Mazda’nın efsanevi spor otomobillerinde kullandığı rotary motorları, emisyon kuralları gerekçesiyle askıya alınmıştı. Mazda attığı adımla bu efsaneyi hibrit motorlarında yaşatmaya kararlı görünüyor.
Mazda’dan patent hamlesi
Geçtiğimiz günlerde, Mazda tarafından yapılan patent başvuruları basına sızdırıldı. Bu patent başvuruları uzatılmış menzilli hibrit otomobillerle ilgili. İlginç olan ise çizimlerin rotary motora ait olması.
Bir taşla iki kuş
Patentte Wankel-rotary motorun start-stop sistemi ile ilgili bilgiler var. Bu hamle ile motorun yakıt tüketimi ve emisyon değeri bir hayli azalacak. Rotary motorun yapısı bu tip bir hamleye uygun. İkinci patentte ise menzili uzatmak için benzinli motora sahip bir hibrit ünite görüyoruz. Anlaşılan rotary motor tek başına tercih edilmeyecek.
Mazda bu fikri üzerinde çalışmaya devam ederse bir efsane daha aramızda kalacak.
1 arasında 2
Read the whole post here.
Mazda’dan patent hamlesi
Geçtiğimiz günlerde, Mazda tarafından yapılan patent başvuruları basına sızdırıldı. Bu patent başvuruları uzatılmış menzilli hibrit otomobillerle ilgili. İlginç olan ise çizimlerin rotary motora ait olması.
Bir taşla iki kuş
Patentte Wankel-rotary motorun start-stop sistemi ile ilgili bilgiler var. Bu hamle ile motorun yakıt tüketimi ve emisyon değeri bir hayli azalacak. Rotary motorun yapısı bu tip bir hamleye uygun. İkinci patentte ise menzili uzatmak için benzinli motora sahip bir hibrit ünite görüyoruz. Anlaşılan rotary motor tek başına tercih edilmeyecek.
Mazda bu fikri üzerinde çalışmaya devam ederse bir efsane daha aramızda kalacak.
1 arasında 2
Read the whole post here.