Mazda Lantis ile 1 Yılı Devirmek

NERIF

Samet
Düz Yol Gazcısı
28
28
Marka
Mazda
IMG_6072.JPG

Bölüm 1
Bildiğiniz Otomobil Alış Süreci Ama Benim İlkim
Aracımı alış hikayem ve şuan ki ilişkimiz hakkında kendimede not niteliğinde buraya başlık açıyorum. oldumuşimdi

2021 yılına girdiğimiz ilk haftalarda işlerimide yoluma koymamla beraber bir araç almaya karar verdim. Kafamdaki listede Legacy 2005-7 / Accord 2005 veya 98 / Prelude son 2 jenerasyon ve son olarak bugünün konuğu olan aracım Mazda Lantis vardı.

Bu araçların ortak noktası ise canım ülkemin vatandaşlarının yaklaşmaktan korktukları parçası yoktur vs. gibi binbir türlü bahanelerle iteledikleri araçlardı. Ben biraz daha duygusal bakıyordum açıkcası yolda görmekten zevk alacağım arabalardı bunlar hepsinin ortak noktası sanırım Yalın ,Görece farklı ve Japon araçları olmasıydı. Japon otomobillerini zaten seviyordum ancak birde biraz yaşı olan araba alacağım için açıkcası biraz daha basit yürüyeni olan arabalara yönelmiştim subaru hariç hatatat . Kafamda klasik japon sorunsuzluğu, sorun olsa bile basit araçlar olacaklarından çözümleriminde hızlı olacağı denklemi vardı.


Önceliğim hep otomatik vitesten yana oldu istanbulda Nissan Note (ailemin arabası) kullanmaktan dolayı manuelden bezmiştim ve birde mümkün olduğunca düşük kilometre olmasıydı. KM takıntım aslında yok ama mantıksal olarak baktığımızda motor ve şanzıman sorunları halledilir ancak arabanın en ufak vidasına kadar tüm şase ve en ufak parçada o km yi yapıyor. Teknik olarak km si düşün olan araba bana max motor ve şanzıman sorunu çıkartırdı genel bi rahatsızlık konforsuzluk yaşamazdım.

Gel zaman git zaman kafamdaki arabaların hepsinin piyasası hızlı bişekilde yükseldi.Ayrıca düşük km accord ve legacy bulmak neredeyse imkansız preludelarında neredeyse hepsi aşırı kötü durumdaydı. Birgün kalktım ve 146 binde otomatik temiz sımstok bi lantis gördüm ayrıca bütün modeller hızlı yükselirken lantislerin piyasası hep düşüktü muhtemelen insanlar parça vs den korktukları için.. Ertesi gün direk gittim arabaya baktım ve birkaç tanıdığım ustaya danıştım ve onayı aldım biz bu arabayı çok rahat yürütürüz zaten temiz dediler. ve ertesi gün kendimi noterde buldum.

Açıkcası ilk aldığımda dış kozmetiği biraz kötü durumdaydı tamponlarında çatlaklar yan kapıda avuç içi kadar biyerde sürtme vardı elimde birkaç fotoğraf var ama detaylar çok belli değil ve her açının fotoğrafı yok ilk günlerinin.İç trimleri nerdeyse mükemmel durumdaydı, bunun dışında yürüyen olarak vs gayet iyi durumdaydı ancak ciddi bir titreme vardı direksiyonda Tanıdığım ustamla gitmiştim almaya o motor kulakcıklarını değişince geçer bu %90 ondandır demişti. Harici bir sorun göremedik araçta. Veee aracı aldıktan sonra macera başladı...


1.jpeg


NOT : Bölüm Bölüm İlerleteceğim Kendime Not Niyetinde Yazıyorum Olurda bu Hikayede Bana eşlik etmek isterseniz sizlerle de burada buluşmuş oluruz =D
 
Bölüm 2

Tanıdıktan Ustadan Vazgeçme



Aracı aldığım gibi tanıdığım usta ile (şuanda galericilik yapıyor ama her konuda destek oluyor bana ) kabaca bi arabayı gözden geçirdik. Gördüğümüz sorunlar ;
  • Motor kulakçıklarından dolayı direksiyonda ciddi bir titreme vardı
  • Katalitik konvertör dağılmıştı
  • Dış kozmetiğinde sorunlar vardı
Bunları not aldıktan sonra direk bakımlarını yaptırdık yağı nı ve filtrelerini değiştirdik ardından ben tanıdığım abiye çok yük olmamak için anadolu yakasının en ünlü özel mazda servislerinden birine gidip orada motor kulakçıklarının kontrol edilmesini ve değişmesini söyledim. Birde aynadaki sorunu ve motor suyunun değişmesini rica ettim.

İş çıkışı arabayı almaya gittiğimde ise Motor kulakçıkları değişilmemişti bana kondisyonlarının çok iyi olduğunu ve boğaz kelebeğini benzinle yıkadıklarını söylediler bu sorunu çözermiş hatatathatatat hatatat SIFIR GİBİ olduğunu idda ettikleri motor kulakçığını resim olarak ekliyorum üstelik para sorun değil demiştim...

IMG_20220319_212524_732.jpg


Buşekilde tamam işlevsiz kalmış sadece buda değil motordaki diğer kulakçık ve şanzıman kulakçığıda aşırı yıpranmış ve görevlerini yapamıyor durumda çıktılar. Şimdi ben parasını gözetmeksizin en kaliteli özel servise götürmüşüm adam bana sorun yok diyor. Bunu lifte kaldırıp görmeme olasılığı yok.

Parçası yok ondandır dediğinizi duyuyor gibiyim. Diyelimki parça yok bana bunu söylesin bunun yerine sıkıntı yok diyor benim kendi ustam olmasa konforsuz sürüşü geçtim şanzımanı yerde bulabilirdim. Neyseki kendi ustamdan yediğim azardan sonra "neden başkasına veriyosun senden işçilik bile aldırtmıyorum tanıdığımsın" vs gibi kulakçıkların siparişini verdik ve bulmakta hiç zorlanmadık. Sipariş verildi ve ertesi gün takıldı.

NOT : Bu araçların çoğu parçaları diğer japon otolarıyla ortak üretim oyüzden parça bulması zor değil kulakçıkları mazda mitsubishiye ürettirmiş o dönem beraber kullanmışlar.

Lantis büyük bir otomabil ailesinin parçası siz dış tasarımına aldanmayın. 323( familia) / 626 / 323c / 323f (lantis/astina)/Lantis sedan(bu çok garip bi araba araştırmayın bile önü xedos arkası mondeo) bunlarla teknik açıdan aynı araçlar ve çok büyük oranda parçaları uyumlu hatta ve hatta dönemim Mx-5 i ilede inanılmaz derecede aynı parçalar kullanılıyor ayrıca o dönemlerde FORD ile olan iş birliğinden dolayı dönemin mondeosu ilede aynı parçaları içeriyor Hatta şanzımanı F4-EAT dönemin fordlarındada göreceğiniz 4 ileri bir otomatik şanzıman..Bu detaylara sonra değiniriz.

Kulakçık değiştikten sonra diroksiyondaki titreme gitti ve çok daha konforlu oldu araç. Sırada Katalitik var ..... Offf off

Çok istedim Kat iptali yapmayı ancak arabanın muayenesi geliyordu ve kırık kat ile geçmemin hiçbir imkanı yok dolayısıyla onuda universal bir katla değiştirdim TÜV onaylı. Orjinal kat bulsak bile aşırı pahalı olurdu biliyorsunuz global anlamda bi kriz var Katları çalıyorlar amerikada malesef öyle bir döneme geldik hatatat Aşağıda kat değişimden bir görüntü var sanayide arabanın altını gören satılıkmı demeye başlıyor bu dönemde ve inanılmaz bir şekilde en az 5-6 kişi sanayide durdurur beni neyse macera devam ediyor tabiki sonraki bölümde görüşmek üzere 🙃

IMG_20220319_222521_096.jpg


Kendime NOT : ASLA USTAN VARKEN BAŞKALARINI DENEME ! 🥴 Parasıyla bile bakmıyorlar
 
Hayırlı olsun :) Naçizane tavsiyem, yeni katalitik konvertörle direkt sanayide bir yere emisyon testine gidin. Zamanı gelmemiş olsa da fark etmez.

Benim arkadaş universal kat taktırdı astra f'ine. Gitti emisyon testinden kaldı, dümen çevirmeleri gerekti :)


Dip not: Tüm emisyonculara benden tavsiye. Teste girmeden önce bir süre motoru sabit 3 bin devirde tutun. Katalizörünüz ısındığında daha kolay çevirir. Uzun süre rölantide veya kenarda beklemiş katalizör ile daha zor. Test sırasında da mümkün mertebe sabit gaz vermeye çalışın.
 
Hayırlı olsun :) Naçizane tavsiyem, yeni katalitik konvertörle direkt sanayide bir yere emisyon testine gidin. Zamanı gelmemiş olsa da fark etmez.

Benim arkadaş universal kat taktırdı astra f'ine. Gitti emisyon testinden kaldı, dümen çevirmeleri gerekti :)


Dip not: Tüm emisyonculara benden tavsiye. Teste girmeden önce bir süre motoru sabit 3 bin devirde tutun. Katalizörünüz ısındığında daha kolay çevirir. Uzun süre rölantide veya kenarda beklemiş katalizör ile daha zor. Test sırasında da mümkün mertebe sabit gaz vermeye çalışın.
Selamlar bu olaylar 1 sene önce oldu muayeneden geçmişti o dönem sorun yok =) 1 senede yaşadıklarımı yazıyorum bölüm bölüm
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
BÖLÜM 3

Japon Yapıştırıcısı İle Japon Arabası Tamiri

EGR nedir bilirmisiniz bilmem bende yaklaşık 1 sene önce zor yollarla öğrendim. EGR (Exhaust gas recirculation) emisyonları düşürmek için kullanılar atık egzoz gazlarının soğutulup yanma odasına tekrar gönderilmesi ile emisyon düşürmenin hedeflendiği belli devir aralıklarında çalışan bir sistem. Genelde 1500-3000 devir arası çalışıyormuş. Avantajı Çevreye daha az atık karbon salınımı yapıyor dezavantajı ise anlaşılan dışarı atılmayan karbon arabada birikiyor hatatat

Muhtemelen performans ve yakıt tüketiminizi kötü etkileyen bu sistem Çevreci hareketle benim arabama kadar girmeyi başarmış illet birşey hatatat Merak etmeyin EGR ile ilgili kronik bir sorunu yok bu araçların ancak benden önceki sahibi EGR sisteminin bir parçası olan Selenoid Valfini birşekilde kırmış.... Veee tahmin edin nasıl tamir etmişler?

Seçenekler;
  • WD-40
  • Akıllı Vida
  • Ziptie/Cırt
  • Japon Yapıştırıcısı
Bu seferki yanıtımız Japon yapıştırıcısı muhtemelen Japon import u olduğundan araç 100 tl lik parçayı değiştirmek yerine JDM YAPIŞTIRICI tercih edilmiş muhtemelen local bakkalından parça numarası ile almıştır. hatatat

IMG_20220321_121447_827.jpg
PXL_20220321_092013503.jpg


Buradaki sorunumuz bu arkadaş yapıştırılmış evet ama zamanla içi dağılmış dolayısı ile işlevini yerine getiremiyor. Neyseki parça kolay bulunuyor çıkması 100-150 tl Mazda ve Mitsubishi tür araçlarla uyumlu. Ancak biz elimizdekini tornacıda tamir ettirdik. ayrıca ben sıfırını getirttim Yurtdışından oda 150 tlye geldi. Tamirli parçanın işçiliğini tornacı çok özenerek yaptı güzel olduğu için Orjinali kullandık ancak elimde yedek sıfırıda duruyor (sağdaki fotoğraf)

ARABALARI MENŞEİ ÜLKELERİN HERHANGİ BİR ÜRÜNÜ İLE TAMİR EDEMEZSİNİZ ! BMW YE WÜRTH SIKTIM DÜZELDİ JAPONU YAPIŞTIRDIM GEÇTİ VB. Lafım bu forumdaki üyelere değil tabiki hatatat

Neyse buda böyle kolay çözülen bir sorun oldu benim için sadece daha önceden parçanın gördüğü tamir pişmiş tavuğun başına gelmemiştir buna sinirlendim.




Bir sonraki bölümde ....

*Aracımı Türkiyenin en ünlü LPG bakım servisine götürüyorum ve arabamı bozuyorlar oldumuşimdi
*Lantislerin Kronik sorunuyla karşılaşıyorum.
*Lpg kullanmayı nasıl bırakıyorum ?.

(biraz uzun bir yazı olacak )
 
Güzel konu takipteyim :)
Yalnız koyu temayı kullanan kullanıcılar görecektir ki bazı yazılar okunmuyor renkleri değiştirmeden olduğu gibi yazmanızı rica edeceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve NERIF
Güzel konu takipteyim :)
Yalnız koyu temayı kullanan kullanıcılar görecektir ki bazı yazılar okunmuyor renkleri değiştirmeden olduğu gibi yazmanızı rica edeceğim.
Feedback için teşekkürler :D koyu temadan haberim bile yoktu hatatat
 
Son düzenleme:
Güzel konu olmuş, hayırlı olsun aracınızı güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin :) . Takipteyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: NERIF
BÖLÜM 4

YAŞINI UNUTMA
Bu yazıda LPG / Kronik Sorunlar vb gibi konuları işleyeceğim tabiki hikayesiyle beraber hatatat

Öncelikli olarak şunu söylemem gerekirki Lantislerin kronik sorunu özellikle makyaj sonrası (1997 yarısı sonrası) kasalarda yaygın olmakla beraber rolantidir. Bende aracımda yavaş yavaş baş gösteren bu sorunla mücadele etmek için birçok yere danıştım. Öncelikle kontrol etmeniz gereken yerler MAF/TPS sensörleri ve boğaz kelebeği dir. Ağırlıklı olarak sensörlerden hatta sensörlerin soketinden kaynaklanıyor bu sorunlar. çoğunlukla sensörü değiştirmeden soketini tamir ederek kurtulabileceğiniz bir sorun ama sensörlerde ömürlerini yavaştan doldurdukları için kontrol etmenizde fayda var özellikle yüksek km araçlara önerim marka bağımsız MAF sensörlerinizi maf sensörü temizleyici ile belli aralıklarla temizleyiniz (senede 1-2) Ben liqui moly maf sensörü temizleyicisinin kullandım.
110000014045260.jpg


Sorunum geçmedi ancak sensörümün ne kadar kirli olduğunu gördüğümde cidden şaşırdım.. Yakıtta %10lara kadar toparlayabilirsiniz eğer sensörünüz kirliyse aracınız yakıt karışımını doğru ayarlayamayacak ve buda fazla yakmanıza sebep olacaktır. Herneyse ben bu yöntemle sorunumu çözemedim soketlerimide kontrol ettim eğer soketlerde sorun varsa salladığınız zaman rolantide dalgalanma olur buda küçük bir trick olsun size :D Ardından ben rolanti sorununu çözmeyi sonraya bıraktım sensörlerin sıfırları pahalıya gelecekti ve hangi sensörde sorun var kimse uğraşmak istemiyordu açıkcası =) (ben buldum ama olaya gelin )


Ardından birgün dedimki arabama AFR ayarı yaptırayım gitmişken birde LPG sisteminin ayarlarını bakımını yaptırayım dedim. Ve eğer arabanızda LPG varsa sizinde bildiğiniz O mühendislik firmasına gittim(youtube da baya popüler). İsteklerimi söyledim AFR ayarı yapıldı sonrasında sistem temizleyici atalımmı dediler. Bende özellikle sordumki zararı varmıdır
hiç kullanılmadıysa depodan pislik alıp enjektörleri tıkamasın sonra diye. Bana hiçbir şekilde sorun olmayacağı söylendi bende atın ozaman dedim. Size tavsiyem daha önce kullanmadıysanız sakın kullanmayın !! dediğim oldu ve lpg enjektörlerim tıkandı sonra aracımın teklediğini lpg enjektörlerimde sorun olduğunu söylediler. Ancak böyle bir sorunum yoktu öncesinde malsef malum firmadaki genç arkadaşlar işleri sahipleri kadar uzman değiller ve insan ilişkilerindede pek başarılı değiller. Biraz didiştikten sonra sıfır lpg enjektörü taktırdım o günki fiyatı ile 400tl sadece enjektör.

Belli bir süre geçti benim hala rolanti sorunum var ışıklarda beklerken anlık olarak düşüyor rolanti titreyip bidaha yükseliyor vs. ben bigün dedimki bujileride değişeyim aracımın orjinal bujileri NGK marka dolayısı ile çakma buji olmasın diye NGK dan ithal eden o mühendislik firmasının yolunu tuttum yine ders almıyorum çünki hatatat


Bide yetmemiş
İridyum buji diye bi kavramı öğrenmiştim ateşlemesi cidden sıradan bujilere göre daha iyi olan ve lpg li araçlarda güzel uyum / performans sağladığı idda edilen o bujiler... Gittim firmadan bunu talep ettim bujilerime baktılar ve uyumlu İridyum bujiyi taktılar aracıma.Ben dönüş yolunda bir performas düşüklüğü hissettim aracımda ama %2 felan. Arkadaşıma söylüyorum ya sende hissettin mi ? vs diye herkes kuruntu yaptığımı düşündü. Ancak arabasını sevenler iyi bilirki her tınısını ezbere bilirsiniz en ufak bi değişimi sezersiniz. gaza yüklendiğimde cok sorun yok gibiydi ancak düz kullanımda çok minimal bi düşüklük yaşandı güçte. bu şekilde yaklaşık 3-4 bin km kullandım. Ardından olanlar oldu aracım gaz yememeye başladı yokuşlarda boğulmaya başladı vs. Ben doğruca bu Mühendislik firmasına gittim AFR den şüpheleniyodum onlarda arabayı incelediler motorda sorun var Distribütörümün bozulmuş olabileceğini söylediler ve beni bir ustaya yönlendirdiler motor ustası. Adam ölçüm yaptı ve MAF / TPS sensörlerin hata veriyor dedi.........

Haydeee sensör sorunumuydu gerçekten sonunda o raddeye geldi demekki dedim. Ardından kendi ustama götürdüm bu ateşleme sorunu dedi Bujilerimi sordu dedim yeni değiştirdim. Bu arada bujilere 700tl verdim -_- ama normalde 20bin gidiyosa bunlar 120bin km ömürlü iddasındaydı. Dolayısıyla bujiyi eledik buji kablolarını kontrol etttik sıfır kablo taktık yok geriye distribütör kaldı tam distribütör siparişi vercektik dedikki bi Bujileri değişelim denemek için.


Ne oldu bilin NGK normal bujilerini taktık ve düzeldi. (bu arada yanlış olmasın iridyum bujilerde NGK marka). Bana söylenen hata sebepleri ;

* Distribütör
*MAF sensörü
*TPS sensörü


Sorun ne peki Buji ... Ben o sinirle gittim bu firmaya elimde bujilerle dedim arabanın içine ettiniz noldu vs derken sonra dedilerki 2000 model öncesi arabalarda ateşleme sorunu yapabiliyor iridyum bujiler. Haydee bide ondan didiştik dedim niye söylemiyosunuz motora suç atıyosunuz vsvs. Ben iademi yaptım. Dönüşte Kafam atmış bir şekilde eve giderken dedimki ulan bu sensör sorunu dedikleri acaba elektriksel olabilirmi ? .

Nebiliyim yazılımcı kafasıyla kuruyorum kafamda acaba düşük voltajdan mı hata veriyolardı vs. Gittim iade parasıyla
Varta Akü aldım. Elimdeki akü doluydu ancak dandik bir markaydı.

Tadaaa Sorunlarım düzeldi . MAF / TPS sensörü hatası dedikleri voltaj sorunu çıktı boşuna sensörlere para verecektim az kalsın. Akü değiştirdim kaliteli bir aküyle sorunum düzeldi. Üstelik hiç kimse sorunun bu olabileceğini söylememişti bunun gururuyla eve gittim. Ertesi günde Alternatörü ölçtürdüm acaba şarjmı etmiyordu önceki aküyü diye. Ondada sorun çıkmadı ve bütün sorunlarım 1 Akü ile çözüldü. Ancak yolda yaşadıklarım bana birşey öğrettiki Youtubeda vs İsim yaptı diye gittiğimiz LPG "Mühendisleri" arabalarımızın içine ediyor afedersiniz.

Zaten sonrasında lpgyede küstüm toplasanız 3 ay kullandım zaten aracada 2018 de takılmış bu olaylardan sonra hiç lpg kullanmadım yakıt 22-24 tl olmuş ama yok abi elimi sürmem. Sorun lpg de değil yanlış anlaşılmasın bence Sübaplarınız çelikse ve motor bloğunuzun ısıya zaafiyeti yoksa (eski opeller gibi) LPG kullanabilirsiniz ekonomik. ancak ben bu ustası bilmem ne ,onun bakımı, afr si uğraşamam abi. Allaha şükür güzel maaş kazanıyorum yakarsada yaksın benzinli sağlıklı biniyorum mis gibi birkaç haftayada söktürücem zaten gözüme batıyor hatatat


* Ustalara kalsa MAF/TPS , Distribütör ne varsa değişecektik. Meğerse arabanın sorunu bujiymiş (bonus: Akü).*

Ancak bu sorunları yaşamasaydım bujiden vs. muhtemelen rolanti sorunumda devam edicekti o sinirle akü almasam :D iyiki o bujileri denemişim diyorum yinede.

Sonraki konuya karar vermedim açıkcası 1 yıldır bi sorun yaşamadık başka ama genel olarak yaşadıklarımızdan bahsedebilirim. Eski japon arabaları gerçekten sizden çok birşey beklemiyor. Eğer arabanız STOKsa klasik bakımlar ile sonsuza kadar yürütebilirsiniz gibi ancak Sorun şu. Bakımlı bir arabayı nerden bulacaksınız burası Türkiye ben satmam artık hatatat


KENDIME NOT: Arabanı, anlamayacağı modern teknolojilerle tanıştırma .
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun.

O malum "mühendislik" firması belki en başlarda gerçekten güzel işçilik çıkartıyordu ama zamanında lpg montajı yaptırdığımda işi resmen seriye dökmeye çalıştıklarını gördüm. Kalite ve özen yerlerdeydi, erken gümleyen parçalarımdan da belli. Ustası da artistlik yaptı, firma da ustayı korudu vs vs. Gel gelelim bir seneye kalmadan lpg hortumları gaz kaçırmaya başladı. Montajdan 1.5 sene sonra da lpg regülatörünün kendisi gaz kaçırmaya başladı.

Neden ? Çünkü afr ayarıyla :) yaptıkları ayardan sonra yakıt az geliyor diye regülatör basıncını yüksek ayarlamışlar. (Rölantide , daha fazla kısamadığı için zengin karışımda çalışıyordu motor) O yüksek basınç da regülatörü zorlayıp gümletti.

Sonra ? Dik rampalarda benzine alan, mümkün mertebe lpg'de gazlamayan ben, 65 bin km sonra supapları elime aldım :) Ardından kablosunu vs alıp kendi ayarımı kendim yapmıştım ve mis gibi çalışıyordu. Eskiden 2500 civarında uzun süre tam yük gidersen ufak tefek teklemeler oluyordu.

İşin özü, belki burayı da okuyorlardır: Şekli bıraksınlar, düzgün iş yapsınlar. Önce kendi işini düzgün yap, sonra bilmemne hakkında video çekersin.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun.

O malum "mühendislik" firması belki en başlarda gerçekten güzel işçilik çıkartıyordu ama zamanında lpg montajı yaptırdığımda işi resmen seriye dökmeye çalıştıklarını gördüm. Kalite ve özen yerlerdeydi, erken gümleyen parçalarımdan da belli. Ustası da artistlik yaptı, firma da ustayı korudu vs vs. Gel gelelim bir seneye kalmadan lpg hortumları gaz kaçırmaya başladı. Montajdan 1.5 sene sonra da lpg regülatörünün kendisi gaz kaçırmaya başladı.

Neden ? Çünkü afr ayarıyla :) yaptıkları ayardan sonra yakıt az geliyor diye regülatör basıncını yüksek ayarlamışlar. (Rölantide , daha fazla kısamadığı için zengin karışımda çalışıyordu motor) O yüksek basınç da regülatörü zorlayıp gümletti.

Sonra ? Dik rampalarda benzine alan, mümkün mertebe lpg'de gazlamayan ben, 65 bin km sonra supapları elime aldım :) Ardından kablosunu vs alıp kendi ayarımı kendim yapmıştım ve mis gibi çalışıyordu. Eskiden 2500 civarında uzun süre tam yük gidersen ufak tefek teklemeler oluyordu.

İşin özü, belki burayı da okuyorlardır: Şekli bıraksınlar, düzgün iş yapsınlar. Önce kendi işini düzgün yap, sonra bilmemne hakkında video çekersin.
Geçmiş olsun hocam sizede . Lpg takılınca zaten subaplar çeliğe geçmezsen direk bitiyor dayanmiyor sicağa :)
 
BÖLÜM 5
SAĞLAM BASICAN BU HAYATTA

(TR DE TEK MX-5 JANTLI LASTIK)
Uzun Süredir güncelleme yapmıyordum. Bazı değişiklikler oldu tabi bunları iki bölümde inceleyeceğim önceliği şimdilik lastik jant değişikliğine veriyorum.
Aracımda ilk aldığımda 60 yanak lastik ve 14 inç jant vardı fotoğrafı varsa bunuda ekliyorum :D bu lastiklerle inanılmaz konforluydu araba ancak sportif gözükmüyordu.

WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.31.59.jpeg


Dolayısıyla bu jant ve lastikten kurtulmam gerekti ivedilikle ölçülerime uygun (4x100) jant takımları bakmaya başladım o sıralarda mx-5 lerinde aynı ölçülerde jant kullandığını öğrendim bir yandan da Porsche jantlarını gözüme kestirdim. Mx 5 jantları arabam beyaz olduğu için sırıtır diye düşündüğümden ve pek ekonomik olmayacağından replika Porsche jantına yöneldim. Hızlı bir aksiyon alarak jantçıma koştum :cool:

WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.31.58 (3).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.31.58 (2).jpeg

Yeni Porsche Jantlarım ve malesef kaliteli lastik istememe rağmen fiyat performans diye bana satılan Triangle markalı lastiklerimle yollara çıktım.
Fotoğraflardan da belli olacağı üzere Lastiklerim hayli ince 45 yanak ve jantlarımı da 16 ya yükselttiğim için araba biraz afalladı. Önceki konforundan eser kalmamış gibiydi aşırı sert ve birazda ağırlığını hissettiriyordu performansta. Ama arabanın tasarımı Porsche tarafından yapıldığı için böyle tatlı bir kombinasyon yapayım dedim. Açıkçası görüntüsünden memnundum. Ancak İstanbul'un yamalı yolları beni zamanla soğuttu . Amortisörler yılların getirdiği eskitmeden sonra birde ağır jant ve ince lastikle karşılaşınca yavaştan laçkalaşmaya ve bozulmaya başladı. Üstüne Triangle markalı lastikte araba sürekli kayıyormuş gibi gidiyordu. Kayıyordu demiyorum ama hissiyat sanki yağ üstünde gidiyormuşum yol tutmuyormuş gibiydi.

Gel zaman git zaman trim seslerinin de artmasını sağladı bu kötü kombinasyon. Ve bir gün derin bi çukura düşmemle beraber sol ön jantımın yırtılması son damla oldu.:rolleyes:

Jantları tamir ettirdim ancak güvenli olmayacağını düşünerek değiştirme kararı aldım. Şansıma bi otomobil platformunda tanıştığım mx-5 sahibi emre abi BBS jantlara geçeceği için jantları boşa çıkıyordu. Bende zaman bu zamandır diyerek gözümü karartıp neredeyse sıfır olan mx-5 jantlarına yapıştım.
WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.23.30 (1).jpeg

Lastikleri de değişmem gerekiyor diye düşündüm 45 yanak çok ince olacaktı. Mx-5 jantlarının hafif olması beni büyük ölçüde kurtarıcaktı gerçi ama biraz daha kalın bi lastikle daha rahat edeceğimi düşünerek 50 yanak Falkenlere geçtim.
WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.23.30 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.25.53.jpeg

Replika jant ve kötü lastikten kurtulduktan sonra araba inanılmaz rahatladı ağır jantlar ve darbe sönümleyemeyecek kadar ince lastiklerle arabaya resmen işkence yapıyormuşuz. fabrika çıkışı 13-14 olan arabaya 16 replika jant takınca ne olacağını bekliyorsam bende. Ayrıca 17 falan takanlarda var.... Abi araba 16 da bile performanstan düşüyor resmen her şeyi kötüleşiyor 17-18 imkansız diyorum yani bu şekilde bu arabaları kullanmaktansa hiç kullanmamak lazım hatatatbiraz geç akıllandım tabi ama ilk arabam deneyimleyerek öğrendik.
Jantlar ve Lastikleri değiştirdikten sonra amortisörler ve alt takımıda komple sıfırladım araba kendine geldi artık sürmesi zevkli ve virajlarda vs çok daha güvenli. Artık gönül rahatlığı ile arkadaşlarla gazlayabiliyoruz.
Birkaç tane daha son zamanlardan beğendiğim fotoğraflarını atayım. Şuanda Türkiye de mx-5 jantı olan tek LANTIS bu .Instagram hesabındaki (@lantis.323f)bi takipçim yurt dışında oda takmış onun dışında hiçbir yerde göremedik internette. Bende Buraya örnek olması için bırakıyorum.

Bu fotoğraflar uzun yoldan sonra çekildi biraz kirli kusura bakmayın. INSTAGRAM hesabını takibe beklerim ilgilenirseniz. @lantis.323f

WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.25.54.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.25.54 (1).jpeg
 
MX-5 jantları kesinlikle arabaya daha çok yakışmış. Kaliteli bir spor yay ile birlikte bir miktar alçalarak çamurluğun içini çok daha iyi doldurabilir.
 
MX-5 jantları kesinlikle arabaya daha çok yakışmış. Kaliteli bir spor yay ile birlikte bir miktar alçalarak çamurluğun içini çok daha iyi doldurabilir.
Ben japonu leylek seviyorum açıkcasıoldumuşimdi . Bu olaylar yaşanalı çok oluyor zatende ben biriktirip yazıyorum dolu olsun diye. Teşekkürler yorumunuz için :D