Mazda hayranlarının merakla beklediği an gelip çattı diyebiliriz. Pek umduğumuz yönde olmasa da, rotary motoru geri dönüyor olabilir!
2009 Mazda RX-8. Bu otomobilde 231 HP güç üreten bir rotary motoru kullanılıyordu.
Automotive News‘a göre Mazda, rotary motorunu geri getirmeyi planları arasına koydu. Fakat RX-7 ve RX-8‘dekinin aksine bu motor, tekerleklere doğrudan güç sağlamayacak, bunun yerine elektrikli otomobillerde “menzil uzatıcı” görevini üstlenecek.
Japon markanın 2019 yılında piyasaya sürmeyi hedeflediği elektrikli otomobil Japonya ve Avrupa pazarında %100 elektrikli olacak. Ancak yapılan günlük mesafenin daha uzun olduğu Kuzey Amerika‘da daha uzun mesafeleri kat edebilmek adına benzinli bir motor menzil uzatıcı olarak kullanılacak.
Hibrit otomobiller için ideal
Benzinli motor olarak kompakt olan ve küçük titreşimlerle çok fazla güç üreten küçük bir rotary motoru kullanılabilir. Böyle bir motorun hibrit otomobillerde kullanılması oldukça ideal gözüküyor. Mazda’nın bu motor teknolojisini hayatta tutacak olması da cabası.
Bütün bunlar sizi hayal kırıklığına uğrattıysa üzülmeyin, yalnızca rotary motoruna sahip bir spor otomobil de planlar arasında olabilir. Fakat piyasa koşulları bu otomobilin gerçekleşmesinde önemli bir rol oynuyor.
Mazda’nın aktarma organı şefi Mutsuo Hitomi, küçük MX-5 Miata‘ya atıfta bulunarak “Bu kadar çok spor otomobili gerçekten satacak mıyız? Birçok otomobil markası birden fazla spor arabaya sahip değil” şeklinde konuştu.
Hitomi’nin yerli rakiplerine göz atması gerektiği kanaatindeyiz. Nissan hem 370Z hem de GT-R‘a sahip. Toyota, 86‘nın üzerine yeni Supra‘yı piyasaya sürüyor. Honda, söylentilere göre NSX‘in yanına bir spor otomobil daha ekleyecek. Mazda bu markalardan daha küçük olabilir, fakat bizim gözümüzde olduğundan daha sportif bir görüntüye sahip.
Kaynak: CarScoops
1 arasında 7
Read the whole post here.
2009 Mazda RX-8. Bu otomobilde 231 HP güç üreten bir rotary motoru kullanılıyordu.
Automotive News‘a göre Mazda, rotary motorunu geri getirmeyi planları arasına koydu. Fakat RX-7 ve RX-8‘dekinin aksine bu motor, tekerleklere doğrudan güç sağlamayacak, bunun yerine elektrikli otomobillerde “menzil uzatıcı” görevini üstlenecek.
Japon markanın 2019 yılında piyasaya sürmeyi hedeflediği elektrikli otomobil Japonya ve Avrupa pazarında %100 elektrikli olacak. Ancak yapılan günlük mesafenin daha uzun olduğu Kuzey Amerika‘da daha uzun mesafeleri kat edebilmek adına benzinli bir motor menzil uzatıcı olarak kullanılacak.
Hibrit otomobiller için ideal
Benzinli motor olarak kompakt olan ve küçük titreşimlerle çok fazla güç üreten küçük bir rotary motoru kullanılabilir. Böyle bir motorun hibrit otomobillerde kullanılması oldukça ideal gözüküyor. Mazda’nın bu motor teknolojisini hayatta tutacak olması da cabası.
Bütün bunlar sizi hayal kırıklığına uğrattıysa üzülmeyin, yalnızca rotary motoruna sahip bir spor otomobil de planlar arasında olabilir. Fakat piyasa koşulları bu otomobilin gerçekleşmesinde önemli bir rol oynuyor.
Mazda’nın aktarma organı şefi Mutsuo Hitomi, küçük MX-5 Miata‘ya atıfta bulunarak “Bu kadar çok spor otomobili gerçekten satacak mıyız? Birçok otomobil markası birden fazla spor arabaya sahip değil” şeklinde konuştu.
Hitomi’nin yerli rakiplerine göz atması gerektiği kanaatindeyiz. Nissan hem 370Z hem de GT-R‘a sahip. Toyota, 86‘nın üzerine yeni Supra‘yı piyasaya sürüyor. Honda, söylentilere göre NSX‘in yanına bir spor otomobil daha ekleyecek. Mazda bu markalardan daha küçük olabilir, fakat bizim gözümüzde olduğundan daha sportif bir görüntüye sahip.
Kaynak: CarScoops
1 arasında 7
Read the whole post here.