Merhaba Arkadşlar.
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Aracım LPGli yıpranma oranını ölçmek için zaman zaman son hıza cıkar denerim. 149 km hıza ulaşıyor isem sıkıntısı olmadığını düşünürüm. Ben bu şekilde düşünürken, bunun motor gücü hesaplamada aşaği yukarı değer verecek şekilde kullanıldığını buldum.
Bu bisiklet sitesinde bir hesaplama aracı. Burdaki değerleri kendi aracınızın verileri ile doldurunca çıkan sonuc sizin arabanınız motor gücünü 3 aşaği 5 yukarı çıkarıyor
ben 5nci vitesde yaklaşık 5000 devir cevirip 149 km hıza çıkıyorum.
5 nci vitesde grafiklerde arabam 60 beygir görünüyor.
Aracımın rüzgar direcenci 0,31 cd
ön alan 2 m2. Bu değeri ortamala olarak aldım. Daha küçük olabilir 1,9 veya 1,8 m2
lastiklerin sürtünme katsayısı genelleme ile 0,02 yaptım
hava direnci ise 1,226 olarak öyle bıraktım.
sürücü ağırlığı 75
araç ağırlığı 1051 kg
Önden çekişli arabalarda ortalama kayıp ise %15 ama benim arabamda 5nci vites oranı 0,776 esasen daha yüksek ama ben son dişli oranı 4,6 olduğu için %15 olarak sectim.
Sonuc olarak 149 km hız yaparken arabam 42426 watt güc üretiyormuş. Anlayacağınız dilde yazarsak 57 beygir güc demek. Arabam fabrika verisi olan 60 beygire oldukca yakın bir değer verdi. Bu şekilde motorumun halen %100 olduğu kanısına varıyorum.
Peki hesaplama şekli hakkında ne düşünüyorsunuz.
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Aracım LPGli yıpranma oranını ölçmek için zaman zaman son hıza cıkar denerim. 149 km hıza ulaşıyor isem sıkıntısı olmadığını düşünürüm. Ben bu şekilde düşünürken, bunun motor gücü hesaplamada aşaği yukarı değer verecek şekilde kullanıldığını buldum.
Bu bisiklet sitesinde bir hesaplama aracı. Burdaki değerleri kendi aracınızın verileri ile doldurunca çıkan sonuc sizin arabanınız motor gücünü 3 aşaği 5 yukarı çıkarıyor
ben 5nci vitesde yaklaşık 5000 devir cevirip 149 km hıza çıkıyorum.
5 nci vitesde grafiklerde arabam 60 beygir görünüyor.
Aracımın rüzgar direcenci 0,31 cd
ön alan 2 m2. Bu değeri ortamala olarak aldım. Daha küçük olabilir 1,9 veya 1,8 m2
lastiklerin sürtünme katsayısı genelleme ile 0,02 yaptım
hava direnci ise 1,226 olarak öyle bıraktım.
sürücü ağırlığı 75
araç ağırlığı 1051 kg
Önden çekişli arabalarda ortalama kayıp ise %15 ama benim arabamda 5nci vites oranı 0,776 esasen daha yüksek ama ben son dişli oranı 4,6 olduğu için %15 olarak sectim.
Sonuc olarak 149 km hız yaparken arabam 42426 watt güc üretiyormuş. Anlayacağınız dilde yazarsak 57 beygir güc demek. Arabam fabrika verisi olan 60 beygire oldukca yakın bir değer verdi. Bu şekilde motorumun halen %100 olduğu kanısına varıyorum.
Peki hesaplama şekli hakkında ne düşünüyorsunuz.
Son düzenleme: