Lastik ve frenin önemi..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

erdemdogan45

Asfalt Kurutucu
13
26
Arkadaşlar hepinize merhabalar :)
Bugün aracıma 4 adet yeni gıcır gıcır lastik aldım PointS marka lastik ve bir kez daha lastiğin önemini anladım.
Ebatları :
185/65/15
Ayrıca tamamıyla bitmiş olan fren balatalarımı aylar sonra değiştirdim. Evet arkadaşlar şimdi lastik ve balatadan öncesi sonrası yapalım.
Öncesi;
En az 3 4 defa aşırı erken abs açmasından dolayı ölümden döndüm ve beni kurtaran her seferinde reflekslerim ve sağlam çalışan el frenim oldu :) Kalkışlarıma çok dikkat etmem gerekiyordu çünkü azıcık bile hızlı kalmaya çalıştığınızda hemen sarıyor ve kafasına göre bir yere çekmeye başlıyordu. "Viraja girerim ama çıkabilir miyim ki?"diye düşünerek giriyordum. 2. vitesle bir yerden dönmeye çalışırken efsane kafa kaymaları oluyordu. Bu yerine göre 3. viteste dahi oluyordu :) İnanın lastik yanlamaya bile müsait değildi kafadan kaymasından dolayı.
Sonrası;
Şaşırtıcı derecede limit hızlarda dahi savurma olmuyor. Fren beklentimden iyi tutuyor. Hatta bugün arkadaşımın yanına giderken frene asılıyordum abs açılmıyordu. Öncesinde çoktan abs açılmış ve ben duramıyor olacaktım :) hatta arkadaşımı aldıktan sonra bilerek absyi açmaya çalıştım nedeni ise sanayi işini bilirsiniz vura kıra çalışırlar dedim sistemi bozdularsa en azından şimdi bilelim :) eskiden 1500 devirde sarmaya başlayan araba şimdi 2500 devirde sarmıyor. Konfor artışının haddi hesabı yok. Annem arabadan anlamaz ama az önce gelip bana "oğlum araba kendine mi gelmiş? Eskiden zıplatıp hoplatıyordu sallanıyordu bu araba korkuyordum şimdi çok rahat olmuş." dedi :) anlayacağınız ve anlatmaya çalıştığım bir çoğumuzun bilinçli olduğunu biliyorum ama benden size söylemesi bir arabayı yürütmek önemli değil önemli olanı onu durdurabilmektir :) siz siz olun arkadaşlarım lastik fren konusuna çok dikkat edin lütfen.
Bu arada PointS lastikten çok memnunum isterseniz hakkında detaylı bir konu açabilirim.
Yazdıklarımda faydalı olabildiysem ne mutlu bana herkese iyi forumlar..
 
Ben de bir dahaki seneye mokkanın frenlerini değiştirmeyi ya da astra, golf 5 gti gibi birşeye geçip ona aynısını yapmayı düşünüyorum. 160km/h üstü hızlarda çaresizce durmasını beklemek iyi birşey değil. Ah şu ötv olmasa var ya sen o zaman gör freni.
 
lastik çok önemli özellikle elektronik sistem olmayan eski arabalarda
80 le spin atıp sol ön jantı kaldırıma vurup yamultunca gittim 4 tane continental premium contact 5 aldım bende geçen sene üzerinde ki lastiklerde 2011 michelin energy saverdı önceki sahibinden kalma lastikte 4-5 mm diş vardı ama hamur taş gibiydi araba aynı seninki gibi sürekli bir kalkarken patinaj ve ön tekerler çok çabuk kızaklıyordu. Contiler takıldıktan sonra o spin attığım virajdan denemek için önce 90 sonra 100 le girdim lastikler ötmedi bile. Geçende tehlike atlattım trafik aniden kilitlenince ani fren yaptım araba kızakladı ama çabuk durdu michelin olsa kızaklardı öndeki arabayada kesin vururdum.İyi lastik şart lastiğe verilen paraya acımam çünkü Kaza yapsam daha çok masraf açar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erdemdogan45
Ben de bir dahaki seneye mokkanın frenlerini değiştirmeyi ya da astra, golf 5 gti gibi birşeye geçip ona aynısını yapmayı düşünüyorum. 160km/h üstü hızlarda çaresizce durmasını beklemek iyi birşey değil. Ah şu ötv olmasa var ya sen o zaman gör freni.
Evet öyle gerçekten çok önemli herşeyden önce canımız mevzu bahis dikkat etmek lazım
 
lastik çok önemli özellikle elektronik sistem olmayan eski arabalarda
80 le spin atıp sol ön jantı kaldırıma vurup yamultunca gittim 4 tane continental premium contact 5 aldım bende geçen sene üzerinde ki lastiklerde 2011 michelin energy saverdı önceki sahibinden kalma lastikte 4-5 mm diş vardı ama hamur taş gibiydi araba aynı seninki gibi sürekli bir kalkarken patinaj ve ön tekerler çok çabuk kızaklıyordu. Contiler takıldıktan sonra o spin attığım virajdan denemek için önce 90 sonra 100 le girdim lastikler ötmedi bile. Geçende tehlike atlattım trafik aniden kilitlenince ani fren yaptım araba kızakladı ama çabuk durdu michelin olsa kızaklardı öndeki arabayada kesin vururdum.İyi lastik şart lastiğe verilen paraya acımam çünkü Kaza yapsam daha çok masraf açar.
Geçenlerde bende atlattım eski lastiklerim olsa artık bi arabam yoktu :) fren balatalarımı değiştirmesem şu an bunu da yazamazdım :) dikkatli olalım :)
 
Ben bizim ihtiyar 2000model focusta brembo disk kullanıyorum orj disklerinden yaklaşık 250 lira daha pahalı ama durma mesefesini çok azaltıyor kısacası değer yeni focustaki diskler eriyince onada bakacaz artık birseyler lastikler eskisinde michelin energy yenisinde preminium concact iki lastikte işimi görüyor şimdilik.
 
Ben bizim ihtiyar 2000model focusta brembo disk kullanıyorum orj disklerinden yaklaşık 250 lira daha pahalı ama durma mesefesini çok azaltıyor kısacası değer yeni focustaki diskler eriyince onada bakacaz artık birseyler lastikler eskisinde michelin energy yenisinde preminium concact iki lastikte işimi görüyor şimdilik.
focus1 muazzam bir araç yahu
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaansoysal
focus1 muazzam bir araç yahu
Valla başkasına dediğimde bir yürü git diyor ama bende 2015 1 litre focusda var 2000 model olan 2 lt ben eski olanını daha çok seviyorum direksiyon hissi çok iyigaz tepkisi güzel cift egzantirik fenada gitmiyor arka tarafı çok kararında yol tutuyor bağımsız süspansiyon var o zamanda koymuşlar yenisini babama veriyorum okula eskisiyle gidiyorum her viraj bir eylence :)
 
Valla başkasına dediğimde bir yürü git diyor ama bende 2015 1 litre focusda var 2000 model olan 2 lt ben eski olanını daha çok seviyorum direksiyon hissi çok iyigaz tepkisi güzel cift egzantirik fenada gitmiyor arka tarafı çok kararında yol tutuyor bağımsız süspansiyon var o zamanda koymuşlar yenisini babama veriyorum okula eskisiyle gidiyorum her viraj bir eylence :)
bende 2000 fiesta kullanıyorum, o kadar güzel araçlar ki hani hp gücü torku v.s hiç önemli değil, araba dar virajlarda yılan gibi davranıyor ve üstüne çıktığım zaman cm cm arkası kayıyor ister 10 derece ister 40 derece..
zetec motorlar çok iyi üstten çift eksantrik dohc ve 4000 devirden sonra çıldırma durumu, sesleri çok iyi sanki açık filtre varmış gibi direksiyon hislerine yorum yapmak istemiyorum zaten sayfalar tutar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
bende 2000 fiesta kullanıyorum, o kadar güzel araçlar ki hani hp gücü torku v.s hiç önemli değil, araba dar virajlarda yılan gibi davranıyor ve üstüne çıktığım zaman cm cm arkası kayıyor ister 10 derece ister 40 derece..
zetec motorlar çok iyi üstten çift eksantrik dohc ve 4000 devirden sonra çıldırma durumu, sesleri çok iyi sanki açık filtre varmış gibi direksiyon hislerine yorum yapmak istemiyorum zaten sayfalar tutar :)
Iyi lastikler ve bakımlarla ömürlükler eylenceliler güc tork olarakda atmosferik motora fena değiller yahu :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...