Lastik Sorunu Yardım / Lastiklerde Yanak Hasarı Onarımı Güvenli mi ?

Senior01

Takipçi
4
32
Marka
Renault
Herkese merhaba. Bu ayın ortasında muayeneye gideceğim. Muayene öncesi aracı kontrol ettireyim dedim. Kontrol sırasında sağ ön lastikte bazı hasarlar varmış. Nasıl oluştuğunu bilmiyorum :). Bu kontrol bittikten sonra doğruca lastikçiye gittim. Lastikçi inceledi. Sonrasında buna yapa yapalım ve arkaya takalım dedi. Lastiği çıkardı tamiri yaptı sol arkaya taktı. Bir kaç kere muayenenin önemli olmadığını, önemli olanın güvenlik olduğunu söyledim. Bana bundan bişey olmayacağını ve boşuna lastik masrafına girmeme gerek olmadığını söyledi. Fakat benim pek içime sinmedi. Eve döndüğümde bir araştırma yaptım. Ve yanak hasarlarının ciddi sonuçlara neden olabileceğine dair yorumlar okudum. Aşağıya bir kaç açıklama ve soru ekliyorum. Cevaplarsanız çok sevinirim. İlk aracım ve saçma şeyle soruyor olabilirim. Ayrıca forumda da yeniyim. Şimdiden kusuruma bakmayın.


  • Arabayı geçen sene Nisan, Mayıs ayı gibi aldım. Aldığımda üzerinde şu an tamir ettirdiğim kış lastikleri vardı. (Tigar Winter 195/60/15 2017 üretim)
  • Aldıktan sonra Lassa Greenways XL yanak 2020 üretim lastik aldım. 5.000 km civarı yol yaptım.
  • Kış gelince yazlıkları çıkartıp yeniden kışlıkları taktım. Yazlıklar şu an lastik otelinde.
  • İstanbul'da yaşıyorum fakat arasıra Ankara'ya gitmem gerekiyor. Bu yüzden tamamen yaz lastiklere geçmek istemiyorum.
  • Aracım 2014 model 1.5 dci Clio Joy. Orjinal lastik ölçüleri 185/65/15
  • Aracın limitlerini zorlamam, 20, 30 bile olsa hız kurallarına uymaya azami dikkat ederim. Zorlu hava şartlarında aracım ile çıkmayı tercih etmem.
  • Yılda maksimum 10bin km civarı yaparım. Yarısı İstanbul Ankara arası otoban. Yarısı İstanbul şehiriçi.

  1. Kış/yaz lastiği kullanıma devam etmek. Bunun için en azından 2 adet lastik almam gerekli. Daha dengeli olması için. Şu an ki kış lastikleri 2017 model ve çok fark olmasa da (yüzde 1 fark) birebir orjinal ölçülerde değil. Markasını yeterince bilmediğim bu lastiklere zaten çok güvenmiyordum şimdi 2 tane daha almak pek istemiyorum. Fakat farklı marka ve desen lastikte iyi olmayacaktır diye düşünüyorum. 4 adet kışlık alıp yaz kış değiştirmekte benim için sıkıcı bir süreç oluyor.
  2. Elimde sağlam olan kış lastiklerini ve yaz lastiklerini satıp 4 adet orjinal boyutta 4 mevsim lastiği alsam nasıl olur. (Michelin CrossClimate +, Goodyear Vector 4 Seasons, Falken A210). Özellikle yaz lastiklerim çok değer kaybeder mi? 2 kış lastiği alsam hiç yoksa 700, 800 TL. Hem de çok içime sinmeyecek. bu 7,8 tane lastiği toplamda 1.000, 1.250 TL civarına elden çıkartabilir miyim? Acelem yok, lastikler otelde zaten. Bir kaç yüz lira canımızdan kıymetli değil sonuçta.
  3. Çok tercihim değil. Ama hepsini elden çıkartıp (jant, lastikler) araca uyumlu 16 inc ve lastik takımı ile mi devam edeyim. Jantların durumu da çok iyi olmadığı için küçük bir ihtimal olarak düşündüm. (Araç kapısında 2 ölçü var, 185/60/15 ve 195/55/16)



Sizlerin tercihi hangisi olurdu acaba?



Yama yapılan yer şu an içeride olduğu için çok net fotoğraf çekemedim. Ama olduğu kadarı ile eklemek istiyorum. Belki bir yorumunuz olur diye. Şimdiden çok teşekkür ederim.


48972_b8166edc3f031c8113ba606ef93fa389.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
İmkanınız dahilinde el veriyorsa ben 2. yazdığınızı uygun buluyorum , araçla vedalaşmayı düşünmüyorsanız satın hepsini 4 adet güzel lastik alın tavsiyem crossclimate olur imkan el veriyorsa elbette orijinal ebadında alın alternatif iki ebat varsa hangisi ucuza geliyorsa onu alın dar taban yakıtı düşürür çekişi arttırır ve yanak ne kadar bolsa konfora o kadar fayda sağlar , sakin kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla o yüzden kalın yanaklı ebatı seçip jantlarınızı boyayın DIY konusunda bakabilirsiniz bir çok arkadaşımız jantlarını boyuyorlar :)
 
Geçmiş olsun. İstanbul'da 4 mevsim yeterli, yaz-kış takıma ihtiyacınız olacağını düşünmüyorum. Ben olsam 2.seçenekteki gibi yapardım.

Sırtta olsa sorun olmaz derdim, öyle çok kullandım ancak yanaktaki hasar ve yama yapılması içime sinmezdi.
 
Ankarada 4mevsim lastik adamakıllı iş yapmaz.ayrıca istanbul-ankara arası kar ve buzlanmanın çok olduğu bir güzargah.şahsi fikrim adamakıllı kışlık lastikleriniz olsun ve asfalta düzgünce tutunun.SAdece İStanbulda kullanıyor olsaydınız 4mevsimlik lastik ideal olurdu ama dediğim gibi uzun yol ve Ankara için kışlık gerekir.

Ankaraya gelecekseniz tüm kışlıkları satıp bir çıkma veya sıfır takım kışlık alıp kafanızı rahat ettirin

ya da kış aylarında uzun yol yapmayacaksanız tüm lastikleri satıp 4 mevsim alıp binebilirsiniz.
unutmayın sizi asfalta bağlayan 4 adet kauçuk malzeme...

Not: yanaktaki her yara risklidir.bu lastiğiniz en fazla stepne olur oda mecbur kalmadıkça yine tavsiye edilmez.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve kenblock
Cevaplarınız ve geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim :) Şu an için evdeyim araba otoparkta duruyor zaten, hareket etmiyor. Bugün hemen çözeceğim satın alma işini umarım. Haftasonuna kadar halletmek istiyorum.

@S.Asil arabanın kapısında iki ebat var fakat biri 15 diğeri 16 inc jant için. 15 inc için önerilen ölçüden satın alacağım. Boyama işlemi için de inceleyeceğim forumu :)
@tyln stepne de daha sağlam bir lastik var. Bu kadar tehlikeli ise değiştirince direkt çöpe o zaman. Çok sık gittiğim bir yer değil Ankara ve iş amaçlı değil. Genelde planlayıp hareket ediyoruz. Bugüne kadar yaz ve bahar ayları dışında hiç gitmedim ama gittiğim zaman ve aralıkları değerlendirip ona göre hangi tip alacağıma karar vereceğim.

Seyahat kilometrem çok yüksek olmadığı için lastiğin diş aşımından önce yıl ömrünü tamamlarım diye düşünüyorum. Birde yazlık kışlık yapınca özellikle kış lastiği 10 bin yapmadan 5. seneye girecek belki de. Bu sebepten de 4 mevsim şu an daha mantıklı geliyor. Goodyear ve Michelin arasında bir seçim öyle olursa. Nokian eski serisinde problem çok olmuş. Şu an yeni bir seri çıkarmış Season Proof ismi ile ama deneyimleyen birileri henüz yok gibi. O yüzden o riske girmek istemiyorum. Kışlık alırsam biraz daha orta segment markalara yönelirim sanırım. Lassa gibi.
 
Cevaplarınız ve geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim :) Şu an için evdeyim araba otoparkta duruyor zaten, hareket etmiyor. Bugün hemen çözeceğim satın alma işini umarım. Haftasonuna kadar halletmek istiyorum.

@S.Asil arabanın kapısında iki ebat var fakat biri 15 diğeri 16 inc jant için. 15 inc için önerilen ölçüden satın alacağım. Boyama işlemi için de inceleyeceğim forumu :)
@tyln stepne de daha sağlam bir lastik var. Bu kadar tehlikeli ise değiştirince direkt çöpe o zaman. Çok sık gittiğim bir yer değil Ankara ve iş amaçlı değil. Genelde planlayıp hareket ediyoruz. Bugüne kadar yaz ve bahar ayları dışında hiç gitmedim ama gittiğim zaman ve aralıkları değerlendirip ona göre hangi tip alacağıma karar vereceğim.

Seyahat kilometrem çok yüksek olmadığı için lastiğin diş aşımından önce yıl ömrünü tamamlarım diye düşünüyorum. Birde yazlık kışlık yapınca özellikle kış lastiği 10 bin yapmadan 5. seneye girecek belki de. Bu sebepten de 4 mevsim şu an daha mantıklı geliyor. Goodyear ve Michelin arasında bir seçim öyle olursa. Nokian eski serisinde problem çok olmuş. Şu an yeni bir seri çıkarmış Season Proof ismi ile ama deneyimleyen birileri henüz yok gibi. O yüzden o riske girmek istemiyorum. Kışlık alırsam biraz daha orta segment markalara yönelirim sanırım. Lassa gibi.

yanaktan alınan darbe, çatlak, yarık ve en ufak deformasyon gerçekten tehlikelidir.ani basınç kaybı yapıp kaza yaptırabilir veya kasise girildiğinde darbenin janta daha kolay ulaşmasına sebep olabilir.
madem kullanım şekliniz böyle ozaman 4 mevsim alıp rahat edin dediğiniz gibi.ıslak zemin performansı yüksek olanı seçerseniz daha rahat edersiniz.
 
Sırasıyla Goodyear Vector 4 Seaons Gen-3, Michelin Crossclimate plus, Continental All Seaons Contact üst seviye tercihlerdir. İlk sırada Goodyear Gen-3 öneririm.

Bütçe o kadar çıkışmaz deyip fiyatlarının yukarıdakilere göre daha uygun olması halinde alternatif olarak Hankook Kinergy 4S2 ve Falken AS210 öneririm.

Netice itibariyle lastiklerin hepsini elden çıkarıp yeni 4 mevsim alıp olayı kapatmak en mantıklısı.
 
Falken AS210 alıp yolunuza devam edin. Lastiklerin en çok esnediği kısımlar yanakları olduğu için yanak hasarlı lastik sizi zor duruma sokabilir en senaryo uzun yolda 90 - 100 km üstü hızlarda virajda zora sokabilir.
 
Ben bir set Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 kullanıp eskitmiştim. Bütçeyi o lastiğe çıkarabilirseniz öneririm. Anlatılanlara göre CrossClimate+ sizin için en iyisi ama olmazsa Goodyear da gayet iyidir. Hakkında bir yazım mevcut. Aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
 
Yeni lastik falan bilmem de, eğer bu lastiği kullanacaksanız arkaya değil öne takın. Patlarsa vs. daha güvenli olur.
 
Cevaplarınız ve geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim :) Şu an için evdeyim araba otoparkta duruyor zaten, hareket etmiyor. Bugün hemen çözeceğim satın alma işini umarım. Haftasonuna kadar halletmek istiyorum.

@S.Asil arabanın kapısında iki ebat var fakat biri 15 diğeri 16 inc jant için. 15 inc için önerilen ölçüden satın alacağım. Boyama işlemi için de inceleyeceğim forumu :)
Hocam alternatif ölçüleri de gözden geçirin. Orijinal ebatlar bazen çok pahalı olabiliyor. Benim aracım orijinal 175 taban ben 185 takım. 1 Takımda 400-500₺ civarı oynama yapabiliyor. Herhangi bir lastik sapma oranı hesaplayıcısından kontrol edebilirsiniz alternatif lastik için.
 
Herkese çok teşekkür ediyorum yorumlar için, çok bilgilendirici oldu :) Buradaki yorumlardan sonra Goodyear ve Falken arasında kaldım ve çok zor bir seçim oldu.

CrossClimate+ benim için maksimum fayda sınırını aşıyordu fiyat bakımından. Falken çarpı iki.

Falken ile ilgili çok olumlu yorumlar okudum. Fakat yabancı kaynaklarda genel olarak Gen 3 ün çok iyi sonuçlar elde ettiğini gördüm. Falken ile toplam fiyat farkı yüzde 30 civarıydı. Bu yüzden denemeye değer gördüm.

Bütün lastiklerimi elden çıkartabilirsem - özellikle yazlıkları - zaten kısmen süspanse edecektir. Lastiğim hasar almasa bile gelecek kış şu anki kışlıklarımı kullanmayı düşünmüyordum. Kışlık yerine dört mevsim almak sök tak, otel gibi uğraşlardan kurtaracaktır diye umuyorum. İstanbul için performası da yeterli olacaktır. Bu sebepten mantıklı bir tercih olduğunu düşünüyorum umarım öyle olmuştur 😄

@Cenk seçenekleri daraltdığınız için teşekkürler.
@bt yazınız kararımda etkili oldu, elinize sağlık.
@selimcicekyurt Hocam biraz göz gezdirdim. Benzer ölçülerde en uygun fiyat benim orjinal ölçülerim oldu. Sanırım ara ölçüler standarta göre daha pahalı oluyor.
 
Lastiğin bulunabilirlik durumu da beklenmedik anlarda önem arz edebilir, lastik yarılır bir şey olur birkaç gün lastik bekleyebilirsiniz.
Michelin CrossClimate+ almadan önce GoodYear, Continental'e de bakmıştım, GoodYear ve Continental bayilerinin 4 mevsim lastiklerinden haberleri bile yoktu (ki lastikçilerin yoğun olduğu, çok uzun yıllardır orada iş yapan bayiler). Mevcut durumu bilmediğim için marka ve model bazında bir şey diyemem ancak o duruma da dikkat etmeniz yararınıza olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Çok doğru bir detay. Ben de dikkat etmeye çalıştım bu konuya. Bu tarz şeyleri genelde internetten almayı tercih ediyorum. - Siparişten sonra, 24 saatten kısa bir sürede aracıma takılmış oldu lastikler.- Bana yeterli satıcıya sahip gibi geldi. Goodyear sitesinde de hangi bayilerde bulabileceğime göz attım. Veriler doğru ise bir çok bayide mevcut. Ama çok acil durumlarda ve rastgele girdiğim bayilerde bulamama ihtimalim mevcut malesef. CC+ yaygınlık anlamında çok daha iyidir bence de.

"GoodYear ve Continental bayilerinin 4 mevsim lastiklerinden haberleri bile yoktu"


kısmı gerçekten çok doğru. İşinin ehli ustalar vardır tabii ki ama bir çok kişi geleneksel ve ezbere iş yapıyor. Forumlarda veya biraz internet araştırması ile çok daha doğru bilgilere erişmek mümkün oluyor. Bu bana biraz garip geliyor. Bizim burada konuştuğumuz ve değerlendirdiğimiz bir çok konuda fikirleri bile yok bazı ustaların.Onlar için kesin ve dogmatik bilgiler var.

Satın aldığım boyutlarda bu modelin tek yük endeksi (92) var ülkede. Goodyear sitesinde de alternatifi yok. Aynı durum CC+ ve Allseasoncontact için de geçerli. Takan usta yanlış almışsın kamyonet lastiği bu yorumunu yaptı. 88 olsa da ben alabilsem haklı diyeceğim. Araç ve ölçü seçimi yapınca, senin için uyumlu olan bu diyor firma. Michelin, Continental ve Goodyear'ın çalıştırdığı yüzlerce mühendise ne bilir onlar muamelesi yapılıyor :)
 
bence de riske girmeye gerek yok hocam. 4 tane yeni lastik alın. Bir lastikçi ile görüştüm. Şuan 2020 üretimler satılıyormuş. Mart sonu gibi 2021ler gelcek dedi fiyatlar düşer dedi. Bende alacam şuan beklemedeyim. Fiyatlar düşünce 2020 üretimi alcam.