KAPALI LPG ve Sorunları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ugur

Panpa
Destekçi
2,295
Dün gece benzinlikte yıkama kuyruğu beklerken motoru kapatmıştım. Sıra bana gelince motoru çalıştırınca aşırı sarsıntılı olduğunu ve esp'nin kapandığını farkettim. Araba tüpe de geçmiyordu arada kalıyordu aynı zamanda benzine alınca (ki daha sonradan anladık ki aslında orada da benzine geçmiyormuş) da sarsıntı devam ediyordu.
Benzer bir olay tam 2 yıl önce de başımıza gelmişti, hatta onda aynı zamanda beyaz duman atma da vardı, tıpkı conta yakmış gibi.
Neyse akşam saat 8 gibi olduğu için sanayiye alalacele gittim, tüm lpgciler kapalıydı bir vw ustası zor buldum. Ayaküstü baktı sadece ve tahmin ettiğimiz şeyleri söyledi. Bobin,buji yada lpg enjektörü gibi duruyor. Araba şu an 3 silindirde, yarın getir söküp tek tek bakalım parçalarına.
Sonuca geleyim, araba tüm gün sanayide 2 motor ustası tarafından bobinlerine bujilerine kadar söküldü takıldı sıkıntısız. Bujilerin değişme zamanı gelmiş sadece onlar değişildi. Tüp bağlantısı sökülünce sıkıntı da ortadan kalktı. Lpg ustaları da arızayı bulamadılar ama sorun lpg'de o bariz belli.
İşin özü lpg ile yaptığımız tasarrufu bence arıza olarak ve motoru yıpratarak ödüyoruz. Sizce de durum böyle mi? Forum ahalisinin fikrini merak ediyorum.
 
Ahaahahahahahaha aldı beni bi gülme :D

1 ay önce 8 buji değiştirdim. 10 gün sonra bujilerden biri çöp oldu+ bobin de değişti. yeni bujiler 1 ay gitmedi, yine aynısı oldu. yine buji değişti. Bu sefer tekleme geçmedi ama.

Silindir üst kapak açıldı. Pistonların 2si mort. subaplar değişti. Conta atıldı. 2 piston piston kolları değişti. Açılmışken triger değişti. Üst kapak taşlandı geldi vs vs. 3150 TL masraf gitti. Yarı motor yapıldı gibi :D

2 günden beridir konuya yazacağım göğsüm daralıyor yüreğim yanıyor......

başlığı görüp okuyunca kahkaha attım :D
 
Ahaahahahahahaha aldı beni bi gülme :D

1 ay önce 8 buji değiştirdim. 10 gün sonra bujilerden biri çöp oldu+ bobin de değişti. yeni bujiler 1 ay gitmedi, yine aynısı oldu. yine buji değişti. Bu sefer tekleme geçmedi ama.

Silindir üst kapak açıldı. Pistonların 2si mort. subaplar değişti. Conta atıldı. 2 piston piston kolları değişti. Açılmışken triger değişti. Üst kapak taşlandı geldi vs vs. 3150 TL masraf gitti. Yarı motor yapıldı gibi :D

2 günden beridir konuya yazacağım göğsüm daralıyor yüreğim yanıyor......

başlığı görüp okuyunca kahkaha attım :D
Çok geçmiş olsun müdürüm üzüldüm Valla, çoktandır foruma takılmıyorum diye haberim yoktu.
Bizimkinde de bobindir diye düşündük ama çok şükür motorda en küçük bir sıkıntı dahi yok. Biz ucuza hallettik de senin bayağı masraf çıkmış.
Şu an lpg bağlı mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Çok geçmiş olsun müdürüm üzüldüm Valla, çoktandır foruma takılmıyorum diye haberim yoktu.
Bizimkinde de bobindir diye düşündük ama çok şükür motorda en küçük bir sıkıntı dahi yok. Biz ucuza hallettik de senin bayağı masraf çıkmış.
Şu an lpg bağlı mı?

bağlı, ama 2 gündür benzinde gezdim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Valla benim bayağı gözüm korktu öyle diyeyim :D

yüreğimdeki ateş sönmedi sen ne diyosun :D

Sırf lpglik durum değil benim ama. Kışın 2 defa hararet yapmıştı, birinde termostat açmadığını 2ncisinde de radyatöre giden su deposunun kapağının yayının kırık olup hava yaptığını ayrıca hortum tıkandığı için su döngüsünün verimli olmadığını farketmiştik. O 2 hararette conta yakmış zaten. sırf lpg pistonları yememiş conta katkısı da var :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
yüreğimdeki ateş sönmedi sen ne diyosun :D

Sırf lpglik durum değil benim ama. Kışın 2 defa hararet yapmıştı, birinde termostat açmadığını 2ncisinde de radyatöre giden su deposunun kapağının yayının kırık olup hava yaptığını ayrıca hortum tıkandığı için su döngüsünün verimli olmadığını farketmiştik. O 2 hararette conta yakmış zaten. sırf lpg pistonları yememiş conta katkısı da var :)
Lpg biraz daha çabuk olmasını sağlamıştır, yüksek ısıya daha fazla maruz kalır ama ne bileyim lpg'den ciddi soğudum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Lpg biraz daha çabuk olmasını sağlamıştır, yüksek ısıya daha fazla maruz kalır ama ne bileyim lpg'den ciddi soğudum.

Tabi ki. Twinspark motorlar zaten yüksek devirde yüksek sıcaklıkta çalışıyor. Sıkışık trafikte çok fazla kalınca bile hararet 90a dayanıyor. Bi de lpg eklenince sıkıntı. Senin 1.6 hitler motordu değil mi 102 hp'lik olan?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Tabi ki. Twinspark motorlar zaten yüksek devirde yüksek sıcaklıkta çalışıyor. Sıkışık trafikte çok fazla kalınca bile hararet 90a dayanıyor. Bi de lpg eklenince sıkıntı. Senin 1.6 hitler motordu değil mi 102 hp'lik olan?
Aynen hitler motor, sizin a4 ile aynı. Fsi'da daha çok sorun olur diye biliyorum, demek ki bizim motor fsi olsaydı şimdiye çıldırmıştım :D
 
Ahaahahahahahaha aldı beni bi gülme :D

1 ay önce 8 buji değiştirdim. 10 gün sonra bujilerden biri çöp oldu+ bobin de değişti. yeni bujiler 1 ay gitmedi, yine aynısı oldu. yine buji değişti. Bu sefer tekleme geçmedi ama.

Silindir üst kapak açıldı. Pistonların 2si mort. subaplar değişti. Conta atıldı. 2 piston piston kolları değişti. Açılmışken triger değişti. Üst kapak taşlandı geldi vs vs. 3150 TL masraf gitti. Yarı motor yapıldı gibi :D

2 günden beridir konuya yazacağım göğsüm daralıyor yüreğim yanıyor......

başlığı görüp okuyunca kahkaha attım :D

Sen bu masrafı alfayamı yaptın. :(
 
Amaaan satmayı da düşünmezsin uzun yıllar sorunsuz binersin müdürüm sıkma canını. Çiçek gibi motor Valla twinspark, devirlenmesi, sesi ah ahhhhhhh :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Son bir iki haftadır benim arabada bi sorun ile uğraşıyom. Hatta ben de ilk etapta suçu lpg ya attım ama yanılmışım sanırım.

Neyse bugün bi deneme için lpg yi iptal etmem gerekti. Lpg cinin yanına gidip işi yaparken (hatta işi bana yaptırıyordu usta) "oğlum bu arabaya lpg takma demiştim sana, bak şimdi uğraşıyon" falan diye takıldı.

Cevabım, "2 yıl olmadan lpg sayesinde 6000₺ den fazla para cebime kaldı, o sebeple uğraşacız tabi" oldu.
 
Dün gece benzinlikte yıkama kuyruğu beklerken motoru kapatmıştım. Sıra bana gelince motoru çalıştırınca aşırı sarsıntılı olduğunu ve esp'nin kapandığını farkettim. Araba tüpe de geçmiyordu arada kalıyordu aynı zamanda benzine alınca (ki daha sonradan anladık ki aslında orada da benzine geçmiyormuş) da sarsıntı devam ediyordu.
Benzer bir olay tam 2 yıl önce de başımıza gelmişti, hatta onda aynı zamanda beyaz duman atma da vardı, tıpkı conta yakmış gibi.
Neyse akşam saat 8 gibi olduğu için sanayiye alalacele gittim, tüm lpgciler kapalıydı bir vw ustası zor buldum. Ayaküstü baktı sadece ve tahmin ettiğimiz şeyleri söyledi. Bobin,buji yada lpg enjektörü gibi duruyor. Araba şu an 3 silindirde, yarın getir söküp tek tek bakalım parçalarına.
Sonuca geleyim, araba tüm gün sanayide 2 motor ustası tarafından bobinlerine bujilerine kadar söküldü takıldı sıkıntısız. Bujilerin değişme zamanı gelmiş sadece onlar değişildi. Tüp bağlantısı sökülünce sıkıntı da ortadan kalktı. Lpg ustaları da arızayı bulamadılar ama sorun lpg'de o bariz belli.
İşin özü lpg ile yaptığımız tasarrufu bence arıza olarak ve motoru yıpratarak ödüyoruz. Sizce de durum böyle mi? Forum ahalisinin fikrini merak ediyorum.
LPG de en önemli husus usta.Sadece montajı iyi yapmakta yetmiyor maalesef.Araç 10 numara çalışırken bir bakıma giriyor usta gaz ayarını beceremezse sıkıntılar doğuyor.Eğer usta işini düzgün yaparsa ip gibi sıkıntısız çalışır.

Ankete vereceğim cevap ise eğer LPG iyi ustayla beraber,özenilerek kullanılırsa supap(tdk sitesinde böyle yazıyor :)) eritme dışında zaten oda el mecbur bir sıkıntı olmaz. Burada yapılması gereken hesap (diyelim ki 2 yılda bir supap yenilenecek) 2 yılda edilen kar supap yenileme maliyeti karşılıyor mu yada fazla mı?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...