Lotus artık resmi olarak Geely'nin bir parçası

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Lotus'un 5 üyeli yönetim kurulunda 3 sandalye artık Geely yöneticilerinin.

Çinli Geely, ünlü İngiliz spor otomobil üreticisi Lotus'un alımı için 65 milyon $'lık anlaşmayı tamamladı ve markanın resmi sahibi oldu. Firmanın %51'i artık Geely'ye ait iken Malezyalı Etika Automotive, geriye kalan %49 hisseyi elinde bulunduruyor.

Anlaşmanın resmiyet kazanması üzerine Lotus yönetim kurulunda bazı değişiklikleri tetikledi. Artık kurul başkanı, Geely'nin CFO'su Daniel Donghui Li oldu ve markanın iki üst düzey yöneticisi daha 5 kişilik kurulda kendilerine sandalye buldular.

Lotus'un CEO'su değişmedi, yani bu görev hâlâ Jean-Marc Gales'e ait. Autocar Professional'a konuşan Gales, "Marka tarihinin en iyi araçlarını üretiyoruz ve yeni nesil lüks-spor araçlar geliştirerek Lotus markasının değerlerini ve araç dinamikleri, hafiflik, tasarım ve aerodinamik yapı konusundaki sınıf liderliğini artık Geely Holding'in de katkılarıyla sürdürme yolunda gerekli adımları atıyoruz." dedi.

Mayıs ayında Geely, DRB-Hicom'un Lotus'taki %51'lik hissesini 65 milyon $ karşılığında alma konusunda teklif götürmüştü. Çinli otomotiv devi, aynı zamanda Malezyalı üretici Proton'dan da %49.9 hisse satın aldı.

Uzmanlara göre Geely, Lotus'ta da Volvo'ya yaptığına bir benzer yönetim stratejisi uygulayacak. Bu da İngiliz markanın mühendislerinin spor araç gelişiminde Geely'den gelen ekstra bütçe ile daha serbest çalışabileceği anlamına geliyor.



11 fotoğraflar


Elise, Exige veya Evora'ya getirilen daha hafif yeni versiyonlar görüyoruz. Bunun son örneklerinden birisi, 315 km/s maksimum sürat ile markanın en hızlısı olan Evora GT430 Sport ve yukarıda fotoğraflarını görebileceğiniz Elise Cup 250. Önümüzdeki yıllarda karşımıza çıkacak ilk yepyeni Lotus modeli bir crossover bile olabilir

Lotus, Geely'nin gelişi öncesinde de ticari anlamda atağa kalkmıştı. Sene içinde İngiliz üretici 1970'lerden beridir ilk kez işletme kârı açıklamıştı.
https://tr.motor1.com/news/182147/lotus-geely-anlasma-tamamlandi/
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Üzüldüm, Lotus gibi favorim olan bir markadan istemediğim bir hamle, neyse bakalım görelim.Daha bu gözler neler görecek...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Ama volvo icin kurtarici olmustu belki bu markada kullerinden dogar yahu
Lotus gibi markalar doğası gereği sadece pazarın ihtiyaçlarına yönelmiyorlar yatırım yapan kişiler illaki daha fazla pazar odaklı düşüneceklerdir, bunun sonucunda da pazar odaklı araçlar çıkacaktır diye düşünüyorum, Kaptan.:)Ama yine de dediğiniz doğru belki de Mazda MX-5/Fiat 124 gibi kolay alınabilecek ortak bir roadster platformu oluştururlarsa, markanın küllerinden doğuşu gerçekleşebilir.o_O(Bkz.Aygo/C1/107-124/MX-5-Supra/Z5-BRZ/FR-S/GT86) gibi gibi...
 
Son düzenleme:
Lotus gibi markalar doğası gereği sadece pazarın ihtiyaçlarına yönelmiyorlar yatırım yapan kişiler illaki daha fazla pazar odaklı düşüneceklerdir, bunun sonucunda da pazar odaklı araçlar çıkacaktır diye düşünüyorum, Kaptan.:)Ama yine de dediğiniz doğru belki de Mazda MX-5/Fiat 124 gibi kolay alınabilecek ortak bir roadster platformu oluştururlarsa, markanın küllerinden doğuşu gerçekleşebilir.o_O(Bkz.Aygo/C1/107-124/MX-5-Supra/Z5-BRZ/FR-S/GT86) gibi gibi...
Yani turkiyede nadir bulunan arac.yeni yeni servisi acildi hatta. Hani evet gercekten her binen guc ten cok yol tutus ve eglenceli diye bahseder umarim mx5 vari ulasilabilir arac yapmayi da dusunurler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...