KAPALI MAP Sensör basıncı ne olmalı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
K7M motor için LPG ecu'su ile bilgisayara bağlandığımda MAP sensörü 0.30-0.40 bar arası ölçüm yapıyor. Arıza lambası yanmıyor kendi ecusu arıza kaydı düşürmüyor ancak bu değer kaç olmalı bulamadım bana biraz düşük geldi
 
Gayet normal. Atmosferik motorlarda 1 barın altındadır orta-kısık yükte, rölantide iyice düşer. Tam yükte max 1 bar olur, o da atmosfer basıncı. Turbolu veya kompresörlü motorlarda artık kaç bara yolu varsa
 
Benim bildiğim kadarıyla böyle açıkçası. Farklı bir olayı varsa da ben bilmiyorum. 🤷‍♂️
Başlıkta basıncı görünce aklıma geldi sorayım dedim :) .
Sizce 10.3 sıkıştırma oranlı atmosferik makine ne kadar ilave basınç kaldırır hocam? Basınç supercharger ile gelecek, turbo gibi aniden yükleme olmayacak yani. Ayrıca piston kolları turbolu versiyonla aynı, fakat pistonlar farklı. Farklılığın sebebi de ölçülerden kaynaklı, ama malzeme de farklı olabilir emin değilim o konuda.
 
Başlıkta basıncı görünce aklıma geldi sorayım dedim :) .
Sizce 10.3 sıkıştırma oranlı atmosferik makine ne kadar ilave basınç kaldırır hocam? Basınç supercharger ile gelecek, turbo gibi aniden yükleme olmayacak yani. Ayrıca piston kolları turbolu versiyonla aynı, fakat pistonlar farklı. Farklılığın sebebi de ölçülerden kaynaklı, ama malzeme de farklı olabilir emin değilim o konuda.
Valla ne diyeyim. Çok farklı bir konu :) Çok fazla parametreleri var. Fakat genel olarak 0.4-0.5 bar basıncı kaldırıyor stock parçalar. Asıl problem alt devirlerde görülüyor vuruntuyla. Ayar da çok önemli, avans kritik öneme sahip. Fazla kısarsan bu sefer de egzoz sıcaklığı tavan yapıyor :)
 
Valla ne diyeyim. Çok farklı bir konu :) Çok fazla parametreleri var. Fakat genel olarak 0.4-0.5 bar basıncı kaldırıyor stock parçalar. Asıl problem alt devirlerde görülüyor vuruntuyla. Ayar da çok önemli, avans kritik öneme sahip. Fazla kısarsan bu sefer de egzoz sıcaklığı tavan yapıyor :)
Anladım hocam. S40'a supercharger yoluyla 0.2 bar falan basmak istiyorum da. Amaç maksimum gücü elde etmekten ziyade günlük kullanımda alt devirleri toparlamak biraz. Aşama aşama yaklaşıyorum hedefe. Basınç saati, by-pass valfi, AFR okuyucu vs. hazır. Geriye SC, hortumlar ve kasnaklar falan kaldı. Eğer başarabilirsem çok enteresan bir iş çıkacak ortaya :) .
Yalnız ilk aşamada bu düşük basınçta stock ECU ile kullanmayı düşünüyorum. +/- %25 yakıt trimini kullanarak karışımı doğru ayara getirebilir diye umuyorum.
 
Anladım hocam. S40'a supercharger yoluyla 0.2 bar falan basmak istiyorum da. Amaç maksimum gücü elde etmekten ziyade günlük kullanımda alt devirleri toparlamak biraz. Aşama aşama yaklaşıyorum hedefe. Basınç saati, by-pass valfi, AFR okuyucu vs. hazır. Geriye SC, hortumlar ve kasnaklar falan kaldı. Eğer başarabilirsem çok enteresan bir iş çıkacak ortaya :) .
Yalnız ilk aşamada bu düşük basınçta stock ECU ile kullanmayı düşünüyorum. +/- %25 yakıt trimini kullanarak karışımı doğru ayara getirebilir diye umuyorum.
İnşallah :) Tam yükte ecu yakıt kontrolü yapmaz. Open-loop bölgesine geçer. O yüzden o trimler aktif değil, kısık yükte belki.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...