Temelde hepsi benzer gibi gözükse de her markanın kendi teknolojisi var diyebiliriz. Opel'de AFL BMW'de Laser, Mercedes Multibeam gibir bir çok farklı teknoloji sayabiliriz, bunların her birinin tanıtım videoları mevcut. Genel prensipte sanıyorum ki çoğunun arkasında bir optik düzenek var, bu farları bir projeksiyon cihazı olarak düşünebilirsiniz. Bir noktadan sonra ışığın gücünden çok istenilen-odaklanılan yeri aydınlatabilmek önemli oluyor ve burada hareketli mercek ve ayarlanabilen ışık şiddeti ile beraber her koşulda iyi bir aydınlatma sağlanmaya çalışılıyor. Bazı markalarda tek ampül gibi gözükse de içinde yüzlerce ufak LED bulunabiliyor bunları bağımsız olarak kontrol edebildiği için çok iyi bir ışık yönlendirmesiyle beraber başarılı bir aydınlatma elde ediliyor.
Yeni araçlardada fabrika çıkışlı merceksiz olmasına rağmen led görebiliyoruz bunların far çanağı tasarımları farklı oluyor galiba ve nispeten düşük güçte bir aydınlatma sağlıyorlar.