AÇIK Max 600k Genç Arabası

mert.erd

Asfalt Kurutucu
7
Marka
Toyota
Herkese iyi forumlar. 24 yaşında buradaki çoğu insan gibi otomobil sevdalısıyım. Maximum 600k bütçem var ve ilk arabam olacak. 200-250k km'yi geçmemiş, Komplike arızaları olmayan, manuel, tercihen lpg uyumlu, dış görünüşü güzel, sürüşü keyifli olan otomobil tavsiyelerinizi, tecrübelerinizi bekliyorum. Şu an Golf, MK5 (R32 body kitli), Leon bakıyorum. Aklımın bir ucunda da Astra H ve Megane III Coupe var. Opel lpg dezavantajını çok duydum. Tüm görüş ve fikirlere açığım.
 
Son düzenleme:
Polo 6C, makyajla 6R'ın çok üstüne koymuş bir araba ama W888 TDI+Manuel alınmıyor 😅 (300HP ya hepsi 😁 M5-yüklü STİ geçiyorlar falan)
Golf 6 TDI yılların tatlısu öğrenci arabası zaten ama malesef 320d E90 gibi feleğin çemberinde çok avuda kalkmış arabalar..
Opel H 1.3 Multijet. Bunu çok daha ucuza bulunur bu arada. Astra H 450'yse bu konuştuklarımız 650.. 600'e Astra'nın cam gibisini alınır. Hatta 1.3 Multijet J'ye de göz kırparız.

Biraz çile çekerim ama bu aşkı yaşamadık hiç deniyorsa ZX16LET 1.6 Turbo 180HP Astra H GTC bakılabilir. Az yakmayı-LPG'yi falan unut ama 210HP araban oluyor 🤷‍♂️
EP2 Civic Sport artık eskidi, çoğu otomatik.. Manuellerinin temizini bulman zor. Bazısı Type'R parası istiyor neredeyse.
Otomatik deniyorsa C4-308'de dizeler olur. Robot kasadan bir sonrakisi 2012 sonrası galiba.. DS4'ün C4'ü işte. Robotize ama olsun parasına göre dizel+otomatik+yeni nesil şimdi.

0.9 Clio en tatlısı bu arada gerçekten. Ama şimdi makyajlı kasa alınmıyorsa mesela benim aklım diğerlerine kayar..
 
Son düzenleme:
Golf 5 yerine lpgli dediğiniz için hitler motorlu golf 6’da bakılabilir, manuel nispeteden düşük km bulunabilir. TDI olasa daha da güzel hem performas daha iyi hemde lpg gibi harici her an bir sıkıntıya mahal verecek bir sisteme gerek duymadan kafa rahat kullanabilirsiniz. En baz versiyon olsa bile doldurması kolay bir araç. İlk aklıma gelen parçalar taiwan mercekli farlar 15.000 civarı, carplayli orjinal multimedia 20.000, iyi bir jant (oe, msw vs) 20-25.000 civarına alınabilir ve güncel araçlarla hem görüntü hem donanım olarak benzer hale gelecektir.

Golf 5 artık baya eski bir araç olduğu için hem temizini bulmak zor hemde çok temiz olsa bile ister istemez yaşdan dolayı sağı solu illaki dökülecektir. Birde sahipleri artık belli bir seviyesinin altında olduğu için iletişim kurmak zor (gelir seviyesi düşük diye 2. sınıf vatandaş saymıyorum ama genel olarak sineğin yağını çıkaran tipler araba hakkında bilgi vermez, arıza gizler, sorduğunuz soruyu anlamamış gibi yapar, arabayı temiz bir şekilde göstermez çünkü temiz olursa kusurlar belli olur, arabayı istediğiniz ekspere ustaya göstermeye engel olmak ister, arabayı beğenirsiniz notere gidene kadar yolda yakıt biter vs) birde bu şahıslar artık ekonomi çöktüğü için araba onlar için üvey evlat konumunda yürüsün yeter gözüyle bakıyor. Yakıt en ucuzu, yedek parça çin malı, lastik en ucuzu tercih ediliyor. Çoğu araç da bunları kabul etmiyor maalesef. Araç nish bir araç olsa (bu alfa romeo değil kesinlike; mercedes, volvo, subaru vs kitlesi bu tanıma uyar.) kullanıcı kitlesi veya direk sahibi aracına karşı hassas prensipli bir insan olsa işler değişir ama bakılan araçlar bu kitleye sahip değil geneli orta gelir veya dar gelire sahip kesim zaten günlük yaşantısını zor idame ediyor çoğu da apaçi maalesef.


Bence bu paraya en düşük km, en yeni hoşunuza giden, fabrikasyon hariç civata takılmamış arabayı almak en güzeli olacaktır. Yeni araç bir kaç parçası daha fazla boyalı/değişenli daha boş olsa da motor ve şasi daha taze olduğu için kesinlikle eskisinden daha iyi oluyor. Baktığınızda 2008 model bir araç komple boyasız olsa bile eksperin ve sizin fark edemediğiniz yerlerden(kapı fitilleri, ayna altları, kapı iç saçları, marşbiyel içleri, stop çevresi tavan barı altları) çürüme bile yapmış olabilir. 5-10 yaş daha yeni araçta bu risk minimize edilmiş olur. Sanayiye, arızaya harcanacak paraya bol bol retrofit yapılır. Sanayide selam verseniz 5.000 liranız gider birde arabanızın bir yerine muhtemelen zarar verirler.

Opel ve psa araçları genel olarak rakiplerine göre uygun ama biraz daha nazlı ve genel kalitesi düşük araçlar olduğu için önermem. Şimdiden bu eleştirime karşı çıkacaklar için bu bütçeye uygun astra h,astra j, peugeot 208 gibi araçları belli süreler kullanarak sanayide mesai yaptığımı sonra bu çıkarımda bulunduğumu belirtmek isterim. X kişiler gibi sahibi olmadığım veya kullanmadığım aracı forumda, youtubeda, instagramda konuşanların lafına istinaden eleştirmiyorum. Bu araçlarım kimisi mekanik olarak, kimsi elektronik olarak, kimisi malzeme kalitesi olarak maalesef bekletimin çok altında kalan araçlardı. Sahip olunca neden ucuz olduklarını anladım. Zaten bu araçların çoğunda da diğer markalara oranla bolca servis bülteni var bir sürü parçası güncellenmiş veya erken değişim öneriyorlar yani sadece benim kuruntum değil. Kiminde triger kiminde, şanzıman, kiminde yakıt sistemi, kiminde ateşleme sistemi bariz sorunlu. Birde ya bu kronik hatalı parçalar çok pahalı oluyor ya da ustaları yaptırmak zorunda olduğunuzu bildiği için işçiliğe gereksiz paralar çekiyorlar. Diğer markalarda durum pek böyle değil.

Paranız yeterse 1.6 bluehdi 308 alınabilir gerek motorun kasaya oranla gayet yeterli oluşu, gerekse yol tutuşu olsun kapılarındaki, boyasındaki ve iç konsoldaki ufak tefek kalitesizliği göz ardı edilebilir seviyeye getiriyor. Ve bu bütçeye alınabilecek en güncel araç sanıyorum bu rakipleri Golf7, focus 3.5 çok daha pahalı araçlar. Bu araçta sadece adblue sorun yaratabilir onu da iptal veya yetkili serviste değişim yaparak çözebilirsiniz. Forumda birisi 690.000₺ bir örneğini atmıştı bende takibe almıştım ancak 1 haftaya kalmadan satılmış siz daha detaylı araştırıp belki daha temizini bile bulabilirsiniz. 1.2 puretech olanından uzak durun.

Haricen sürüşü, malzeme kalitesi vs zevksiz ama taş gibi olsun derseniz kesinlikle japon veya uzak doğu araçlarına da bakın.

Birde şunu unutmayın arabanın sorunsuzluğunu marka modelden de ziyade kullanıcısı belirler çok el gezmiş, düzgün bakılmamış araba çok ağır bakımlara muhtaçtır sağından solundan sorun çıkarır durur işi bitmez. Araç toyota hatta mercedes bile olsa bu böyle. Sahipleri iyidir ustalar değişiyor ustanın her biri farklı diğerinin yaptığı işi bilmeden safsaklasa zaten sorun büyüdükçe büyür. Arabaya yan keski akıllı civata değdikçe düzen tutmaz. Mümkün mertebe 1-2-3. sahibinden belli yerlerde (mümkünse yetkili servis) bakımı/arızası yapılmış seceresi tutulmuş araba alın başınız ağrımaz.

Biraz içimi döktüğüm bir yazı oldu ama ülkemizde durum bu herkes birbirini tuzağa düşürerek para kazanma derdinde. Hem satıcılardan hemde sanayiden bezdirdiler. Sanayiden ve topal works araç sahibi varoş kekolardan kaçın hem cebiniz hem kafanız rahat etsin.
 
Polo 6C, makyajla 6R'ın çok üstüne koymuş bir araba ama W888 TDI+Manuel alınmıyor 😅 (300HP ya hepsi 😁 M5-yüklü STİ geçiyorlar falan)
Golf 6 TDI yılların tatlısu öğrenci arabası zaten ama malesef 320d E90 gibi feleğin çemberinde çok avuda kalkmış arabalar..
Opel H 1.3 Multijet. Bunu çok daha ucuza bulunur bu arada. Astra H 450'yse bu konuştuklarımız 650.. 600'e Astra'nın cam gibisini alınır. Hatta 1.3 Multijet J'ye de göz kırparız.

Biraz çile çekerim ama bu aşkı yaşamadık hiç deniyorsa ZX16LET 1.6 Turbo 180HP Astra H GTC bakılabilir. Az yakmayı-LPG'yi falan unut ama 210HP araban oluyor 🤷‍♂️
EP2 Civic Sport artık eskidi, çoğu otomatik.. Manuellerinin temizini bulman zor. Bazısı Type'R parası istiyor neredeyse.
Otomatik deniyorsa C4-308'de dizeler olur. Robot kasadan bir sonrakisi 2012 sonrası galiba.. DS4'ün C4'ü işte. Robotize ama olsun parasına göre dizel+otomatik+yeni nesil şimdi.

0.9 Clio en tatlısı bu arada gerçekten. Ama şimdi makyajlı kasa alınmıyorsa mesela benim aklım diğerlerine kayar..
0.9 Clio hiç aklımda yoktu ama yukarıda arkadaş söyleyince beni de gıdıkladı. Dizel araba pek alasım gelmiyor, tork vs. eyvallah güzel ama benzin daha zevkli geliyor bana. İlk araba olunca da sanayiyle uğraşacak tecrübem, bilgim olmadığı için aklım sorunsuz motorlara kayıyor.
 
Golf 5 yerine lpgli dediğiniz için hitler motorlu golf 6’da bakılabilir, manuel nispeteden düşük km bulunabilir. TDI olasa daha da güzel hem performas daha iyi hemde lpg gibi harici her an bir sıkıntıya mahal verecek bir sisteme gerek duymadan kafa rahat kullanabilirsiniz. En baz versiyon olsa bile doldurması kolay bir araç. İlk aklıma gelen parçalar taiwan mercekli farlar 15.000 civarı, carplayli orjinal multimedia 20.000, iyi bir jant (oe, msw vs) 20-25.000 civarına alınabilir ve güncel araçlarla hem görüntü hem donanım olarak benzer hale gelecektir.

Golf 5 artık baya eski bir araç olduğu için hem temizini bulmak zor hemde çok temiz olsa bile ister istemez yaşdan dolayı sağı solu illaki dökülecektir. Birde sahipleri artık belli bir seviyesinin altında olduğu için iletişim kurmak zor (gelir seviyesi düşük diye 2. sınıf vatandaş saymıyorum ama genel olarak sineğin yağını çıkaran tipler araba hakkında bilgi vermez, arıza gizler, sorduğunuz soruyu anlamamış gibi yapar, arabayı temiz bir şekilde göstermez çünkü temiz olursa kusurlar belli olur, arabayı istediğiniz ekspere ustaya göstermeye engel olmak ister, arabayı beğenirsiniz notere gidene kadar yolda yakıt biter vs) birde bu şahıslar artık ekonomi çöktüğü için araba onlar için üvey evlat konumunda yürüsün yeter gözüyle bakıyor. Yakıt en ucuzu, yedek parça çin malı, lastik en ucuzu tercih ediliyor. Çoğu araç da bunları kabul etmiyor maalesef. Araç nish bir araç olsa (bu alfa romeo değil kesinlike; mercedes, volvo, subaru vs kitlesi bu tanıma uyar.) kullanıcı kitlesi veya direk sahibi aracına karşı hassas prensipli bir insan olsa işler değişir ama bakılan araçlar bu kitleye sahip değil geneli orta gelir veya dar gelire sahip kesim zaten günlük yaşantısını zor idame ediyor çoğu da apaçi maalesef.


Bence bu paraya en düşük km, en yeni hoşunuza giden, fabrikasyon hariç civata takılmamış arabayı almak en güzeli olacaktır. Yeni araç bir kaç parçası daha fazla boyalı/değişenli daha boş olsa da motor ve şasi daha taze olduğu için kesinlikle eskisinden daha iyi oluyor. Baktığınızda 2008 model bir araç komple boyasız olsa bile eksperin ve sizin fark edemediğiniz yerlerden(kapı fitilleri, ayna altları, kapı iç saçları, marşbiyel içleri, stop çevresi tavan barı altları) çürüme bile yapmış olabilir. 5-10 yaş daha yeni araçta bu risk minimize edilmiş olur. Sanayiye, arızaya harcanacak paraya bol bol retrofit yapılır. Sanayide selam verseniz 5.000 liranız gider birde arabanızın bir yerine muhtemelen zarar verirler.

Opel ve psa araçları genel olarak rakiplerine göre uygun ama biraz daha nazlı ve genel kalitesi düşük araçlar olduğu için önermem. Şimdiden bu eleştirime karşı çıkacaklar için bu bütçeye uygun astra h,astra j, peugeot 208 gibi araçları belli süreler kullanarak sanayide mesai yaptığımı sonra bu çıkarımda bulunduğumu belirtmek isterim. X kişiler gibi sahibi olmadığım veya kullanmadığım aracı forumda, youtubeda, instagramda konuşanların lafına istinaden eleştirmiyorum. Bu araçlarım kimisi mekanik olarak, kimsi elektronik olarak, kimisi malzeme kalitesi olarak maalesef bekletimin çok altında kalan araçlardı. Sahip olunca neden ucuz olduklarını anladım. Zaten bu araçların çoğunda da diğer markalara oranla bolca servis bülteni var bir sürü parçası güncellenmiş veya erken değişim öneriyorlar yani sadece benim kuruntum değil. Kiminde triger kiminde, şanzıman, kiminde yakıt sistemi, kiminde ateşleme sistemi bariz sorunlu. Birde ya bu kronik hatalı parçalar çok pahalı oluyor ya da ustaları yaptırmak zorunda olduğunuzu bildiği için işçiliğe gereksiz paralar çekiyorlar. Diğer markalarda durum pek böyle değil.

Paranız yeterse 1.6 bluehdi 308 alınabilir gerek motorun kasaya oranla gayet yeterli oluşu, gerekse yol tutuşu olsun kapılarındaki, boyasındaki ve iç konsoldaki ufak tefek kalitesizliği göz ardı edilebilir seviyeye getiriyor. Ve bu bütçeye alınabilecek en güncel araç sanıyorum bu rakipleri Golf7, focus 3.5 çok daha pahalı araçlar. Bu araçta sadece adblue sorun yaratabilir onu da iptal veya yetkili serviste değişim yaparak çözebilirsiniz. Forumda birisi 690.000₺ bir örneğini atmıştı bende takibe almıştım ancak 1 haftaya kalmadan satılmış siz daha detaylı araştırıp belki daha temizini bile bulabilirsiniz. 1.2 puretech olanından uzak durun.

Haricen sürüşü, malzeme kalitesi vs zevksiz ama taş gibi olsun derseniz kesinlikle japon veya uzak doğu araçlarına da bakın.

Birde şunu unutmayın arabanın sorunsuzluğunu marka modelden de ziyade kullanıcısı belirler çok el gezmiş, düzgün bakılmamış araba çok ağır bakımlara muhtaçtır sağından solundan sorun çıkarır durur işi bitmez. Araç toyota hatta mercedes bile olsa bu böyle. Sahipleri iyidir ustalar değişiyor ustanın her biri farklı diğerinin yaptığı işi bilmeden safsaklasa zaten sorun büyüdükçe büyür. Arabaya yan keski akıllı civata değdikçe düzen tutmaz. Mümkün mertebe 1-2-3. sahibinden belli yerlerde (mümkünse yetkili servis) bakımı/arızası yapılmış seceresi tutulmuş araba alın başınız ağrımaz.

Biraz içimi döktüğüm bir yazı oldu ama ülkemizde durum bu herkes birbirini tuzağa düşürerek para kazanma derdinde. Hem satıcılardan hemde sanayiden bezdirdiler. Sanayiden ve topal works araç sahibi varoş kekolardan kaçın hem cebiniz hem kafanız rahat etsin.
hocam dilinize sağlık vakit ayırıp yazmışsınız. Gerçekten benim için bilgilendirici bir yazı oldu.
 
1.4 Atmosferik Fiesta hem yol tutuşu hem genel sürüş dinamikleri ile oldukça keyfili araç düşünülebilir

Hata boyaya çok takılmıyor iseniz 1.33 Toyota Auris de düşünülebilir sorunsuz ve piyasası olan bir araç sonuçta sadece bu bütçeye değişensizi biraz zor bulunabilir

Model yılı yeni olsun diyor iseniz de 1.4 atmosferik Egea hatchback veyahut 1.3 multijet punto düşünülebilir

Lakin tüm bunlara karşın gene en mantıklısı 0.9 Tce Clio gibi duruyor
 
Golf 5 yerine lpgli dediğiniz için hitler motorlu golf 6’da bakılabilir, manuel nispeteden düşük km bulunabilir. TDI olasa daha da güzel hem performas daha iyi hemde lpg gibi harici her an bir sıkıntıya mahal verecek bir sisteme gerek duymadan kafa rahat kullanabilirsiniz. En baz versiyon olsa bile doldurması kolay bir araç. İlk aklıma gelen parçalar taiwan mercekli farlar 15.000 civarı, carplayli orjinal multimedia 20.000, iyi bir jant (oe, msw vs) 20-25.000 civarına alınabilir ve güncel araçlarla hem görüntü hem donanım olarak benzer hale gelecektir.

Golf 5 artık baya eski bir araç olduğu için hem temizini bulmak zor hemde çok temiz olsa bile ister istemez yaşdan dolayı sağı solu illaki dökülecektir. Birde sahipleri artık belli bir seviyesinin altında olduğu için iletişim kurmak zor (gelir seviyesi düşük diye 2. sınıf vatandaş saymıyorum ama genel olarak sineğin yağını çıkaran tipler araba hakkında bilgi vermez, arıza gizler, sorduğunuz soruyu anlamamış gibi yapar, arabayı temiz bir şekilde göstermez çünkü temiz olursa kusurlar belli olur, arabayı istediğiniz ekspere ustaya göstermeye engel olmak ister, arabayı beğenirsiniz notere gidene kadar yolda yakıt biter vs) birde bu şahıslar artık ekonomi çöktüğü için araba onlar için üvey evlat konumunda yürüsün yeter gözüyle bakıyor. Yakıt en ucuzu, yedek parça çin malı, lastik en ucuzu tercih ediliyor. Çoğu araç da bunları kabul etmiyor maalesef. Araç nish bir araç olsa (bu alfa romeo değil kesinlike; mercedes, volvo, subaru vs kitlesi bu tanıma uyar.) kullanıcı kitlesi veya direk sahibi aracına karşı hassas prensipli bir insan olsa işler değişir ama bakılan araçlar bu kitleye sahip değil geneli orta gelir veya dar gelire sahip kesim zaten günlük yaşantısını zor idame ediyor çoğu da apaçi maalesef.


Bence bu paraya en düşük km, en yeni hoşunuza giden, fabrikasyon hariç civata takılmamış arabayı almak en güzeli olacaktır. Yeni araç bir kaç parçası daha fazla boyalı/değişenli daha boş olsa da motor ve şasi daha taze olduğu için kesinlikle eskisinden daha iyi oluyor. Baktığınızda 2008 model bir araç komple boyasız olsa bile eksperin ve sizin fark edemediğiniz yerlerden(kapı fitilleri, ayna altları, kapı iç saçları, marşbiyel içleri, stop çevresi tavan barı altları) çürüme bile yapmış olabilir. 5-10 yaş daha yeni araçta bu risk minimize edilmiş olur. Sanayiye, arızaya harcanacak paraya bol bol retrofit yapılır. Sanayide selam verseniz 5.000 liranız gider birde arabanızın bir yerine muhtemelen zarar verirler.

Opel ve psa araçları genel olarak rakiplerine göre uygun ama biraz daha nazlı ve genel kalitesi düşük araçlar olduğu için önermem. Şimdiden bu eleştirime karşı çıkacaklar için bu bütçeye uygun astra h,astra j, peugeot 208 gibi araçları belli süreler kullanarak sanayide mesai yaptığımı sonra bu çıkarımda bulunduğumu belirtmek isterim. X kişiler gibi sahibi olmadığım veya kullanmadığım aracı forumda, youtubeda, instagramda konuşanların lafına istinaden eleştirmiyorum. Bu araçlarım kimisi mekanik olarak, kimsi elektronik olarak, kimisi malzeme kalitesi olarak maalesef bekletimin çok altında kalan araçlardı. Sahip olunca neden ucuz olduklarını anladım. Zaten bu araçların çoğunda da diğer markalara oranla bolca servis bülteni var bir sürü parçası güncellenmiş veya erken değişim öneriyorlar yani sadece benim kuruntum değil. Kiminde triger kiminde, şanzıman, kiminde yakıt sistemi, kiminde ateşleme sistemi bariz sorunlu. Birde ya bu kronik hatalı parçalar çok pahalı oluyor ya da ustaları yaptırmak zorunda olduğunuzu bildiği için işçiliğe gereksiz paralar çekiyorlar. Diğer markalarda durum pek böyle değil.

Paranız yeterse 1.6 bluehdi 308 alınabilir gerek motorun kasaya oranla gayet yeterli oluşu, gerekse yol tutuşu olsun kapılarındaki, boyasındaki ve iç konsoldaki ufak tefek kalitesizliği göz ardı edilebilir seviyeye getiriyor. Ve bu bütçeye alınabilecek en güncel araç sanıyorum bu rakipleri Golf7, focus 3.5 çok daha pahalı araçlar. Bu araçta sadece adblue sorun yaratabilir onu da iptal veya yetkili serviste değişim yaparak çözebilirsiniz. Forumda birisi 690.000₺ bir örneğini atmıştı bende takibe almıştım ancak 1 haftaya kalmadan satılmış siz daha detaylı araştırıp belki daha temizini bile bulabilirsiniz. 1.2 puretech olanından uzak durun.

Haricen sürüşü, malzeme kalitesi vs zevksiz ama taş gibi olsun derseniz kesinlikle japon veya uzak doğu araçlarına da bakın.

Birde şunu unutmayın arabanın sorunsuzluğunu marka modelden de ziyade kullanıcısı belirler çok el gezmiş, düzgün bakılmamış araba çok ağır bakımlara muhtaçtır sağından solundan sorun çıkarır durur işi bitmez. Araç toyota hatta mercedes bile olsa bu böyle. Sahipleri iyidir ustalar değişiyor ustanın her biri farklı diğerinin yaptığı işi bilmeden safsaklasa zaten sorun büyüdükçe büyür. Arabaya yan keski akıllı civata değdikçe düzen tutmaz. Mümkün mertebe 1-2-3. sahibinden belli yerlerde (mümkünse yetkili servis) bakımı/arızası yapılmış seceresi tutulmuş araba alın başınız ağrımaz.

Biraz içimi döktüğüm bir yazı oldu ama ülkemizde durum bu herkes birbirini tuzağa düşürerek para kazanma derdinde. Hem satıcılardan hemde sanayiden bezdirdiler. Sanayiden ve topal works araç sahibi varoş kekolardan kaçın hem cebiniz hem kafanız rahat etsin.
1.6 bluehdi için baya bütçe çıkması lazım malum otomatik geliyor sadece ama üstüne biraz eklenip e-hdi manuel 308 bakılabilir, çok daha mantıklı olur.
 
1.6 bluehdi için baya bütçe çıkması lazım malum otomatik geliyor sadece ama üstüne biraz eklenip e-hdi manuel 308 bakılabilir, çok daha mantıklı olur.
Bende manuel versiyonu kast etmiştim bluehdi yanlış olmuş 1.6 dizel manueli oldukça keyifli ve güncel bir seçenek olacaktır. Tabiki gönül ister otomatik allure olsun ama manuelde üzmeyecektir kesinlikle.