Mazda 2 1.5 Sport

ihsan

Profesör
118
Marka
Peugeot
Merhabalar, 2 yılı aşkın Corsa C maceramın ardından artık Mazda 2 1.5 sport ile devam ediyorum. Kısaca size arabadan bahsedicem…

Malzeme kalitesi taştan pek farkı yok. Ancak trimler iyi birleştirilmiş, tok hissi var.
4 pencere de otomatik ancak sadece şöför penceresi tek tuşla kapanıp açılabiliyor aynı zamanda kontak kapalıyken pencereleri kapatıp açamıyoruz ve bu benim için rahatsız edici. Pencerelerin açılıp kapanma şekli de garip, açarken tuk diye iniyor tekrar kapatırken tuk diye kapanıyor, kapı kapatıyoruz sanki.
Ön kapı gözleri küçük. Arka kapılarda göz yok. Gerçi benim için önemi yok hatta arkada kapı olmasa da olurdu.
Süspansiyonu sert, lastik yanakları ince, orijinal lastik ebatları 195/45/16 (üzerinde 205 var, ömrü bitince 195 takcam) bozuk yolu hiç sevmiyor.
Oturuş pozisyonu koltuk, pedal olarak güzel ayarlanabiliyor, koltuklar da fena sarmıyor ancak direksiyonun derinlik ayarı yok, keşke olsaydı bir tık daha kucağıma yakın ayarlamak isterdim.
Kadranı hayaletimsi, fotoları koydum.

Şimdi asıl meselesine geliyoruz...Arabanın tutuş limiti yüksek. Virajlarda yatma az. Durduğu yerde çok araba salladım, bu araba pek sallanmıyor :) . Virajlarda kafadan kayma eğiliminde değil daha çok arkasıyla oynamaya açık. limit sonrası kayma eğilimi arka taraftan yana. Motor sesi hoş, devir çevirmeye teşvik ediyor, kesicimiz de var :) ancak 103 beygir bu dinamikler için yetersiz maalesef.
Şanzıman bence bu arabanın en etkileyici noktalarından biri sadece zevk için vites atar oldum, net , kısa özellikle gazlarken vitesi çakmak fazla keyif veriyor. Şanzıman diyor çak beni 2’den 3’e 3’den 4’e bir yandan motor devri ver diyor.

Kitapçığını açtım ve ilk sayfada çok hoşuma giden bir yazı ile karşılaştım, şöyle yazıyordu;
Zoom-Zoom
Tüm çocuklar onu çok iyi bilirler
Fakat yetişkinlerin çok azı onu hala anımsayabilirler.
Tek ve eşsiz sadece bir otomobil firması onsuz büyümeyi kabul etmez.
Büyümenin dili saf hareket deneyiminden gelen özgürlük ve canlılık olarak ifade edilir.
Yalnızca çocuklar bunu en iyi şekilde algılar ve “Zoom-Zoom” diyerek dile getirirler.
Bu yüzden bizim ürettiğimiz araçların ruhu “Zoom-Zoom” dur.
Umarız bugün size tekrar anımsatıyoruzdur.

not: Astra h lipi üzerindeydi, bu arabada ne arıyor fikrim yok ama sökücem. Plakalık değişcek, bana ait değil. km 78 bindeyken 1 ay önce aldım. Şuan ortalama yakıtım 8.2 ancak araba beni gaza basmaya teşvik ediyor. normal şartlarda 7.5 ile gezerim şehir içi, şehir dışı yeteri kadar sabrınız varsa 5 litreye kadar düşebilirsiniz.


IMG-6171.jpgIMG-6164.jpgIMG-6119.jpgIMG-5531 (1).jpgIMG-6181.jpgIMG-6182.jpgIMG-6105.jpgIMG-6108.jpgIMG-6095.jpgIMG-6099.jpg
 
Son düzenleme:
İhsan sayesinde bu aracı hem yolcu hem şoför koltuğunda deneyimleme şansım oldu. O yüzden bende bir kaç şey eklemek istiyorum öncelikle bazı gariplikler var benim gözümde. Mesela aracın bagaj kapağı gerçekten çok garip kapanıyor eğer biraz sert ittirirseniz ilk seferde kapanmıyor önce sekiyor sonra kapanıyor :). Onun dışında ihsanın da dediği gibi malzeme kalitesi pek iyi değil ama işçilik de pek kusur yok. Aracın torpido kapağı şekli (yani ne gerek vardı) dedirten cinsten. Birazda iyi yönlerinden bahsedersem araçta pek trim sesi yok, rijit hissettiriyor kullanması gerçekten çok keyifli çok içgüdüsel her şeyi ile, keşke biraz daha güç olsaydı diyorsunuz gerçekten çünkü araba daha fazlasını kaldırır bunu hissettiriyor. Benim için en iyi yanı o manuel vites... hakikaten vites değiştirmek için bahane arar halde buluyorsunuz kendinizi. Genel olarak toparlarsam araç döneminde kendi sınıfını düşündüğümüzde kalite algısı olarak daha aşağıda hissettiriyor ama sürüş kalitesi zevki olarak da bir o kadar da daha iyi olduğunu belli ediyor. Tam bir sürücü otomobili olduğuna inanıyorum. Bu klasmanda bir araç tercih edecekseniz kesinlikle bir bakıp denemeniz ona bir şans vermeniz çok iyi olacaktır:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve ihsan
Yazmayı unutmuşum, araç 2010 model, makyajsız. 2010'da sonra makyajlanıyor. Makyajlı olanlarda ön tampon, ve @Levent Bursalioglu 'nun bahsettiği garip torpido gözüne veda ediliyor. Aynı zamanda emisyonlar gereği motorda 1 beygir kayıp oluyor.
Mazda 2, Fiesta ile platform kardeşi. Fiesta sport'da baktım ancak temiz bulamadım. Bir de biraz sıradanın dışında olmak hoşuma gidiyor. Sport paket en üst donanım ancak donanım namına pek bişey görmedim :) kadranımız dijital ve yol bilgisayarı, park sensörü var. Bir de koltuk direksiyon ve vites koymuşlar :)
Burda da stock halde arabayı büken arkadaşımız var;
 
Son düzenleme:
Aracınızın maşallahı var.

Mazda'nın kataloğu falan okuduğunuzda kendinizden geçiyorsunuz. Driven34'ün o sadece zevk için sürmekle alakalı muhabbetleri var ya, adamlar zaten çoktan ve daha geniş şekilde, resmi katalogda vermişler onu. Mx-5'i falan geçtim, 6'nın kataloğu bile öyle. Sonra serviste kafanı yukarı kaldırıp sağa sola bir bakıyorsun. Olmamış.. Bu kadar distribütörden ve servisten baltalanan başka hangi marka var ?

Bu arada mazda 2, deyim yerindeyse kuzey kıbrısın tofaşı :) kötü anlamda değil, her yerde mazda demio ve honda jazz var. Zaten bakım falan hak getire orada. Kullanıyorlar keyifle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan ve fujiwara
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin bence çok güzel bir seçim olmuş. Arabada oldukça diri gözüküyor. Keyifle kullanmanız dileğiyle. Bu arada fotoğraflarda fazla açı yok ama araçtaki lip bence sırıtmıyor. Gayet oturaklı durmuş diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Aracınızın maşallahı var.

Mazda'nın kataloğu falan okuduğunuzda kendinizden geçiyorsunuz. Driven34'ün o sadece zevk için sürmekle alakalı muhabbetleri var ya, adamlar zaten çoktan ve daha geniş şekilde, resmi katalogda vermişler onu. Mx-5'i falan geçtim, 6'nın kataloğu bile öyle. Sonra serviste kafanı yukarı kaldırıp sağa sola bir bakıyorsun. Olmamış.. Bu kadar distribütörden ve servisten baltalanan başka hangi marka var ?

Bu arada mazda 2, deyim yerindeyse kuzey kıbrısın tofaşı :) kötü anlamda değil, her yerde mazda demio ve honda jazz var. Zaten bakım falan hak getire orada. Kullanıyorlar keyifle.
Teşekkürler. Evet maalesef dediğiniz gibi. Kıbrısta da yoğun olduğunu bilmiyordum.
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin bence çok güzel bir seçim olmuş. Arabada oldukça diri gözüküyor. Keyifle kullanmanız dileğiyle. Bu arada fotoğraflarda fazla açı yok ama araçtaki lip bence sırıtmıyor. Gayet oturaklı durmuş diyebilirim.
Teşekkür ederim. Birkaç kişiden daha lipin fena durmadığını hakkında yorum aldım, kararsız kaldım biraz...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Teşekkür ederim. Birkaç kişiden daha lipin fena durmadığını hakkında yorum aldım, kararsız kaldım biraz...
Rica ederim. Tabi herkesin göz zevki farklı ama lip'in astra'ya ait olduğunu söylemeseydiniz ben bu aracın orjinal ürünü olduğunu düşünürdüm. Canlı görünce fikrim değişir mi bilemem ama fotoğraflardan bakınca sırıtmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Selam herkese.
-Yaklaşık 2 ay önce geri çağırma mektubu geldi. Yolcu airbag patlatıcısının değişmesi gerekliymiş. Servisi aradım randevu için, kontrolleri yaptılar, bir geri çağırma daha olduğunu söylediler, sürücü koltuğunun altındaki menteşelermiş (Bende bir sorun yoktu ama zamanla ses yapabilir diye değiştirelim dedik). Siparişler verildi gerekli parçalar değiştirildi.

-Farın üst kenarlarında hafif sararma ve çizikler vardı farımız temizlendi, kaput ve tavandaki hareler giderildi. Şöyle bir de foto bırakıyım;

IMG-8686.jpg
 
Merhabalar. 2 temmuzda Alanya'dan İstanbula doğru yola çıktım. 3 temmuz günü pistteydim. İlk pist deneyimim oldu, çok keyif aldığım bir gün oldu. Piste yakın oturan, imkanı olan insanların çok şanslı olduğunu düşünüyorum.

3 Temmuz İstanbul Park
d8158363-8251-4899-b6b6-1f09c8fa4e93.JPG
IMG-9615.jpg
_DSC6462-min.jpg
_DSC6579-min.jpg
019A2760-min.jpg
ALP_1007-min.jpg
 
Merhabalar. 2 temmuzda Alanya'dan İstanbula doğru yola çıktım. 3 temmuz günü pistteydim. İlk pist deneyimim oldu, çok keyif aldığım bir gün oldu. Piste yakın oturan, imkanı olan insanların çok şanslı olduğunu düşünüyorum.

3 Temmuz İstanbul Park
Ekli dosyayı görüntüle 36555Ekli dosyayı görüntüle 36558Ekli dosyayı görüntüle 36559Ekli dosyayı görüntüle 36560Ekli dosyayı görüntüle 36561Ekli dosyayı görüntüle 36562

Maşallah darısı bizlerin başına artık :) pistte bir ayrı tatlı olmuş.

Uzun yol yapıp piste girecek ya da pistten sonra uzun yol yapacaklar için uzun bir süreç ama oraya yakın oturan insanlar için şans olduğu konusuna kesinlikle katılıyorum.

Bu arada 103 bg lik araçta ilk tecrübeniz olarak soracak olursam ya 300-400 bg altı arabayla İstanbulpark’a girilmez tezi ne kadar doğru? Tecrübe edenlerden soralım bir de.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Maşallah darısı bizlerin başına artık :) pistte bir ayrı tatlı olmuş.

Uzun yol yapıp piste girecek ya da pistten sonra uzun yol yapacaklar için uzun bir süreç ama oraya yakın oturan insanlar için şans olduğu konusuna kesinlikle katılıyorum.

Bu arada 103 bg lik araçta ilk tecrübeniz olarak soracak olursam ya 300-400 bg altı arabayla İstanbulpark’a girilmez tezi ne kadar doğru? Tecrübe edenlerden soralım bir de.
bence her arabayla girilmelidir, limitine çıkabilmek güzel bir tecrube, bunu 300+ beygirle kac kişi yapabilecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan ve Mt.Akina
hayirli olsun mazda2 guzel bir arac, birseyi merak ediyorum motor hararet göstergesi var mi yol bilgisayarinda falan gorebiliyormusunuz ? zamaninda a-b segment bakarken bircok modede bu göstergenin olmaması üzmüştü, spor diye eklemişler madem olmalı diye düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Maşallah darısı bizlerin başına artık :) pistte bir ayrı tatlı olmuş.

Uzun yol yapıp piste girecek ya da pistten sonra uzun yol yapacaklar için uzun bir süreç ama oraya yakın oturan insanlar için şans olduğu konusuna kesinlikle katılıyorum.

Bu arada 103 bg lik araçta ilk tecrübeniz olarak soracak olursam ya 300-400 bg altı arabayla İstanbulpark’a girilmez tezi ne kadar doğru? Tecrübe edenlerden soralım bir de.

Kusura bakmayın geç dönüyorum. Teşekkür ederim. Umarım siz de girersiniz bir gün.
Pistin üzerinde hiç sıkılmadığım için güçsüz araba ile girilmez fikrine katılmıyorum. Önemli olan kısım bence sürerken keyif alabileceğiniz otomobil ile pistte olmak. Sizin Sierra’ya yatmayı azaltmak için bir yay bir de sway bar tamamdır çok keyif alırsınız bence. Ha tabi düzlüklerde daha fazla güç arıyorsunuz ancak viraj hızınız gayet yeterli.
Dediğim gibi İstanbul taraflarında otursam pist günü kaçırmazdım.
Bir de İzmir veya İzmit’de piste girip deneyimlemediğim için de net kıyas yapamam ama muhtemelen düşük beygir sebebi ile küçük pist daha keyifli olabilir.
 
hayirli olsun mazda2 guzel bir arac, birseyi merak ediyorum motor hararet göstergesi var mi yol bilgisayarinda falan gorebiliyormusunuz ? zamaninda a-b segment bakarken bircok modede bu göstergenin olmaması üzmüştü, spor diye eklemişler madem olmalı diye düşünüyorum
Teşekkür ederim. Maalesef mekanik bir gösterge koymamışlar, benim de pek hoşuma gitmiyor bu durum ancak farklı renklerde yanan motor sıcaklığı ibaresi var kadranda. İlk çalıştırdığımda motor soğukken mavi yanıyor, ısınınca ibare kayboluyor. Kitapçıkta, eğer motor fazla ısınırsa aynı ibarenin kırmızı yanacağı yazıyor, tehlikeli sıcaklığa ulaşırsa da kırmızı yanıp sönecekmiş. Alanya’da oturuyorum sıcak bir memleket, pistte’de 20 dk boyunca sıktım ancak ben henüz kırmızı ibare görmedim. Muhtemelen hararet problemi yok.
Ama gene de mekanik olarak 90 derecenin belki 95 e vs çıkıyorsa eğer çıktığını görmek isterdim.