KAPALI Mazda 626 / Kuştan Sonra Üzer Mi ? / Hangisini Almalı ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Samed M.

Panpa
1,347
24
Marka
Hyundai
Dedemde Şahin var 15 bin ediyor. Onu verip üstüne koyup bunu alsak baş ağrıtır mı ? Adana'da bakacak birileri bulunur mu ? Lpg taktırıp binilecek, dayım günlük kullanıyor genelde. Dedem ömrü boyunca hep kuş serisine binmiş, ilk kez doğru düzgün bir arabası olsun istiyorum.

Bu mesajla başladı arayış. Görünürde üç araç buldum. Fikirlerinizi almak istiyorum.

Bu, üstteki mesaja konu olan araç. Çok diri, sanırım lpg takılmamış, fiyatı da bayağı uygun. Aklımı karıştıran liftback olması ve çok uzakta olması.

Bu da Tekirdağ kadar olmasa da çok uzak. Diri göründü gözüme o yüzden atıyorum. Masraf yapılmış, büyük ihtimal pazarlığa gelmeyecektir. Sedan ve lpgli olması, ayrıca nispeten toplanmış olması ilgimi çekti.

Bu da gözüme düzgün gelen bir araç. Konum olarak en mükemmeli, bana iki Adana'ya yedi saat mesafede. Sedan, yeni vizeli ve lpgli olması cazip. Kilometresi yaşına göre normal olsa da psikolojik sınırın biraz üstünde, kafamı karıştıran şey ise motoru ne kadar yorgun olabilir ? Boyası fena durmuyor, döşemeleri revize edilirse tertemiz hale gelir diye düşünüyorum.

Özetle;
- Tekirdağ yakın olsa hiç düşünmeden oradaki aracı alırdım. Aslında gidilmeyecek yer değil ama malum korona mevzusu bazı şeylerin ayarını bozdu.
- Amasya'daki gözüme düzgün geldiği için attım. Amasya'ya gitmişken Tekirdağ'a da gidilir diye düşünüyorum.
- Antalya'daki hem fiyat olarak hem araç olarak en uygunu gözüküyor. İki sene vize derdi, yedi sene de lpg tankı derdi yok. Şaşırtıcı şekilde diri dursa da, yorgun olduğu açık. Fiyatı uygun fakat aklımı karıştıran bu uygunluğun motor yüzünden olabileceği, gidip görmek şart.

Son bir ihtimalde, Şahine binmeye devam etmeli mi ? Mantıktan ziyade işin duygusal boyutu da var, dedenin hayali manda kasa bir Mercedes aslına bakarsanız ama ona güç derman yetmez. Eski adamlar Mazda 626'da gözüne kıymetli gelecektir sonuçta. Al sat için değil kapıya bağlamak için alınacak aslında, fazla düşünmek de anlamlı değil ama para kıymetli neticede.

20 bin bandında daha mantıklı tavsiyeler var ise onlara da açığım.
 
Son düzenleme:
Bu mesajla başladı arayış. Görünürde üç araç buldum. Fikirlerinizi almak istiyorum.

Bu, üstteki mesaja konu olan araç. Çok diri, sanırım lpg takılmamış, fiyatı da bayağı uygun. Aklımı karıştıran liftback olması ve çok uzakta olması.

Bu da Tekirdağ kadar olmasa da çok uzak. Diri göründü gözüme o yüzden atıyorum. Masraf yapılmış, büyük ihtimal pazarlığa gelmeyecektir. Sedan ve lpgli olması, ayrıca nispeten toplanmış olması ilgimi çekti.

Bu da gözüme düzgün gelen bir araç. Konum olarak en mükemmeli, bana iki Adana'ya yedi saat mesafede. Sedan, yeni vizeli ve lpgli olması cazip. Kilometresi yaşına göre normal olsa da psikolojik sınırın biraz üstünde, kafamı karıştıran şey ise motoru ne kadar yorgun olabilir ? Boyası fena durmuyor, döşemeleri revize edilirse tertemiz hale gelir diye düşünüyorum.

Özetle;
- Tekirdağ yakın olsa hiç düşünmeden oradaki aracı alırdım. Aslında gidilmeyecek yer değil ama malum korona mevzusu bazı şeylerin ayarını bozdu.
- Amasya'daki gözüme düzgün geldiği için attım. Amasya'ya gitmişken Tekirdağ'a da gidilir diye düşünüyorum.
- Antalya'daki hem fiyat olarak hem araç olarak en uygunu gözüküyor. İki sene vize derdi, yedi sene de lpg tankı derdi yok. Şaşırtıcı şekilde diri dursa da, yorgun olduğu açık. Fiyatı uygun fakat aklımı karıştıran bu uygunluğun motor yüzünden olabileceği, gidip görmek şart.

Son bir ihtimalde, Şahine binmeye devam etmeli mi ? Mantıktan ziyade işin duygusal boyutu da var, dedenin hayali manda kasa bir Mercedes aslına bakarsanız ama ona güç derman yetmez. Eski adamlar Mazda 626'da gözüne kıymetli gelecektir sonuçta. Al sat için değil kapıya bağlamak için alınacak aslında, fazla düşünmek de anlamlı değil ama para kıymetli neticede.

20 bin bandında daha mantıklı tavsiyeler var ise onlara da açığım.
Tekirdağ’daki araç güzel duruyor lpg dahi görmemiş, dediğiniz gibi şehir dışına çıktıktan sonra ha Tekirdağ olmuş ha Amasya olmuş çok farketmez.

Eski arabada risk çok fazladır gider eliniz boş dönersiniz ama almaya değer bir risk gibi gözüküyor, bir Tekirdağ biletine bakar.

Antalya’da size yakın olan araçsa bence ömrünün son demlerini yaşıyor, iyi bir restoreden geçmesi gerekir diye düşünüyorum.Bu durumda da altınızdaki Tofaşı aratabilme ihtimali mevcut.

Ha Tofaş’ bırakılıp 626 ya geçilir mi? 92 model Tofaş fiyat diliminde Tofaşı olmayan birisi için konuşuyorum:

Eğer arabayı yatırım gözüyle görmüyorsanız ve alacağınız aracı kredisiz alacaksanız, eğer ustaya ya da parçacıya gittiğinizde bir iki fazla olsun diyorsanız ve eğer araca bakımlı olarak dikkatli binen birisiyseniz kesinlikle öneririm.

Ama Mazda 626 özelinde yorum yapacak kadar bilgili değilim, illaki forumda çıkacaktır.
 
Son düzenleme:
tekirdağdaki mazda 626 ya gidilir bence 626 dışında dacia solenza scala pakette bakabilirsin daha yeni bir araba olur yalnız bu arabanında kaporta parçalarını bulmak kolay olmaz diye düşünüyorum
konyadaki beyaz fena durmuyor
 
Solenza, 626’nın tadını veremez muhtemelen, ama daha az yakan ve daha az riskli bir otomobil.

Alternatifleri de sormuşsunuz 20-25 bin ₺ ye kadar dedenizin seveceği tarza eğer temizini bulursanız, Vectra A’ları da bir alternatif olarak görebilirsiniz.
 
Anladığım dedeniz eski lüks araçları seviyor. O fiyat bandında Safrane bakılabilir. Ancak motoru sorunları hakkında bir bilgim yok parça ve usta konusunda da sıkıntı olabilir onlarıda bilmiyorum. Ama orman işlerinde hala görevli bir tanesini kullandım kesinlikle ne bmw ne mercedes aratır.
Böyle de bir yazı buldum hakkında.
Tanıtım
Ilk kez 1992 yilinda yollara çikan Renault'nun üst siniftaki modeli Safrane 1997 sonbaharinda hatirli bir makyaj gördü ve motorlari yenilendi. BMW S serisi, Audi A6, Mercedes E Serisi ve Opel Omega gibi üst orta sinif otomohillere rakip olan Safrane'ln ülkemizde 2.5 litre 168 H P ve 2.0 litre 138 HP'lik iki motor seçenegi bulunuyor




--------------------------------------------------------------------------------



Tasarım, Gövde, İç Mekan
Renault 25'in yerini alan Safrane dis görünüm olarak sedan ve hatchback arasind;i bir forma sahip. Liftback adi verilen bu karoser yapisi hem sedan, hem de hatchback sevenlere hitap edebiliyor. Safrane'm kokpitinde tüm kumanda birimleri sürücünün erisebilecegi ve kolayca kullanabilecegi sekilde yerlestirilmis Sade gösterge tablosunda motor devir göstergesinin alt kismindaki dijital ekranda yol bilgisayarinin fonksiyonlari izlenebiliyor Sertligi iyi ayarlanmis deri kapli büyük koltuklar uzun yolculuklar için ideal. Elektrik kumandali ve isitmali olan on koltuklardan sürücü tarafindakinin üç ayri kisi için hafizasi bulunuyor. Safrane'm 455 litrelik bagaj hacmi dis boyutlara göre küçük ama tampona kadar inen kapak ve genis agiz yükleme ve bosaltmayi kolaylastiriyor

Motor, Performans
Volvo ile ortak gelistirilen 5 silindirli, 20 supaph, üstten çift egsantrikli motor 6000 d/d'de 168 HP (DIN) güç, 4600 d/d'de de 211 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde yeterli güç üreten motor, sportif bir karaktere sahip olmasa da üst devirlere rahatça tirmanabiliyor. 1495 kg'lik agirligi ve uzun oranli sanzimanina ragmen Safrane 2.5 iyi bir performans gösteriyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s hiza 9.1 saniyede çikan Safrane 2.5 yaptigimiz hizlanma testlerinde bu hiza 9.5 sn'de ulasti. Esneklik teslerinde 60' tan 100 km/s hiza 4'üncü viteste 9.5 sn'de ulasan Safrane 2.5 ara hizlanma konusunda basarili oldugunu gösteriyor. Safrane'in bir diger basarisi da 2.5 litrelik motor ve 1495 kg'lik bos agirligina karsilik yakit tüketiminin düsük olmasi. Test otomobilimiz 100 km mesafede 11.6 litre yakit tüketti


Yürüyen Parçalar ve Kullanım
Safrane'in düsük hizlarda çok yumusak olan hidrolik direksiyonu hizlandikça sertlesiyor. Direksiyon simidinin derinlik ayarli ve sürücü koltugunun da yükseklik ayarli elmasi ideal sürüs pozisyonumi bulmayi kolaylastiriyor. Direksiyon simidinin sag tarafindaki radyoteyp kumandasi da çok fonsiyonel. Ön ve yanlarda genis bir görüs saglayan otomobilin arka görüsü kisitli ve bittigi yeri kestirmek zor. Konfor/güvenlik orani iyi ayarlanmis süspansiyon sistemi sert darbeleri emmekte çok basarili degil. Düzde ve virajlarda iyi yol tutan Safrane limitlere dogru önden kayma egilimi gösteriyor; ancak kolayca kontrol edilebiliyor. Yan rüzgarlardan az etkilenen otomobilin basarili ses yalitimi sayesinde iç mekan gürültusu de düsük. Dört tekerlekte disk (önler hava kanalcikli) ve ABS destekli fren sistemine sahip Safrane'in 100 km/s hizdaki 46 metrelik fren mesafesi üst sinif bir otomobil için uzun


--------------------------------------------------------------------------------

Standart Özellikler
ABS, sürücü ve yolcu havayastigi, yan havayastiklari, elektronik klima, deri döseme, yol bilgisayari, derinlik ayarli hidrolik direksiyon, uzaktan kumandali merkezi kilit ve alarm, elektrikli camlar, elektrik kumandali buz ve bugu çözücülü dis aynalar, hafizali sürücü koltugu, yükseklik ayarli elektrik kumandali ve isitmali on koltuklar, immobilizer, Xenon farlar, hiz sabitleme sistemi, SRP sistemli ön emniyet kemerleri, sesli uyari sistemi, alasim Jantlar, on sis farlari, direksiyondan kumandali radyo-CD müzik sistemi, manuel arka cam perdesi


Fabrika Verileri
Motor: Önde enlemesine yerlestirilmis, 5 silindir, 20 supap, çok nokta enjeksiyon Motor Hacmi: 2435 cc
Çap/Strok: 83x90 mm Sıkıştırma Oranı: 10.5 :1
Motor Gücü: 6000 d/d'de 121 kW (168HP/DIN) Max. Tork: 4600 d/d'de 211 Nm
Vites Oranları: 1-3.07, 2-177, 3-119, 4-0.87, 5-0 7, geri-3.64 Son Dişli: 4.73 :1
Frenler: Önde hava kanalli disk, arkada disk, ABS Bagaj Hacmi: 455/884 lt
Boyut: 4768/1816/1445 mm Ağırlık: 1495 kg
Lastikler: 195/65 R15

Test Verileri
Hızlanma Testi Esneklik (60-100 km/s) Testi

0-50 km/s: 3.5 sn 4.Viteste: 9.5 sn
0-100 km/s: 9.5 sn 5.Viteste: 13.0 sn
0-130 km/s: 15.7 sn Max. Hız: 220 km/s
Dönme Çapı: 11.4 m

Gürültü Testi Diğer

3.vites 50 km/s: 57 dB(A) 100 - 0 km/s Frenleme Süresi: 46 m/3.4 sn
4.vites 100 km/s: 64 dB(A) Yakıt Tüketimi: 11.6 lt/100 km
5.vites 130 km/s: 69 dB(A) Depo Kapasitesi: 80 lt
Azami Menzil: 689 km
 
Son düzenleme:
Alternatifleri de sormuşsunuz 20-25 bin ₺ ye kadar dedenizin seveceği tarza eğer temizini bulursanız, Vectra A’ları da bir alternatif olarak görebilirsiniz.
Benden tavsiye o fiyata olan Vectra A lardan uzak durun o fiyatta temizine denk gelmeniz çok düşük ihtimal, zaten siz de 'temizini bulursanız' demişsiniz.
 
Evet safrane biraz hasta işi. Onun dışında lagunada bakılabilir yine dolusu alınır. Ama 626 nedense bana miadı dolmuş artık bitmiş gibi bir araba geliyor
 
Tekirdağ’daki araç güzel duruyor lpg dahi görmemiş, dediğiniz gibi şehir dışına çıktıktan sonra ha Tekirdağ olmuş ha Amasya olmuş çok farketmez.

Eski arabada risk çok fazladır gider eliniz boş dönersiniz ama almaya değer bir risk gibi gözüküyor, bir Tekirdağ biletine bakar.

Antalya’da size yakın olan araçsa bence ömrünün son demlerini yaşıyor, iyi bir restoreden geçmesi gerekir diye düşünüyorum.Bu durumda da altınızdaki Tofaşı aratabilme ihtimali mevcut.

Ha Tofaş’ bırakılıp 626 ya geçilir mi? 92 model Tofaş fiyat diliminde Tofaşı olmayan birisi için konuşuyorum:

Eğer arabayı yatırım gözüyle görmüyorsanız ve alacağınız aracı kredisiz alacaksanız, eğer ustaya ya da parçacıya gittiğinizde bir iki fazla olsun diyorsanız ve eğer araca bakımlı olarak dikkatli binen birisiyseniz kesinlikle öneririm.

Ama Mazda 626 özelinde yorum yapacak kadar bilgili değilim, illaki forumda çıkacaktır.
Usta ve parçaya verilecek paraya bakmıyorlar, günlük kullanılacağı için sorun çıkarmaması yeterli. Tekirdağ çok uzak, dede yaşlı, dayı galeriyi bırakıp gitmez; benim olaya müdahil olmam lazım fakat vaktim çok kısıtlı. Bu ara havada kalacak gibi ama ciddi hevesliyim bu konuda.

tekirdağdaki mazda 626 ya gidilir bence 626 dışında dacia solenza scala pakette bakabilirsin daha yeni bir araba olur yalnız bu arabanında kaporta parçalarını bulmak kolay olmaz diye düşünüyorum
konyadaki beyaz fena durmuyor
Dacia tercih etmeyeceklerdir. Tekirdağ'da ki 626 çok cezbedici.

Solenza, 626’nın tadını veremez muhtemelen, ama daha az yakan ve daha az riskli bir otomobil.

Alternatifleri de sormuşsunuz 20-25 bin ₺ ye kadar dedenizin seveceği tarza eğer temizini bulursanız, Vectra A’ları da bir alternatif olarak görebilirsiniz.
Vectra A arabacı adam işi. Bakımını falan eksik etmezler ama Vectraya bakacak kadar da arabacı değiller. Kapının önünde yatacak olsa yine düşünülür ama bu fiyatlara her şekilde zor. Dedede Japonculuk var ayrıca.

Anladığım dedeniz eski lüks araçları seviyor. O fiyat bandında Safrane bakılabilir. Ancak motoru sorunları hakkında bir bilgim yok parça ve usta konusunda da sıkıntı olabilir onlarıda bilmiyorum. Ama orman işlerinde hala görevli bir tanesini kullandım kesinlikle ne bmw ne mercedes aratır.
Böyle de bir yazı buldum hakkında.
Tanıtım
Ilk kez 1992 yilinda yollara çikan Renault'nun üst siniftaki modeli Safrane 1997 sonbaharinda hatirli bir makyaj gördü ve motorlari yenilendi. BMW S serisi, Audi A6, Mercedes E Serisi ve Opel Omega gibi üst orta sinif otomohillere rakip olan Safrane'ln ülkemizde 2.5 litre 168 H P ve 2.0 litre 138 HP'lik iki motor seçenegi bulunuyor




--------------------------------------------------------------------------------



Tasarım, Gövde, İç Mekan
Renault 25'in yerini alan Safrane dis görünüm olarak sedan ve hatchback arasind;i bir forma sahip. Liftback adi verilen bu karoser yapisi hem sedan, hem de hatchback sevenlere hitap edebiliyor. Safrane'm kokpitinde tüm kumanda birimleri sürücünün erisebilecegi ve kolayca kullanabilecegi sekilde yerlestirilmis Sade gösterge tablosunda motor devir göstergesinin alt kismindaki dijital ekranda yol bilgisayarinin fonksiyonlari izlenebiliyor Sertligi iyi ayarlanmis deri kapli büyük koltuklar uzun yolculuklar için ideal. Elektrik kumandali ve isitmali olan on koltuklardan sürücü tarafindakinin üç ayri kisi için hafizasi bulunuyor. Safrane'm 455 litrelik bagaj hacmi dis boyutlara göre küçük ama tampona kadar inen kapak ve genis agiz yükleme ve bosaltmayi kolaylastiriyor

Motor, Performans
Volvo ile ortak gelistirilen 5 silindirli, 20 supaph, üstten çift egsantrikli motor 6000 d/d'de 168 HP (DIN) güç, 4600 d/d'de de 211 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde yeterli güç üreten motor, sportif bir karaktere sahip olmasa da üst devirlere rahatça tirmanabiliyor. 1495 kg'lik agirligi ve uzun oranli sanzimanina ragmen Safrane 2.5 iyi bir performans gösteriyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s hiza 9.1 saniyede çikan Safrane 2.5 yaptigimiz hizlanma testlerinde bu hiza 9.5 sn'de ulasti. Esneklik teslerinde 60' tan 100 km/s hiza 4'üncü viteste 9.5 sn'de ulasan Safrane 2.5 ara hizlanma konusunda basarili oldugunu gösteriyor. Safrane'in bir diger basarisi da 2.5 litrelik motor ve 1495 kg'lik bos agirligina karsilik yakit tüketiminin düsük olmasi. Test otomobilimiz 100 km mesafede 11.6 litre yakit tüketti


Yürüyen Parçalar ve Kullanım
Safrane'in düsük hizlarda çok yumusak olan hidrolik direksiyonu hizlandikça sertlesiyor. Direksiyon simidinin derinlik ayarli ve sürücü koltugunun da yükseklik ayarli elmasi ideal sürüs pozisyonumi bulmayi kolaylastiriyor. Direksiyon simidinin sag tarafindaki radyoteyp kumandasi da çok fonsiyonel. Ön ve yanlarda genis bir görüs saglayan otomobilin arka görüsü kisitli ve bittigi yeri kestirmek zor. Konfor/güvenlik orani iyi ayarlanmis süspansiyon sistemi sert darbeleri emmekte çok basarili degil. Düzde ve virajlarda iyi yol tutan Safrane limitlere dogru önden kayma egilimi gösteriyor; ancak kolayca kontrol edilebiliyor. Yan rüzgarlardan az etkilenen otomobilin basarili ses yalitimi sayesinde iç mekan gürültusu de düsük. Dört tekerlekte disk (önler hava kanalcikli) ve ABS destekli fren sistemine sahip Safrane'in 100 km/s hizdaki 46 metrelik fren mesafesi üst sinif bir otomobil için uzun


--------------------------------------------------------------------------------

Standart Özellikler
ABS, sürücü ve yolcu havayastigi, yan havayastiklari, elektronik klima, deri döseme, yol bilgisayari, derinlik ayarli hidrolik direksiyon, uzaktan kumandali merkezi kilit ve alarm, elektrikli camlar, elektrik kumandali buz ve bugu çözücülü dis aynalar, hafizali sürücü koltugu, yükseklik ayarli elektrik kumandali ve isitmali on koltuklar, immobilizer, Xenon farlar, hiz sabitleme sistemi, SRP sistemli ön emniyet kemerleri, sesli uyari sistemi, alasim Jantlar, on sis farlari, direksiyondan kumandali radyo-CD müzik sistemi, manuel arka cam perdesi


Fabrika Verileri
Motor: Önde enlemesine yerlestirilmis, 5 silindir, 20 supap, çok nokta enjeksiyon Motor Hacmi: 2435 cc
Çap/Strok: 83x90 mm Sıkıştırma Oranı: 10.5 :1
Motor Gücü: 6000 d/d'de 121 kW (168HP/DIN) Max. Tork: 4600 d/d'de 211 Nm
Vites Oranları: 1-3.07, 2-177, 3-119, 4-0.87, 5-0 7, geri-3.64 Son Dişli: 4.73 :1
Frenler: Önde hava kanalli disk, arkada disk, ABS Bagaj Hacmi: 455/884 lt
Boyut: 4768/1816/1445 mm Ağırlık: 1495 kg
Lastikler: 195/65 R15

Test Verileri
Hızlanma Testi Esneklik (60-100 km/s) Testi

0-50 km/s: 3.5 sn 4.Viteste: 9.5 sn
0-100 km/s: 9.5 sn 5.Viteste: 13.0 sn
0-130 km/s: 15.7 sn Max. Hız: 220 km/s
Dönme Çapı: 11.4 m

Gürültü Testi Diğer

3.vites 50 km/s: 57 dB(A) 100 - 0 km/s Frenleme Süresi: 46 m/3.4 sn
4.vites 100 km/s: 64 dB(A) Yakıt Tüketimi: 11.6 lt/100 km
5.vites 130 km/s: 69 dB(A) Depo Kapasitesi: 80 lt
Azami Menzil: 689 km
Safrane tam fantazi işi bir araba ama aynı Vectra'da olduğu gibi kapıda yatmayacağı faktörü var, bu onu mantıksız kılıyor. Bir de dedenin Japoncu olma faktörü var. Eski kafa nihayetinde, onlar için çok para varsa Mercedes, az para varsa Corolla, çok az para varsa da kuş serisi alınacak arabalar. :D

Benden tavsiye o fiyata olan Vectra A lardan uzak durun o fiyatta temizine denk gelmeniz çok düşük ihtimal, zaten siz de 'temizini bulursanız' demişsiniz.
Evet, bu bütçeye mantıksız.

Safrane en güzel Renault’ların başında geliyor da can yakabilir diğer alternatiflere oranla :S
Bahçede yatacak olsa yine bir çılgınlık yapılabilir ama günlük kullanılacağı için tamamen tercih dışı kalıyor.

Evet safrane biraz hasta işi. Onun dışında lagunada bakılabilir yine dolusu alınır. Ama 626 nedense bana miadı dolmuş artık bitmiş gibi bir araba geliyor
Japonlar zaten hep yaşlı görünüyor Fransızlara göre. O hissiyatın sebebi bence o. Dediğim gibi yemini suyunu eksik etmeyecek olsalar da, D veya E sınıfı yaşlı Fransızlar günlük kullanımda yürütebilecekleri araçlar değil. Özetle çok hasta işi.
 
Son düzenleme:
Laguna gündelik binilir diye düşünüyorum ya. Onun dışında 626 konusunda kararlı gibisiniz. Bende çevremdeki illere araba bakmaya gittim hatta öncesinde o ilden arkadaşlarada baktırdım arabayı ama ne kadar iyi deselerde gidip görünce test sürüşüne bile çıkmadan bırakıp geldim. Eli boş dönmeyi göze alıp gitmeniz lazım aradığınız araba bu da olabilir. Forumda 626 konusunda bilgili biri çıkana kadar yardımcı olmayacağız sanırım, kusura bakmayın model atıp kafa karıştırdık birazda
 
Tekirdağ'a araba için gidilir de, o yaşta ve ikinci el satılan araç, temiz olursa olsun hiç sıkıntı çıkarma ihtimali olmadan tekirdağdan adanaya kadar gelir mi, kafamda büyük soru işareti.
 
Bu mesajla başladı arayış. Görünürde üç araç buldum. Fikirlerinizi almak istiyorum.

Bu, üstteki mesaja konu olan araç. Çok diri, sanırım lpg takılmamış, fiyatı da bayağı uygun. Aklımı karıştıran liftback olması ve çok uzakta olması.

Bu da Tekirdağ kadar olmasa da çok uzak. Diri göründü gözüme o yüzden atıyorum. Masraf yapılmış, büyük ihtimal pazarlığa gelmeyecektir. Sedan ve lpgli olması, ayrıca nispeten toplanmış olması ilgimi çekti.

Bu da gözüme düzgün gelen bir araç. Konum olarak en mükemmeli, bana iki Adana'ya yedi saat mesafede. Sedan, yeni vizeli ve lpgli olması cazip. Kilometresi yaşına göre normal olsa da psikolojik sınırın biraz üstünde, kafamı karıştıran şey ise motoru ne kadar yorgun olabilir ? Boyası fena durmuyor, döşemeleri revize edilirse tertemiz hale gelir diye düşünüyorum.

Özetle;
- Tekirdağ yakın olsa hiç düşünmeden oradaki aracı alırdım. Aslında gidilmeyecek yer değil ama malum korona mevzusu bazı şeylerin ayarını bozdu.
- Amasya'daki gözüme düzgün geldiği için attım. Amasya'ya gitmişken Tekirdağ'a da gidilir diye düşünüyorum.
- Antalya'daki hem fiyat olarak hem araç olarak en uygunu gözüküyor. İki sene vize derdi, yedi sene de lpg tankı derdi yok. Şaşırtıcı şekilde diri dursa da, yorgun olduğu açık. Fiyatı uygun fakat aklımı karıştıran bu uygunluğun motor yüzünden olabileceği, gidip görmek şart.

Son bir ihtimalde, Şahine binmeye devam etmeli mi ? Mantıktan ziyade işin duygusal boyutu da var, dedenin hayali manda kasa bir Mercedes aslına bakarsanız ama ona güç derman yetmez. Eski adamlar Mazda 626'da gözüne kıymetli gelecektir sonuçta. Al sat için değil kapıya bağlamak için alınacak aslında, fazla düşünmek de anlamlı değil ama para kıymetli neticede.

20 bin bandında daha mantıklı tavsiyeler var ise onlara da açığım.
Manavgatta ki arabaya bakabilirim şöyle alıcı gozle. gerek olursam @denizyenilmez_ instagramdan konuşuruz. Manavgatta çok kral ustamiz da var motor sanziman olarak bakabilir arabaya
 
Bu mesajla başladı arayış. Görünürde üç araç buldum. Fikirlerinizi almak istiyorum.

Bu, üstteki mesaja konu olan araç. Çok diri, sanırım lpg takılmamış, fiyatı da bayağı uygun. Aklımı karıştıran liftback olması ve çok uzakta olması.

Bu da Tekirdağ kadar olmasa da çok uzak. Diri göründü gözüme o yüzden atıyorum. Masraf yapılmış, büyük ihtimal pazarlığa gelmeyecektir. Sedan ve lpgli olması, ayrıca nispeten toplanmış olması ilgimi çekti.

Bu da gözüme düzgün gelen bir araç. Konum olarak en mükemmeli, bana iki Adana'ya yedi saat mesafede. Sedan, yeni vizeli ve lpgli olması cazip. Kilometresi yaşına göre normal olsa da psikolojik sınırın biraz üstünde, kafamı karıştıran şey ise motoru ne kadar yorgun olabilir ? Boyası fena durmuyor, döşemeleri revize edilirse tertemiz hale gelir diye düşünüyorum.

Özetle;
- Tekirdağ yakın olsa hiç düşünmeden oradaki aracı alırdım. Aslında gidilmeyecek yer değil ama malum korona mevzusu bazı şeylerin ayarını bozdu.
- Amasya'daki gözüme düzgün geldiği için attım. Amasya'ya gitmişken Tekirdağ'a da gidilir diye düşünüyorum.
- Antalya'daki hem fiyat olarak hem araç olarak en uygunu gözüküyor. İki sene vize derdi, yedi sene de lpg tankı derdi yok. Şaşırtıcı şekilde diri dursa da, yorgun olduğu açık. Fiyatı uygun fakat aklımı karıştıran bu uygunluğun motor yüzünden olabileceği, gidip görmek şart.

Son bir ihtimalde, Şahine binmeye devam etmeli mi ? Mantıktan ziyade işin duygusal boyutu da var, dedenin hayali manda kasa bir Mercedes aslına bakarsanız ama ona güç derman yetmez. Eski adamlar Mazda 626'da gözüne kıymetli gelecektir sonuçta. Al sat için değil kapıya bağlamak için alınacak aslında, fazla düşünmek de anlamlı değil ama para kıymetli neticede.

20 bin bandında daha mantıklı tavsiyeler var ise onlara da açığım.
Tekirdağ’a gidilir ya sana yakın olan arabadan çok çok daha diri
 
Manavgatta ki arabaya bakabilirim şöyle alıcı gozle. gerek olursam @denizyenilmez_ instagramdan konuşuruz. Manavgatta çok kral ustamiz da var motor sanziman olarak bakabilir arabaya
Manavgat yakın yer, niyet edilse beraber bakarız, araziyi bilen biri çok faydalı olur. :D Bu araba konusunda hala şüphelerim var fakat fiyatı Şahinle kafa kafaya denk getirebiliyoruz. Cebimizde iki üç bin kalır onu da bakıma yatırırız. Gerçi araba daha altı ay önce muayeneden geçmiş, sanmıyorum ki masrafı olsun.

Tekirdağ’a gidilir ya sana yakın olan arabadan çok çok daha diri
Ben olsam net giderdim fakat aracı konumuna düşeceğim için riziko yüksek, mesafe fazlalığından. O araç çok diri ama fiyat farkı da fazlasıyla var. Taş çatlasın 22'ye düşer; üç bin tüp, bin lira da git gel, Palio parasına gelecek neredeyse. O da aklımı karıştırıyor.


Youtube yorumlarında vs. yürüyen parçalarının bir tık pahalı olsa da bulunduğu fakat elektrik ve iç trim aksamının sıfır bulunamadığı bulunsa da fahiş fiyat verildiği söyleniyor. Bu da Tekirdağdakini mantıklı kılıyor diri ve orjinal oluşundan dolayı ama o da hem mesafe hem fiyat olarak üstte kaldı. Bu iş ben tam el atamadığım için fantazide kalacak gibi ama bilemedim. :(

Bir de şöyle bir araca denk geldim. Mesafe olarak olumlu, fiyat bir tık fazla, artı olarak kliması var. Hoşuma gitmedi değil. Ciddi olarak düşünülebilir. Korkulması gereken bir şeyi var mı sizce ?
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...