Teşekkürler hocam bana rolantide 0.80 dediler map değişecek arızalı diye iyi ki sormuştum buraya.Gayet normal. Atmosferik motorlarda 1 barın altındadır orta-kısık yükte, rölantide iyice düşer. Tam yükte max 1 bar olur, o da atmosfer basıncı. Turbolu veya kompresörlü motorlarda artık kaç bara yolu varsa
Rölantide 0.80 baya yüksek yalnız. Rölantide iyice düşmesi gerekiyor.Teşekkürler hocam bana rolantide 0.80 dediler map değişecek arızalı diye iyi ki sormuştum buraya.
Yanlış aktardım sanırım hocam. Rolantide 0.30 0.40 görüyorum şu an ustaya sorduğumda 0.80 olacak arızalı dedi anlaşılan yalan söylemişRölantide 0.80 baya yüksek yalnız. Rölantide iyice düşmesi gerekiyor.
Benim bildiğim kadarıyla böyle açıkçası. Farklı bir olayı varsa da ben bilmiyorum.Yanlış aktardım sanırım hocam. Rolantide 0.30 0.40 görüyorum şu an ustaya sorduğumda 0.80 olacak arızalı dedi anlaşılan yalan söylemiş
Başlıkta basıncı görünce aklıma geldi sorayım dedim .Benim bildiğim kadarıyla böyle açıkçası. Farklı bir olayı varsa da ben bilmiyorum.
Valla ne diyeyim. Çok farklı bir konu Çok fazla parametreleri var. Fakat genel olarak 0.4-0.5 bar basıncı kaldırıyor stock parçalar. Asıl problem alt devirlerde görülüyor vuruntuyla. Ayar da çok önemli, avans kritik öneme sahip. Fazla kısarsan bu sefer de egzoz sıcaklığı tavan yapıyorBaşlıkta basıncı görünce aklıma geldi sorayım dedim .
Sizce 10.3 sıkıştırma oranlı atmosferik makine ne kadar ilave basınç kaldırır hocam? Basınç supercharger ile gelecek, turbo gibi aniden yükleme olmayacak yani. Ayrıca piston kolları turbolu versiyonla aynı, fakat pistonlar farklı. Farklılığın sebebi de ölçülerden kaynaklı, ama malzeme de farklı olabilir emin değilim o konuda.
Anladım hocam. S40'a supercharger yoluyla 0.2 bar falan basmak istiyorum da. Amaç maksimum gücü elde etmekten ziyade günlük kullanımda alt devirleri toparlamak biraz. Aşama aşama yaklaşıyorum hedefe. Basınç saati, by-pass valfi, AFR okuyucu vs. hazır. Geriye SC, hortumlar ve kasnaklar falan kaldı. Eğer başarabilirsem çok enteresan bir iş çıkacak ortaya .Valla ne diyeyim. Çok farklı bir konu Çok fazla parametreleri var. Fakat genel olarak 0.4-0.5 bar basıncı kaldırıyor stock parçalar. Asıl problem alt devirlerde görülüyor vuruntuyla. Ayar da çok önemli, avans kritik öneme sahip. Fazla kısarsan bu sefer de egzoz sıcaklığı tavan yapıyor
İnşallah Tam yükte ecu yakıt kontrolü yapmaz. Open-loop bölgesine geçer. O yüzden o trimler aktif değil, kısık yükte belki.Anladım hocam. S40'a supercharger yoluyla 0.2 bar falan basmak istiyorum da. Amaç maksimum gücü elde etmekten ziyade günlük kullanımda alt devirleri toparlamak biraz. Aşama aşama yaklaşıyorum hedefe. Basınç saati, by-pass valfi, AFR okuyucu vs. hazır. Geriye SC, hortumlar ve kasnaklar falan kaldı. Eğer başarabilirsem çok enteresan bir iş çıkacak ortaya .
Yalnız ilk aşamada bu düşük basınçta stock ECU ile kullanmayı düşünüyorum. +/- %25 yakıt trimini kullanarak karışımı doğru ayara getirebilir diye umuyorum.