ön lastikte bazı hasarlar varmış. Nasıl oluştuğunu bilmiyorum . Bu kontrol bittikten sonra doğruca lastikçiye gittim. Lastikçi inceledi. Sonrasında buna yapa yapalım ve arkaya takalım dedi. Lastiği çıkardı tamiri yaptı sol arkaya taktı. Bir kaç kere muayenenin önemli olmadığını, önemli olanın güvenlik olduğunu söyledim. Bana bundan bişey olmayacağını ve boşuna lastik masrafına girmeme gerek olmadığını söyledi. Fakat benim pek içime sinmedi. Eve döndüğümde bir araştırma yaptım. Ve yanak hasarlarının ciddi sonuçlara neden olabileceğine dair yorumlar okudum. Aşağıya bir kaç açıklama ve soru ekliyorum. Cevaplarsanız çok sevinirim. İlk aracım ve saçma şeyle soruyor olabilirim. Ayrıca forumda da yeniyim. Şimdiden kusuruma bakmayın.
Sizlerin tercihi hangisi olurdu acaba?
Yama yapılan yer şu an içeride olduğu için çok net fotoğraf çekemedim. Ama olduğu kadarı ile eklemek istiyorum. Belki bir yorumunuz olur diye. Şimdiden çok teşekkür ederim.
- Arabayı geçen sene Nisan, Mayıs ayı gibi aldım. Aldığımda üzerinde şu an tamir ettirdiğim kış lastikleri vardı. (Tigar Winter 195/60/15 2017 üretim)
- Aldıktan sonra Lassa Greenways XL yanak 2020 üretim lastik aldım. 5.000 km civarı yol yaptım.
- Kış gelince yazlıkları çıkartıp yeniden kışlıkları taktım. Yazlıklar şu an lastik otelinde.
- İstanbul'da yaşıyorum fakat arasıra Ankara'ya gitmem gerekiyor. Bu yüzden tamamen yaz lastiklere geçmek istemiyorum.
- Aracım 2014 model 1.5 dci Clio Joy. Orjinal lastik ölçüleri 185/65/15
- Aracın limitlerini zorlamam, 20, 30 bile olsa hız kurallarına uymaya azami dikkat ederim. Zorlu hava şartlarında aracım ile çıkmayı tercih etmem.
- Yılda maksimum 10bin km civarı yaparım. Yarısı İstanbul Ankara arası otoban. Yarısı İstanbul şehiriçi.
- Kış/yaz lastiği kullanıma devam etmek. Bunun için en azından 2 adet lastik almam gerekli. Daha dengeli olması için. Şu an ki kış lastikleri 2017 model ve çok fark olmasa da (yüzde 1 fark) birebir orjinal ölçülerde değil. Markasını yeterince bilmediğim bu lastiklere zaten çok güvenmiyordum şimdi 2 tane daha almak pek istemiyorum. Fakat farklı marka ve desen lastikte iyi olmayacaktır diye düşünüyorum. 4 adet kışlık alıp yaz kış değiştirmekte benim için sıkıcı bir süreç oluyor.
- Elimde sağlam olan kış lastiklerini ve yaz lastiklerini satıp 4 adet orjinal boyutta 4 mevsim lastiği alsam nasıl olur. (Michelin CrossClimate +, Goodyear Vector 4 Seasons, Falken A210). Özellikle yaz lastiklerim çok değer kaybeder mi? 2 kış lastiği alsam hiç yoksa 700, 800 TL. Hem de çok içime sinmeyecek. bu 7,8 tane lastiği toplamda 1.000, 1.250 TL civarına elden çıkartabilir miyim? Acelem yok, lastikler otelde zaten. Bir kaç yüz lira canımızdan kıymetli değil sonuçta.
- Çok tercihim değil. Ama hepsini elden çıkartıp (jant, lastikler) araca uyumlu 16 inc ve lastik takımı ile mi devam edeyim. Jantların durumu da çok iyi olmadığı için küçük bir ihtimal olarak düşündüm. (Araç kapısında 2 ölçü var, 185/60/15 ve 195/55/16)
Sizlerin tercihi hangisi olurdu acaba?
Yama yapılan yer şu an içeride olduğu için çok net fotoğraf çekemedim. Ama olduğu kadarı ile eklemek istiyorum. Belki bir yorumunuz olur diye. Şimdiden çok teşekkür ederim.