Merhaba
Malumunuz elektrikli otomobillerde kullanılan Lityum piller ile bilgisayarlardaki piller aynı model. Hatta Tesla Model S birebir notebook pili kullanıyor.
Benim Dell Latitude E5450 notebooku Eylül 2015 üretimi. Üzerinde 4 hücreli lityum pil var. Bu gün tarihi ile 3 senedir aynı notebook kullanıyorum.
Batarya kapasitesini aldığım gün ölçmek için kurduğum yazılım 3 senede batarya yıpranması olarak %10,5 ölçüyor. İlk günden beri bu yazılım açık. Bu notebok 365 gün prizde çalışan fişini çok enden çıkardiğim bir makine. Sürekli full batarya çalışmakta. İlk zamanlar %100 iken 4 saate yakın şarj gerektirmeden çalışırdı. Şimdi yine 4 saate kadar çalışır gösteriyor fakat kullanmaya başladıkça bu değer gerçekte 3:30 saate kadar düşmüş olduğunu görebiliyorum.
Günda 9 saat açık, yılın 365 günü şarjda çalışan (akıllı adaptörü var, şarj etmeyi kesip direk cihazı besleyebilen) lityum bataryanın 3 senede %10,5 yıpranması bence çok makul. Bu %10,5 lik yıpranmayı ilk 1,5 yılda yaparken, sonraki 1,5 yılda sabit kaldı. 51680 mWh olan ilk gün kapasitesi şu an 46238 mWh.
Aynı pil tipinden 8000 adet kullanan Tesla'nın batarya modülü 6000 usd. Örnek bazı modeller var, Model S p85 modellerinde 3 yılın ardından yapılan full şarjlarda 70 KW'de doldukları görülüyor. P85 modellerinde kullanılabilir alanın 78 Kw olduğunu düşündüğümüzde, benim notebook pili ile aynı oranda bir yıpranma yaşandığı görülüyor.
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz. 78kw araba aldınız ve 1,5 yıl sonra bu araba 70kw düşüyor. Bu değerden sonra çok yavaş bir şekilde kayıp yaşanmaya devam ediliyor. Taa ki, tamamen bitene kadar.
Malumunuz elektrikli otomobillerde kullanılan Lityum piller ile bilgisayarlardaki piller aynı model. Hatta Tesla Model S birebir notebook pili kullanıyor.
Benim Dell Latitude E5450 notebooku Eylül 2015 üretimi. Üzerinde 4 hücreli lityum pil var. Bu gün tarihi ile 3 senedir aynı notebook kullanıyorum.
Batarya kapasitesini aldığım gün ölçmek için kurduğum yazılım 3 senede batarya yıpranması olarak %10,5 ölçüyor. İlk günden beri bu yazılım açık. Bu notebok 365 gün prizde çalışan fişini çok enden çıkardiğim bir makine. Sürekli full batarya çalışmakta. İlk zamanlar %100 iken 4 saate yakın şarj gerektirmeden çalışırdı. Şimdi yine 4 saate kadar çalışır gösteriyor fakat kullanmaya başladıkça bu değer gerçekte 3:30 saate kadar düşmüş olduğunu görebiliyorum.
Günda 9 saat açık, yılın 365 günü şarjda çalışan (akıllı adaptörü var, şarj etmeyi kesip direk cihazı besleyebilen) lityum bataryanın 3 senede %10,5 yıpranması bence çok makul. Bu %10,5 lik yıpranmayı ilk 1,5 yılda yaparken, sonraki 1,5 yılda sabit kaldı. 51680 mWh olan ilk gün kapasitesi şu an 46238 mWh.
Aynı pil tipinden 8000 adet kullanan Tesla'nın batarya modülü 6000 usd. Örnek bazı modeller var, Model S p85 modellerinde 3 yılın ardından yapılan full şarjlarda 70 KW'de doldukları görülüyor. P85 modellerinde kullanılabilir alanın 78 Kw olduğunu düşündüğümüzde, benim notebook pili ile aynı oranda bir yıpranma yaşandığı görülüyor.
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz. 78kw araba aldınız ve 1,5 yıl sonra bu araba 70kw düşüyor. Bu değerden sonra çok yavaş bir şekilde kayıp yaşanmaya devam ediliyor. Taa ki, tamamen bitene kadar.