Lastik ve jant ebatı.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
910
29
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar, bu günlerde kafama fazlasıyla takılan bir durum var. Görsellikten uzaklaşarak aracımın jantlarını orjinali ile değiştirip fabrika çıkış ebatına dönmek istiyorum. :)

Aracımın şuan üzerinde bulunan lastikleri 195/45/16
Fabrika çıkış ebatları: 185 / 60 R15

İkisi arasında ki farkın dezavantajı fazla olur mu? Ön takıma zarar vermesi gibi? Uzun zamandır bu şekilde kullanılmış hiç boşluk yok ama tedirgin etmiyor değil. Bu şekilde kullanıyor olmak uzun vadede sorun yaratabilir mi? Ayrıca orjinal ebatlara geçmek yüksek hızlarda yol tutuşu konusunda bana sorun yaratır mı kullandığım ebata göre? Teşekkür ederim şimdiden. :)
 
https://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
Bu modülden hesaplama yapabilirsiniz. Aracınızın fabrika çıkışlı ebatlarından şuan üzerinde bulunan mevcut ebatlara geçmiş olması yukarıda gönderdiğim linkteki modüle göre önerilmiyor. İki farklı lastik ebatı arasında +/-2,5%'dan fazla fark önerilmezken şuan aracınızda takılı lastikten kaynaklı %3,5'a yakın bir fark söz konusu. O yüzden orjinal ebatlara dönmenizde veya 16 inç'de kalacaksanız da bu modülden %2,5'luk farkı geçmeyecek bir ebatı bulmanızda fayda var.
 
Son düzenleme:
https://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
Bu modülden hesaplama yapabilirsiniz. Aracınızın fabrika çıkışlı ebatlarından şuan üzerinde bulunan mevcut ebatlara geçmiş olması yukarıda gönderdiğim linkteki modüle göre önerilmiyor. İki farklı lastik ebatı arasında +/-%2,5'dan fazla fark önerilmezken şuan aracınızda takılı lastikten kaynaklı %3,5'a yakın bir fark söz konusu. O yüzden orjinal ebatlara dönmenizde veya 16 inç'de kalacaksanız da bu modülden %2,5'luk farkı geçmeyecek bir ebatı bulmanız faydalı olacaktır.

Çok teşekkür ederim bilgilendirdiniz bu konuda beni. Vermiş olduğunuz platformu kullanacağım. Aracımın potansiyel performansının her zerresini kullanabilmek için orjinal ebata dönüyorum o halde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çok teşekkür ederim bilgilendirdiniz bu konuda beni. Vermiş olduğunuz platformu kullanacağım. Aracımın potansiyel performansının her zerresini kullanabilmek için orjinal ebata dönüyorum o halde.
Ya orijinal ebata dönün ya da 195-50-16 ölçülerinde bir lastik alın. Bu ebata geçiş yaptığınızda -0.33%'lük bir fark oluşuyor ki bu cüzzi bir miktar ve belirtilen azami yüzdenin altında. O yüzden sorun olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Ya orijinal ebata dönün ya da 195-50-16 ölçülerinde bir lastik alın. Bu ebata geçiş yaptığınızda -0.33%'lük bir fark oluşuyor ki bu cüzzi bir miktar ve belirtilen azami yüzdenin altında. O yüzden sorun olmayacaktır.
Ben de tam onu düşünüyordum. Büyük ihtimal kışın orjinal jant alıp kışlık lastik takacağım. Yazında 16'lıklara 195 45 16 alacağım. Dediğiniz gibi sorun olmayacak bir ebat. Bu arada aracınızın plakası gözüme çarptı. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben de tam onu düşünüyordum. Büyük ihtimal kışın orjinal jant alıp kışlık lastik takacağım. Yazında 16'lıklara 195 45 16 alacağım. Dediğiniz gibi sorun olmayacak bir ebat. Bu arada aracınızın plakası gözüme çarptı. :)
195-50-16 diyecektiniz sanırım. Size uygun ebat budur. Evet, Zonguldak merkezdenim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Ben de doğma büyüme buralıyım. Güzel şehir ama inşaallah daha fazla gelişebilir diyelim :)

Her yıl gözlemlediğim kadarıyla gelişmek yerine olduğu yerde durdurduğunu hissettiriyor bana. Umudum gelişmesi yönünde. Bir şehrin gelişmişliği yapılan yeni AVM'leri ile ölçülmediği zaman gelişecektir. İnancım bu yönde :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Her yıl gözlemlediğim kadarıyla gelişmek yerine olduğu yerde durdurduğunu hissettiriyor bana. Umudum gelişmesi yönünde. Bir şehrin gelişmişliği yapılan yeni AVM'leri ile ölçülmediği zaman gelişecektir. İnancım bu yönde :)
Haklısınız. Bundan önce olmadı ama inşaallah bundan sonra sahip çıkanı olur da gelişme gösterir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Yerinizde olsam orjinal ebata dönerdim. Sonuçta ar-ge sürecinde her şeyi düşünerek ayarlamalar yapan onlarca belki de yüzlerce mühendis var, onlardan daha iyi bilemeyiz bu arabaları :)
 
Yerinizde olsam orjinal ebata dönerdim. Sonuçta ar-ge sürecinde her şeyi düşünerek ayarlamalar yapan onlarca belki de yüzlerce mühendis var, onlardan daha iyi bilemeyiz bu arabaları :)
Haklısınız hocam o kadar mühendis boşuna bu ebatı seçmiş olamaz. 16 inc'lik jantta fabrika çıkış ebatın tutarlılığını yakalayabiliyoruz ama fabrika çıkışı kadar rahat olmuyor:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...